Wersja beta Resident Evil zawierała kilka przedmiotów więcej niż finalny produkt. Twórcy, po testach wersji beta zdecydowali się na usunięcie części przedmiotów. Dlaczego to zrobili? Powodów może być wiele i dziś już ich zapewne nie poznamy. Ciekawe jest jednak to, iż część z tych niepotrzebnych przedmiotów jest zawarta w wersji ostatecznej gry! Powód może być tylko jeden. Twórcy gry w ostatniej chwili musieli z nich zrezygnować i mimo, że występują w programie, znaleźć/zdobyć podczas rozgrywki ich nie sposób. Zostały można by powiedzieć zablokowane, bo tak było łatwiej i szybciej niż usuwać je z programu. Istnieją jednak sposoby, aby wydobyć je i przynajmniej część z nich normalnie używać podczas gry.
W Resident Evil zawarte są cztery takie przedmioty:
1. Fuel – paliwo do miotacza ognia
http://www.wrzuta.pl/obraz/mwsZQFGSLa/
W wersji ostatecznej gry miotacz ognia znajdujemy dość późno i krótko możemy go używać. Paliwo kończy się niesamowicie szybko, a dodatkowego znaleźć nie można. Właściwie miotacz ognia użyteczny jest tylko do spalenia pajęczyny na drzwiach, która blokuje nam przejście w pomieszczeniu z wielkim pająkiem, zamiast cięcia jej nożem. Później Chris odkłada miotacz, aby otworzyć drzwi. Początkowo planowano umieścić dodatkowe zasobniki z paliwem, dzięki czemu broń można było używać już do końca gry, później z tego pomysłu zrezygnowano.
2. Dumdum rounds - naboje dumdum do Colt Python
http://www.wrzuta.pl/obraz/27Xt5Kwncv/
Normalnie do naszego Colta używamy amunicji magnum. W wersji beta można było również używać amunicji dumdum. Zapewne miała być ona lepsza od amunicji magnum i trudniej było ją znaleźć. Z tego pomysłu również zrezygnowano, zakładając, że jeden typ amunicji do Colta będzie wystarczający.
3. Oil - kanister z olejem
http://www.wrzuta.pl/obraz/azkrGFEfLM/
Przeznaczenie tego kanistra z olejem trudno odgadnąć. Mógł on służyć do rozniecenia ognia. Jest taki moment w grze, gdy podpalamy zapalniczką drewno w kominku i wtedy na zawieszonej nad kominkiem kartce pojawia się mapa. Wystarcza nam sama zapalniczka, być może w wersji beta trzeba było mieć również ten olej, aby rozpalić ogień.
4. Pickaxe/hoe – motyka
http://www.wrzuta.pl/obraz/dKKXd0Uyg7/
Najbardziej zaskakujący przedmiot jaki został usunięty. Na pewno nie była to broń, jak początkowo sugerowano, gdyż nie ma opcji equip przy tym itemie. Niewątpliwie motyka mogła mieć swoje zastosowanie w ogrodzie, pozostaje tylko pytanie do czego? Może trzeba było coś przekopać lub zniszczyć jakąś zmutowaną roślinkę?
Motyka jest przedmiotem specjalnym, podobnie jak radio, które dostajemy od Richarda. Mamy je cały czas przy sobie, ale nie w ekranie ekwipunku. Z motyką musiało być podobnie. Przedmiot ten nie był umieszczony w ekwipunku jak inne itemy tylko prawdopodobnie otrzymywaliśmy go od kogoś i mieliśmy już do końca gry. Do takiego wniosku skłonił mnie fakt iż zarówno radio jak i motyka nie mają swojego „obrazka” w ekranie ekwipunku. Jak wyglądają można zobaczyć dopiero dając opcję check, w przeciwieństwie do pozostałych przedmiotów. Świadczy to jeszcze o tym, że przedmiot musiał być ważny i wielokrotnie używany, podobnie jak radio.