REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Awatar użytkownika
Arc
Posty: 191
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Arc » sob 23 lis, 2019

Może zbyt dużo czasu spędziłem grając 3 do 6 generacji gdzie posiłkując się PSX było 30 klatek i nikt nie zadawał pytań :) Przeglądając kiedyś stare numery konsolowych pisemek nawet nie zastanawiano się nad tym. Chociaż Dreamcast mógł mieć 60 klatek coś mi się wydaje (nie mylić z NTSC)
Mi tam starczy, dużo nie wymagam ;)
W takim bardzo dynamicznym Q3 Arena i dokładnym railgunie też było na PC 30 fps a robiło się cuda.
Takie pytanko, czy coś na PS3 śmiga w 60 fps? Może COD Black Ops II ? Jako nieliczny z tytułów na jakie zwróciłem uwagę w swojej bibliotece wyświetla 1080p podczas gry.

Bez spiny, 30-35 klatek mnie zadowala :)


I jeszcze jedna sprawa, RE4 na steamie ma przełącznik 30 albo 60 i jak widziałem na filmiku na yt to są faktycznie różnice ...dla speedrunnerów.

A co powiecie na filmy? okolice 25 klatek/s i nie widać kłótni, że "chcemy 60 w 8K" :) Popatrz, seriale oglądam w 360p, 480p i jest ok DLA MNIE.
Ale lepiej skończyć, jeszcze znów wdepniemy w temat nostalgii jak "kiedyś to było" ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1586
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: RON!N » sob 23 lis, 2019

W którymś filmiku na GRYOnline było tłumaczone jaka jest różnica, pomiędzy "filmowymi" 25 fps a "growymi" 30 fps i więcej.
Jak mnie pamięć nie myli, chodzi o fakt, że mózg ludzki wie co jest tylko obrazem prezentujący faktycznych ludzi a co jest "sztucznym tworem".

CoDy zawsze działały w 60 fps. Wynika to z dynamiki gry potrzebnej do gry online.

Czasy PS1 też nie były złote. Gry działy w różnych rozdzielczościach, a PALe średnio działały w 20~25 fps. Ale kineskopy bardzo wiele wybaczały :)
Resident Evil Challenge 2019! | 29% | >> dołącz! <<
YouTube | Twitch | Nadchodzący zlot fanów: [ brak planów ]

Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 785
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: RVRE » sob 23 lis, 2019

Chyba o ten materiał chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=Q_gTvb-0n28 ale kojarzę że mieli jeszcze inny gdzie dekonstruowali generowanie klatek i ich ilość w różnych mediach.

Wybór w ilu klatkach gramy, to przywilej dzisiejszych czasów. Gdy hitem był Quake 3, to nikt nigdy nie widział gry w 60 klatkach więc argument że "dawniej było 10 klatek i ludzie grali" jest trochę na wyrost. A co do filmów, to więcej niż 24 klatki powodują że film jest nienaturalny. W sporcie stosuje się 25-30 klatek. A kiedyś chyba Micheal Bay wypowiadał się że stworzenie pełnego filmu w 30 klatkach i więcej byłoby problematyczne w przechowywaniu go, bo zajmowałby zbyt wiele miejsca.

Awatar użytkownika
Arc
Posty: 191
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Arc » sob 23 lis, 2019

Chciałbym zobaczyć ten filmik, o którym wspominasz RON!N. Później podrzucę jeszcze od siebie o tym czy jest sens z 240 fps jak będzie ciekawy bo jeszcze nie oglądałem.

Tutaj filmik o wersji RE4 ze steama w 60 klatkach na professional.
https://www.youtube.com/watch?v=Wq2Zw9kfH8w
Koleś przez ponad 5 godzin każdy fragment opisuje jak przejść, różne sposoby, różnice w pewnych momentach między 30 a 60 klatkami, w której sekundzie i z której strony ominąć konkretnego przeciwnika. Dzięki jego wskazówkom doszedłem do walki z "Rasputinem" :) co wcześniej na pro wioski nie mogłem przejść zanim poszli grać w Bingo ;) Teraz za czwartym razem przeszedłem tylko nie pruje na czas a rozwalam beczki i zbieram ammo jak oczyszcze teren z przeciwników. To że z granatem lub bez niczego biegnie się szybciej wiedziałem ale, że z wyrzutnią?! Bardzo ciekawy film, zobaczymy jak mi pójdzie dalej :) Proponuje chociaż z 10 minut obejrzeć.

Przeszedłem RE4 wiele razy ale nic z tego nie wynosiłem a tutaj tyle ciekawostek.

Czy dając retry od ostatniego checkpointa czas z poprzedniej nieudanej próby się wlicza do całości?

Kineskopy wybaczały jak to ładnie określiłeś RON!N ale i Błogosławiły ;D więc jak już wspominałem posiadam obok siebie plazme (te pierwsze ciężkie i prądożerne ale za to wejść tyle, że można się pobawić, w nowych nawet SCARTa często nie ma a o chinchach nie wspomne :)) a obok kineskopowy no bo gdzie uzyskamy idealną czerń? Dobra starczy heh. Chciałem tylko pokazać ten film z RE4 gdzie istotną rolę odgrywa w speedrunnowaniu.



Do RVRE: to oczywiste, że film puszczony w 1000 klatkach będzie się odtwarzał baaardzo wolno. Starsze, nieme filmy z początku XX wieku miały niewiele mniej niż te obecne a są nienaturalnie przyspieszone.
Obrazek

Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3226
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Recoil » sob 23 lis, 2019

Od ponad 5 postów nie padło słowo na temat Remake. Wróćcie do tematu.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil (2002)”