[Ankieta] Najlepsza i najgorsza rzecz w grze

Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

I to zaszczucie spowodowane ucikającym czasem (procenty rosną ;)) coś niesamowitego
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

Dorzucę i swoją opinię skoro już gram w REmake - a co! ;) aczkolwiek jeszcze nie przeszłam gry (przy zwiedzaniu co będzie dalej doszłam do plant 42, więc zasadniczo niewiele zrobiłam, ale czasu nie mam ;(), ale mam już kilka swoich spostrzeżeń. Zrobię update jak przejdę grę.

Najlepsze:

- Jill - jest tu dużo lepiej nakreślony jej charakter i przede wszystkim nie jest taką twardą babą jak w RE3 (biedna się pożygała w łazience ;) ) nie wspominając o tym, że Barry ciągle jej pomaga :P
- Z tego co widzę gra nie jest ani za długa ani za krótka i dość urozmaicona - duży +
- zagadki ^^
- w sumie podoba mi się pomysł z crimson head'ami (coś nowego), ale jak trafiłam na jednego tam gdzie go nie miało być, a akurat szłam zrobić save to się wnerwiłam
- self defense items - kolejny fajny pomysł, chociaż nie wiem czy nie wolałabym uników jak w RE3
- grafika - czasem nie wiem kiedy się filmik załącza ;)

Najgorsze:

- może nie jest to najgorsze, ale też do + bym nie zaliczyła - takie specyficznie wolne tempo poruszania się. Idzie się do tego przyzwyczaić, ale w pierwszym momencie szok.
- wąż - nie mogłam dać się zatruć, bo dałam serum Richardowi, a do niebieskiej roślinki daleko - przez to zmarnowałam 3 pociski do grenade launcher ;(
- nie wiadomo przez które drzwi za tobą ruszą zombiaki - przez niektóre przechodzą, przez niektóre nie.

No jak na razie to tyle :)
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

necraria, te minusy które napisałaś dla mnie są na plus :) Poczekaj na huntery...
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Veronica
Posty: 333
Rejestracja: sob 11 sie, 2007
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Veronica »

Huntery? Gorsza Lisa. Ale poważnie słabo ci ta gra chodzi, czy poprostu postacie się powoli poruszają, bo umnie jakoś normalnie; nie za szybko ani nie za powoli się poruszają
Resident Evil rządzi!!!
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

Z lisą głupio zrobili, że jest niesmiertelna :/ Gra ma taki specyficzny ''slow down'', baardzo mi sie ten patent podoba i nie wyobrażam sobie teraz remake w normalnym tempie :) Swietną sprawą są zupełnie nowe straszące momenty w rozgrywce, grajac w odnowiona wersje opierajac sie na szkielecie starego re mozna sie nieraz niezle przejechac: Dobra tu mi wyskoczą psy.... ee gdzie one? Tutaj moge sie czuc bezpiecznie... sruuu 2 huntery przez okna :) Wisielec w pokoju, dobra czysto ide do łazienki... wtf? czy to pękł sznur?! Jest jeszcze wiele takich fajnych sytuacji, ale co ja sie bede zdzierać :P Zombie otwierające drzwi to przeginka na max'a ( :rad1: )grając Chrisem na hardzie, nie można zaoszczedzic ammo na niektórych trupach omijając ich, bo i tak wylezie przez dor i bedzie czekac w waskim korytarzu na nas... A grając gosciem miałem wrażenie że odkrywam rezydencje na nowo, bo troche tak jest hehe Forest to dopiero biegajaca po rezydencji udreka, przypomniały mi sie czasy zaszczucia z re3 tylko tam miało sie mozliwość walki, a tu gdy usłyszysz TĄ muzyczke to chooooodu!


Zapomniałem jeszcze dopisać o zombich pojawiających sie w ''wyczyszczonych'' pomieszczeniach, w rezydencji jest pare takich przypadków :erschreckt: to te otwierające drzwi... twojego domu
Ostatnio zmieniony śr 17 paź, 2007 przez Nemesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Ten slow down wynika z tego, że modele postaci są bardziej "ludzkie". Już nie obracają się w miejscu wokół osi, tylko drepczę, żeby się obrócić. W każdej z części postacie były za lekkie, takie "papierowe". Tu rzeczywiście czujemy, że sterujemy "żywą" postacią. Rozpędza się, zwalnia... Te ruchy są bardziej realistyczne. Mi to bardzo pasuje.

A jeśli chodzi o omijanie zombiaków to jest jeden fajny na to patent:
Podchodzisz do delikwenta na odległość troszkę większą niż wyciągnięcie ręki i czekasz aż się zbliży. W pewnym momencie zrobi taki charakterystyczny ruch, jakby się potknął (taki jego atak, żeby Cię złapać). Wtedy Ty odchodzisz delikatnie (pół kroku) w tył, on się "zamachuje", a Ty przebiegasz koło niego jakby go nie było, bo póki nie odzyska równowagi jest nieszkodliwy. Wszystko jest kwestią niemal ułamków sekund, ale jak dojdziesz już do wprawy (bo wymaga to kilku minut ćwiczenia) to wyminiesz większość bez większych problemów, nawet tych w wąskich korytarzach (jak ten koło jadalni co prowadzi do kuchni). I jeszcze jedno: niektóre zombiaki "lecą" na Ciebie dość wcześnie więc z nimi nie będzie problemu, ale są takie, co czekają do ostatniej chwili, wtedy masz mocno ograniczony czas reakcji.
Jest jeszcze jeden patent (by AT - all rights reserved :p): strzelasz w gościa jeden pocisk, wtedy ten zaczyna chaotycznie dreptać i wchodzić w ścianę, wtedy można takiego delikwenta wyminąć za jego plecami. Osobiście nie wiem jak to jest skuteczne, bo nie próbowałem.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

No ten slow down na początku jest mocno wkurzający, nie wspominając o celowaniu w szafkę, żeby ją przesunąć - teraz mi to lepiej idzie, ale i tak mnie drażni :P nawet w RE4 nie było z tym aż tak ciężko. Ale jak się przyzwyczaić to już dobrze się gra.

Co do uników to właśnie widziałam jak gość robił je na speed runie w REmake (nie obejrzałam do końca jak coś :P tylko do momentu w którym jestem). Podobne robi się w RE4, a że tam mi w miarę idą to może i tu mi się uda. Muszę się nauczyć omijać Lisę, bo już przy pierwszym spotkaniu mi walnęła, na szczęście nie za mocno.

Dziwny jest patent z odpadającą klamką - mi jeszcze nie odpadła, bo nie nadużywałam tych drzwi, ale tylko czekam jak będę chciała przed czymś tamtędy uciec i mi się nie uda - -'
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Lisę łatwo ominąć w jej domku (bo chyba o tym miejscu mówisz). Idziesz korytarzem w przeciwnym kierunku niż skrzynia, i schodzisz niżej. Czekasz aż podejdzie, i gdy tylko widzisz, że zeskakuje - Ty wskakujesz. Omijasz ją w locie po prostu, tylko uwaga, bo jak tylko wyląduje to macha na ślepo do tyłu więc można oberwać. Sam zanim udało mi się uciec bez draśnięcia oberwałem przy kilku próbach.

Z drzwiami o ile pamiętam podobnie było w RE na PSX.

Ja tu się tak mądruję, a Ty może chcesz wszystkiego sama zasmakować... Dobra, koniec. Żeby wrócić do tematu, to dobry jest motyw właśnie z Lisą. Mimo, że zalatuje tanimi azjatyckimi horrorami, to jej pojawienie się przyprawia o dreszcze. To ta dobra rzecz w Remaku. Zła - zbyt łatwy finalowu Tyrant. Jakis taki powolny...
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

necraria pisze:Dziwny jest patent z odpadającą klamką - mi jeszcze nie odpadła, bo nie nadużywałam tych drzwi, ale tylko czekam jak będę chciała przed czymś tamtędy uciec i mi się nie uda - -'
Jeśli jej nie popsujesz (po 3 przejsciach odpada, dawno nie grałem, moge sie mylic ) to gdy powrócisz na rzeź z hunterami bedzie ona przez kogoś naprawiona. Nauczyłem sie tak grac pozniej, ze tylko 1 przez nie przechodziłem zwiedzając rezydencje, lepiej jest pozadnie oczyscis sobie jedna sciezke i sie jej trzymac :) Lisa z pozoru wydaje sie bardzo wolna... wiem wiem pozory mylą i czesto mozna dostac dybami po głowie
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

Chyba zaczynamy prowadzić ogólną dyskusję o REmake, ale co tam ;) Tego, że ta klamka będzie potem naprawiona to nie wiedziałam - ale to dobrze :)

Co do Lisy to właśnie będę sobie musiała z nią poćwiczyć i ją jakoś wyczuć.A to, że jest nieśmiertelna, można wytłumaczyć tym, że jednak jest nafaszerowana tyloma wirusami, że już zmutowała na max (swoją drogą biedne dziewcze - tyle jej tego świństwa wpakowali, a ona ciągle żyje).
Veronica
Posty: 333
Rejestracja: sob 11 sie, 2007
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Veronica »

Ale Lisa już zaznała spokój.
Ps. Fajny krzyk jak zeskakuje z przepaści
Resident Evil rządzi!!!
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

Jeszcze jej nie zepchnęłam ;) idzie mi baaardzo powoli, bo nie mam zbytnio czasu (w tygodniu praca, w weekend uczelnia i jeszcze obowiązki pani domu nie wspominając o tym, że jest tylko jedna kosola i tv, a luby też chce pograć :P)

Muszę przyznać, że się strasznie namęczyłam z tą zagadką z przesunieńciem posągu babki z cyckami - w ogóle wykluczyłam możliwość, że to może być zagadka na szybkość i bieganie i siedziałam przez pół h z padem w łapie myśląc :P

Bardzo mi się podoba klimat REmake, chociaż jak na razie nie dorównuje w mojej skali RE2 (za każdym razem przyspieszone bicie serca przed otworzeniem drzwi :P), ale to pewnie dlatego, że w RE2 grałam tylko na normalu a w REmake tylko na easy. Teraz dopiero tak naprawdę zaczynam się wkręcać w tą grę :D

A takie moje pytanko trochę nie na temat - czy jest jakaś różnica w szybkości biegania czy czymś gdy się odekwipuję broń? jak oglądałam speedruny z REmake, to wszyscy przed walką dopiero się uzbrajali, a po niej od razu odekwipowywali broń. W RE4 z kolei wszyscy biegają z granatem w łapie, bo się nie da biegać bez broni (oprócz momentu po użyciu jednorazowej rakietnicy).
Ostatnio zmieniony pn 22 paź, 2007 przez Necraria, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

necraria pisze:A takie moje pytanko trochę nie na temat - czy jest jakaś różnica w szybkości biegania czy czymś gdy się odekwipuję broń? jak oglądałam speedruny z REmake, to wszyscy przed walką dopiero się uzbrajali, a po niej od razu odekwipowywali broń. W RE4 z kolei wszyscy biegają z granatem w łapie, bo się nie da biegać bez broni (oprócz momentu po użyciu jednorazowej rakietnicy).
_________________
Ja nie widze żadnej, może po prostu jakiś gracz tak kreuje swoją postać


Ps: Mnie bardziej ciekawi czy czas leci gdy bawimy sie w inventory...
Ostatnio zmieniony pn 22 paź, 2007 przez Nemesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Ja też nie widzę różnicy, bo mi to tito czy postać biegnie o ułamek sekundy szybciej niż z bronią, ale podobno rzeczywiście tak jest, że z bronią jest wolniej.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Veronica
Posty: 333
Rejestracja: sob 11 sie, 2007
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Veronica »

Nemesis pisze:
Ps: Mnie bardziej ciekawi czy czas leci gdy bawimy sie w inventory...
Napewno czas leci. Zawsze jak gram w RE to np. muszę iśc do sklepu, gdzieś zadzwonic czy poprostu iśc za potrzebą, zawsze daję na ekwipunek bohatera jako moją pauzę. A czas leci nieubłaganie...
Resident Evil rządzi!!!
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Czas nie leci jak włączymy option screen (startem). Cieszmy się z tej możliwości, bo już w Zerówce nie mamy możliwości zatrzymania gry ;)
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

Tak mi się wydawało, że w inventory też czas leci ;) po co na speedrunach goście by tak szybko śmigali po inv, że nawet nie widać co robią, skoro by się nie liczył? ;) ja nie gram absolutnie na czas. Uwielbiam RE właśnie za to, że o ile nie chcę mieć super wyniku, to mogę się włóczyć do woli ^^

Doszło mi jedno "Podoba mi się" (a raczej o tym zapomniałam poprzednio) - podświetlanie pokojów na czerwono, jeśli coś tam jeszcze jest do zabrania - bardzo przydatna funkcja :)

PS. Już jestem w lab ^^ niedługo powinnam ukończyć grę. A potem jeszcze raz i jeszcze! nie no...może trochę przerwę i pogram w RE0? ;) Chrisem kiedyś może też zagram, ale odstrasza mnie jego 6 miejsc w inventory :/
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

necraria pisze:Doszło mi jedno "Podoba mi się" (a raczej o tym zapomniałam poprzednio) - podświetlanie pokojów na czerwono, jeśli coś tam jeszcze jest do zabrania - bardzo przydatna funkcja
Z tego co pamietam, czasami ta funkcja oszukiwała :|
necraria pisze:Chrisem kiedyś może też zagram, ale odstrasza mnie jego 6 miejsc w inventory
Najgorszy zawsze ten pierwszy raz, pozniej wie sie gdzie co zabrać, a pozatym Chris ma na stałe zapalniczke wiec tylko menzurke z benzyną taszczyć trzeba, ale zaraz powiecie że Jill ma wytrych...:) Dobrze sie Chrisem gra na hardzie, wtedy nie trzeba sie zbytnio o miejsca w ekwipunku obawiać... :rad1:
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Funkcja raczej nie oszukuje. Kwestia jednej nie wziętej pierdółki i nadal mamy czerwony pokój. Mi za to w mapie nie pasuje brak zoomu. Oj, często brakowało mi tej funkcji...

Chris nie jest takli straszny jak go malują. Właściwie po zagraniu nim (a miałem podobne obawy) nie ma specjalnej różnicy. Chris musi zbierać kluczyki, co równoważy ilość zajętych slotów (więc przewaga Jill nadal wynosi 2 a nie 1), ale nie przeszkadza to właściwie w grze. Ja radzę sobie z tym tak (dzięki AT), że nie noszę ze sobą ammo. Jak zużyję to idę do skrzyni przeładować, a że nie używa się zbyt często więc nie ganiamy do niej co chwilę. Żeby trochę utrudnić grę Jill ma ona kilka różnych rodzajów ammo do granatnika, więc znów zaciera się różnica slotów. No i Chrisem jesteśmy bardziej samodzielni. Nie pomaga nam Barry, ale jego pomoc i tak była niewielka, a i przyjemność z gry większa jak większość robimy sami.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

Na pewno spróbuję zagrać Chrisem - tak dla odmiany ;) ale na razie pomęczę biedną Jill (jakby miała mało męczarni...a jeszcze prowadzona przez taką dyletantkę jak ja? :P). Każda postać ma swoje plusy i minusy.

Poza tym chcę odkryć wszystkie 12 zakończeń oczekując na kupno wii i umbrella chronicles, które nastąpi za bardzo długo ;)

Brak zooma na mapie też mnie drażnił...Jak już znasz lokalizacje to ok, ale na początku trochę przeszkadza.

Zadziwiła mnie Jill jak wyrwała magnum Barry'emu i sama w niego wycelowała - widać jak chce to umie być twarda, nawet wobec przyjaciół ;)

Czasem kamera mnie dobija w tej części - kilka razy już tak miałam, że widok był z bardzo daleka a tam akurat stanął zombie/pająk i nie dość, że siebie nie widziałam, to jeszcze nie wiedziałam czy jestem przodem czy tyłem :/

Właśnie włączyłam RE3 - boże jak ta Jill szybko biega! jednak ten slow down jest mocno widoczny w REmake!
Ostatnio zmieniony wt 23 paź, 2007 przez Necraria, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil (2002)”