Wersja NTSC a PAL
Wersja NTSC a PAL
Wkrótce planuję zakup GC dla Remake. Z czasem pewnie okaże się że nie tylko to było powodem zakupu i dojdą inne części, ale to nieważne. W temacie konsolowym nie siedzę już od ładnych 10lat wobec tego mam kilka wątpliwości. Pamiętam o jednej niezbyt przyjemnej kwestii jeszcze z czasów PSX, otóż różnica w szybkości klatek na sekundę w obu systemach. Wynosi ona jak wiadomo dokładnie 10. Z tego co się dowiedziałem, na GC także istnieje.
Mam w związku z tym następujące pytania:
1. Czy aby zagrać w wersję NTSC(USA) potrzebuję jakiejś przejściówki dodatkowej? Jeżeli tak to jakiej? Kiedyś rozwiązywało się to kablem RGB... ale nie był on standardowo sprzedawany z konsolą.
2. Czy wersja NTSC(USA) jak za dawnych czasów posiada "europejski" poziom trudności? Chodzi mi o uniknięcie japońskiego "zmiękczenia".
3. Czy ktoś z Was grał w obie wersje? Jak wrażenia?
4. Kiedyś na PSX grywałem bezproblemowo w gry NTSC(USA), ale konsola była przerobiona, czego z GC nie chciałbym robić. Czy przeróbka ma związek z możliwością grania w systemie NTSC?
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam!
Mam w związku z tym następujące pytania:
1. Czy aby zagrać w wersję NTSC(USA) potrzebuję jakiejś przejściówki dodatkowej? Jeżeli tak to jakiej? Kiedyś rozwiązywało się to kablem RGB... ale nie był on standardowo sprzedawany z konsolą.
2. Czy wersja NTSC(USA) jak za dawnych czasów posiada "europejski" poziom trudności? Chodzi mi o uniknięcie japońskiego "zmiękczenia".
3. Czy ktoś z Was grał w obie wersje? Jak wrażenia?
4. Kiedyś na PSX grywałem bezproblemowo w gry NTSC(USA), ale konsola była przerobiona, czego z GC nie chciałbym robić. Czy przeróbka ma związek z możliwością grania w systemie NTSC?
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam!
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled.
Z tego co mi świta to miałem kiedyś RE Survivor w 'innej' wersji. Była to bodaj nawet NTSC-JAP. Gra chodziła. Jednak obraz był czarno biały. Innego, wyższego czy niższego poziomu trudności nie odnotowałem. Nośnik oraz sprzęt był 'lewy'.
Necraria: Temat dotyczy konkretnie REmake i GameCube, więc Twój post nie bardzo się ma do tematu
Chciałem tylko pomóc
Necraria: Temat dotyczy konkretnie REmake i GameCube, więc Twój post nie bardzo się ma do tematu
Chciałem tylko pomóc
Ostatnio zmieniony pn 30 maja, 2011 przez bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
Doceniam hehe Efekt braku kolorów jest mi znany ze starych czasów. Właśnie tak było jak nie zastosowało się kabla RGB. Jeżeli komuś potrzebna jest wizualizacja to proszę zerknąć -> http://www.youtube.com/watch?v=f3uDUg3nQhA
Widać, że NTSC jest wyraźnie szybszy i płynniejszy. Kiedyś mówiło się, że w PAL-u jest za to większe nasycenie barw, ale to chyba mógłby wyłapać tylko jakiś predator . Ogólnie wersja NTSC jest po prostu lepsza, ale to nie rozwiązuję mojego problemu .
Widać, że NTSC jest wyraźnie szybszy i płynniejszy. Kiedyś mówiło się, że w PAL-u jest za to większe nasycenie barw, ale to chyba mógłby wyłapać tylko jakiś predator . Ogólnie wersja NTSC jest po prostu lepsza, ale to nie rozwiązuję mojego problemu .
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled.
Znalazłem takie urządzenie na http://www.play-asia.com/paOS-13-71-28- ... -1ssi.html Rozumiem że kupuję PAL-owską wersję urządzenia pod PAL-owskiego GC. OK, ale jakiego to jest rodzaju urządzenie, coś jak memory card - wtyka się to w jakiś slot? Z angielskiego opisu mało wywnioskowałem, ale wygląda na to że jest niedrogi i nie ingeruje w konsole, to już dużo, czegoś takiego szukałem . Dziękuję za trop, moje pozostałe wątpliwości pozostają w mocy jakby co .
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled.
To jest zwykła płytka, odpalasz konsolę z tą płytką, wgrywa się co trzeba, a następnie zastępujesz ją właściwą płytką z grą. Nic prostszegoArtur pisze:OK, ale jakiego to jest rodzaju urządzenie, coś jak memory card - wtyka się to w jakiś slot? Z angielskiego opisu mało wywnioskowałem, ale wygląda na to że jest niedrogi i nie ingeruje w konsole, to już dużo, czegoś takiego szukałem .
Dziękuję za wszelkie wskazówki, ale że nikt z Was nie grał w NTSC? No nie wierzę. Sprawy techniczne to jedno, ale najbardziej zależało mi na opiniach - jak to się ma w praktyce, czy różnica jest odczuwalna itd. No nic, może jeszcze coś w tej sprawie się ruszy .
Dowiedziałem się, że najprawdopodobniej przerobiony GC nie ma problemów z odczytem różnych regionów. Nie byłoby mi to szczególnie po drodze, ale ceny konsoli przerobionej i nieprzerobionej praktycznie się nie różnią, a uprościłoby to może cały problem.
Ktokolwiek grywał w NTSC - proszę pilnie o opinię.
Dowiedziałem się, że najprawdopodobniej przerobiony GC nie ma problemów z odczytem różnych regionów. Nie byłoby mi to szczególnie po drodze, ale ceny konsoli przerobionej i nieprzerobionej praktycznie się nie różnią, a uprościłoby to może cały problem.
Ktokolwiek grywał w NTSC - proszę pilnie o opinię.
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled.
Mam kilka gier w NTSC i powiem ci szczerze, że róznice są ciężko zauważalne (oprócz tych co wymienił kolega powyżej, które są trafione)Artur pisze:
Ktokolwiek grywał w NTSC - proszę pilnie o opinię.
Ostatnio zmieniony śr 01 cze, 2011 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
No widzicie, tutaj mamy do czynienia z klasycznym przykładem, że wiedza potrafi boleć. Gdybym nie miał pojęcia o tym, że wersja NTSC jest o 10 klatek szybsza to pewnie do PAL-owskiej nie miał bym zarzutów. No i rozumiem też to, że to może być poważny szkopuł w grach gdzie 1/6 sekundy ma naprawdę znaczenie -> za moich czasów był to np. Tekken 3 a nie w RE - jednak ma się poczucie pewnego dyskomfortu, że nie gra się w optymalnych warunkachmcbialy1 pisze:Jezeli zaczniesz od wersji PAL to nawet nie bedziesz musial grac w NTSC bo i po co .
Albo może jestem po prostu pedantem!
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled.
Również zdarzyło mi sie mieć Tekken'a w wersji NTSC i różnicę w prędkości wyłapywałem, gorzej bo dopóki nie zmieniłem kabla na RGB miałem czarno biały ekran
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Artur, różnicę wyczujesz pomiędzy tymi wersjami. Pomijając już fakt o tych całych 10 klatkach i obrazie (jak będziesz chcieć nagrać będzie B&W) ale poziom gry jest łatwiejszy. Rozmieszczenie wszystkich przedmiotów i innych pierdół jest taki sam ale w wersji NTSC jest łatwiej. Miałem RE3 z Japonii (tak, stąd, skąd teraz myślisz) i na Hard przebiegłem jakbym grał z wyłączonymi przeciwnikami. Kupiłem RE3 w naszym rodzimym systemie, (który, btw. namawia do złych rzeczy) i zdziwiłem się że jest taki trudny. Walka przed Clock tower, w pomieszczeniu na odpady, po prostu rady dać nie mogłem, a odstęp czasu pomiędzy partyjkami NTSC-PAL nie liczył tygodnia (czyli o skostnieniu paluchów nie ma mowy).
One man forced to seek REVENGE
J.Krauser jeżeli dobrze zrozumiałem, to masz wyraźnie na myśli Japończyków. Ja miałem na myśli NTSC(USA) - w tym regionie zawsze było tak jak trzeba - europejski poziom trudności plus szybsza animacja. Starałem się podkreślać w powyższych postach, że chodzi o USA, ale z czasem sobie odpuściłem i później już tylko pisaliśmy "NTSC" - przez co może to nieporozumienie. Na NTSC(JAP) jestem bardzo uczulony i raczej nie zdarzy mi się na niego wpaść w świecie RE , Twój głos tylko jest potwierdzeniem, że to dobra droga .
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled.
- Patriota_1988
- Posty: 143
- Rejestracja: czw 08 lis, 2012
- Lokalizacja: Nowa Ruda