Wersja NTSC a PAL

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 30
Rejestracja: czw 26 maja, 2011
Lokalizacja: Wrocław

Wersja NTSC a PAL

Post autor: Artur »

Wkrótce planuję zakup GC dla Remake. Z czasem pewnie okaże się że nie tylko to było powodem zakupu i dojdą inne części, ale to nieważne. W temacie konsolowym nie siedzę już od ładnych 10lat wobec tego mam kilka wątpliwości. Pamiętam o jednej niezbyt przyjemnej kwestii jeszcze z czasów PSX, otóż różnica w szybkości klatek na sekundę w obu systemach. Wynosi ona jak wiadomo dokładnie 10. Z tego co się dowiedziałem, na GC także istnieje.

Mam w związku z tym następujące pytania:

1. Czy aby zagrać w wersję NTSC(USA) potrzebuję jakiejś przejściówki dodatkowej? Jeżeli tak to jakiej? Kiedyś rozwiązywało się to kablem RGB... ale nie był on standardowo sprzedawany z konsolą.

2. Czy wersja NTSC(USA) jak za dawnych czasów posiada "europejski" poziom trudności? Chodzi mi o uniknięcie japońskiego "zmiękczenia". :rad13:

3. Czy ktoś z Was grał w obie wersje? Jak wrażenia?

4. Kiedyś na PSX grywałem bezproblemowo w gry NTSC(USA), ale konsola była przerobiona, czego z GC nie chciałbym robić. Czy przeróbka ma związek z możliwością grania w systemie NTSC?

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam!
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled. :mg:
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 907
Rejestracja: czw 15 maja, 2008
Lokalizacja: RC

Post autor: bodek »

Z tego co mi świta to miałem kiedyś RE Survivor w 'innej' wersji. Była to bodaj nawet NTSC-JAP. Gra chodziła. Jednak obraz był czarno biały. Innego, wyższego czy niższego poziomu trudności nie odnotowałem. Nośnik oraz sprzęt był 'lewy'.

Necraria: Temat dotyczy konkretnie REmake i GameCube, więc Twój post nie bardzo się ma do tematu

Chciałem tylko pomóc :(
Ostatnio zmieniony pn 30 maja, 2011 przez bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 30
Rejestracja: czw 26 maja, 2011
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artur »

Doceniam hehe :rad5: Efekt braku kolorów jest mi znany ze starych czasów. Właśnie tak było jak nie zastosowało się kabla RGB. Jeżeli komuś potrzebna jest wizualizacja to proszę zerknąć -> http://www.youtube.com/watch?v=f3uDUg3nQhA

Widać, że NTSC jest wyraźnie szybszy i płynniejszy. Kiedyś mówiło się, że w PAL-u jest za to większe nasycenie barw, ale to chyba mógłby wyłapać tylko jakiś predator :rad5:. Ogólnie wersja NTSC jest po prostu lepsza, ale to nie rozwiązuję mojego problemu :smiech6: .
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled. :mg:
Awatar użytkownika
Finka
Posty: 1082
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Finka »

Z tego co się orientuje to do grania na konsoli PAL w gry NTSC potrzebny jest freeloader. Na GC freeloader można czasami kupić na Allegro.
W piątkowe wieczory nie odpowiadam za swoje posty.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 30
Rejestracja: czw 26 maja, 2011
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artur »

Znalazłem takie urządzenie na http://www.play-asia.com/paOS-13-71-28- ... -1ssi.html Rozumiem że kupuję PAL-owską wersję urządzenia pod PAL-owskiego GC. OK, ale jakiego to jest rodzaju urządzenie, coś jak memory card - wtyka się to w jakiś slot? Z angielskiego opisu mało wywnioskowałem, ale wygląda na to że jest niedrogi i nie ingeruje w konsole, to już dużo, czegoś takiego szukałem :rad13:. Dziękuję za trop, moje pozostałe wątpliwości pozostają w mocy jakby co :smiech6: .
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled. :mg:
Awatar użytkownika
MiGoo
Zarząd
Posty: 905
Rejestracja: pn 05 lut, 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MiGoo »

Artur pisze:OK, ale jakiego to jest rodzaju urządzenie, coś jak memory card - wtyka się to w jakiś slot? Z angielskiego opisu mało wywnioskowałem, ale wygląda na to że jest niedrogi i nie ingeruje w konsole, to już dużo, czegoś takiego szukałem :rad13:.
To jest zwykła płytka, odpalasz konsolę z tą płytką, wgrywa się co trzeba, a następnie zastępujesz ją właściwą płytką z grą. Nic prostszego :)
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 30
Rejestracja: czw 26 maja, 2011
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artur »

Dziękuję za wszelkie wskazówki, ale że nikt z Was nie grał w NTSC? No nie wierzę. Sprawy techniczne to jedno, ale najbardziej zależało mi na opiniach - jak to się ma w praktyce, czy różnica jest odczuwalna itd. No nic, może jeszcze coś w tej sprawie się ruszy :rad10: .

Dowiedziałem się, że najprawdopodobniej przerobiony GC nie ma problemów z odczytem różnych regionów. Nie byłoby mi to szczególnie po drodze, ale ceny konsoli przerobionej i nieprzerobionej praktycznie się nie różnią, a uprościłoby to może cały problem.

Ktokolwiek grywał w NTSC - proszę pilnie o opinię.
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled. :mg:
mcbialy1
Posty: 125
Rejestracja: czw 26 lis, 2009

Post autor: mcbialy1 »

Wiec gralem w obie wersje tejze wspanialej gry. I powiem Ci ze roznica w sterowaniu postacia jest odczuwalna. Mnie sie chyba lepiej gralo w NTSC. Poprostu szybsza rozgrywka. Za to w PAL-u jest troche lepszy obraz :). Mysle ze chociaz troche pomoglem ;).
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Artur pisze:
Ktokolwiek grywał w NTSC - proszę pilnie o opinię.
Mam kilka gier w NTSC i powiem ci szczerze, że róznice są ciężko zauważalne (oprócz tych co wymienił kolega powyżej, które są trafione)
Ostatnio zmieniony śr 01 cze, 2011 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
mcbialy1
Posty: 125
Rejestracja: czw 26 lis, 2009

Post autor: mcbialy1 »

Tak jest :rad1: .
Jezeli zaczniesz od wersji PAL to nawet nie bedziesz musial grac w NTSC bo i po co :).
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 30
Rejestracja: czw 26 maja, 2011
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artur »

mcbialy1 pisze:Jezeli zaczniesz od wersji PAL to nawet nie bedziesz musial grac w NTSC bo i po co :).
No widzicie, tutaj mamy do czynienia z klasycznym przykładem, że wiedza potrafi boleć. Gdybym nie miał pojęcia o tym, że wersja NTSC jest o 10 klatek szybsza to pewnie do PAL-owskiej nie miał bym zarzutów. No i rozumiem też to, że to może być poważny szkopuł w grach gdzie 1/6 sekundy ma naprawdę znaczenie -> za moich czasów był to np. Tekken 3 :rad5: a nie w RE - jednak ma się poczucie pewnego dyskomfortu, że nie gra się w optymalnych warunkach :smiech6:

Albo może jestem po prostu pedantem! :rad5:
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled. :mg:
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Również zdarzyło mi sie mieć Tekken'a w wersji NTSC i różnicę w prędkości wyłapywałem, gorzej bo dopóki nie zmieniłem kabla na RGB miałem czarno biały ekran :rad2:
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
mcbialy1
Posty: 125
Rejestracja: czw 26 lis, 2009

Post autor: mcbialy1 »

Nie przejmuj sie wersja gry tylko czerp radosc z REmake i tyle :smiech6:

Salvin: Ten post nic nie wnosi do tematu i jest raczej zbędny. Przypominam o 4 punkcie regulaminu.
Ostatnio zmieniony śr 01 cze, 2011 przez mcbialy1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.Krauser
Posty: 1715
Rejestracja: sob 01 maja, 2010
Lokalizacja: Blackland

Post autor: J.Krauser »

Artur, różnicę wyczujesz pomiędzy tymi wersjami. Pomijając już fakt o tych całych 10 klatkach i obrazie (jak będziesz chcieć nagrać będzie B&W) ale poziom gry jest łatwiejszy. Rozmieszczenie wszystkich przedmiotów i innych pierdół jest taki sam ale w wersji NTSC jest łatwiej. Miałem RE3 z Japonii (tak, stąd, skąd teraz myślisz) i na Hard przebiegłem jakbym grał z wyłączonymi przeciwnikami. Kupiłem RE3 w naszym rodzimym systemie, (który, btw. namawia do złych rzeczy) i zdziwiłem się że jest taki trudny. Walka przed Clock tower, w pomieszczeniu na odpady, po prostu rady dać nie mogłem, a odstęp czasu pomiędzy partyjkami NTSC-PAL nie liczył tygodnia (czyli o skostnieniu paluchów nie ma mowy).
One man forced to seek REVENGE
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 30
Rejestracja: czw 26 maja, 2011
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artur »

J.Krauser jeżeli dobrze zrozumiałem, to masz wyraźnie na myśli Japończyków. Ja miałem na myśli NTSC(USA) - w tym regionie zawsze było tak jak trzeba - europejski poziom trudności plus szybsza animacja. Starałem się podkreślać w powyższych postach, że chodzi o USA, ale z czasem sobie odpuściłem i później już tylko pisaliśmy "NTSC" - przez co może to nieporozumienie. Na NTSC(JAP) jestem bardzo uczulony i raczej nie zdarzy mi się na niego wpaść w świecie RE :smiech6: , Twój głos tylko jest potwierdzeniem, że to dobra droga :smiech6: .
Sorry but, it looks like your party... has been cancelled. :mg:
Awatar użytkownika
Patriota_1988
Posty: 143
Rejestracja: czw 08 lis, 2012
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: Patriota_1988 »

ale z tego co mi wiadomo i samemu sprawdzałem to wersji amerykańskiej (NTSC) można zrobić glitche,czego w PAL już nie ma :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil (2002)”