REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Arc »

Może zbyt dużo czasu spędziłem grając 3 do 6 generacji gdzie posiłkując się PSX było 30 klatek i nikt nie zadawał pytań :) Przeglądając kiedyś stare numery konsolowych pisemek nawet nie zastanawiano się nad tym. Chociaż Dreamcast mógł mieć 60 klatek coś mi się wydaje (nie mylić z NTSC)
Mi tam starczy, dużo nie wymagam ;)
W takim bardzo dynamicznym Q3 Arena i dokładnym railgunie też było na PC 30 fps a robiło się cuda.
Takie pytanko, czy coś na PS3 śmiga w 60 fps? Może COD Black Ops II ? Jako nieliczny z tytułów na jakie zwróciłem uwagę w swojej bibliotece wyświetla 1080p podczas gry.

Bez spiny, 30-35 klatek mnie zadowala :)


I jeszcze jedna sprawa, RE4 na steamie ma przełącznik 30 albo 60 i jak widziałem na filmiku na yt to są faktycznie różnice ...dla speedrunnerów.

A co powiecie na filmy? okolice 25 klatek/s i nie widać kłótni, że "chcemy 60 w 8K" :) Popatrz, seriale oglądam w 360p, 480p i jest ok DLA MNIE.
Ale lepiej skończyć, jeszcze znów wdepniemy w temat nostalgii jak "kiedyś to było" ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: RON!N »

W którymś filmiku na GRYOnline było tłumaczone jaka jest różnica, pomiędzy "filmowymi" 25 fps a "growymi" 30 fps i więcej.
Jak mnie pamięć nie myli, chodzi o fakt, że mózg ludzki wie co jest tylko obrazem prezentujący faktycznych ludzi a co jest "sztucznym tworem".

CoDy zawsze działały w 60 fps. Wynika to z dynamiki gry potrzebnej do gry online.

Czasy PS1 też nie były złote. Gry działy w różnych rozdzielczościach, a PALe średnio działały w 20~25 fps. Ale kineskopy bardzo wiele wybaczały :)
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: RVRE »

Chyba o ten materiał chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=Q_gTvb-0n28 ale kojarzę że mieli jeszcze inny gdzie dekonstruowali generowanie klatek i ich ilość w różnych mediach.

Wybór w ilu klatkach gramy, to przywilej dzisiejszych czasów. Gdy hitem był Quake 3, to nikt nigdy nie widział gry w 60 klatkach więc argument że "dawniej było 10 klatek i ludzie grali" jest trochę na wyrost. A co do filmów, to więcej niż 24 klatki powodują że film jest nienaturalny. W sporcie stosuje się 25-30 klatek. A kiedyś chyba Micheal Bay wypowiadał się że stworzenie pełnego filmu w 30 klatkach i więcej byłoby problematyczne w przechowywaniu go, bo zajmowałby zbyt wiele miejsca.
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Arc »

Chciałbym zobaczyć ten filmik, o którym wspominasz RON!N. Później podrzucę jeszcze od siebie o tym czy jest sens z 240 fps jak będzie ciekawy bo jeszcze nie oglądałem.

Tutaj filmik o wersji RE4 ze steama w 60 klatkach na professional.
https://www.youtube.com/watch?v=Wq2Zw9kfH8w
Koleś przez ponad 5 godzin każdy fragment opisuje jak przejść, różne sposoby, różnice w pewnych momentach między 30 a 60 klatkami, w której sekundzie i z której strony ominąć konkretnego przeciwnika. Dzięki jego wskazówkom doszedłem do walki z "Rasputinem" :) co wcześniej na pro wioski nie mogłem przejść zanim poszli grać w Bingo ;) Teraz za czwartym razem przeszedłem tylko nie pruje na czas a rozwalam beczki i zbieram ammo jak oczyszcze teren z przeciwników. To że z granatem lub bez niczego biegnie się szybciej wiedziałem ale, że z wyrzutnią?! Bardzo ciekawy film, zobaczymy jak mi pójdzie dalej :) Proponuje chociaż z 10 minut obejrzeć.

Przeszedłem RE4 wiele razy ale nic z tego nie wynosiłem a tutaj tyle ciekawostek.

Czy dając retry od ostatniego checkpointa czas z poprzedniej nieudanej próby się wlicza do całości?

Kineskopy wybaczały jak to ładnie określiłeś RON!N ale i Błogosławiły ;D więc jak już wspominałem posiadam obok siebie plazme (te pierwsze ciężkie i prądożerne ale za to wejść tyle, że można się pobawić, w nowych nawet SCARTa często nie ma a o chinchach nie wspomne :)) a obok kineskopowy no bo gdzie uzyskamy idealną czerń? Dobra starczy heh. Chciałem tylko pokazać ten film z RE4 gdzie istotną rolę odgrywa w speedrunnowaniu.



Do RVRE: to oczywiste, że film puszczony w 1000 klatkach będzie się odtwarzał baaardzo wolno. Starsze, nieme filmy z początku XX wieku miały niewiele mniej niż te obecne a są nienaturalnie przyspieszone.
Obrazek
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Recoil »

Od ponad 5 postów nie padło słowo na temat Remake. Wróćcie do tematu.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Szakal »

W remastera grałem tylko raz i odniosłem wrażenie, że nie licząc kilku zmian w grafice gra jest przeniesiona 1:1 z gamecuba. Natrafiłem jednak na wypowiedzi ludzi, którzy twierdzili, że w wersji HD doszły jakieś nowe lokacje, oraz zmiany w zachowaniu przeciwników i rozmieszczeniu przedmiotów. To bujda, czy faktycznie są jakieś różnice?
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Recoil »

Całkiem niedawno siedziałem przy rimejku dość długo i nie zauważyłem zmian w stosunku do wersji na GC, przy którym też spędziłem kilka ładnych godzin. Choć fakt, było to dość dawno.
Na pewno nie ma nowych lokacji i raczej nie ma zmian w rozmieszczeniu przedmiotów. Jedyna zmiana to sterowanie: można wybrać klasycznego tanka lub coś lekkiego na wzór pierwszego MGSa, co niby ulatwia rozgrywkę.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Szakal »

Też mi się tak właśnie wydawało. Na gacku grałem całkiem sporo, potem miałem dość długą przerwę zanim raz zagrałem w remastera na PC, a od tego czasu też już trochę minęło. A, że pamięć już nie ta to wolałem zapytać :) . Dzięki :) .
Złe oko moderacji czuwa.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: PSKING »

Bujda totalna. Konsole nawet bez absolutnie żadnego powodu nie miały 60 fps. Nie znam wersji GCN, jednak pamiętam porównania i na nich małe różnice jednak są (włosy np.).
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: PSKING »

https://www.ppe.pl/news/310684/resident ... ianke.html
Oby to była prawda. Oryginalny remake ssie strasznie😁. Re DS jest najlepszą wersją jedynki.
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: Szakal »

Nowy remake? Tak szybko po remasterze? Wygląda mi to na plotkę.
Złe oko moderacji czuwa.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: REmake Remastered HD (PS4, XONE, PC, PS3, X360)

Post autor: PSKING »

Ja wiem, że to może być plotka. Jednak czy aby na pewno tak szybko? Zobacz jak nawalane są teraz remake'i. Nawet jeśli by to była prawda, to kiedy to wyjdzie? 2024? A to tylko, jeśli nie mają po drodze CV remake. Gdyby zamiast CV, zrobiono remake Re1, to byłby to niezły strzał w pysk. Mimo wszystko, jestem fanem pomysłu, ponieważ boli mnie, jeżeli szansa na odnowioną jedynkę miałaby być zmarnowana przez wersję z GCN. Wisi mi jak wiele osób w nieskończoność powtarza, iż jest to najlepszy remake ever (może), czy też najlepszy Re ever (nigdy). Jest to jedna z najmniej lubianych przeze mnie części.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil (2002)”