Resident Evil HD Remaster - problem z uruchomieniem

Awatar użytkownika
Zaszczyk
Posty: 35
Rejestracja: sob 24 lut, 2007
Lokalizacja: Pabianice

Resident Evil HD Remaster - problem z uruchomieniem

Post autor: Zaszczyk »

Witam!

Miałem nadzieje, że sobie pogram, ale niestety gra sie strasznie tnie na obojetnie jakich ustawieniach dziala tak samo czy to zmienie rozdzielczość czy detale na low czy high wygląda to tak samo...
Może macie pomysł czego to wina (może za mało ramu?)

Próbuje uruchomić gre na laptopie i7 4500U/ 4GB RAM/ graf gforce 840m 2GB

Wydaje mi sie, że może za mało Ramu (to można dokupić) ale może to wina czego innego karty graficznej albo procesora?
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony ndz 29 mar, 2015 przez Zaszczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

Prawdopodobnie masz za słaby laptop na HD REmastera. Wersja PC jest tą najbardziej definitywną z uwagi na brak blokady animacji na poziomie 30 klatek na sekundę. Polecam artykuł Digital Foundry na Eurogamer.pl.
PC nie ma podobnych problemów. Testowaliśmy grę na komputerze z procesorem i7-3770K w 4,3 GHz, 16 GB RAM i kartą GTX 780 Ti. Jak można się domyślać, osiągnięcie 60 FPS nie było większym problemem, a gra śmigała bez najmniejszych problemów na najwyższych ustawieniach.

Większą zagadką jest działanie na nieco słabszych podzespołach. Zmiana karty na AMD HD 7790 z 1 GB GDDR5 nadal umożliwia zabawę w 1080p i 60 FPS. Po ustawieniu maksymalnej jakości, w pierwszej minucie po załadowaniu gry można zanotować spadki do 50 FPS, ale później sytuacja wraca do normy. Nawet bardziej wymagające lokacje, jak pokój z ptasią klatką czy piwniczka pod cmentarzem, nie są większym problemem dla karty. Biorąc to pod uwagę, brak 60 FPS na konsolach jest raczej dziwny - zalety takiego rozwiązania są oczywiste, a Capcom mógł przecież dodać do tego opcję 30 FPS.
http://www.eurogamer.pl/articles/2015-0 ... d-remaster
Awatar użytkownika
Zaszczyk
Posty: 35
Rejestracja: sob 24 lut, 2007
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Zaszczyk »

Nemesis US dzięki za odpowiedź i artykuł.
Strasznie mnie to irytuje bo wymagania minimalne spełniam spokojnie,
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz/AMD Athlon X2 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260/1 GB Radeon HD 6790 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=24393
a pograć się nie da... :(

Macie jakiś pomysł czy to bardziej wina za słabego procesora czy zbyt małej pamięci RAM? Z RAMem nie bedzie problemu bo natychmiast bym dokupił, ale jeśli to za słaby procesor to lypa... ;( a tak sie napalilem na granie... gra akurat przyszła w piątek i myślałem, że sobie pogram w ten weekend... :zlosc2:
Awatar użytkownika
Zaszczyk
Posty: 35
Rejestracja: sob 24 lut, 2007
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Zaszczyk »

Problem rozwiązany, wszystko śmiga jak należy :)))

Co się okazało - gra odpalała na zintegrowanej karcie graficznej, więc sie nie dziwie, że cięło się jak cieło ;P

Nie wpadłem na to od razu bo to pierwsza gra jaka sie odpalila domyślnie na zintegrowanej karcie, do tej pory wszystkie odpalały sie automatycznie na tej lepszej karcie, nie wiem dlaczego tak, no i przeoczyłem tą możliwość bo w ogóle jej nie dopuszczałem jako prawdopodobnej ;) a te wcześniejsze posty pisałem w emocjach. Wybaczcie za spam.

Pozdrawiam
Wolfram
Posty: 1
Rejestracja: wt 07 kwie, 2015
Lokalizacja: Kraków

Problemy z uruchomieniem Resident Evil Remaster

Post autor: Wolfram »

Siema, mam bardzo dziwny problem z Resident Evil Remaster ( 2014 ). Chodzi mi o to, że grałem normalnie w tą grę, wszystko świetnie działało, aż w końcu byłem zmuszony do przeinstalowania systemu ( gdyż już powoli mulił, zacinał się przy najprostszych czynnościach itp. ). Po reinstalacji systemu Windows 7 SP1 64, zainstalowałem wszystkie sterowniki czyli, płytka od płyty głównej, karty dźwiękowej, Service Pack 1, natomiast sterowniki do karty graficznej ściągnąłem z internetu najnowsze. Od razu po tym skorzystałem z możliwości przywracania gier z wcześniej utworzonych kopii zapasowych na platformie Steam. CSGO wraz z Dotą 2 działają bez zarzutów natomiast z Residentem jest taki problem, że włącza się gra, jest logo CAPCOM, któtki 10 sekundowy filmik, następnie gra prosi o wciśnięcie dowolnego przycisku, po czym w nieskończoność widnieje na ekranie komunikat "Loading content. Please do not turn off your PC.", który widnieje tak cały czas. Gra nie może się załadować. Próbowałem już tworzyć inna kopie zapasową ( miałem też grę na laptopie ), ściągnąć normalnie z platformy steam. Jednak nic nie pomaga, podejrzewam, że może tutaj chodzić o jakiś program ( sterownik ), jednak wszystkie sterowniki były instalowane zaraz po formacie. Od razu mówię, że DirectX jest, a sprawdzanie spójności plików nie działa.


Pozdrawiam
Wolfram

Recoil: Taki temat już istnieje.
Ostatnio zmieniony śr 08 kwie, 2015 przez Wolfram, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Odnośnie tego: "sprawdzanie spójności plików nie działa" rozumem, że przez "nie działa" masz na myśli nie daje żadnych rezultatów, a nie że faktycznie nie działa?

Odnośnie zaś problemu, sprawdzałeś może ten sposób: https://steamcommunity.com/app/304240/d ... 930752357/
Tj. spróbuj uruchomić grę z wyłączonym cloud saves. Możliwe, że coś się zdesynchronizowało i gra teraz się gubi, z których sejwów/ustawień korzystać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil (2002)”