Chris czy Jill? Różnice w rozgrywce.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: sob 06 lut, 2016
- Lokalizacja: OST
Chris czy Jill? Różnice w rozgrywce.
Cześć Jestem jednym z tych szczęśliwców który zapoznaje się z REmake w 2016 roku Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w grze między Jill a Chrisem. Słyszałem, że Jill gra się łatwiej, że ma większe inventory, pomaga jej Barry itp. Czy jest więcej takich różnic w rozgrywce?
Kilka różnic już sam wymieniłeś. W zależności od poziomu trudności, o ile pamiętam, Jill ma postolet na dzień dobry, a Chris znajduje go wtrakcie gry. Jedną z najistotniejszych różnic jest wytrych, który ma Jill (w końcu jest Master of unlocking), a Chris musi szukać małych kluczyków, podobnie jak w RE2. Od razu zaznaczam, że dawno nie grałem, więc mogło mi się coś pomieszkać. No i na pewno tych różnic jest jeszcze kilka
Zapraszam do poradnika: http://www.mwrc.pl/forum/viewtopic.php?t=3900
Tak w skórcie:
postaci różnią się kilkoma rzeczami. Wybierając grę Chrisem będziemy mieli mniej miejsca w inventory (6) oraz do otworzenia niektórych pomieszczeń będą nam potrzebne specjalne klucze (old key). Nasz bohater za to jest odporniejszy na ataki. Jill Valentine analogicznie jest słabsza ale za to już na starcie będzie mieć więcej miejsca ww ekwipunku (8) oraz wytrych pomagający w otwieraniu specyficznych zamków w drzwiach. Do zrobienia 100% będziemy musieli zaliczyć grę obiema postaciami minimum po dwa razy
- w grze występują tzw. Self defense guns, czyli broń defensywna używana w przypadku złapania naszego bohatera przez przeciwnika. Na każdym poziomie trudności nie oszczędzajmy używania jej gdyż czasami uratuje nas z ciężkiej sytuacji a jest porozrzucana po całej grze w miarę sensownej ilości. Jill Valentine posiada paralizator (szukamy baterii) a Chris Redfield granaty natomiast obie są w posiadaniu sztyletów, które po wbiciu w głowę oponenta możemy odzyskać poprzez skutecznego headshota.
Tak w skórcie:
postaci różnią się kilkoma rzeczami. Wybierając grę Chrisem będziemy mieli mniej miejsca w inventory (6) oraz do otworzenia niektórych pomieszczeń będą nam potrzebne specjalne klucze (old key). Nasz bohater za to jest odporniejszy na ataki. Jill Valentine analogicznie jest słabsza ale za to już na starcie będzie mieć więcej miejsca ww ekwipunku (8) oraz wytrych pomagający w otwieraniu specyficznych zamków w drzwiach. Do zrobienia 100% będziemy musieli zaliczyć grę obiema postaciami minimum po dwa razy
- w grze występują tzw. Self defense guns, czyli broń defensywna używana w przypadku złapania naszego bohatera przez przeciwnika. Na każdym poziomie trudności nie oszczędzajmy używania jej gdyż czasami uratuje nas z ciężkiej sytuacji a jest porozrzucana po całej grze w miarę sensownej ilości. Jill Valentine posiada paralizator (szukamy baterii) a Chris Redfield granaty natomiast obie są w posiadaniu sztyletów, które po wbiciu w głowę oponenta możemy odzyskać poprzez skutecznego headshota.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Dodając do powyższego:
Chris:
+ większa wytrzymałość na obrażenia
+ lepszy strzelec (zombiaki padają po mniejszej liczbie strzałów, większe prawdopodobieństwo strzału krytycznego)
+ w ciągu gry może zostać kilkakrotnie uleczony przez Rebekę
+ jako broń defensywną ma granaty, które wprawdzie wymagają dodatkowego strzału, ale gwarantują rozwalenie łba przeciwnika (czyt: zombiak zginie na amen)
+ ma na stałym wyposażeniu zapalniczkę, która przydaje się do kilku zagadek + do spalania zwłok
+/- nie ma granatnika; z jednej strony tracisz dobrą broń, z drugiej strony zyskujesz więcej amunicji do strzelby i magnum
- tylko 6 miejsc w inwentarzu (więcej backtrackingu)
- musi korzystać z old keys do otwierania niektórych drzwi
- później zdobywasz strzelbę oraz assault shotgun
Jill:
+ 8 miejsc w inwentarzu
+ posiada wytrych na wyposażeniu standardowym, dzięki czemu nie musi uganiać się za kluczykami do otwarcia niektórych pomieszczeń
+ ma możliwość szybszego zdobycia strzelby (o ile zaczniesz eksplorację rezydencji od parteru) oraz szybciej zdobywa assault shotgun
+ Barry zabija pierwszego zombiaka (jeden przeciwnik do zabicia / omijania mniej)
+ Richard pomaga ci w walce z wielkim wężem
+ jej defensywna broń (paralizator) kładzie od razu zombiaka (nie trzeba już marnować amunicji), jednak nie gwarantuje jego ostatecznej śmierci (if you know what I mean )
+ ma dostęp do granatnika (ale, jak już wspomniałem wyżej, znajduje za to mniej amunicji do strzelby i magnum)
+ w kilku momentach w grze pomaga jej Barry
+ już w cut-scence zabija zombiaka, którego znajdujesz w łazience na parterze (grając Chrisem musisz zabić go sam, już w grze)
- ma dużo słabszą wytrzymałość niż Chris (na poziomie Normal 3 ugryzienia zombiaka i już masz czerwone Danger)
- gorzej celuje
- ponieważ zapalniczka jest jako osobny przedmiot, jeżeli chcesz spalić przeciwników bądź zapalniczka jest potrzebna do rozwiązania zagadki to musisz się po nią wrócić
Chris:
+ większa wytrzymałość na obrażenia
+ lepszy strzelec (zombiaki padają po mniejszej liczbie strzałów, większe prawdopodobieństwo strzału krytycznego)
+ w ciągu gry może zostać kilkakrotnie uleczony przez Rebekę
+ jako broń defensywną ma granaty, które wprawdzie wymagają dodatkowego strzału, ale gwarantują rozwalenie łba przeciwnika (czyt: zombiak zginie na amen)
+ ma na stałym wyposażeniu zapalniczkę, która przydaje się do kilku zagadek + do spalania zwłok
+/- nie ma granatnika; z jednej strony tracisz dobrą broń, z drugiej strony zyskujesz więcej amunicji do strzelby i magnum
- tylko 6 miejsc w inwentarzu (więcej backtrackingu)
- musi korzystać z old keys do otwierania niektórych drzwi
- później zdobywasz strzelbę oraz assault shotgun
Jill:
+ 8 miejsc w inwentarzu
+ posiada wytrych na wyposażeniu standardowym, dzięki czemu nie musi uganiać się za kluczykami do otwarcia niektórych pomieszczeń
+ ma możliwość szybszego zdobycia strzelby (o ile zaczniesz eksplorację rezydencji od parteru) oraz szybciej zdobywa assault shotgun
+ Barry zabija pierwszego zombiaka (jeden przeciwnik do zabicia / omijania mniej)
+ Richard pomaga ci w walce z wielkim wężem
+ jej defensywna broń (paralizator) kładzie od razu zombiaka (nie trzeba już marnować amunicji), jednak nie gwarantuje jego ostatecznej śmierci (if you know what I mean )
+ ma dostęp do granatnika (ale, jak już wspomniałem wyżej, znajduje za to mniej amunicji do strzelby i magnum)
+ w kilku momentach w grze pomaga jej Barry
+ już w cut-scence zabija zombiaka, którego znajdujesz w łazience na parterze (grając Chrisem musisz zabić go sam, już w grze)
- ma dużo słabszą wytrzymałość niż Chris (na poziomie Normal 3 ugryzienia zombiaka i już masz czerwone Danger)
- gorzej celuje
- ponieważ zapalniczka jest jako osobny przedmiot, jeżeli chcesz spalić przeciwników bądź zapalniczka jest potrzebna do rozwiązania zagadki to musisz się po nią wrócić
Ostatnio zmieniony ndz 27 mar, 2016 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: sob 06 lut, 2016
- Lokalizacja: OST
To i ja dołożę coś od siebie
Zakładam, że skoro gra jest prawie pełnoletnia (17 lat od premiery) to embargo na spoilery minął
W przypadku Jill mamy możliwość, kosztem Barrego, dostęp do Magnum z amunicją 1-HKO (6 pocisków). Zabija WSZYSTKO na jeden strzał (łącznie z Tyrantem) ale Lisy nie wzrusza (i pierwszego zombiaka ).
Chris w przeciwieństwie do Jill, szybciej biega, jeżeli nie ma equip'owanej broni. Ciekawostka speedrun'owców. Prawdopodobnie dlatego, że Chris musi odwiedzić więcej miejsc niż Jill (w przypadku any%).
Zakładam, że skoro gra jest prawie pełnoletnia (17 lat od premiery) to embargo na spoilery minął
W przypadku Jill mamy możliwość, kosztem Barrego, dostęp do Magnum z amunicją 1-HKO (6 pocisków). Zabija WSZYSTKO na jeden strzał (łącznie z Tyrantem) ale Lisy nie wzrusza (i pierwszego zombiaka ).
Chris w przeciwieństwie do Jill, szybciej biega, jeżeli nie ma equip'owanej broni. Ciekawostka speedrun'owców. Prawdopodobnie dlatego, że Chris musi odwiedzić więcej miejsc niż Jill (w przypadku any%).