Item Randomizer Mod

Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Item Randomizer Mod

Post autor: TheMitu97 »

Witam użytkowników, dosłownie 2 dni temu wyszedł bardzo interesujący mod do Resident Evil Remake. Jak sama nazwa wskazuje, powoduje on, że 90% przedmiotów które znajdujemy są losowe. Tyczy się to wszystkiego, od amunicji i leczenia, po bronie i przedmioty do zagadek. Diametralnie wpływa to na ścieżkę którą musimy obrać. Przykładowo w moim przypadku przez 1/4 gry biegałem goły i wesoły z nożem, dopiero w późniejszym etapie gry znalazłem popsutego shotguna, pistolet natomiast znalazłem dopiero w laboratorium. Niektórych lokacji nie musiałem odwiedzać (ominęła mnie walka z Plantem i pierwsze spotkanie z wężem). Jedynym niewielkim minusem jest fakt, że możemy znaleźć przedmioty, których nie będziemy w stanie nigdzie użyć. Mimo wszystko muszę przyznać że jest to jedna z najlepszych modyfikacji jaką kiedykolwiek widziałem (a widziałem ich dużo). Dzięki temu powtarzalność tej cudownej części znacznie wzrasta. Aktualnie mod obsługuje jedynie scenariusz Chrisa na normalnym poziomie trudności (Real Survival byłby katorgą, uwierzcie mi), ale autor planuje też zrobić wersję dla scenariusza Jill. Zostawiam was z linkiem i
zapraszam starych wyjadaczy do wypróbowania.

http://residentevilmodding.boards.net/t ... llTo=85979
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Zbędna modyfikacja, która sztucznie utrudnia grę lub nawet uniemożliwia jej zakończenie, bo skoro przedmioty pojawiają się losowo, to ważny klucz może pojawić się w miejscu, do którego nie dotrzesz przez brak innego klucza. Najlepiej grać w grę w taką jaką zaprojektowali ją twórcy - amen.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Chris, właśnie taka jest idea modów, żeby zagrać inaczej niż przewidzieli to twórcy :)
Awatar użytkownika
2n01z
Posty: 102
Rejestracja: czw 03 sty, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 2n01z »

No coz, dla nie ktorych zbedna modyfikacja, a ja od kad rebirth zawital na PC czekalem az modderzy w koncu zrobia cos takiego.
Natomiast kompletnie nie spodziewalem sie ze zajmie to im tak dlugo.
Jak dla mnie super super sprawa, szczegolnie ze znam gre na pamiec i jedyna zabawa jaka mi zostala to speedruny, wiec mamy tu cos co pomaga troche ozywic gre.
Swoja droga mogli by jeszcze zrobic jakis dodatkowy tryb albo dodatkowy scenariusz np. z Rebecca.
Z gory przepraszam za brak Polskich znakow.
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

Chris93 pisze:Zbędna modyfikacja, która sztucznie utrudnia grę lub nawet uniemożliwia jej zakończenie, bo skoro przedmioty pojawiają się losowo, to ważny klucz może pojawić się w miejscu, do którego nie dotrzesz przez brak innego klucza. Najlepiej grać w grę w taką jaką zaprojektowali ją twórcy - amen.
Mod został zaprojektowany w ten sposób, aby gra była możliwa do ukończenia. Pozwala również na podniesienie każdego przedmiotu i zwiedzenie każdej lokacji. Dla przykładu, nawet jeżeli nadal nie znalazłeś armor keya, jest szansa że otrzymasz go dopiero w laboratorium. Kto wie, może laboratorium będzie jedną z pierwszych lokacji do zwiedzenia? Jedyne co może dać w kość to najczęściej otrzymanie złego, lub częściowo dobrego zakończenia (ale to z powodu omijania skryptów).
2n01z pisze:Swoja droga mogli by jeszcze zrobic jakis dodatkowy tryb albo dodatkowy scenariusz np. z Rebecca.
Z Rebeccą sytuacja jest o tyle skomplikowana, że kontrolując ją, mamy ograniczone możliwości w kwestii zwiedzania lokacji. Po przełączeniu się na nią, korzystając z trainerów, nie możemy zwiedzać większości pomieszczeń i podnosić przedmiotów, gdyż będzie wyskakiwała wiadomość "There's no time!" (zabezpieczenie, abyśmy nie mogli porzucić Chrisa i grać nią do końca gry).
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Zgodzę się z Chrisem że to zbędne. I na jakiej zasadzie to działa? Bierze pod uwagę tylko dostępny obszar czy np na początku gry mogę znaleźć baterie do windy na końcu? I czy każdy przedmiot trzeba sprawdzać? Bo jeśli tak, to "ain't nobody got time fo that". Mnie już się nie chce patrzeć na animacje drzwi i ją pomijam dzięki modom, a co dopiero sprawdzać wszystko na swojej drodze.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Mody to jedyny 'przyzwoity' przedłużacz życia gry. Praktycznie zarezerwowany dla PiSiciaży.

Ogólnie uważam że taki random przedmiotów to fantastyczny pomysł. Pozwala nam na cieszenie się tytułem znacznie dłużej. Chwała programistom, że system robi to w pomysłowy sposób, nie dając przedmiotów w miejscach niedostępnych. Zresztą było by to absurdalne, aby przykładowo strzałę umieścił na helipadzie :D Prościej jest w drugą stronę, czyli aby klucze od laboratorium znajdować już w początkowych etapach gry.

Z całą pewnością niedługo będę chciał to sprawdzić. Może to być naprawdę ciekawe.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

RVRE pisze:Zgodzę się z Chrisem że to zbędne. I na jakiej zasadzie to działa? Bierze pod uwagę tylko dostępny obszar czy np na początku gry mogę znaleźć baterie do windy na końcu? I czy każdy przedmiot trzeba sprawdzać? Bo jeśli tak, to "ain't nobody got time fo that". Mnie już się nie chce patrzeć na animacje drzwi i ją pomijam dzięki modom, a co dopiero sprawdzać wszystko na swojej drodze.
Bateria i race pod koniec gry są niezmienione z oczywistych powodów. Oprócz tego, niezmieniony jest Armor Key, obroża, shotgun, klejnoty w pomieszczeniu z orłem, złota część cylindra w podziemiach i crank przy Enrico. Reszta jest w całości rozlosowana, bez względu na dostępny obszar możesz znaleźć klucze do laboratorium w posiadłości lub na odwrót. Cóż, każdy ma swoje zdanie na temat takich modyfikacji, ja jednak po wielokrotnym przejściu gry chciałbym spróbować czegoś nowego i ten mod mi na to pozwala ;)
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

https://www.youtube.com/watch?v=upjAtYP6cTg

Wow, faktycznie jest to wyczesne :) I like it!
Dobrze że ostatnio sobie kompa złożyłem na którym da się 'coś' odpalić.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

Cieszę się, że komuś się to podoba. Muszę jednak ostrzec przed paroma błędami, które można napotkać w trakcie gry, a także parę moich uwag:

- Jeżeli znajdziecie sprej owadobójczy, a nie byliście jeszcze w galerii, nie używajcie go! Inaczej znika oryginalny sprej w galerii, czyli potencjalny kluczowy przedmiot.
- Używać gwizdka przed walką z Plantem 42. Inaczej gra nie pozwoli na jego użycie i przepada wtedy Armor Key.
- Cresty na cmentarzu najlepiej wkładać wszystkie razem, gdyż mają tendencję do znikania po włożeniu i zresetowaniu pomieszczenia (prawdopodobnie jednak gra pamięta, że są one włożone).
- Czasami można znaleźć dwa takie same przedmioty (zdarzyło mi się z pudełkiem na klejnot, zepsutą strzelbą i jednym crestem).
- Jeżeli chcecie dostać strzelbę szturmową, nie uratowaliście jeszcze Richarda, a macie możliwość zwiedzenia aquaringu, to nie wchodźcie do niego (chyba że nie macie innej możliwości). Jeżeli wejdziecie, to gra stwierdzi, że nie uratowaliśmy Richarda i jego strzelba przepada (nawet jeśli uratujemy go później).
- Jeśli celujecie w dobre zakończenie, to przed pójściem do laboratorium należy odwiedzić biuro Spencera. Jeśli tego nie zrobimy, to gra stwierdzi, że porzuciliśmy Rebeccę i automatycznie ją uśmierca.
- W bardzo rzadkim przypadku można znaleźć nieskończoną wyrzutnię rakiet. Według twórcy pojawia się ona w przypadku, gdy wygenerowana item lista zawiera błędy. Miałem raz taką sytuację, jednak grę udało mi się bez problemu ukończyć.
draq
Posty: 11
Rejestracja: pt 28 wrz, 2012
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: draq »

Sceptycznie podchodzić do tego moda, a okazało się że dał mi więcej frajdy niż standardowa gra. Raz testowo odpaliłem, dwa razy starałem się przejść grę. Za każdym razem inne wrażenia Przykładowo pierwszym razem od razu poszedłem do podziemi (zdobyłem baterie, dwie korby itp) Za drugim ominąłem wiele elementów w rezydencji i poszedłem wprost do laboratorium. Poczyniłem w międzyczasie niezłą gafę, która została uwieczniona w tej minucie: https://youtu.be/tFx1c66Um7E?t=7292 do 2:02:35 (eksperymentalny live). Przy walce z wężem myślę sobie "pewnie ta czerwona książka będzie w miejscu niebieskiej" i bam. Zaskoczył mnie też glitch podczas pierwszej walki z wężem, którego nie było: https://youtu.be/tFx1c66Um7E?t=4921 TheMitu97 co do randomizacji, to jeszcze na swoim miejscu jest emblemat w jadalni.
FurryPiter
Posty: 860
Rejestracja: śr 07 lut, 2007
Lokalizacja: Internet :)

Post autor: FurryPiter »

Czegoś takiego brakowało mi do HD Remastera. Grę mam praktycznie ograną (brak 4 osiągnięć :) ), ale też nie odpalaną od 2015 roku bo... no właśnie, czasami brak jakiejś zachęty, a ten mod wydaje się idealną do zabawy dla kogoś, kto zna grę na pamięć :) Dzięki wielkie za ten temat!
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Ostatnio była promocja na Steam'ie na gry z serii RE.
33 zł za Remake, stwierdziłem że kupię bo strasznie mnie korci Randomizer.
W między czasie InputMapper by grać na DualShocku4 i jedziemy.

Pierwszy run, Jill Normal, tylko Itemy (nie będę z grubej rury atakował).

:smiech5: :smiech5: :szok9:

Ten mod jest fantastyczny! Zupełnie nowe podejście do tematu. Zupełnie nowa gra.
Trafił mi się fantastyczny random, bo z posiadłości wychodziłem tylko do domku Lisy, reszta do ukończenia gry znajdowała się w posiadłości. Grę rozpykałem w 1:30:00 i nawet niepotrzebnie robiłem save'y. Po za Tyrantem nie spotkałem na swojej drodze ani jednego bossa ani Huntera. Zabawny tryb :)

Powiem jeszcze kilka słów na temat PC wersji gry. Zwiększona ilość fps'ów jest odczuwalna (ustawiłem na full 120). Jill steruje się jak ta lala, różnica do konsol znaczna. Można zombiaki omijać jak pachołki ;)

Widziałbym ten mod na nadchodzącym zlocie ;)
Ostatnio zmieniony ndz 13 sty, 2019 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Aż chyba sobie kupię skoro można się pobawić, a skąd miałeś randomizer?
Ostatnio zmieniony ndz 13 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

A czy taki randomizer nie niesie za sobą ryzyka zablokowania gry, jeśli np. klucz do biblioteki wrzuci do biblioteki właśnie?
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

WESKER-DL pisze:Aż chyba sobie kupię skoro można się pobawić, a skąd miałeś randomizer?
http://benn-gaming.co.uk/rerandomizer.html

Instrukcja używania w środku. Antywirus atakuje ten program, ale pewnie dlatego że ingeruje w inny proces. Opcji zabawy full. Random itemów, pokoi, przeciwników. Jest to też logicznie zrobione, niektóre przedmioty są niezmieniane. Ja polecam. Jeszcze się pobawię innymi opcjami.

Recoil. Nie ma właśnie takiej opcji. Random jest 'inteligenty'. Nie zblokuje przedmiotów.
Ostatnio zmieniony ndz 13 sty, 2019 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Super, jutro pobiorę i sprawdzę, dzięki za link
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil (2002)”