Resident Evil 7 - wersja demo - wrażenia, opinie, sekrety

Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Recoil pisze:A jeśli nie mam VR (nie mam w zwyczaju ślepo podążać za modą i nowinkami technicznymi - nadal siedzę w 2005 roku) to mogę się podzielić wrażeniami czy moja opinia jest opinią drugiej kategorii?
Móc możesz, ale i tak nie ma to znaczenia.
Ja widziałem demo na zlocie jak Zombiak wnie grał (praktycznie od zera je śledziłem). Nic mi nie urwało, ba, stwierdzam że było drętwe jak kebab po tygodniu w lodówce. Nie wydaje mi się aby VR tu coś pomógł (wiem inne demo). No ale nie grałem, nie na swoim sprzęcie, nie na VR, po około 16 latach bycia fanem RE nie znam się...
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

[RONIN] pisze:
Nemesis US pisze:Jeśli ktoś z Was ma już PS VR to na PlayStation Store jest dostępne demo "Kitchen". Pobierajcie i grajcie i spiszcie koniecznie Wasze wrażenia w temacie. :okulary3:
A jakie jest Twoje?
Po pobraniu tego demka na Warsaw Games Week widzę w tym potencjał. Owszem rozdziałka poszła w dół ale wrażenie jest mega. Warto było czekać te 40 min w kolejce. W demku uciekamy przed panią Baker i wszelkie efekty głębi i zbliżenia na Bakerow przy stole w wykonaniu VR robią swoje. Ale wszystko nabierze uroku w domowym zaciszu. Ja wprawdzie nie mam zamiaru kupować jeszcze VR ale jeśli ktoś się zdecyduje lub już posiada gogle Sony to lepszej gry niż RE7 w najbliższej przyszłości nie znajdzie.

Recoil, sam sobie odpowiedziales. Chyba że opinie wynosisz nie na podstawie grania tylko oglądania na YT jak większość madrali.
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Nemesis US pisze: Recoil, sam sobie odpowiedziales. Chyba że opinie wynosisz nie na podstawie grania tylko oglądania na YT jak większość madrali.
Ale ja grałem w demo (Beginning Hour) i wciąż uważam, że demo (demo, nie gra - bo tutaj ewidentnie widać, że to, co Capcom pokazuje to zaledwie wierzchołek góry lodowej, więc wszystko może się jeszcze zmienić) jest po prostu słabe. Grając w demo czułem się jakbym grał w Gone Home, gdzie rodzinę z problemami zastąpiono niechlujami; z tym, że Gone Home było ciekawsze. Beginning Hour skupia się w 100% na eksploracji i elementach przygodówkowych, jednocześnie obie te rzeczy robiąc źle:

- otoczenie nie opowiada żadnej historii; tak jak w Gone Home dużą część fabuły można było wyczytać z wyposażenia pokoi, porozrzucanych w naturalny sposób przedmiotów, zapiskach na kalendarzu czy karteczkach na lodówce (ba, rozwiązanie jednego z pobocznych wątków w grze polegało w 100% na tym, by gracz zrozumiał znaczenie znalezienia w schowku porzuconej tam zabawki), tak w RE7 jedyna historia to: tu żyła rodzina Bakerów; teraz jest tu straszny syf. Jak na grę (demo), która teoretycznie pozwala zajrzeć ci w każdy kąt, to bardzo mało.

- jest bardzo mało obiektów, z którymi można wejść w jakąkolwiek interakcję (nawet, jeżeli chodzi o zwykły komentarz protagonisty); reszta to po prostu zwykłe tło; ponownie, biorąc pod uwagę że gra jest w fpp i jako bohater możesz podejść do każdego przedmiotu i obejrzeć go pod każdym kątem, niedostateczna ilość interakcji była dla mnie bardzo rozczarowująca.

- zagadek jest stosunkowo mało (powiązane z poprzednim punktem); jasne, zagadka ze światem VHS była ciekawa, ale to tyle z ciekawostek; reszta to standardowe, proste rozwiązania przygodówkowe, którym w innych grach, które nie są grami pokroju "Myst" (składającymi się w 100% z zagadek, ale cholernie abstrakcyjnych i na bardzo wysokim poziomie), albo towarzyszy walka (np. survivor-horrory), albo prowadzenie dialogów i fabuła (typowe przygodówki). Tu nic innego nie było.

- demo kończy się pozostawiając gracza z kilkoma przedmiotami, dla których w demie nie było kompletnie żadnego użytku; Capcom ten kardynalny błąd popełnił dwukrotnie, bo w aktualizacji dodano wprawdzie łapkę, do której można włożyć palec, ale ta łapka wciąż nie ma żadnego zastosowania. Nie, to nie jest intrygujące rozwiązanie, mające zaciekawić gracz. Jest to chamskie zagranie mające na celu nabranie gracza, że demo zawiera więcej kontentu, niż się wydaje (patrz: kilka pierwszych dni po wyjściu Beginning Hour, gdzie ludzie próbowali wtykać palec w każdą szczelinę, albo machali na ślepo siekierą przy każdej ścianie).

- brak uczucia zagrożenia; być może jestem inny, być może nie potrafię na siłę "wczuć się" w grę, ale grając ani razu nie czułem się zagrożony; raz na korytarzu zobaczyłem Bakera, raz Capcom potraktował mnie tzw. jump scare (trup dźwiękowca spadający na kamerzystę w świecie VHS), raz zostałem zabity na końcu dema. Tyle. Grałem w wiele przygodówkowych horrorów, gdzie wiedziałem, że nic mi się nie może zdarzyć (bo główny bohater nie ginie/nie zostanie zraniony, dopóki nie wymaga tego fabuła), ale jednak za pomocą otoczenia, dialogów, muzyki, abstrakcyjnych obrazów było budowane poczucie napięcia, poczucie że zaraz coś się stanie, że umysł krzyczał "f*ck! f*ck! f*ck!". Tutaj tego brakowało, stąd też moje pierwotne porównanie do Gone Home. Tak, wiem że w domu widoczne są duchy/zjawy - ale najwyraźniej źle "lizałem ściany" bo podczas rozgrywki - robiąc wszystko to, co robi przeciętny gracz próbujący przejść grę - żadnego nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony ndz 06 lis, 2016 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Sory ale akurat Gone Home byl mega nudny, owszem przeczytałem wszystkie notatki, skończyłem nawet grę w 1 minutę (trofi) ale zdecydowanie ciekawsze było Everybody gone to the rapture i Eather One (też podobne gry). Co do braku uczucia zagrożenia, z pewnością wpływ jakiś miało Twoje wcześniejsze obejrzenie na YT co już mało by Cię grając potrafiło zaskoczyć. Tak jak to ująłeś demo lub nawet teaser może nie znaleźć się nawet w normalnej wersji gry bo jest to pokazówka. Co innego demo Lantern, polecam bardziej to ograć, bo kobita, która nas ściga i uczucie zagrożenia jest przez cały czas trwania demka.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Jeżeli Gone Home był mega nudny, to domyśl się, jaki był dla mnie Beginning Hour. Jak wspomniałem wyżej, Gone Home dawał ci przynajmniej możliwość poznania fabuły poprzez lokacje, każde pomieszczenie wypełnione było przedmiotami, które dawało ci sporo informacji o świecie gry (rodzinie). Dom z BH nawet tego nie ma. I to jest mój główny zarzut - demo kompletnie pozbawione walki, ukierunkowane w 100% na eksplorację i pokazanie, że w fpp (nie mówiąc już o VR) możesz zobaczyć więcej, nie wykorzystuje tego faktu w żaden sposób.

Tak, bardzo możliwe, że wcześniejsze obejrzenie dema na YT zepsuło pewnie trochę smaczku, ale tak jak napisałem wcześniej - wiele gier przygodowych, w których wiesz, że nie możesz zginąć (bądź jeżeli giniesz to dlatego, bo i tak musiałbyś zginąć by popchnąć fabułę dalej), czyli gdzie również nie ma bezpośredniego zagrożenia życia, potrafi lepiej budować klimat. W domu z BH był po prostu syf i nic więcej; nic co tam widziałem nie wywołało u mnie uczucia, że "chcę stąd jak najszybciej wyjść".

W Lantern nie miałem jeszcze okazji zagrać (na razie to chyba wciąż dostepne jest tylko na pokazach), więc się nei wypowiadam.
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

Ale demo "Beginning Hour" służy temu, zeby zapoznać się z mechaniką gry a nie od razu rzucać nas w wir walki. Tego pewnie nawet nie zobaczymy w finalnej wersji. A Gone Home to jest zupełnie inna liga. To gierka stawająca na eksplorację a nie na unikaniu zagrożeń.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Mr. Zombie rozumiem Twój punkt widzenia i szanuję subiektywną ocenę dema. Mam nadzieję, że pełna wersja znacznie bardziej Ci się spodoba. Nemesis mam nadzieję, że pełna wersja będzie zawierała również wir walki, choćby na zaspokojenie tych fanów, którzy uwielbiają takie akcje z poprzednich modern Residentów.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

WESKER-DL pisze:Mr. Zombie rozumiem Twój punkt widzenia i szanuję subiektywną ocenę dema. Mam nadzieję, że pełna wersja znacznie bardziej Ci się spodoba. Nemesis mam nadzieję, że pełna wersja będzie zawierała również wir walki, choćby na zaspokojenie tych fanów, którzy uwielbiają takie akcje z poprzednich modern Residentów.
Jeżeli będzie tak jak chcecie aby było, to dla RE7 kupię PS4Pro.
Jeżeli okaże się gniotem czy szemranym średniakiem sorki ale wole za tę kasę pojechać nad morze :)
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

Przecież nie musisz od razu kupować PS4 Pro bo zwykle jest już w dobrej cenie. Chyba że masz 4k tv to wtedy rozumiem. Fajnie, że w tej chwili na PS Store są już dostępne dwie wersje demo RE7.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Nemesis US pisze:Przecież nie musisz od razu kupować PS4 Pro bo zwykle jest już w dobrej cenie. Chyba że masz 4k tv to wtedy rozumiem. Fajnie, że w tej chwili na PS Store są już dostępne dwie wersje demo RE7.
Słabsze = Gorsze

Prosty rachunek.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

News z ostatniej chwili.....dziś demo Tape 3 do ogrania :) a i jest też nowy świetny Trailer, teraz to już pojechali z materiałami hurtowo, demo w nocy (kij że rano mam dyżur) i nowy zwiastun, którego oglądam już któryś raz.

https://youtu.be/_JWslhqGrvY

Początek od razu skojrzył mi się z Re0 i Remake :)
Ostatnio zmieniony sob 03 gru, 2016 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

O której demko będzie do pobrania? Wiadomo coś?
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Cały czas siedziałem i czekałem, dosłownie przed sekundą wyskoczyła mi aktualizacja, plik waży 1,558 GB. Za niedługo opisze różnice i wrażenia.

Ps. Jeszcze 6min oczekiwania :)
Ostatnio zmieniony sob 03 gru, 2016 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

9 grudnia pojawi się demo także dla Xbox One i PC. Czyli to jest update do Beginning Hour?
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Nemesis US pisze:9 grudnia pojawi się demo także dla Xbox One i PC. Czyli to jest update do Beginning Hour?
Tak, ostatni update, na experience PS było na końcu pokazane. Dobra, pobrane, lecę testować.

Wrażenia: (edytowane, pisane podczas grania)

- dodali HDR bo od razu TV wykrył sygnał i ustawił sygnał :)
- samych opcji jest ogrom, począwszy od sterowania po opcje HDR
- nowy ekran ładowania
- drzwi zaraz po prawej są otwarte, za nimi nowe pomieszczenia i korytarz

Gram teraz, stream na twichu, zapraszam

Edit - 22:43


Ok, skończyłem ponownie na dwa różne sposoby: zakończenie dobre i zarażone. Duża zmiana to to korytarz z dwoma pomieszczeniami, z prawej łazienka cała we krwi, która skrywa całkiem ciekawy sekret natomiast drugie pomieszczenie to.... zejście do piwnic gdzie wiszą zwłoki zawinięte w worki i tutaj mamy niezłą pułapkę oraz przeciwnika z trailerów przypominającego mutantów z RE4, po odpowiednim przemyśleniu i wyjściu z sytuacji oraz rozwiązaniu prostej zagadki otrzymujemy broń krótką! Więc ammo, które wcześniej mogliśmy zdobyć możemy wykorzystać. W piwnicach znajdujemy również klucz do okna na strych.

Jeżeli potwór nas uderzy a jednocześnie zarazi to poprzez sukcesywna i postępującą mutacje nie uda nam się opuścić domu i skończymy z zakończeniem "zarażony", natomiast spróbowałem za drugim razem nie zostać trafionym i udało mi się dotrzeć na strych i opuścić dom przez okno, uzyskałem dobre zakończenie i notatkę policyjną na koniec.

Edit 23:06 - kilka fotkę ps4 share zrobiłem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 03 gru, 2016 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 10 razy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Slayer
Posty: 554
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slayer »

Jest nagroda za rozwiązanie zagadki w tym demo. Moneta którą można potem przenieść do pełnej wersji RE 7 i coś tam odblokować.

Nie chce mi się tłumaczyć: "Got to point the dummy finger at the cooking pot in the kitchen after looking at the doll on the floor of the basement. You get an "old coin" and a nice message from Capcom."

Galeria z monetą: http://imgur.com/a/McWtk

A tu ją wykorzystamy w prawdziwej grze: http://i.imgur.com/c51qiCD.jpg
Moje Umbrellowe oko na ciebie patrzy (O_O)
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

To te monety do upgrade'ów, jutro jak wyjde z pracy to sprawdzę to od razu :) faktycznie w piwnicy jest dziwna laleczka.
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2016 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Slayer
Posty: 554
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slayer »

Oki znalazłem na reddicie instrukcję.

autor r/BruhTheShark:
Start a fresh run
Insert fuse
Grab chain cutter and VHS
Watch VHS and use lockpick to get Axe
Grab backdoor key and put it in slot DO NOT OPEN
Go upstairs into attic bedroom and grab basement key
Destroy boxes to get handgun ammo and get handgun ammo under bed
Grab Dummy Hand behind TVs
Grab finger is drawer
Go into bathroom and grab ammo in drawer and medicine cabinet.
Grab ammo on shelf on your way to basement
Open basement with key and pickup handgun ammo half way down the stairs
pick up lockpick before heading into monster room.
Grab valve and head out before monster fully spawns.
Grab handgun from toilet.
Head back down into basement, run into back, grab attic key and run out before monster hits you. you may need to use body to knock down monster but not required.
Grab journal on your way back to main hallway
Go to attic and start murder puzzle by reading blood message
point finger at rubble below the clock on the first floor hallway
go to dead end in the attic and look at the bright light next to barricaded door
head to basement and point finger at the head of bodybag on the table
Go to the painting of the women with a bag on her head halfway up the stairs to 2nd floor and hit the painting with a L2 attack with the axe.
Point finger at barricaded door in the room with voodoo dolls
look at the mirror directly outside of this room and do 180 turn to trigger giggle
Point finger at blue and white wires above the bed in the attic.
Open the pot in the kitchen
Watch VHS again, in the video make sure you let all dialogue options play out, interact with refrigerator, microwave, pot. Pick up lockpick and open drawer, open the drawer next to it.
In the hallway of VHS open the small drawer that has the finger, go upstairs and look at the headphones on the table.
Make sure you see the ghost women at some point.
Once the VHS is completed turn around and run straight into basement
As you enter the backroom start crouching and looking at the doll until your looking at her with your back turned to the doll on the shelf.
Once you hear giggle head to the open pot in kitchen and point to the delicious gumbo inside.
Head to locked door in attic
Once all the blood handprints are there you can open and complete the puzzle.
Important note: some people have gotten away with less then this but this is has been my sure fire way to complete the puzzle. I have tested 3 times myself with no issue.
EDIT: Some people said they tested it to the T and it still doesnt work. There is obviously a bug because different people have completed it different ways. This has worked for me and I just tested it on my roommate's PS4. Also Shirrako just posted a video doing almost everything I did and it worked so you can watch his video here: https://www.youtube.com/watch?v=6mvHnWC-0jk

EDIT - Sposób powyżej DZIAŁA! :)

Przetestowałem na sobie i jest ok.

Tak wyglądają drzwi na strychu jak się wykona wszystkie zadania i pokaże 5 razy miejsca morderstw i usłyszy śmiechy dziewczynki.

http://i.imgur.com/Dv8pvdJ.jpg

Tak wygląda pokój w środku:

http://i.imgur.com/zpjVgie.png

Na fotel jest wspomniana przeze mnie wcześniej moneta:

http://i.imgur.com/tctrB2q.png

http://i.imgur.com/Voidf0D.jpg

http://i.imgur.com/l6qIszO.png

Ucieczka:

http://i.imgur.com/4y0eJyx.png

Napisy końcowe:

http://i.imgur.com/E74ChUo.jpg

Dowód na "prawdziwe zakończenie":

http://i.imgur.com/z54PLLG.jpg

Sprawa z monetą:

http://i.imgur.com/vg5MkOf.jpg
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2016 przez Slayer, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Umbrellowe oko na ciebie patrzy (O_O)
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Kurde nawet nie wiedziałem, że aż tyle trzeba zrobić, gameplay rozszerzył się o jeszcze więcej, jestem oczarowany wręcz, w pełnej wersji chyba spędzimy z 50h na wszystkie rozkminy. To jutro zbieram monetę i czekamy na pełną wersję bo demo jest już ostateczne.

Ps. Jak opisałem wyżej, też miałem prawdziwe zakończenie z wyjściem przez okno strychowe nie będąc zarażonym. Napisy końcowe też natomiast motyw z monetą jest ciekawy.

Slayer sprawdź sobie też zakończenie z zarażeniem, też ciekawe :)
Ostatnio zmieniony ndz 04 gru, 2016 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

W weekend spróbuję zrobić zakończenie z ucieczka przez strych. Będzie stream na YT.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil VII”