Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
No właśnie, która wersja gry prezentuje się najlepiej? Czy faktycznie PRO dało radę wycisnąć najwięcej? Co z technologią HDR i 4K? Żeby nie toczyć zbędnych wojenek między sprzętami mamy pierwsze porównania wersji oraz postaram się z własnego doświadczenia opisać jak to wygląda na początku:
Dane:
Ekipa Candyland, która zajmuje się porównaniami gier w kwestiach różnic i jakości dostarczyła nam materiały w których możemy ujrzeć różnice wizualne na poszczególnych platformach.
Wersja na Xone wypada nieznacznie gorzej od zwykłego PS4 w kwesti rozdzielczości (natywna 900p) i bardziej widocznych ząbków krawędzi (aliasing).
Wersja na zwykłe PS4 działa już w natywnym 1080p
Wersja na PS4 Pro plasuje się na lidera (pewnie PC też) bo jakość tekstur jest znacznie ostrzejsza zarówno na bliskim jak i dalekim planie. Znacznie poprawiono również oświetlenie i cieniowanie. Rozdzielczość natywna 1656p skalowana do 4K co również podkręca jakość
Na wszystkich sprzętach gra wyciąga 60 klatek/sek.
Jako, iż posiadam PROsiaka i TV 4K HDR mogę napisać po początkowych sekcjach, że rozdzielczość ładnie się prezentuje, ostro, bardzo wyraźnie (zerowy aliasing, przedmioty z bliska). Zatrzymałbym się na dłużej w kwestii HDR (high dynamic range) bo tutaj jest fenomenalnie jeśli chodzi o oświetlenie i jakość, ta gra wręcz stworzona jest do tego typu ficzerów. Światło lampy, świec, zachodzącego słońca robi wrażenie . Z pewnością już po skończeniu gry skrobnę więcej w kwestii jakości ale dodam również, iż w samych opcjach gry znajdziemy kilka suwaczków dotyczących HDR co w innych grach rzadziej się zdarza .
Poniżej linki do filmików porównawczych (bez spoilerów)
1. Wersja PS4 vs Xone
https://youtu.be/evh7k_cKu8A
2. Wersja PS4 vs PS4 PRO
https://youtu.be/I-rE0Qul7II
Zamieszczam również ankietę bardziej statystyczną na jaką platformę zamierzacie lub już kupiliście grę
Dane:
Ekipa Candyland, która zajmuje się porównaniami gier w kwestiach różnic i jakości dostarczyła nam materiały w których możemy ujrzeć różnice wizualne na poszczególnych platformach.
Wersja na Xone wypada nieznacznie gorzej od zwykłego PS4 w kwesti rozdzielczości (natywna 900p) i bardziej widocznych ząbków krawędzi (aliasing).
Wersja na zwykłe PS4 działa już w natywnym 1080p
Wersja na PS4 Pro plasuje się na lidera (pewnie PC też) bo jakość tekstur jest znacznie ostrzejsza zarówno na bliskim jak i dalekim planie. Znacznie poprawiono również oświetlenie i cieniowanie. Rozdzielczość natywna 1656p skalowana do 4K co również podkręca jakość
Na wszystkich sprzętach gra wyciąga 60 klatek/sek.
Jako, iż posiadam PROsiaka i TV 4K HDR mogę napisać po początkowych sekcjach, że rozdzielczość ładnie się prezentuje, ostro, bardzo wyraźnie (zerowy aliasing, przedmioty z bliska). Zatrzymałbym się na dłużej w kwestii HDR (high dynamic range) bo tutaj jest fenomenalnie jeśli chodzi o oświetlenie i jakość, ta gra wręcz stworzona jest do tego typu ficzerów. Światło lampy, świec, zachodzącego słońca robi wrażenie . Z pewnością już po skończeniu gry skrobnę więcej w kwestii jakości ale dodam również, iż w samych opcjach gry znajdziemy kilka suwaczków dotyczących HDR co w innych grach rzadziej się zdarza .
Poniżej linki do filmików porównawczych (bez spoilerów)
1. Wersja PS4 vs Xone
https://youtu.be/evh7k_cKu8A
2. Wersja PS4 vs PS4 PRO
https://youtu.be/I-rE0Qul7II
Zamieszczam również ankietę bardziej statystyczną na jaką platformę zamierzacie lub już kupiliście grę
Ostatnio zmieniony wt 24 sty, 2017 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 7 razy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Wczoraj sprawdzałem demo jak śmiga na PC i RE7 będzie chyba najlżejszą grą tego roku jeśli będzie się dziać tylko w pomieszczeniach zamkniętych. W 1080p na najwyższych możliwych detalach klatki nie spadają poniżej 120. Z podwójnym skalowaniem rozdzielczości 60-70. W natywnym 4K mogłem spokojnie grać w stałych 60 z najwyższymi ustawieniami (w Rise of the Tomb Rider było już niestety tylko 25 fps). Jeśli pełna gra będzie tak działać to spoko, no i pytanie czy gra będzie korzystać z DX12. Jeśli tak, to skok płynności na PC będzie duży.
Nagrałem dwa materiały do zobaczenia różnic. Jeden jest w 1080p, drugi w natywnym 4K bez HDR, bo mój monitor tego nie obsługuje. Nie wiem tylko dlaczego Relive nagrał 4K w 26, a FHD w 50 klatkach pomimo ustawienia na 60. Czas chyba odkurzyć zewnętrzną nagrywarkę.
Gra podobnie jak demo, jest strasznie mała i pozwala mi grać komfortowo w 4K i 60+ fps. Większe gry pokroju Tomb Raidera, Crysisa czy BF wyciągają jedynie 25 klatek. Generalnie Capcom jak to Capcom, tekstury otoczenia ma dosyć słabe co dokładnie pokazuje w materiale 4K i zbliżeniem na pralkę. Jednak nie jest to aż taki ból, bo to w końcu tło, które i tak ładnie wygląda. Gra benchmarkiem być nie musi, a my i tak jak gramy to skupiamy się na pierwszym planie.
1080p - www.youtube.com/watch?v=-c3k-0WBE6A&feature=youtu.be
4K - www.youtube.com/watch?v=X1uklQBfNh0&feature=youtu.be
Gra podobnie jak demo, jest strasznie mała i pozwala mi grać komfortowo w 4K i 60+ fps. Większe gry pokroju Tomb Raidera, Crysisa czy BF wyciągają jedynie 25 klatek. Generalnie Capcom jak to Capcom, tekstury otoczenia ma dosyć słabe co dokładnie pokazuje w materiale 4K i zbliżeniem na pralkę. Jednak nie jest to aż taki ból, bo to w końcu tło, które i tak ładnie wygląda. Gra benchmarkiem być nie musi, a my i tak jak gramy to skupiamy się na pierwszym planie.
1080p - www.youtube.com/watch?v=-c3k-0WBE6A&feature=youtu.be
4K - www.youtube.com/watch?v=X1uklQBfNh0&feature=youtu.be
Spoiler!
A, i filmy są bez spoilerów. Trwają ok. 4 minuty i chodzę po pokojach nawalając nożem jak popadnie.
Ostatnio zmieniony śr 25 sty, 2017 przez RVRE, łącznie zmieniany 2 razy.
Z tym 60+ FPS to to i tak jest zależne od monitora. FRAPS często przekłamuje w tym przypadku. W niektórych grach FRAPS pokazuje mi 9999 FPS A to nie znaczy, że tyle jest. Jeżeli twój monitor przy rozdzielczości przykładowo 1920x1080 ma odświeżanie 60Hz to maksymalną ilością FPS jest 60. Odświeżanie monitora i ilość klatek jest zależna.
Wiem o tym dlatego jak jest więcej niż te 120, to zakładam locka do 60. Przy serii Dead Space miałem klatki 200+ czasem dobijające do 500-600 i wszystkie błyski świateł wyglądały jak migotanie monitora (z początku myślałem że właśnie monitor mi pada ). Najwięcej ile mi pokazał to ponad 3000 jak NFS mi się na dziadowskich ustawieniach z lat 2000 odpalił.
by Deus Ex: Trzymajcie się tematu
EDIT: Sprostuję jeszcze sprawę odnośnie tego 4K. Film był nagrany ze skalowaniem rozdzielczości x0,1 czyli generowało mi mniejszą klatkę i rozwalało do 4K przez co film wyszedł trochę rozmyty. Trochę wtopa ale nie zauważyłem tego. Poniżej wstawiam screeny jak to powinno wyglądać. Nowy film może jutro dodam, jak znajdę znowu fajną lokację mało spoilerową, bo chwilowo jestem w ciemnej d.... Screeny poniżej oczywiście nie zawierają spoilerów (jedynie dywan i kawałek sciany).
4K natywne:
by Deus Ex: Trzymajcie się tematu
EDIT: Sprostuję jeszcze sprawę odnośnie tego 4K. Film był nagrany ze skalowaniem rozdzielczości x0,1 czyli generowało mi mniejszą klatkę i rozwalało do 4K przez co film wyszedł trochę rozmyty. Trochę wtopa ale nie zauważyłem tego. Poniżej wstawiam screeny jak to powinno wyglądać. Nowy film może jutro dodam, jak znajdę znowu fajną lokację mało spoilerową, bo chwilowo jestem w ciemnej d.... Screeny poniżej oczywiście nie zawierają spoilerów (jedynie dywan i kawałek sciany).
4K natywne:
Spoiler!
Sampling x2 (8K) i skalowane z powrotem do 4K:
Spoiler!
(Prawdopodobnie) 1080p lub 2100p skalowane do 4K:
Spoiler!
Ostatnio zmieniony śr 25 sty, 2017 przez RVRE, łącznie zmieniany 2 razy.
RVRE filmiki faktycznie wyglądają gorzej jak wersja na PRO, klatkuje niemiłosiernie w dodatku bez HDR oświetlenie leci na ryj w pomieszczeniach. Jakość tekstur też wydaje się gorsza, o co kaman?
Jak narazie PRO ps4 suma sumarum co do ceny - jakości (4k,hdr,fps) moim zdaniem prezentuje się najlepiej.
Ps. Ilu calowego potwora używasz do 4K?
Jak narazie PRO ps4 suma sumarum co do ceny - jakości (4k,hdr,fps) moim zdaniem prezentuje się najlepiej.
Ps. Ilu calowego potwora używasz do 4K?
Ostatnio zmieniony czw 26 sty, 2017 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Wyjaśnienie napisałem powyżej w edycji. Sampling miałem ustawiony na x0,1 i pomimo ustawionego 4K, to gra najpierw generowała chyba 1080p lub 2100p i rozszerzała do 4K. Nie zauważyłem tego, widać po zmianie rozdziałki z FHD mi zleciało. Jak ustawiłem na x1 czyli już prawilne 4K to wtedy jakość podskoczyła ale kosztem wydajności, podobnie jak w TR czy BF. A klatkowało, bo program do nagrywania ma chyba ograniczenie w 4K do 26 klatek co głupie jest.
Monitor to LG 27UD68 27'', tylko nie mój, z pracy wziąłem do testów. Osobiście pozostanę jeszcze w 1080p. Na 4K przyjdzie jeszcze czas. Powyżej masz też screeny jak to powinno wyglądać (bez HDR).
Monitor to LG 27UD68 27'', tylko nie mój, z pracy wziąłem do testów. Osobiście pozostanę jeszcze w 1080p. Na 4K przyjdzie jeszcze czas. Powyżej masz też screeny jak to powinno wyglądać (bez HDR).
- Nemesis US
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Łęczyca
W przypadku Super Mario czy PESa bym się nie lękał, ale przy RE7...Nemesis US pisze:Region europejski więc różnić nie będzie żadnych. Praktycznie wszystkie Residenty z GameCube także szły do Polski z Niemiec.
Małe przykłady: https://www.youtube.com/watch?v=ONwSNX9ZEHg
Ostatnio zmieniony wt 14 lut, 2017 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
- Nemesis US
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Łęczyca
Nie mówię że będą mówić po niemiecku, tylko że może się kazać że pewne sceny będą inne. RE7 'chorych' scen nie brakuje, a pies wie jak chachory Merkel się do tego odniosą.Nemesis US pisze:Tak ale gra pochodzi z niemieckiej dystrybucji co nie oznacza, że jest w całości po niemiecku. Spokojnie będzie można wybrać język polski. Gdybyś grał po niemiecku to i cenzura jest. Chociaż w ostatnich latach niemieckie lokalizacje gier przestały być takie restrykcyjne.
Jaką wersję zamierzam kupić? Oczywiście na XONE, ale minie jeszcze dużo czasu zanim sprawdzę tytuł - przydałaby się stosowna obniżka ceny za tak krótką i mało złożoną grę. Dużo jest opini o której i przewidywalnej kampanii, co mnie powstrzymuje przed zakupem. Jest to pierwszy RE od czasu RE4, którego nie kupiłem na premierę. Mam nadzieję, że za jakiś czas się przekonam i przyznam rację WDLowi, że to ŚWIETNA gra.
- Nemesis US
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Łęczyca
No i czas na 100% to 30h więc nie mało czekamy Chris na Twoje wrażenia
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Re: Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
Gram oczywiście na Xboxie. Grałbym na One X, a że posiadam od premiery Series X, to na nim ostatecznie ogrywam. Ponoć ma wyjść patch pod nową generację - ciekawe czy plotki okażą się prawdziwe.
Ogólnie grafa jest OK, chociaż to nie to samo co remake RE2 czy RE3 dostosowane pod XOX
Ogólnie grafa jest OK, chociaż to nie to samo co remake RE2 czy RE3 dostosowane pod XOX
Re: Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
Moge w sumie spytać o coś. Jeśli się nie mylę, to Re7 było pierwszą gra na ReEngine. W Re7 to widać. Ta gra była chyba pierwsza, w której mogłem mówić na konsoli o foto realizmie(poczatkowe nagranie Mii) na konsoli. Ja grałem na PS4 Pro, postaci wyglądały świetnie, itd. Nie był to poziom Re2, choć postaci wyglądały bardziej żywo. Raz jeszcze, realistycznie. Re2 dla mnie wygrywa pod względem otoczenia. Ktoś może pomyśleć, po co patch do gry która już na Pro osiągała super płynne 60 klatek. A no pewnie po to że nie grałem chyba w drugą grę, która by tak często i tak długo doczytywala tekstury otoczenia. Tylko otoczenia. Często robiłem sobie zgadywankę, czy ta tekstura jest taka brzydka, czy się doczyta. Działo się to notorycznie, a przy tym doczytywanie trwało bardzo długo. To najpewniej wyeliminują, rzadko widzę w grze tak widoczny problem z oprawą.
Na XSX też tak było, czy lepsza konsola robi swoje?
Na XSX też tak było, czy lepsza konsola robi swoje?
Re: Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
Raz jeden zauważyłem doczytywanie tekstur na XSX - zatem dysk SSD swoje jednak robi. Na XOX nie odpalałem szczerze ani razu, chyba dla porównania kiedyś się skusze na chwilę
Re: Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
Jeśli będzie problem o którym mówię, nie bedziesz musiał długo szukać. Nawet po odpaleniu Ethan Must Die w minute znajdziesz sporo takich miejsc. Spojrzenie nie na ziemię obok schodów, półki, ściany, brama.
Re: Resident Evil 7 - PS4 Pro, PS4, Xone a może PC?
Grałem już dość dawno, ale nie pamiętam by na PC były jakieś problemy z doczytywaniem się tekstur.
Złe oko moderacji czuwa.