Postać Eathana - anonim?

Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Postać Eathana - anonim?

Post autor: Recoil »

Jak odbieracie postać Eathana? Gra stosuje rozwiązanie zwiększające immersję czyli widok FPP. Ale czy nie wpływa to negatywnie na odbiór protagonisty? Nie jest on przez to anonimowy? Jakie są Wasze odczucia?
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
dark_throne
Posty: 67
Rejestracja: sob 06 lut, 2016
Lokalizacja: OST

Post autor: dark_throne »

Na razie mało o nim wiadomo. Więcej wiemy o jego dziewczyny Mii.
Pod koniec gry są retrospekcje z początku jak nas atakuje Mia. Może gdyby zwiększyć jasność na maksa to udałoby się zobaczyć jego twarz? Trzeba będzie spróbować.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Jak dla mnie to kolejna płytka postać z gier FPP sprowadzająca się tylko do rąk i głosu. No i nogi czasem zobaczysz. Rozwiązanie proste, bo nie trzeba się męczyć z modelem postaci, animacjami, cover systemem, który w RE zawsze był drętwy. Widok FPP to pójście na skróty przez Capcom, który zasłania się tym że z takim widokiem jest lepiej.
Awatar użytkownika
Leon. KennedY
Posty: 1506
Rejestracja: pn 08 paź, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Leon. KennedY »

Widok może być. No w sumie to od jakiś 2 lat lubię fpp, a muszę przyznać, że do tego czasu nie bardzo lubiłem tą kamerkę. Capcom ma szczęście, że to uległo zmianie. Co mnie wkurza w tego typu grach, że nawet na wstawkach nie możemy zobaczyć twarzy naszego protagonisty!!!! Czemu praktycznie każdy tak musi robić??!!
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Bo to jest pójście na łatwiznę. W TPP trzeba dbać o animacje i model. W FPP tego typu jedna postać nam odpada, a to jest bardzo dużo zaoszczędzonego czasu (nawet parę miesięcy na sam model z teksturami, rig zajmuje do dwóch lub czterech dni, potem implementacja animacji). FPP dla mnie jest akceptowalne wyłącznie w grach pokroju CoD lub BF.
Kasia
Posty: 22
Rejestracja: czw 20 lis, 2008
Lokalizacja: Warszawa

Re: Postać Eathana - anonim?

Post autor: Kasia »

Recoil pisze:Jak odbieracie postać Eathana? Gra stosuje rozwiązanie zwiększające immersję czyli widok FPP. Ale czy nie wpływa to negatywnie na odbiór protagonisty? Nie jest on przez to anonimowy? Jakie są Wasze odczucia?
Mało o nim wiem, nie widzę jego twarzy, nie wiem kim jest, znam tylko jeden cel, trudno mi z nim się "zżyć", jest zwykłym człowiekiem, jakby przypadkowym, nie potrafię sama dostosować się do roli - jakbym to ja była na jego miejscu, już lepiej mi poszło z Mią. Ale widocznie o to im chodziło. Całe szczęście, że nabyłam umiejętność obsługi fpp hah Nie wiem czy to wcześniej pisałam, ale po cichu liczę, że Capcom jakiś dodatek czy aktualizację da z drugiej / trzeciej osoby.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Postać Ethana to duch. Było kilka razy sytuacji kiedy lustro lub szyba powinna dać jego odbicie, a tam nic nie ma. Pusto. Przez całą grę nie zobaczymy jego mordy.
Awatar użytkownika
DeeAy
Posty: 69
Rejestracja: sob 25 sie, 2012
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: DeeAy »

Niby w plikach gry ktoś znalazł jego model ale niewiem czy to nie gościu z końcówki bo dość podobny. Mam nadzieje że w którymś z tych DLC go zobaczymy i dowiemy się o nim nieco więcej.
Spoiler!
Ostatnio zmieniony sob 28 sty, 2017 przez DeeAy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Morda aż sama prosi się o kopanie. :rad12: Nic dziwnego że Baker chciał go zabić.
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

Ethan jest dzięki tej swojej aparycji w miarę autentyczny. Wszystkiego uczy się w biegu i nie do końca daje sobie z tym radę a jego częściowy strach przed używaniem przemocy widać już na samym początku gry. Fajnie, że gramy kimś nie związanym z zawodowym eliminowaniem BOW. Do tego każdy gracz może bez problemu utożsamiać się z tym bohaterem dzięki ujęciu FPP. VR zapewne potęguje wrażenia.

Jego historia zostanie szerzej opisana w DLC.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Słuchajcie Capcom sam stwierdzał od samego początku, że postać jest tak skonstruowana, żebyśmy to my czuli się w centrum akcji, sami kreowali się na głównego bohatera stąd też wynika jego płytkość i dobra decyzyjność, po prostu. Z początku gry wadawał się jak James z SH2 nie sądzicie? ;)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

WESKER-DL pisze:łuchajcie Capcom sam stwierdzał od samego początku, że postać jest tak skonstruowana, żebyśmy to my czuli się w centrum akcji, sami kreowali się na głównego bohatera stąd też wynika jego płytkość i dobra decyzyjność, po prostu.
Każdy bullshit jest dobry. Nie chciało im się robić tego bohatera, to zrobili tylko ręce i głos, no i nogi. Nie przyklaskiwałbym im tak na każdym kroku.
Ja też robiąc grę wyścigową mogę powiedzieć że będzie tylko widok z kokpitu aby było lepsze odczucie jazdy, a tak na prawdę nie chce mi się robić modelów aut, animacji, systemu zniszczeń itd.
Awatar użytkownika
Leon. KennedY
Posty: 1506
Rejestracja: pn 08 paź, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Leon. KennedY »

Czyli każdy fps jest, bo się bohatera nie chcę robić? Nie wydaje mi się, że sam sobie odpowiem :rad11: Dla mnie zmnia perspektywa to jedna z nowości, które miały tą serię odmienić i to się całkiem dobrze udało. Chodź jak przyjdzie nam kierować powiedzmy w następnej części kimś starym będę miał pewnie mieszane uczucia. Co do postawionego pytania, to jednak trochę taki anonim, zobaczymy jednak co będzie z nim dalej...
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

RVRE ale bullshit gadasz, to taki driveclube z widokiem z kokpitu ma kijowe modele aut? Takie były założenia i tyle. W marcu wychodzi dodatek w którym zagramy jednym z głównych bohaterów, znanym więc teoria się już zmienia. Capcom akurat umie tworzyć postaci więc wątpię że świadomie skopałby tą postać. Jednym się to podoba, drugim nie. Mi osobiście to lotto, czuję bohatera, widok fpp bardziej do tego skłania. W nowym doomie też mamy marines w podobnym wydaniu a nikt w minusach tego nie dawał.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Bo Doom zawsze był FPP. Wyobraź sobie analogiczną sytuację, że Doom nagle wychodzi w TPP. Myślisz że ortodoksyjni fani przyjęli by to bez popitki? Na bank byłby shitstorm.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No to tak samo w serii RE, najpierw statyczne, później 3d, później znad ramienia a teraz fpp, ta seria w tej kwestii jest najbardziej chyba elastyczna :D wiadomo, że nie wszystkim się to spodoba ale warto spróbować ;) a sądząc po ocenach, opinii fanów i graczy Capcomowi się to udało tak samo jak niegdyś RE4.
Ostatnio zmieniony ndz 05 lut, 2017 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

RE4 Capcomowi do dziś za złe ma wielu fanów.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

WESKER-DL pisze:RVRE ale bullshit gadasz, to taki driveclube z widokiem z kokpitu ma kijowe modele aut?
Nie wpychaj na moją klawiaturę słów, których nie napisałem, dobrze? Bo jak zwykle fantazja cię ponosi.
WESKER-DL pisze:Jednym się to podoba, drugim nie.
WESKER-DL pisze:wiadomo, że nie wszystkim się to spodoba ale warto spróbować
Skoro tak piszesz, to czemu masz zawsze problem z tym że komuś się coś w serii RE nie podoba? Nie każdy ma przyspawane różowe okulary i łyka wszystko co mu podstawią pod nos, a porównanie do DOOMa było bardzo trafne. Tak trafne że wystrzeliłeś już poza orbitę sensownych argumentów jeszcze dalej niż zwykle.
WESKER-DL pisze:a sądząc po ocenach, opinii fanów i graczy Capcomowi się to udało tak samo jak niegdyś RE4.
No tak, tylko ty widzisz tylko te pozytywne opinie (zresztą nie tylko ty). Negatywnych w ogóle nie przyjmujesz do wiadomości, a fakt jest taki że przez pierwsze kilka dni oceny na Steam były raczej czerwone niż niebieskie. Na każdy minus gry, który jest konkretnie argumentowany odpowiadacie "no bo tak miało być, tak Capcom zrobił, jest dobrze".
Recoil pisze:RE4 Capcomowi do dziś za złe ma wielu fanów
Myślę że więcej jest tych "złych" fanów, chociaż ja należę do tych, którzy lubią RE4 i konwencje thrillera akcji.

by Deus Ex: Wracać do tematu.
Ostatnio zmieniony ndz 05 lut, 2017 przez RVRE, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Ja podczas grania odczułem w pewnym momencie, że Eathan nie do końca jest przypadkowym gościem w przypadkowej sytuacji.
Spoiler!
Obstawiam że postać naszego bohatera będzie dalej rozwijana, w kolejnej części. I dobrze, bo nowa historia jest naprawdę fajna i ciekawa :)
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Albo w dlc, już niebawem kolejne :). Tak, też mi się wydaje, że fabuła dotycząca postaci jest tak specjalnie podkręcana, żeby mieć furtkę na dalej :)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil VII”