Ciekawostki

Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Ciekawostki

Post autor: Szakal »

To to wiedziałem o tym haśle, chyba każdy to wie :pff3: . Ale dlaczego właśnie w RE1 użyto imienia Ada :) ? Myślałem, że to o to chodzi. Czyli zagadka wciąż nierozwiązana :D .
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: Ciekawostki

Post autor: Arc »

uzupełniłem posta trochę :)

PS: Ja o haśle nie wiedziałem, musiałem przegapić.
Obrazek
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Hah. Nie uznał bym tego za wiedzę dla wtajemniczonych. Bardziej myślałem o czymś w rodzaju, dlaczego wprowadzono ją w dwójce, może był na nią jakiś szczególny pomysł(piszę to jako przykład, bo domyślam się że jej rola to ,,luV interest" dla Leona, poza tym, Leon miał postać towarzyszącą, tak jak Claire miała Sherry, jak Jill miała Barrego i Chris miał Rebecce). Oprócz tego co napisałem w nawiasie, widać że miała być typowym Judaszem, plot twistem, kimś kogo uśmiercają na koniec i tyle. Zapewne stała się popularna, to i zmartwychwstała... Nie ona jedyna zresztą.
Wracając, dla mnie to są ciekawostki, które może zobaczyć każdy gracz, samemu je odkryć. To dosłownie ta sama sytuacja, co z Moirą(której będę bronił, jako dobrze napisanej postaci, walczcie ze mną), nie będącą postacią wyciągniętą z kapelusza, a mającą wzmiankę w oryginalnej pierwszej częśći(i będącej nawet na zdjęciu). Ja bym chciał poznać jakieś ciekawostki od zaplecza, coś czego nie dowiesz się z samej gry. TO jest naprawdę interesujące.
...choć Kamiya popadł wtedy w lekki alkoholizm spowodowany stresem, więc może nie za wiele pamięta.

EDIT: SZAKAL z tego co pamiętam, to dowiedzieliśmy się z samego notatnika w jedynce że to imię jego dziewczyny. Jak to ma się do dwójki? A no zwyczajnie zrobiono jedno z wielu nawiązań do poprzednika, zakładam że to jest cała historia.

ARC, mogę się mylić, ale mam prawie pewność że to był model postaci...tak, sprawdziłem.
https://lparchive.org/Resident-Evil-2-a ... Image4.jpg
Nie winię cię że to przeoczyłeś. Sam to odkryłem dopiero jako dorosły, po wielu, wielu latach.
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Ciekawostki

Post autor: Szakal »

Rany... :rad6:
Chodzi mi cały czas o to dlaczego użyto dla dziewczyny Johna z RE1 imienia Ada. Myślałem, że tu będzie jakaś ciekawostka z tym związana :rad12: .
To, że John użył tego imienia jako hasła do kompa jest ogólnie dostępną wiedzą. To, że później wykorzystano ten motyw w RE2 też jest ogólnie dostępną wiedzą.
Ale skąd wzięła się Ada na samym początku :rad1: ?
Złe oko moderacji czuwa.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Dlczego Chris? Dlaczego Leon Scott? Wiemy dlaczego Joseph(z tego samego powodu co JoJo na szafce w Re2). Chciałbym poznać historię stojącą za imionami, jeśli takowa jest, ale to już chyba najwyższy poziom wtajemniczenia wśród dev'ów.
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Ciekawostki

Post autor: Szakal »

Twój sarkazm mnie nie wzrusza. Arc napisał, że wie skąd się wzięła Ada. Myślałem, że chodziło mu właśnie o to, dlatego mnie to zaciekawiło. Tymczasem chodziło po prostu o powiązanie między RE1, a RE2.
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: Ciekawostki

Post autor: Arc »

Masz rację PSKING, to jest model ale na disco by z Tobą nie poszła bo coś sztywna :) Pewnie model i długie włosy dali jej tak jak tłumaczył w wywiadzie, że się nie ruszała ale, że model to nie zwróciłem uwagi. Dobra pamięć.

W RE1 można było w (szczególnie ważne) dużych pomieszczeniach pokazać je z maxymalnie 8 różnych pozycji statycznych kamer ("camera angles"). I każde pomieszczenie jak się załaduje to tylko ono istnieje w grze więc wiadomo, że jadalnia gdzie Barry "Ill be examing THIS" i piętro ze statuą do zepchnięcia to dwa oddzielne miejsca dla gry. No tam akurat dużo ujęć jest w jadalni na dole i górze łącznie.

Wracając do RE2 to tam mamy już 16 możliwości ustawień kamery.



Padło pytanie czy kiedykolwiek zagramy w pełnego RE 1.5 na co Hideki Kamiya odpowiada: "the game is shit" :)
Więc nie zagramy :(


W pomieszczeniu gdzie są niebieskie drzwi i na przeciwko telefony. Są one zielone ponieważ telefony publiczne (w tamtym czasie na pewno musiały być) w Japonii są/były tego koloru. Ale inaczej wyglądały.



Jeszcze coś może ciekawego wyłapie 5h30m to jednak długi wywiad jak na raz.

Pytanie do Was, PSKING wspominał, że jest zainteresowany takimi rzeczami.

Utworzyć potem podobne rzeczy z wywiadu o RE3 klasycznym?

EDIT: obejrzyjcie buga, którego nam przedstawia koleś w 4 godzinie i 9 minucie, trwa 4,5 minutek cały proces ale WARTO, mi szczęka opadła i podejrzewam, że nie będę wyjątkiem.

SPOJLER DLA LENIWYCH:

Walka z "pół niewidzialnym" płonącym Birkinem wewnątrz pociągu gdy leży tam Ada, dobra akcja. Walka za pomocą zdobytego zbugowanmego infinity RL.
Obrazek
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Pamiętałem to, bo prerenderowane postaci bardzo rzucają się w oczy, vide tyranty z Re3.
To z pomieszczeniami jest oczywiste. Każde to osobna strefa, stąd te legendarne przejścia przez drzwi. PSX to była naprawdę słaba konsola, i devsi musieli kombinować. To chyba jest najlepszy przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=MFtuEQQ2mjk

Co do kamer, bawi mnie fakt że seria Re robiła je najprościej. Była cała masa gier, która robiła to lepiej, na przykład:
-Final Fantasy 8 i przejścia z CGI
-Fear Effect
-niewydany wiedźmin i usprawnione przejścia między ujęciami

Pisz o Re3, to moja ulubiona klasyczna część, poza tym nadchodzi premiera remake'u, na forum będzie ,,sezonowy" ruch, może znajdą się tacy co też o tym poczytają z tej okazji. Ludzie w tych czasach łakną ciekawostek.
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: Ciekawostki

Post autor: Arc »

OK, ale dopiero skończyłem oglądać ten film. A z trójką jak zrobić? Wszystko naraz wrzucić czy po trochu jak tutaj?
Mam też gdzieś świetnego speedruna jak lubisz oglądać do RE3 (nie Bawbasoup ani JTB tylko inny znany speedrunner w Residenta), jakiś turniej charytatywny jak to speedrunnerzy, jest tam taka sztuczka jak Jill przez całą "plansze" przelatuje minimalnie nad ulicą i robi uniki zombie. Fajny komentarz też.
A oglądaliście krótki z tego co pamiętam film, który kiedyś wrzuciłem gdzie grają w pierwsze Revelations i rozmawiają sobie bardzo luźno z tą kobietą, która podkładała Jill głos? Wesoła ta Jill.
-------------
Dobra


Tutaj najciekawsze rzeczy na początku były najciekawsze gdy grali Claire A.

Ostatnie paczka zwierzeń reżysera RE2:

1) Licker był inspirowany filmem Obcy, a dokładniej to sposób w jaki się poruszał czy biegł.

2) Dla Kamiyi nie ma prawidłowej drogi A B, czyli który scenariusz powinien być pierwszy a który drugi, oba koegzystują ze sobą jakby w dwóch światach :)
Dla mnie jest ClaireA, LeonB, są najciekawsze.
I przy okazji pozmieniał w tajemnicy ostatnie kwestie Leona i Claire, a już był w toku pisany jako następny scenariusz do Code Veronica więc czarno na białym wiadomo co miało być trójką. I widocznie wypowiedziana kwestia Claire z zakończenia RE2 nie pasowała do scenariusza Code Veronica co wpłynęło na późniejsze korekty w jego scenariuszu.

3) Kamiya twirdzi, że scena gdy Leon całuje Adę to, lepiej zacytuję:
"this particular scene was the first time two polygonal video game characters can kiss each other in the video game history"
i że chodzi o dorosłe postacie tworzone na podobieństwo ludzi a nie jak w bajkowych grach gdzie Peach całuje Mario
(chodzi im chyba o Super Mario Bros. 64 bo następna platformówka z nim wyszła na Gamecube, "Mario Sunshine" i moim zdaniem o wiele lepsza).
Chciałbym znać odpowiedź czy faktycznie była to pierwsza gra bo byłby to smaczek.

4) Trochę się też tłumaczono co do voice actingu w RE1 :]

RE1 miał tak kiepski i amatorski voice acting gdyż Mikami chciał by angielski był dobrze i wyraźnie zrozumiany nawet dla Japończyków. Dlatego jest taki przesadzony aktorsko. Wyszło dziwnie.
Nie śniło im się jak wszyscy wiemy, że gra a potem marka stanie się hitem więc za drugim razem były naciski ze strony amerykańskiego oddziału Capcomu by przy RE2 zatrudnili do voice actingu profesjonalnych ludzi.
Alyson Court jako Claire zrobiła bardzo duże wrażenie na całej ekipie gdy pojawiła się w firmie a Kamiya zabrał ją do knajpki gdzie jedli kurczaki i pili piwka :D

PS: Bardzo bym chciał by Alyson powróciła i oddała Claire jej głos.
W Remake'u dwójki to już pozbawili jej i głosu i twarzy :/ Tożsamości :| Nowa Claire nie smakuje tak dobrze ;)
Tak samo z Leonem, zabrali mu tożsamość. Teraz to taki koleś z dołkiem na brodzie i Leon na pewno by takiej fryzury nie nosił.
Obrazek
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Zrób jak uważasz. Sam osobiście uważam że lepiej jest wstawić post w całości, niż go edytować.

Nie jestem fanem oglądania speedrun'ów. Zwłaszcza gier w które sam mogę znowu grać, im dłuższa przerwa od nich, tym lepiej.

Wlazłem raz na ten stream/wywiad z nią, ale był długi i nie wiem czy aktorka głosowa z części pobocznej miała by wiele do powiedzenie, w przeciwieństwie do ludzi odpowiedzialnych za dane gry. Nie wiem czy głos Jill to coś do czego powinno się przywiązywać uwagę, zwłaszcza że prawie zawsze jest on zmieniany, co stało się niesławne w fandomie

Jeśli chodzi o podpunkt nr.3 to jest to zaiste ciekawe. Mimo wszystko, jest to coś dużego, a jakoś nigdy nie słyszałem aby mówiono że Resident Evil był w czymś takim ,,pierwszy". To właśnie nazywam dobrą ,,trivią".

To z voice actingiem również jest ciekawe, choć wydaje się trochę naciągane. To że obywatel kraju Nintendo miał coś zrozumieć, w żaden sposób nie usprawiedliwia faktu że wzięto amatorów. W mojej opinii dalsza część udowadnia że mieli to totalnie gdzieś, więc wzięli byle kogo.
Spójrz na to tak. W jedynce nagrali legendarnie ,,złe" intro, gdzie w dwójce do reklamy live-action zatrudniono Georga cholernego Romero.

Allyson i tak utrzymała się niesamowicie długo, to pewnie rekord serii. Zmieniono ją już w ReV2, i dobrze bo charakter Claire był tam tragiczny. Ktoś na forum pisał że podobno chcieli głos kogoś starszego, co było głupie, ale nie mam żadnego potwierdzenia co do tej tezy. W Re2 jednak potrafię zrozumieć dlaczego tak postąpiono. To już zupełnie inna twarz, i o ile potrafiłem zrozumieć to przy Leonie, bo nawet jest podobny, tak Claire jest zupełnie nietrafiona(choć po tym co zrobiono Chrisowi w ReVII, nic już mnie nie zdziwi...).
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: Ciekawostki

Post autor: Arc »

W trójce ten reżyser już widać, że starszy i rozmowa coś się nie klei za bardzo. Wspomniał co do intro, że gdy je ogląda i widzi ten napis na końcu to czuje się jakby mu się ktoś wtrynił do developingu bo on pracował nad spin-offem jak mówi.

A "ciekawostka" z dwójki to Kamiya wspominał, że podczas robienia RE2 mieli spory problem z Sherry bo w momentach gdy kucała to zapadała się pod siebie, ale w ostatecznie wypuszczonej grze ten błąd udało się całkowicie usunąć.
W 1.5 chyba nie ma sytuacji jak kuca Sherry?


Teraz oglądam filmik na youtubie i jest pokazany unik jaki zrobiła Jill w trailerze Remake RE3, i że to ten sam jaki robiła Claire w Revelations 2 hmmmm wyglądają tak samo tylko Claire kładzie nacisk na lewą stopę a Jill odwrotnie. Zobacz sam, od 2:05 do 2:35 https://www.youtube.com/watch?v=aAkd12cJvAU


Stream z wywiadu akurat w tamtym przypadku co podawałem był ciekawy, posłuchać jak się jej pracowało, jak mówiła, że ma fajny tyłek czy coś takiego, nie pamiętam kontekstu ale wyszła dłuższa zabawna paplanina i ogólnie o życiu prywatnym, dlatego napisałem, że bardzo luźne i swobodne tematy :D
Nawet nie liczyłem wtedy i nie liczę raczej w wywiadach z osobami od użyczania głosu o jakieś urywające głowę info zza kulis :)


Claire miała jakby cały czas pewien standard wyglądu - ale w Code Veronice trochę "za duża" się wydawała i pewnie mnie zabijecie ale Alyson w tej części mi się nie podoba jak podkładała głos.

Ale to Jill ciągle zmieniają z wyglądu a dla mnie Jill to Jill z Remake jedynki, w Revelations jeszcze może być. Ale ta z Remake to jak dwie krople wody podobna do mojej ex, z którą spędziłem parę lat, może dlatego taki sentyment do tamtej Jill?



Jak coś się znajdzie o RE3 remaku lub 1999 to wrzucę tam gdzie trzeba następnym razem.
Obrazek
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Ciekawostki

Post autor: WESKER-DL »

Nie jest to ciekawostka ale warto poinformować fanów:

PAUL HADDAD LEGENDA RESIDENT EVIL 2 | EVIL TV

Chcielibyśmy przedstawić Wam film, który jest dla nas wszystkich fanów oddaniem szacunku i wspomnieniem o Leonie - Paul Haddad ,pamiętamy!

Killka dni temu odszedł od nas Paul Haddad. Zostawił po sobie legendarne dziedzictwo użyczając głosu Leon'owi w RESIDENT EVIL 2 (1998). Wspominaliśmy już wcześniej, że aktor zmagał się z poważnymi powikłaniami. Niestety, w miniony weekend przegrał nierówną walkę z chorobą. Zdążył jeszcze nagrać głos na potrzeby Daymare 1998, które w przyszłym tygodniu trafi na konsole. Łączymy się w bólu z rodziną i nigdy Cię nie zapomnimy. Dla nas zawsze pozostaniesz legendą, którą słyszeliśmy po kilkanaście razy tygodniowo zagrywając się w RE2 będąc jeszcze dzieciakami w wieku szkolnym. Dziękujemy za zaangażowanie w tworzeniu króla survival horror. Spoczywaj w spokoju.

Link do filmu

https://youtu.be/5Iya98L0m2g
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Z jakiegoś powodu to właśnie jego głos, jeszcze z czasów dzieciństwa, gdy odpaliłem Re2 jako pierwszą grę na nowo otrzymanym PSOne, utkwił mi w pamięci najbardziej ze wszystkich. Te nowe nie wydają się już takie charakterystyczne. On miał w sobie swego rodzaju ostrość. Szkoda że nie udzielał się jakoś super w grach jak głoś Claire(który zresztą też bezczelnie po latach wymieniono).
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 19
Rejestracja: pn 30 cze, 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ciekawostki

Post autor: Seweryn »

Nie wiem ale kwestia której nie kumam wydaje się pasować tutaj, może ktoś już o to pytał w przeszłości ale nie czytam wszystkich postów, chodzi o trik który pozwala przechodzić grę Chrisem Redfieldem, na stronie RE 2 w zakładce tips & tricks podane są jakieś cyfry z literami i pisze że można tego użyć na Playstation w wersji Dual Shock, no to jak ??
G ... G-Virus
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Link, aby było wiadomo o co chodzi.
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 19
Rejestracja: pn 30 cze, 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ciekawostki

Post autor: Seweryn »

G ... G-Virus
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Nie mam pojęcia i też jestem ciekawy.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Re: Ciekawostki

Post autor: Deus Ex »

Tych kodów była cała masa - nieskończone zdrowie, przedmioty, samobójstwo i wiele innych :)

Chyba można było je wykorzystać edytując jakieś pliki tekstowe przez emulator PSX'a.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Ciekawostki

Post autor: PSKING »

Średnia to ciekawostka, jeśli o to chodzi. Pamiętam jak wrzuciłem emulator N64 z około trzystoma grami. 99% z nich miało takie kody, uruchamiało się je przez zakładkę emulatora, w tym Resident Evil 2. Wszystkie przedmioty w skrzyni, nieskończona amunicja, i być może też to.
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 19
Rejestracja: pn 30 cze, 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ciekawostki

Post autor: Seweryn »

No to na nic mi się to nie zda, zamiast tego powinno być podane jak uzyskać nieskończoną amunicję do wszystkich broni, w opcjach na padzie przycisk SELECT wchodzimy w Key Config. tam przytrzymujemy jednocześnie R1 + L1 i wstukujemy kwadrat 10 razy aż napis AUTO/MANUAL podświetli się na czerwono, działa na 100% w wersji na Playstation ale tylko Dual Shock
G ... G-Virus
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 2”