[Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Chris93 pisze:Po za trailerem nie obejrzę już żadnego następnego marteriału. Jedna z najbardziej oczekiwanych przez mnie gier. Mam nadzieję, że remake dwójki wpłynie w jakiś sposób na 8 część serii i zrezygnują z FPP. Tylko tyle mam do powiedzenia. Dodam jeszcze prośbę do Capcomu, aby skład postaci z Extereme Battle się nie zmieni i Chris był dostępny jako grywalna postać :D.
No no, model Krzyśka już nawet mają gotowy :)
Ciekawy jestem jak będzie wyglądać ToFu. Też jako biały prostokąt z nożem w ręku?
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

RON!N pisze:No no, model Krzyśka już nawet mają gotowy
Nie mówisz o tym kolesiu z REVII, który nie przypomina Chris'a w żadnym aspekcie?
RON!N pisze:Ciekawy jestem jak będzie wyglądać ToFu. Też jako biały prostokąt z nożem w ręku?
Myślę, że coś podobnego do tego ;).

http://www.neoseeker.com/news/12305-res ... inst-tofu/

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 17 cze, 2018 przez Chris93, łącznie zmieniany 2 razy.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

Widziałem trochę więcej gameplay'u(czyli w całości jakieś dwie minuty :).
To wygląda świetnie, powrót do starych czasów, na miarę naszych. To może być genialne.
Aczkolwiek mogą to sobie wzorować na Re4, ale napewno nie będzie jego następcą. Bardziej przypomina niewydaną wersję Re4.
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

Wiedzą, że strzelankowy model rozgrywki już sie nie sprzeda tak jak za czasów RE4,RE5 czy RE6 więc idą w klimat. Evil Within pokazuje, że można połączyć obie te konwencje a RE7 już w ogóle zaorało klimatem. Wracają do korzeni w nowej wersji.

Dokładnie tego oczekiwałem. Horroru w czystej postaci.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Capcom sporo korzysta z wersji 1.5, dawne szkice idealnie pasują do nowej wersji czyli możemy być pewni, że jak pojawią się nowe sekcje to będą również zaczerpnięte z wersji, która jakby nie patrzeć stała się kultowa.

Porównanie szkicy z nową wersją Resident Evil 2:

Obrazek
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

Właśnie mógł się sprzedać
Re6 sprzedał się świetnie. Strzelanki się sprzedają, choć odstatnimi czasy przechodzą zmiany.
The Evil Within jakimś hitem znowu nie był.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

WESKER-DL pisze:Nikt? A może to nie on? A może jednak? Miga na trailerze chwilę po Mr.X

Obrazek
Bardziej mi to na G-Type Adult wygląda :)
Ostatnio zmieniony pn 18 cze, 2018 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

PSKING pisze:Właśnie mógł się sprzedać
Re6 sprzedał się świetnie. Strzelanki się sprzedają, choć odstatnimi czasy przechodzą zmiany.
The Evil Within jakimś hitem znowu nie był.
Jak nie był? Obie części są kultowe, pomysł jaki zaserwował nam Mikami świetnie się zapisał na kartach, ba, w jedynce Evil Within jest sporo pomysłów wykorzystanych przez Mikamiego z jego wizji RE4. Obadaj sobie Level w wiosce, identyczny jak w RE4 ale z KLIMATEM przez duże K i horrorem :smiech6: Zresztą ojciec serii RE sporo zaimplementowali w tej grze swoich pomysłów i nawiązań stąd ta gra jest tak zbliżona do wersji nowej Residenta.


Kolejna porcja nawiązań z RE1.5 tym razem Mr.X

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 18 cze, 2018 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

To bardzo dobrze, że wykorzystują materiały sprzed 20 lat w nowej formie. Ciekawe ile nowych pomieszczeń zaczarpną z 1.5.

Bardzo ciekawy wywiad z producentami:
After many years of anticipation, Capcom finally revealed the Resident Evil 2 remake during Sony’s E3 2018 press conference. It was a bit of a surreal moment for me as a fan seeing a treasured game from my childhood remade for a modern platform, and I wasn’t the only one that felt that way. Capcom gave me the opportunity to interview producers Yoshiaki Hirabayashi and Tsuyoshi Kanda, and they had a surreal moment of their own during the reveal when they could finally show the world all the hard work they’ve put into this remake. I was more than a little excited to sit down with them and chat all about the project.
Rely On Horror: Resident Evil 2 is not only arguably the most popular game in the series, but one of the most beloved games for the original PlayStation. Was there any apprehension in remaking it just based on how revered it is and the expectations that come with that fan adoration?
Yoshiaki Hirabayashi: We spent a lot of time talking about how we as RE2 fans ourselves on the team could take our memories of playing the game 20 years ago and we think we have that same perspective a lot of veteran fans do too. We really love this game, and our job is to respect the original whilst also bringing a sort of freshness to the reimagined version that lets not only veteran fans enjoy it but new players as well. But there certainly was a lot of pressure involved, lots of long debates and discussions with the team.

Rely On Horror: How about the response to the reveal trailer, has the reception been pretty positive for you?
Tsuyoshi Kanda: We were pleasantly surprised with how great and positive the reaction was. You mentioned the trailer opening with the first person perspective of a rat crawling around. This opening was a bit of strategic misdirection on our part, we wanted people watching the Sony conference to have some doubt as to what they were actually seeing. ‘What game could this possibly be?’ and then the hints begin to pile up ‘is this Resident Evil? Could it be?!’ then to have that moment where Leon appears and hear gasps and cheers from the audience as the trailer went on was really great for us.
Rely On Horror: Are there any members of the development team that actually worked on the original Resident Evil 2? If so, do they offer any special input on the remake since they were there for the original game’s development?
Yoshiaki Hirabayashi: Yes we have two artists on the team that worked on the original game, and in fact one of them even worked on the very first Resident Evil and has worked on multiple titles in the series. So they’re quite specialized and experienced, and they’ve been very valuable team members. Also, from a top down direction, our boss Jun Takeuchi is an old school Resident Evil 2 project manager. So we get a lot of advice/instruction from him.
Tsuyoshi Kanda: Also on the sound team, Shusaku Uchiyama is working on the new title and he was there for the original game as well.
Rely On Horror: Since Resident Evil 2‘s release, Resident Evil has had several action-heavy focused entries such as Resident Evil 4. From what I played of the demo this remake is a faithful and pure survival horror game. Was there any point in development where you considered making the remake more action focused?
Tsuyoshi Kanda: I’m very pleased you got that impression from the demo, ’cause right from the start our goal was respecting the original’s horror atmosphere and gameplay. Resident Evil 4 and that sort of middle series of games had a more of an action/set piece focus where you’re always moving forward almost like a roller-coaster ride. That’s not what this title is, always from the start we wanted to keep it about exploration, backtracking, metroidvania style of gameplay with stages you can come and go in. You can of course use the latest technology to update that experience in lots of ways, but we never considered that this project would become an action game.

Rely On Horror: The original game had 4 different scenarios with Leon A/Claire B and Claire A/Leon B. Will Leon and Claire’s scenarios mesh more into one overarching story this time around?
Yoshiaki Hirabayashi: One of the great things about the original was this sort of two character system where you could get a different perspective on events. Either as Leon the rookie cop, or Claire as a student—the ‘zapping’ system as it was known where there was A parts and B parts to each character. We still want to replicate that feeling of seeing two sides to the same story through both character’s perspective in their own way. So for that reason we have a Leon campaign and a Claire campaign, they’re separate and you can choose which one you want to play first. We did simplify it a bit and make it more elegant by eliminating the A/B distinction and sort of meshing together what happens to the character’s A and B scenarios into one story. I think players today, they want these sort of deep/intense experiences with the story, and by stretching it across 4 scenarios the story gets spread a little thin and create a sense of repetition by going through the game multiple times to see everything. So for that reason we went with two campaigns that still show all the events of each character’s story rather than have it all split up.
Rely On Horror: Will there be other camera angles/modes with an ability to switch between them? Follow up: were tank controls and fixed camera angles considered at all?
Tsuyoshi Kanda: We’re really focused on our new over the shoulder camera, so we’re not really thinking about alternative camera options. It’s not going to be a ‘shooter’ over the shoulder game, it’s going to be a tense claustrophobic camera that still really brings the horror experience even though it’s a new style for Resident Evil 2.
Yoshiaki Hirabayashi: Looking at the series history so far as a sort of options on the table for what we could’ve done for a new game: we have the classic fixed camera, a third person camera, and even a first person camera with Resident Evil 7. So all of those are the sort of things we could’ve considered and they all have their pros and cons, none is a sort of clear winner for any particular game. But our concept was these up close and personal claustrophobic encounters with more terrifying than ever zombies, and I wanted to see the ‘biter’ and the ‘bitee’ on screen at the same time [Laughs]. With a first person camera, you see the zombie but not yourself; and with a fixed camera you see both but it’s more zoomed out and not as intense. For me the over the shoulder camera gives you that intense struggle between both the character and the enemy.

Rely On Horror: Resident Evil 2 has a lot of iconic enemies like Mr. X, William Birkin, and the Lickers. Did you have to update enemy mechanics to suit the OTS playstyle and combat?
Tsuyoshi Kanda: Yes, we had to reconsider the space that the characters are in with the new camera angles. Taking the Licker for example, you first meet it in the ‘Licker corridor’ and while the CG movie plays it’s on the ceiling, then when it goes back to gameplay the Licker immediately drops down to the floor so you can aim down and shoot it. With that sort of camera the Licker can’t really jump around from different angles, but with the new over the shoulder perspective the Licker can move around a 3D environment and introduce 360 degree action. So the Licker will be much more able to utilize the entire space around you because you can see the entire corridor from any angle. It allows for much more elaborate and interesting enemy AI and behavior.
Rely On Horror: How did they consider the fact that the game takes place in the ’90s and did they intentionally try to keep that aesthetic?
Yoshiaki Hirabayashi: We’ve re-imagined the game but we aren’t rebooting it in the modern era, it’s still set in the same 1998ish period that the original came out in. So there needed to be care taken that objects in the game make sense for that time period. So even the music you might hear on the radio, we want to make sure none of it sounds modern or not of the era. Just before I left for E3 I was driving in my car and Nirvana came on, grunge was obviously very popular in the 90s and I was reminded how important it is to use objects or sounds to help establish a certain period of time.
Rely On Horror: You have an Elza Walker costume. Are there other ideas from Resident Evil 1.5 making it in?
Yoshiaki Hirabayashi: The digital deluxe edition does include an Elza Walker costume for Claire, which was a fun little touch to do because some fans might’ve seen Resident Evil 1.5 and wanted to experience bit of that. In general though, apart from that we haven’t included 1.5 stuff just because people don’t have memories of that or nostalgia for it.

Rely On Horror: Resident Evil 2 is very special to a lot of people, myself included, do you have anything you’d like to say to all the fans that’ve been waiting many years to get their hands on this remake?
Tsuyoshi Kanda: I really think that your readers and all the fans that’ve waited so long for Resident Evil 2 to be remade will love this reimagined version. Playing this beautiful looking new game whilst having your memories of the original flash back to you as you’re playing is quite special. We are fans too, and we’ve been really excited to bring this to you. It’s been a long time coming, so look forward to our updates between now and January and I really hope you all enjoy the game.
Yoshiaki Hirabayashi: So we’ve kept you waiting, huh? Yes, I’m speaking as a producer right now, but my first game on PS1 was Resident Evil 2 as well. I know how much everyone loves it because I love it as well, and I’m also confident this is what you’ve been waiting for and you’re going to enjoy this new reimagined version.
http://www.relyonhorror.com/in-depth/in ... hey-do-it/

Pada sporo kluczowych pytań odnośnie konstrukcji gry, w tym podziału na scenariusze oraz czerpania elementów z RE 1.5.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Na zdjęciu można dostrzec roślinki Green Herb więc powrót murowany:

Obrazek
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

A ktoś sądził, że ich nie będzie? Mnie najbardziej ciekawi ta nowa lokacja o której była mowa po pokazie.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

TeW może być dla ciebie kultowe jak dla mnie Enslaved, ale sprzedaż jakaś genialna raczej nie była.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

WESKER-DL pisze:Jak nie był? Obie części są kultowe, pomysł jaki zaserwował nam Mikami świetnie się zapisał na kartach, ba, w jedynce Evil Within jest sporo pomysłów wykorzystanych przez Mikamiego z jego wizji RE4. Obadaj sobie Level w wiosce, identyczny jak w RE4 ale z KLIMATEM przez duże K i horrorem Zresztą ojciec serii RE sporo zaimplementowali w tej grze swoich pomysłów i nawiązań stąd ta gra jest tak zbliżona do wersji nowej Residenta.
Przecież TEW to najgorszy paździerz jaki spotkał branżę gier od czasów E.T.
Płynniejsze sterowanie jest w Bubsy 3D niż w tym pseudo horrorze. Ja tylko przypomnę że strzelanie po ciemku do potworów to jeszcze nie jest horror. Już DLC były o wiele lepsze.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

W sumie zainteresowało mnie kto mi podkłada twarz w avatarze i w grze hahaha jakby kogoś ciekawiło facet nazywa się Eduard Badaluta (model):

Obrazek
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
kane11
Posty: 29
Rejestracja: ndz 11 paź, 2015
Lokalizacja: Pl

Post autor: kane11 »

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
re_fan2000
Posty: 34
Rejestracja: czw 26 sie, 2010
Lokalizacja: Lublin

Post autor: re_fan2000 »

Tylko trzymać teraz kciuki aby wszystko ładnie dopięli na ostatni guzik i nie przedobrzyli i 25 stycznia otwieramy szampany :rad5: Swoją drogą ciekawe jak będzie z wymaganiami na PC czy podobne do RE 7 czy jednak bardziej +/-.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

Chyba jeszcze nic nie wiadomo, ale patrząc na to jak to wygląda i na fakt że ta gra to pieśń następnego roku to śmiało bym obstawiał wyższe.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Zależy od gry. Ile będzie większych przestrzeni i jak to zoptymalizują. W sumie RE7 był pierwszą grą na RE Engine więc myśle że przez ten czas dopracowali go i wymagania wcale różnić się nie będą.

Zresztą wymagania i tak stoją w miejscu od jakiegoś czasu.
Awatar użytkownika
Bzduras
Posty: 1866
Rejestracja: czw 06 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bzduras »

Gierka hula na RE Engine, więc pewnie będą zbliżone do siódemki. O optymalizację chyba również nie ma się co martwić, bo RE7 chodziło jak złotko na PC.
Ostatnio zmieniony wt 19 cze, 2018 przez Bzduras, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Cudownie nie mieć takich problemów. Na 99% w dniu premiery ogrywać będę wersje na XOX. Jeżeli to prawda że gra ma chodzić 4K60 to full respekt :szok3:
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Zablokowany

Wróć do „Resident Evil 2 (2019)”