[Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Awatar użytkownika
Wladius666
Posty: 20
Rejestracja: sob 04 gru, 2010
Lokalizacja: CZ-ewa

[Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Wladius666 »

Jakiś typ oznajmił że chce zrobić remake resa 2.Narazie są tylko foty

Kod: Zaznacz cały

http://www.youtube.com/watch?v=t0CMD-cHzG0&list=LLS4ItzttPgNHnGCzDVnx0CA&feature=mh_lolz
Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony sob 01 gru, 2018 przez Wladius666, łącznie zmieniany 4 razy.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Uważasz, że będzie to remake, przepraszam, "remake" na miarę oczekiwań fanów? Raczej czysto fanowska inicjatywa, która może ujrzy światło dzienne, może nawet będzie się dało w to jakoś zagrać, ale bardziej prawdopodobne, że umrze śmiercią naturalną.

Remake z prawdziwego zdarzenia może stworzyć jedynie sztab wykwalifikowanych ludzi z dużą kasą, a nie jeden fan na domowym kompie.

Aha, przypominam o istnieniu tagu [ youtube] i zachęcam do korzystania z niego.
Ostatnio zmieniony ndz 01 wrz, 2013 przez Deus Ex, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Forte
Posty: 171
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte »

Deus, nie takie cuda można znaleźć w sieci. Jeśli koleś będzie miał dużo samozaparcia, (może nawet znajdą się poprzez taki filmik na YT chętni do współpracy) to uda mu się to dokończyć. Pytanie czy to ukończy. Tworzenie takiego projektu jest na pewno trudne i czasochłonne.

Jeśli jest pasja - są też siły i chęci :rad11: sam teraz zająłem się importowaniem/robieniem poziomów do Sonic Generations na PC'ta, idzie mi to strasznie mozolnie, 3DS Max to dla mnie z kolei czarna magia, ale staram się systematycznie działać w tym programie i już widzę pierwsze efekty :rad7:

Ze swojej strony trzymam kciuki za autora. Już nawet nie, żeby zrobił dobrego RE, ale żeby udała mu się ta próba samorealizacji. Może kiedyś założy studio i Capcom zleci mu robienie RE? hehe :rad8:
They see me Rocket Launching, they hatin'
Awatar użytkownika
Wladius666
Posty: 20
Rejestracja: sob 04 gru, 2010
Lokalizacja: CZ-ewa

Post autor: Wladius666 »

Ostatnio zmieniony sob 14 wrz, 2013 przez Wladius666, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Przem723
Posty: 39
Rejestracja: wt 07 sie, 2012
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przem723 »

Po tym filmiku dodałbym od siebie , że nie wyobrażam sobie żeby jedna osoba potrafiła zdziałać takie cuda. Na pewno zajmuje się tym jakiś profesjonalista/profesjonaliści. A być może są to jakieś wycieki z wersji testowych od Capcom'u , chociaż wątpie w to. Tak czy siak wygląda to oszołamiająco i byłbym w 7. niebie gdyby wyszedł ten pseudo Remake , ale z dostępnym całym komisariatem i wrogami jakich znamy z oryginalnej dwójki (wyobrażam sobie jaka krwawa mogłaby być walka z licker'em , albo z Mr. X :rad6: )
Awatar użytkownika
B@rt
Posty: 302
Rejestracja: pt 21 mar, 2008
Lokalizacja: Unknown
Kontakt:

Post autor: B@rt »

Pomijam błędy, bo to projekt... ale wyglada krwiści i soczyście! :D Capcom nie chciał zrobić RE:R2, to ktoś inny próbuje.
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Deus Ex pisze:Remake z prawdziwego zdarzenia może stworzyć jedynie sztab wykwalifikowanych ludzi z dużą kasą, a nie jeden fan na domowym kompie.
To nie do końca prawda ;)
http://www.blackmesasource.com/

Fakt faktem, projekt trwał "trochę długo" (chyba 8 lat, w wersji wydanej w chwili obecnej brakuje ostatniego etapu gry), ale efekt jest zaskakująco dobry.

Oczywiście nie należy spodziewać się remake'u, jakiego mógłby dostarczyć nam Capcom; ale nie należy też od razu go skreślać tylko dlatego, bo robi to osoba prywatna. Historia pokazała, że nierzadko fani potrafią zrobić gry z prawdziwego zdarzenia (sporo gier wydanych przez Valve zaczynało jako mody do ich gier).
Przem723 pisze:Po tym filmiku dodałbym od siebie , że nie wyobrażam sobie żeby jedna osoba potrafiła zdziałać takie cuda. Na pewno zajmuje się tym jakiś profesjonalista/profesjonaliści.
Czemu ludziom się wydaje, że osoba prywatna nie może być profesjonalistą? Żyjemy w czasach, kiedy garażowi programiści tworzą i z sukcesem wydają własne gry. Jedna z najpopularniejszych i (można tak powiedzieć) najważniejszych gier ostatnich lat - Minecraft - została stworzona przez jednego człowieka: Markusa "Notch" Perssona. Domorośli graficy, programiści, robią też masę modyfikacji do wydanych gier, poprawiając w ten sposób te gry (wydawane przez wielkie studia, z olbrzymim budżetem): naprawiając błędy, dokańczając gry, poprawiając gameplay, UI, grafikę. Wystarczy spojrzeć na mody do Obliviona, Skyrim, Fallouta 3/NV, Dragon Age czy innych PC-towych RPG'ów.
Ostatnio zmieniony ndz 15 wrz, 2013 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.Krauser
Posty: 1715
Rejestracja: sob 01 maja, 2010
Lokalizacja: Blackland

Post autor: J.Krauser »

Modować, a zrobić grę od podstaw to dwie zupełnie inne bajki. Na demie silnika Unreal dużo zrobić się nie da, a osoby prywatnej nie stać aby zakupić takie narzędzie.
One man forced to seek REVENGE
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Z tego co widzę to do celów niekomercyjnych (a koleś i tak nie mógłby na grze zarabiać biorąc pod uwagę prawa autorskie dot. marki Resident Evil) pełna wersja UDK jest dostępna za darmo: http://www.unrealengine.com/udk/

Zresztą jak pisałem, nie doceniacie garażowych programistów. Aktualnie mamy wysyp gier, które były tworzone przez jedną - kilka osób w domowym zaciszu, a które odnoszą olbrzymi sukces. Jasne, nie należy spodziewać się wysokobudżetowej produkcji z profesjonalnie zrobionymi cut-scenkami (chociaż i pod tym względem ludzie potrafią zaskakiwać, patrz np. seria Dead Fantasy), voice actingiem, motion capture itp. Jednak już zaprezentowane tech-demo wygląda ok. Szczególnie, że człowiek ma już działający profesjonalny silnik (UE3) i może korzystać z istniejących elementów (obiekty, tekstury, dźwięki pochodzą pewnie, bądź są silnie bazowane na tych z Darkside Chronicles).
Ostatnio zmieniony ndz 15 wrz, 2013 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 1 raz.
adder
Posty: 86
Rejestracja: pt 18 maja, 2007
Lokalizacja: (...)

Post autor: adder »

Remake z prawdziwego zdarzenia może stworzyć jedynie sztab wykwalifikowanych ludzi z dużą kasą, a nie jeden fan na domowym kompie.
Nie zgadzam się do końca. Pojedynczy fan też może być wykwalifikowany, nawet bardziej niż jakiś sztab programistów i grafików z Capcomu. Nie rozumiem dzisiejszej kultury w Polsce - "nie masz papierka, nie możesz być profesjonalistą". Mam znajomą osobę, która nie została magistrem inżynierem informatyki, a nawet najlepszemu studentowi informatyki na mojej uczelni daleko do umiejętności tej osoby (piszę ogólnie, wiadomo, że np. dobry administrator sieci nie musi od razu być świetny z algorytmiki).

Zgadzam się właściwie tylko z tym, że potrzebna jest duża kasa - na sprzęt, który wytrzyma np. renderowanie dużych plansz, i narzędzia, które dla normalnego człowieka są cenowo zwykle poza zasięgiem. Ale grupa wykwalifikowanych ludzi pracująca dla dużej firmy produkującej gry to o wiele za mało, żeby powstało od razu coś na poziomie. Poza tym bardzo łatwo przesadzić, kiedy rzuci się kasę, zbierze mnóstwo oblatanych w swojej dziedzinie ludzi i jeszcze dodatkowo postawi jakiś nierealny czas skończenia projektu. Coś takiego moim zdaniem miało miejsce w przypadku RE6 - nie dość, że kuleje fabularnie, to jest tam po prostu wszystkiego za dużo. Przy pierwszym oryginalnym RE z kiepskim voice actingiem, kiepskimi przerywnikami i grafiką niedorastającą do pięt dzisiejszym produkcjom fabularnie po prostu RE6 nie istnieje według mnie. Jeśli RE1 to gra z klimatem horrorów klasy B, to RE6 jest grą akcji z klimatem filmów akcji klasy C. ;)

Mimo wszystko też wątpię, że powstanie z tego projektu remake, który będzie chociażby na równi z oryginalnym RE2. Mnie się marzy remake RE2 + RE3 zrobiony od zera ze scenariuszami jednym opartym na parze scenariuszy Claire A/Leon B z RE2 i drugim rozbudowującym historię z RE3 (można by zrobić z Carlosa postać w pełni grywalną), tyle części miasta nie pojawiło się w RE3 (np. uniwersytet) albo sprawiają wrażenie wciśniętych na siłę (szpital). Tytuł np.: "Resident Evil: Euthanasia of Raccoon City" i do widzenia. Żadnego RE7 już nie potrzeba. RE5 był dla mnie do przyjęcia, scenariusz nie do końca przypadł mi do gustu, ale nie kulał fabularnie. RE6 to marna mnogość wszystkiego - z tych wszystkich plansz spokojnie można by było zrobić kilka gier zamiast tworzyć 4 scenariusze, które tak szybko mijają, że nie wiadomo po co to wszystko z takim rozmachem. A RE:R fabularnie to już jakaś kpina, nie wiadomo momentami, czy to miała być gra akcji, czy komedia, czy telenowela. :P
Awatar użytkownika
Wladius666
Posty: 20
Rejestracja: sob 04 gru, 2010
Lokalizacja: CZ-ewa

Post autor: Wladius666 »

Maestro
Posty: 743
Rejestracja: sob 08 sty, 2011
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Maestro »

Szczerze, to jak na produkcję domorosłego progamisty, to wygląda to nieźle ;)

Adder, Twoje wyobrażenie o remake'u RE2 nie jest dalekie od mojego , połączone scenariusze RE2 i RE3, z Olivierą jako w pełni grywalną postacią (aczkolwiek idącą inną ścieżką niż Jill), a nawet dodanymi scenariuszami Nicholaia i Rebbeci- wszak o tym pierwszym to wiadomo, że całkiem sporo namieszał w Raccoon, a o Chambers nie wiemy nic odkąd zakończył się incydent w rezydencji (nie licząc składania zeznań o Coenie- chociaż w wydanej przez Capcom "książce" RE Archives jest zaznaczone, że Rebbeca w czasie RE3 już nie żyła- nie wiem czy to błąd w druku, ponieważ było to tylko na ilustracji przedstawiającej relacje między bohaterami, i przy nazwisku Chambers jako członkini STARS było zaznaczone "Died"- ale w samym opisie postaci nie było o tym wzmianki).

A tak w ogólę, to mam wrażenie, że Capcom (i inne wielkie firmy, np. Square Enix i ich Final Fantasy VII) trzymają remake swoich największych hitów na czarną godzinę. W pełni rozpisane i gotowe do tworzenia, czekają na to, aż firma znajdzie się w tarapatach finansowych i wtedy zostaną zrobione i wydane, a kondycja firmy wróci do normalnego stanu ;) Wszak na pewno w tych firmach wiedzą o tym, czego chcą gracze ;)
Awatar użytkownika
J.Krauser
Posty: 1715
Rejestracja: sob 01 maja, 2010
Lokalizacja: Blackland

Post autor: J.Krauser »

Maestro pisze:Wszak na pewno w tych firmach wiedzą o tym, czego chcą gracze
Raczej chodzi ci o fanów, bo dzisiejszy gracz nie pamięta (lub nie ma pojęcia) że istniała taka garść tytułów jak RE 0-3 itp. A Capcom dla zbioru najwierniejszych fanów nie będzie wydawał grubych milionów, bo to nie będzie opłacalne. Dla nowego gracza może się to nie przyjąć, a stary fan może zostać zawiedziony, bo remake nie spełnił jego oczekiwań.

Stworzenie remaku od podstaw, w świecie jaki znamy- zepsuty przez pieniądz- to spacer po bardzo cienkim lodzie. Kiedyś miało to sens, bo raz że świat był inny (nie zależało aż tak bardzo na kasie), a dwa- mentalność gracza też była inna. Dlaczego remake RE1 i MGS tak dobrze się przyjęły? Bo target był ten sam. W te tytuły grał ten sam człowiek, który znał oryginał i nawet mu się nie śniło że zrobią to jeszcze raz tylko że lepiej. Dlatego zakochiwał się w remaku. Dziś? Nadeszło nowe pokolenie- gimby, które RE znają od piątej odsłony i którym nie zależy na niczym innym niż spanie z twoją mamą przez Xbox Live podczas grania w cokolwiek online.

To samo z resztą jest z Black Mesa- fanowskim remakiem pierwszego Half-Life. Zapewne fani HL też snują marzenia o tym że Valve zrobi remake (ponoć najlepszego) FPSa, jednak komu się to opłaci skoro tylko garstka ludzi pamięta o pierwszym HL? Fani mogliby być w niebie ale nowy gracz mógłby nie pojąć zawartego geniuszu i idei.
One man forced to seek REVENGE
Awatar użytkownika
Forte
Posty: 171
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte »

Tak swoją drogą, przed chwilą wyłapałem coś takiego w googlach:
http://www.miastogier.pl/wiadomosc,21145.html

Jak widać wielkie głowy co jakiś czas myślą o Remaku, kto wie... może kiedys...
They see me Rocket Launching, they hatin'
Awatar użytkownika
azzma
Posty: 15
Rejestracja: pn 27 maja, 2013
Lokalizacja: GOP

Post autor: azzma »

Forte pisze:Tak swoją drogą, przed chwilą wyłapałem coś takiego w googlach:
http://www.miastogier.pl/wiadomosc,21145.html
Zobacz na date newsa :( fani "żondajo" a oni jeszcze nic. Wg mnie RE2 remake byłby kurą, która znosi złote jaja.
I love the smell of dead zombies in the morning.
Awatar użytkownika
Forte
Posty: 171
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte »

azzma pisze:
Forte pisze:Tak swoją drogą, przed chwilą wyłapałem coś takiego w googlach:
http://www.miastogier.pl/wiadomosc,21145.html
Zobacz na date newsa :( fani "żondajo" a oni jeszcze nic. Wg mnie RE2 remake byłby kurą, która znosi złote jaja.
Tak, tak - widziałem datę. Po prostu chodziło mi o sam fakt, że w Capcomie to rozważają. Myślę, że remake 2jki zrobią dopiero kiedy będą pilnie potrzebować pieniążków. Póki co, za bardzo będą się przejmować, że ludzie tego nie kupią.
They see me Rocket Launching, they hatin'
Awatar użytkownika
B@rt
Posty: 302
Rejestracja: pt 21 mar, 2008
Lokalizacja: Unknown
Kontakt:

Post autor: B@rt »

Forte pisze:Tak, tak - widziałem datę. Po prostu chodziło mi o sam fakt, że w Capcomie to rozważają. Myślę, że remake 2jki zrobią dopiero kiedy będą pilnie potrzebować pieniążków. Póki co, za bardzo będą się przejmować, że ludzie tego nie kupią.
Dlatego nie mamy co liczyć na drugą część Remake'a. Jeśli nawet zrobią, to pewnie odejdą od klasyków i dostaniemy coś pokroju RE5/RE6.
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Dziwi mnie to ciągłe dopominanie się fanów o remake Resident Evil 2. RE4 dlatego jest taki, jaki jest (czyt: bardziej gra akcji niż survial horror), ponieważ REmake nie sprzedał się tak dobrze, jak Capcom by sobie tego życzył. Połączmy to z faktem, że zarówno RE5 jak i RE6 (pomimo tragicznych ocen) siedzą w top 3 najlepiej sprzedających się capcomowskich tytułów wszechczasów* (RE5 pod względem sprzedaży przewyższa nawet klasycznego Street Fighter 2); jeżeli ktoś naprawdę sądzi, że jakikolwiek remake RE2 będzie powrotem do klimatycznego survival horroru, ze statycznymi kamerami, powolnymi zombiakami, ograniczoną liczbą amunicji itp., to jest w grubym błędzie.

Nie mówiąc już o tym, że REmake był tak zarąbisty, gdyż pracował nad nim Mikami; twórca oryginału dostał szansę na odświeżenie swojej pierwszej gry i zrealizowanie swojej wizji w pełni, nie będąc już ograniczonym (a przynajmniej nie tak bardzo) przez technologię. W przypadku ewentualnego remake'u RE2 pracą nad grą zająłby się ktokolwiek (bo ani Kamiya, ani Mikami nie pracują już przecież w Capcom) i w efekcie moglibyśmy dostać wersję, w której Ada strzela do Tyranta z mini-rakietnicy ukrytej w szmince. :|


* Lista jest trochę oszukańcza, ponieważ dotyczy konkretnych wydań danej gry. Czyt: w zestawieniu RE5 na PS3 i X360 traktowane są jako jedna gra (zostały wydane w tym samym czasie, mają tą samą zawartość), jednak już RE2 na PSX traktowana jest jako inna gra, niż RE2 na DC, N64 czy PC (każda z nich miała inną datę wydania oraz inną zawartość).
Awatar użytkownika
maluchman
Posty: 30
Rejestracja: pt 16 mar, 2012
Lokalizacja: Raccoon City
Kontakt:

Post autor: maluchman »

Mr_Zombie pisze:[...]w efekcie moglibyśmy dostać wersję, w której Ada strzela do Tyranta z mini-rakietnicy ukrytej w szmince. :|
LoL :smiech2:
Co do tematu, to ten RE2make 1 osobowy może nie jest robiony przez 1 osobę, tylko to taka przykrywka Capcom'u :rad1:
PlayStation 4
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Mr_Zombie pisze:[...] i w efekcie moglibyśmy dostać wersję, w której Ada strzela do Tyranta z mini-rakietnicy ukrytej w szmince. :|
Właśnie, bardzo dobitnie to określiłeś. Nie ma starego ducha. Jest tylko próba zdobycia nowych dzieciaków...
Prawdziwy fan 'starych' Resków na widok takich 'szminek' reaguje identycznie...
Ostatnio zmieniony ndz 05 sty, 2014 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Zablokowany

Wróć do „Resident Evil 2 (2019)”