[Porady] Trofea / Osiągnięcia - Poradnik by WDL

Poziom trudności

Łatwa
2
13%
Średnia
4
27%
Trudna
8
53%
Hardcore
1
7%
 
Liczba głosów: 15

Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

[Porady] Trofea / Osiągnięcia - Poradnik by WDL

Post autor: WESKER-DL »

Resident Evil 2 doczekał się już pełnej listy osiągnięć. Zapraszam do poradnika, który stworzyłem dla wszystkich chętnych zrobienia w tej grze 100% (w dniu 18.02.2019 zostały dodane dwa osiągnięcia z dodatku).

Lista 100% Resident Evil 2

1. RVRE (PC) 29.01.2019
2. 2n01z (PC) 30.01.2019
3. Migda (X) 31.01.2019
4. Wesker-DL (Sony) 8.02.2019
5. Finka 9.02.2019
6. aux1980 (Sony) 12.02.2109
7. D4rk_Roxas (Sony) 18.02.2019
8. hans892407 (Sony) 22.02.2019


———Poradnik———


Poziom trudności: 5/10
Czas potrzebny do zrobienia platyny: 30-40 godzin
Trofea: 42 (1 platyna, 4 złote, 9 srebrne, 28 brązowe)
Pucharki możliwe do pominięcia: w kilku miejscach podczas walki z bosami oraz specyficzne w segmentach Ady / Sherry
Zgliczowane pucharki: 0
Czy poziom trudności ma znaczenie?: Tak, trzeba ukończyc grę na poziomie Hardcore

Podstawowe porady:

1. Zalecane jest używanie broni defensywnych, ratuje to nie jednokrotnie naszą postać przed utratą zdrowia. Zabijanie zombie nożem jest raczej problematyczne i właściwie praktyczne tylko na schodach kiedy mamy przeciwnika na wysokości łatwego podcięcia. Nóż możemy odzyskać kiedy powalimy naszego przeciwnika. Inne bronie defensywne również się przydają i można z nich korzystać nie tylko podczas ataku ale również rzucając (granaty błyskowe i zwykłe)

2. Rangi S

Leon A / Claire A – 3:30 w trybie standard, 2:30 w trybie hardkor
Leon B / Claire B – 3:00 w trybie standard, 2:00 w trybie hardkor

3. Walka z Mr.Xem jest zbędna, owszem można go chwilowo zatrzymać przy okazji wywalając na niego trochę amunicji ale powstrzymamy go na kilkanaście sekund. W miarę możliwości kiedy widzimy przeciwnika staramy się go wyminąć przy większych pomieszczeniach (nie przejdzie przez stoły) a w mniejszych korytarzach jeżeli mamy niski poziom zdrowia to lepiej się odwrócić i uciec w drugą stronę.

4. Przeciwnicy pokryci bluszczem w laboratorium posiadają na sobie żółtawe bąble, w które celujemy z normalnej broni aby powstrzymać ten rodzaj przeciwnika. Punktów jest kilka w tym na plecach. Zaleca się używanie miotacza ognia ale posiadanie go pokrywa się tylko w pewnych scenariuszach gry. W drugim przypadku mamy Spark Shot’a.

5. Lickery możemy ominąć jeżeli chcemy uniknąć walki jednakże musimy bardzo powoli się poruszać i uważać na dźwięki, otwierani drzwi może już sprowokować „Lizaczy” .

—— Zamki i szyfry ——

1. Biurko Leona (1F West Office)
Lewy zamek - NED
Prawy zamek - MRG

2. Sejf (1F West Office) - pokój w tym samym pomieszczeniu co biurka pracowników
Kod - 9 lewo, 15 prawo, 7 lewo

3. Pokój z prysznicem (2F Shower Room)
Kod do szafki - CAP

4. Szafka na trzecim piętrze (3F Stairwell)
Kod - DCM

5. Poczekalnia (2F Waiting Room)
Kod - 6 lewo, 2 prawo, 11 lewo

6. Kanały, pokój sterowni
Kod do szafki - SZF

7. Kanały, oczyszczalnia ścieków, sejf znajduje się po prawej stronie na stole
Kod - 2 lewo, 12 prawo, 8 lewo

——Rzeźby——

Scenariusz A
1. Lew - lew, liść, ptak
2. Jednorożec - ryby, skorpion, dzban
3. Dziewica - dziewczyna, łuk, wąż

Scenariusz B
1. Lew - korona, płomień, gołąb
2. Jednorożec - para, waga, wąż
3. Dziewica - baran, harfa, ptak

—— Wszystkie dokumenty—— (58)

1. Leon Scenariusz A
- pierwszy dokument jaki znajdziesz na początku przygody w swoim menu
- notatnik policjanta - otrzymasz zaraz po sekwencji
- zapisy zdarzeń - znajduje się w pomieszczeniu operacyjnym, obok mapy, która wisi na tablicy
- używanie prochu - do znalezienia w zachodnim biurze
- pierwsze zadania nowicjusza - również w zachodnim biurze
- raport pracy - zachodnie biuro
- notka dotycząca terminala magazynu broni - w samym magazynie na stole
- medyczne właściwości ziół - dokument znajduje się w ciemni
- instrukcja dotycząca przenośnych sejfów - w łaźni obok przenośnego sejfu
- do ocalałych - trzecie piętro, korytarz na samym końcu na skrzynce
- bazgroły jakiegoś gościa - w magazynie na trzecim piętrze, na tym samym stole co powiększenie ekwipunku
- broszura przewodnik - w poczekalni na drugim piętrze
- artykuł „Czerwony kamień” - w pomieszczeniu sztuki, w tym samym gdzie jest statua trzymająca berło
- notatka wewnętrzna - pokój S.T.A.R.S, obok baterii w pokoju Weskera
- notatka „używanie panelu zasilania cel” - obok celi Bena na stole
- raport z autopsji 53477 - kostnica
- informacja o utylizacji sprzętu - strzelnica (obok znajduje się metalowe pudełko)
- notatka od Pana Szopa - strzelnica
- raport konfiskaty - pokój przesłuchać, w szafie
- list do członków S.T.A.R.S - zbrojownia w pokoju S.T.A.R.S
- plan naprawy - wieża zegarowa, od razu na stole po wejściu do pomieszczenia
- notatka Bena - cela Bena
- transkrypt z przesłuchania - przy ciele Bena
- wrześniowa inspekcja (tydzień pierwszy) - sekwencja Ady. Pomieszczenie gdzie spotykamy pierwszego zombie. Notatka znajduje się na stole po prawej stronie pomieszczenia
- wrześniowa inspekcja (tydzień drugi) - sekwencja Ady. W pomieszczeniu z piecem, notatka znajduje się obok dźwigni uruchamiającej
- kopie maili do siedziby korporacji Umbrella - w górnej części ścieków, w pomieszczeniu kontroli (na stole)
- firma ścieków Pamphlet - pomieszczenie z gniazdami wtyczek w krztałcie figur szachowych
- odblokowanie drzwi strefy-U - pomieszczenie z gniazdami wtyczek w krztałcie figur szachowych
- kwit dostawy - na samym dole obok wagonu (schodzimy po schodach), pomieszczenie z obracaną platformą w środkowej głównej części ścieków
- ulotka festiwalu Jazzowego - pokój pracowniczy. Dostaniemy się tam używając klucza, którego znajdziemy zaraz przed sekcją z przemieszaniem ścieków gdzie znajduje się kilka dorosłych zmutowanych G.
- log z pokoju „drzemki” - w recepcji laboratorium
- opaski ID - w pokoju obok recepcji w laboratorium (pomieszczenie ze skrzynią oraz maszyną do pisania
- nagranie jednostek specjalnych - laboratorium, po przekroczeniu pierwszych drzwi do głównej sali. Obok poległego żołnierza.
- synteza herbicydów - w pokoju z zagadką gdzie przelewamy płyny do uzyskania roztworu
- czyjaś notatka - po przejściu przez podziemną sekcję w części B1 w pomieszczeniu które wygląda jak serwerownia. Notka leży na krześle
- Wayne Li’s - pomieszczenie z niską temperaturą, w którym schładzamy naszą fiolkę z roztworem
- Byron Cartwrights - pokój prezentacji. Notatka znajduje się komputerze do którego będziemy mieli dostęp po uzyskaniu opaski na poziomie trzecim.
- notatka Wayne’a Lis’a - pokój drzemki. Dostajemy się do niego po włóczeniu modulatora na samym początku laboratorium
- William Birkin - pomieszczenie z testowaniem Bio broni. Do przeczytania na komputerze bo uruchumieniu zasilania w tym pomieszczeniu dzięki modulatorowi
- notatnik badań - komputer w pomieszczeniu z fiolką G-Virus ( z lewej strony)

2. Scenariusz Claire A
- list od najlepszego przyjaciela - pierwszy list znajdujący się ekwipunku od samego początku
- używanie prochu - zachodnie biuro komisariatu
- miesięcznik Raccoon, wydanie lipcowe - pomieszczenie kontroli windy (zaraz przed dostaniem się do biura Ironsa)
- notatka o wypychaniu zwierząt - biuro Ironsa
- list ze sklepu naprawczego - drugi pokój w biurze Ironsa, na szafie
- dziennik Sallys’a - sekwencja Sherry. W korytarzu zaraz po wyjściu z pierwszego pokoju
- dziennik Tom’a - sekwencja Sherry. W holu po zejściu ze schodów
- dziennik______’s - sekwencja Sherry. Pokój badań, ten sam gdzie szef Irons przeprowadza swoje chore eksperymenty. Dziennik znajduje się obok maszyny do pisania
- list do dyrektora - w łazience, w sierocińcu
- raport odnośnie „G” - w biurze, w kanałach zaraz po sekwencji z windą i Birkinem
- ważna notatka NEST - w laboratorium, w pomieszczeniu gdzie kładziemy Sherry na łóżko

3. Scenariusz Leon B
- skrawek papieru - w pokoju strażnika na stole
- notatnik z brakującą stroną - na stole obok `Marcina w głównym holu komisariatu
- notatka Claire 1 - pokój S.T.A.R.S
- notatka Claire 2 - w kanałach obok wagonu którym udajemy się do laboratorium

4. Scenariusz Claire B
- notatka Leona 1 - pokój S.T.A.R.S
- notatka Leona 2 - w kanałach obok wagonu którym udajemy się do laboratorium


—— Wszystkie Szopy —— (+DLC)


1. Pierwszy gryzoń znajduje się w zachodnim biurze, na szafie na pudełkach z lewej strony (jest to pomieszczenie z wielkim powitaniem Leona oraz sejfem).

2. W pokoju S.T.A.R.S w prawym rogu pomieszczenia.

3. Na strzelnicy po drugiej stronie, przy samym celu.

4. W pokoju odpoczynkowym, na samym dole przy łóżkach w drugiej jego części.

5. Kolejny szop znajduje się na stoliku naprzeciwko biura szefa Ironsa

6. Po dostaniu się do wieży zegarowej w celu ustawienia trybów szop będzie czekał na Ciebie w korytarzu za drugim kołem zębatym. Dokładniej na parapecie jednego z okien.

7. W ściekach kiedy będziemy udawać się po wtyczki (również jest do zebrania tam miotacz ognia lub sparkshot) po drodze wejdziemy na schody, zaraz po wejściu biegniemy w lewo, gryzoń znajduje się w samym rogu.

8. W scenariuszu Leona po zabiciu aligatora, znalezisko będzie po przeciwnej stronie drabiny.

9. Grając Adą Wong zaraz za piecem po prawej stronie tuż obok pachołków kiwa się kolejna figurka.

10. Grając Claire przed wieżą zegarową w pokoju magazynowym. Pomieszczenie znajduje sie na trzecim piętrze a żeby się do niego dostać musimy posiadać klucz z sercem.

11. Udając się do sierocińca figurkę znajdziesz na desce rozdzielczej w autobusie (tylko scenariusz Claire)

12. Podobnie jak wyżej, tylko że w samym sierocińcu w pokoju zabaw (to samo pomieszczenie w którym uciekamy przed Ironsem grając Sherry). Figurka znajduje się zaraz po wejściu w półce na dole.

13. Zaczynając scenariusz B (2nd) na samym początku po wejściu na schody figurkę znajdziesz w krzaczkach, ciężko na pierwszy rzut oka ją dostrzec.

14. W laboratorium w kafeterii, zaraz obok drabiny po której dostajemy się na drugą stronę jadalni.

15. Ponownie w laboratorium po ustawieniu modulatora i otworzeniu się kwater pracowników, zajrzyj do środka pierwszej z nich, szop będzie na półce.

DLC Ghost Survivors

Kendo

1. W sklepie na półce po prawej stronie
2. Na rurze po prawej stronie w pomieszczeniu maszynerii. Obok stoi zombie z plecakiem.
3. Następna figurka znajduje się w kanałach na górnym piętrze w korytarzu na lewo od dorosłego G. Jest to ślepy korytarz.
4. Kolejna będzie znajdowała się w rurze pod koniec scenariusza przy zombie bluszczu.

Katherine Warren

1. Boisko do gry w kosza. Szop znajduje się na czerwonej ławce.
2. W karetce obok sklepu Arukas
3. W więzieniu, w środkowej celi

Zapomniany żołnierz

1. Po użyciu windy gdzie mamy hordę zombie, figurka znajduje się mniej więcej po środku naszej drogi ku górze po prawej stronie.

2. Druga znajduje się w pomieszczeniu na samym końcu scenariusza, w pomieszczeniu z którego wychodzi Mr.X

Szeryf

1. W chłodni. Czekamy aż wyjdzie z niej zombie i celujemy w ostatniego szopa dodatku

——Trofea——


Raccoon City Native trophy [Platyna]
Obtain all trophies.

Uzyskaj wszystkie trofea.
Po zebraniu kompletu pucharków platyna wpadnie na Twoje konto.

Welcome to the city of the Dead trophy
Make it to the police station.

Dotrzyj do komisariatu policji. Trofeum nie do pominięcia i wpada już po kilku minutach gry.

Path to the Goddess trophy
Solve the Goddess Statue puzzle.

Rozwiąż zagadkę posągu bóstwa. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia. Po włożeniu trzech medalionów (kombinacje na początku poradnika) i otworzeniu sekretnego przejścia pucharek wpadnie na nasze konto.

Ending Rain trophy
Escape the police station.

Ucieknij z komisariatu policji. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.

Hack Complete trophy
Complete Ada’s segment.

Ukończ sekcję Ady. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia. Po przejęciu kontroli nad Adą wystarczy ukończyc jej wątek, który trwa kilkanaście minut.

Hide and Seek trophy
Complete Sherry’s segment.

Ukończ sekcję Sherry. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia. Po przejęciu kontroli nad Sherry wystarczy ukończyc jej wątek, który trwa kilkanaście minut.

A Great Need for a Shower trophy
Escape from the sewers.

Ucieknij z kanałów. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.

A Hero Emerges trophy
Complete Leon’s story.

Ukończ scenariusz Leona. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.

A Heroine Emerges trophy
Complete Claire’s story.

Ukończ scenariusz Claire. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.

Broken Umbrella trophy
Witness the true ending.

Bądź świadkiem prawdziwego zakończenia. Aby zobaczyc prawdziwe zakończenie przygody trzeba ukończyc scenariusz B, który odblokuje się w menu głównym po zaliczeniu scenariusza A. Nie ma również znaczenia którą postacią.

The Basics of Survival trophy
Combine two items together.

Połącz dwa przedmioty. Opcja podstawowa w grze. Wystarczy, że połączysz roślinki (np. zielona+czerwona) lub proch do stworzenia amunicji.

Hip to Add Squares trophy
Increase your inventory slots.

Powiększ miejsce w ekwipunku. Pierwsze powiększenie znajdziesz w sejfie w pomieszczeniu „Welcome Leon” ;), kod do sejfu zapisany jest w jednym z dokumentów, które znajdziesz w grze. Łącznie mamy sześ razy możliwoś rozbudowy naszego ekwipunku o dodatkowe miejsca.

Customizer trophy
Customize a weapon.

Ulepsz broń. W grze znajduje się wiele ulepszeń do danych broni. Pierwsze z nich jest w biurku Leona po wpisaniu odpowiedniej kombinacji po obu stronach znajdziemy części, które po połączeniu z daną bronią rozbudują jej możliwości.

Don’t Need No Stinkin’ Gun trophy
Defeat an enemy with a knife.

Zabij przeciwnika używając noża. Mając ze sobą broń podręczną jaką jest nóż, wystarczy, że osłabliśmy przeciwnika a w ostatniej fazie użyjesz noża kiedy Cię zaatakuje.

Eat This! trophy
Counterattack with a sub-weapon.

Wykonaj kontratak dodatkową bronią. Kiedy w ekwipunku posiadamy jakaś broń defensywną to podczas ataku wciskamy przycisk kontry (L1).

That’ll Hold ‘Em trophy
Use Wooden Boards to board up a window.

Użyj desek aby zabarykadować okno. W kilku miejscach na samym początku komisariatu będziesz miał okazję zabarykadować okna co zresztą bardzo polecam bo ciągłe wizyty Zombie z zewnątrz do przyjemnych nie należą.

Vermin Extermination trophy
Destroy a Mr. Raccoon.

Zniszcz Mr. Raccoon. Jedna z wielu figurek jakie znajdziesz poukrywane w zakamarkach. Jednym z miejsc szopa jest pokój S.T.A.R.S.

A Vault-like Mind trophy
Open a portable safe.

Otwórz przenośny sejf. Przenośny sejf szybko wpadnie w Twoje ręce a rozwiązanie zagadki żeby go otworzyć to przysłowiowa kaszka z mleczkiem. Wciskamy przyciski w odpowiedniej kolejności. W grze występują dwa przenośne sejfy a ich zawartość to przyciski do użycia w zbrojowni na panelu.

First Break-in trophy
Open a dial safe.

Otwórz sejf (tarczowy). Tym razem mamy do dyspozycji 3 w czasie jednego przejścia, podpowiedzi jak je otworzyć znajdują się w kilku miejscach a na początku poradnika macie dokładną rozpiskę.

Bon Appétit trophy
Shoot the grenade you fed to an enemy.

Strzel w granat, którym nakarmiłeś przeciwnika (przyp. Recoil). Po uzyskaniu błyskowego granatu lub zwykłego, użyj go na atakującym Zombie a następnie strzel prosto w głowę, efekt okraszony dźwiękiem wpadającego pucharku.

Zombie Roundup trophy
Kill 3 enemies at once with a sub-weapon.

Zabij 3 przeciwników za jednym razem używając dodatkowej broni. Rzuć granatem w hordę zombie i po sprawie, wystarczy, że w polu rażenia znajdzie się ich trzech. Miejsca jakie na to pozwalają to np. Biblioteka lub cele.

Like Skeet Shooting trophy
Shoot a zombie dog or a licker out of the air.

Strzel w psa lub lickera znajdującego się w powietrzu. Starcie z Lickerem pojawi się nieopodal pokoju S.T.A.R.S, możesz wyczekać moment ataku lub sprowokować Lickera do skoku z sufitu, wtedy najlepiej użyć Shotguna.

Keep Their Heads Ringin’ trophy
Paralyze a licker’s sense of hearing.

Sparaliżuj zmysł słuchu Lickera. Użyj błyskowego granata na lickerze a osiągnięcie będzie twoje.

Hats Off! trophy
Shoot Tyrant’s hat off his head.

Zestrzel kapelusz Mr.Xa. Wiele okazji mamy ku temu aby z głowy zestrzelić mu kapelusz, wystarczy dobrze przymierzyć.

Gotcha! trophy
Defeat Stage 2 G using the crane only once.

Pokonaj drugą mutację G używając dźwigu tylko raz. Podczas walki z drugą formą Birkina pomocny będzie dźwig, problem polega na tym, że podczas normalnego przejścia do zrzucenia go z platformy potrzebA dwóch uderzeń. Aby zrzucić go jednym trzeba wpakować w niego sporo amunicji. NIe ma paska zdrowia przeciwnika więc musimy przygotować się do walki z nim. Przed samą walką polecam zrobić zapis i zabrać ze sobą wszystko co mamy. Po wpakowaniu w niego solidnej porcji ołowiu używamy dźwigu.

Treasure Hunter trophy
Using the photo hints, find 2 hidden items.

Wykorzystaj podpowiedzi ze zdjęcia aby odnaleźć dwa ukryte przedmioty. Rolkę filmu, którą musimy wywołać znajdziemy w kanałach w pomieszczeniu pracowniczym. Pomieszczenie znajduje się niedaleko przejścia spowrotem do komisariatu. Po zebraniu filmu musimy wrócić do ciemni i go wywołać. Na fotce dostrzeżemy dwa pomieszczenia gdzie znajdują się sekrety. Pierwsze to pokój konferencyjny (Police Station 1F) a drugie to pokój S.T.A.R.S (Police Station 2F).

A Waist of Space trophy
Expand inventory slots to max.

Powiększ ekwipunek maksymalnie. Do znalezienia mamy sześć przedmiotów zwiększających pojemność ekwipunku.

One Slick Super-spy trophy
Use only the EMF Visualizer to complete Ada’s gameplay segment.

Użyj tylko EMF aby ukończyć scenariusz Ady. Podczas grania Adą nie możemy zabić ani jednego przeciwnika. Po prostu nie używamy broni i staramy się omijać zombie.

Young Escape trophy
Escape the bedroom within 60 seconds during Sherry’s segment.

Ucieknij z sypialni w ciągu 60 sekund w scenariuszu Sherry. Polecam zrobić zapis przed a następnie skupić się na zagadce z klockami. Jeżeli nie rozwiążemy jej w 60 sekund wychodzimy z gry i klikamy kontynuację aż do momentu osiągnięcia celu.

With Time to Spare trophy
Defeat Stage 4 G with 4+ minutes left until detonation.

Pokonaj 4 mutację G z minimalnym czasem powyżej 4 minut do końca detonacji. Do wykonania podczas scenariusza Claire. Mamy 10 minut do detonacji więc trzeba się sprężać używając najlepszych broni i amunicji.

In The Blink of an Eye trophy
Defeat Super Tyrant with 5+ minutes left until detonation.

Pokonaj Super Tyranta z minimalnym czasem powyżej 5 minut do detonacji. Do wykonania podczas scenariusza Leona. Mamy 10 minut do detonacji więc trzeba się sprężać używając najlepszych broni i amunicji.

Lore Explorer trophy
Read all of the files.

Przeczytaj wszystkie dokumenty. W grze jest 58 dokumentów. Zajrzyj na początek poradnika do pełnej rozpiski.

Complete Vermin Extermination trophy
Destroy all Mr. Raccoons.

Zniszcz wszystkie figurki Pana Szopa. W grze jest 15 figurek. Zajrzyj na początek poradnika do pełnej lokalizacji wszystkich.

Master of Unlocking trophy
Open all of the safes and locks in the game.

Otwórz wszystkie sejfy w grze. W grze mamy ich 8. Pełna lokalizacja na samym początku poradnika.

Leon “S.” Kennedy trophy
Complete Leon’s story on “Standard” or “Hardcore” with an S rank.

Ukończ scenariusz Leona na poziomie trudności Standard lub Hardcore z rangą S. Ranga wpadnie kiedy wyrobimy się z ukończeniem gry w odpowiednim czasie. Na standardowym trybie będzie to czas 3:30 natomiast hardkor 2:30 w przypadku scenariuszów „A” natomiast w „B” będą to 3:00 w standardzie i 2:00 w hardkorze. Jeżeli chcemy sobie ułatwić przejście w trybie hardkor to zaliczamy najpierw tryb standardowy z rangą S przez co dostajemy pistolet z nieskończoną amunicją i wtedy startujemy w wyższym trybie.

Sizzling Scarlet hero trophy
Complete Claire’s story on “Standard” or “Hardcore” with an S rank.

Ukończ scenariusz Claire na poziomie trudności Standrad lub Hardcore z rangą S. Patrz puchar wyżej.

Hardcore Rookie trophy
Complete Leon’s story on “Hardcore” game mode.

Ukończ scenariusz Leona na poziomie trudności Hardcore. Ten tryb jest dość wymagający, przeciwnicy są silniejsi a brak aut save i zapisywanie za pomocą szpulek może być problematyczne. Jeżeli za pierwszym razem masz spore problemy wróć do tego trybu posiadając nieskończoną amunicję do pistoletu (musisz uzyskać rangę S w trybie standardowym) lub niekończący się nóż po zdobyciu wszystkich figurek szopa.

Hardcore College Student trophy
Complete Claire’s story on “Hardcore” game mode.

Ukończ scenariusz Claire na poziomie trudności Hardcore. Patrz trofeum wyżej.

Frugalist trophy
Complete the game without using a recovery item.

Ukończ grę nie używając przedmiotów leczniczych. Możesz zagrać na nijniższym poziomie trudności gdzie zdrowie automatycznie regeneruje się do poziomu 50% co ułatwi sprawę. Zapisuj stan gry dość często i możesz do tego przejścia podejść kiedy zdobędziesz nieskończoną amunicję do pistoletu.

Minimalist trophy
Clear the game without opening the item box.

Ukończ grę nie otwierając skrzyni z przedmiotami. Pamiętaj o zebraniu ulepszeń ekwipunku co zdecydowanie ułatwi przenoszenie najpotrzebniejszych przedmiotów. Ustaw najniższy poziom trudności i pamiętaj o nie otwieraniu skrzyni. Zapisuj do woli. Pamiętaj, że tutaj nie skorzystasz z broni z nieskończoną amunicją ponieważ znajdują się w skrzyni.

A Small Carbon Footprint trophy
Take 14000 steps or fewer in one playthrough.

Ukończ grę z maksymalną liczbą kroków 14000. W opcji rekordu mamy podgląd na ilość kroków i tym samym musimy je zminimalizować do minimum co oznacza omijanie zbrojowni i wielu innych miejsc. Zapisuj często, ustaw najniższy poziom trudności. Scenariusz B jest krótszy i dozwolone używanie broni z nieskończoną ilością amunicji co też znacznie zminimalizuje niepotrzebne bieganie.

Grim Reaper trophy
Complete “The 4th Survivor” extra mode

Ukończ scenariusz „The 4th Survivor” Hunk podobnie jak w oryginale lekkiej przeprawy na dach komisariatu nie będzie za łatwy. Ilość przeciwników zatrważa ale i my mamy w swoim ekwipunku dość pokaźny arsenał. Polecam tworzyć naboje do shotguna i zachęcam do używania mieszanek ziół koloru czerwonego i niebieskiego co daje chwile zmniejszenie obrażeń zadawanych od wrogów.


DLC - Widmowi Ocalali

Hell of a Sheriff
Complete a No Way Out Scenario (poza treningiem).

Ukończ scenariusz Bez wyjścia. Czwarty rozdział dodatku odkryjemy po ukończeniu trzech poprzednich. Możesz je ukończyć w trybie treningowy ale ostatni z szeryfem w roli głównej musisz w normalny sposób aby osiągnięcie zostało zaliczone.

Got ’Em
Destroy all Mr. Raccoons hidden in The Ghost Survivors mode.

Zniszcz wszystkie figurki Pana Szopa w dodatku.

Kendo

1. W sklepie na półce po prawej stronie
2. Na rurze po prawej stronie w pomieszczeniu maszynerii. Obok stoi zombie z plecakiem.
3. Następna figurka znajduje się w kanałach na górnym piętrze w korytarzu na lewo od dorosłego G. Jest to ślepy korytarz.
4. Kolejna będzie znajdowała się w rurze pod koniec scenariusza przy zombie bluszczu.

Katherine Warren

1. Boisko do gry w kosza. Szop znajduje się na czerwonej ławce.
2. W karetce obok sklepu Arukas
3. W więzieniu, w środkowej celi

Zapomniany żołnierz

1. Po użyciu windy gdzie mamy hordę zombie, figurka znajduje się mniej więcej po środku naszej drogi ku górze po prawej stronie.

2. Druga znajduje się w pomieszczeniu na samym końcu scenariusza, w pomieszczeniu z którego wychodzi Mr.X

Szeryf

1. W chłodni. Czekamy aż wyjdzie z niej zombie i celujemy w ostatniego szopa dodatku


Powered by WDL
Ostatnio zmieniony sob 23 lut, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 59 razy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
john0477
Posty: 85
Rejestracja: czw 26 lut, 2015
Lokalizacja: Stargard

Post autor: john0477 »

Hmm ukącz grę z maksymalną ilością kroków 14000 .

Czyli wychodzi na to że gra będzie krótka.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No wychodzi około 10km, z tym że podczas jednego przejścia ale do końca nie wiemy jak gra zostanie podzielona. W innych pucharkach są rozbite scenariusze Leona i Claire więc różnie może być. Mnie najbardziej cieszy powrót Mr. Death ;)
Ostatnio zmieniony wt 08 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Recoil tyle pisał o spoilerach i tagach na nie ale widać nie dociera. :pff1:
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Temat masz otagowany, jest wyraźnie to zaznaczone, tak samo jak było w przypadku innych Residentów w takich samych tematach. Cały temat i wszystkie posty tutaj są potencjalnymi spoilerami. Jeżeli chcesz ich uniknąć omijaj szerokim łukiem topic.
Ostatnio zmieniony pn 07 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 3 razy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Nie wszystkie trofea są spoilerowe i osoba szukająca o nich informacji przez was może się naciąć. Zresztą na wszystkich forach takie trofea są chowane w tagi no ale... :pff1: dalej niż czubek własnego nosa się nie patrzy
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Napisz, które trofeum Cię razi po oczach. Na więcej spoilerów można było trafić przy RE7 niż tu, sam osobiście nie chciałbym sobie psuć zabawy. Po analizie przed założeniem tematu otagowałem jako spoilerowy ale między nami fanami tutaj nie ma spoilerów ;)
Ostatnio zmieniony wt 08 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
papa50
Posty: 186
Rejestracja: sob 10 mar, 2007
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: papa50 »

Trofki zapowiadaja się bardzo ciekawie i nahajpowały mnie jeszcze bardziej na tę grę. Tylko jedna rzecz mnie martwi. Brak trofki dotyczącej trybu z Tofu co by się idealnie nadawało na trofkę złotą i Extreme Battle. Mam nadzieje, że nie wycieli tych trybów gry.
Welcome to Survival horror
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Tofu był zapowiedziany.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Może po prostu nie dali ich w zestawie albo w DLC będą ;)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

WESKER-DL pisze:Shoot the grenade you fed to an enemy.

Wystrzel granat aby „nakarmić” przeciwnika.
A nie czasem "strzel w granat, którym nakarmiłeś przeciwnika"? Prawdopodobnie coś jak w pierwszym Remake'u.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

WESKER-DL pisze:Vermin Extermination trophy
Destroy a Mr. Raccoon.

Może chodzić o taką figurkę, w jednym ze scenariuszy OF#2 trzeba było coś poprzesuwać w pomieszczeniu, w którym stała:

https://www.relyonhorror.com/wp-content ... -20-71.bmp
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Deus Ex pisze:
WESKER-DL pisze:Vermin Extermination trophy
Destroy a Mr. Raccoon.

Może chodzić o taką figurkę, w jednym ze scenariuszy OF#2 trzeba było coś poprzesuwać w pomieszczeniu, w którym stała:

https://www.relyonhorror.com/wp-content ... -20-71.bmp
Odpowiednik Mr. Everywhere z RE7?
Być może to miły ukłon w stronę fanów właśnie to ta figurka ;)
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Właśnie tak myśle że to będzie coś związanego z figurkami jak w RE7. Recoil może masz rację, po premierze okaże się o co chodziło a tymczasem zmienię na Twoje zdanie :)
Ostatnio zmieniony sob 12 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

WESKER-DL pisze:Recoil może masz rację, po premierze okaże się o co chodziło.
Ale to nie jest kwestia tego czy Recoil ma rację (a ma), tylko kwestia tłumaczenia ;) Można by troszkę dopracować tę listę, bo sprawia wrażenie tworzonej na szybko.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No była na szybko tworzona (właściwie po premierze będzie rozbudowana o porady do każdego również) :) Recoila umieściłem naturalnie w pierwszym poście a jak masz jakieś sugestie Deus to pisz ;)
Ostatnio zmieniony sob 12 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 2 razy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: [Porady] Trofea / Osiągnięcia - ranking, porady [Spoilery!]

Post autor: RVRE »

Easy peasy lemon squeezy ;) Jeszcze świeże i ciepłe. Na Steam tylko nie wpada żaden pucharek za zebranie całej reszty jak na PlayStation (na Xboxie chyba też nie ma). Proszę o wpisanie na listę. :)

A serio, to było ciężko. Zwłaszcza przejście gry bez leczenia- to była katorga ale całe szczęście można ładować sejwy. Walki z bossami powtarzane multum razy, tak samo kanały. Posterunek i laboratorium najprostsze.

Przejście gry nie używając Item Boxa jest prostsze niż się wydaje i wpada dosyć szybko. Należy pamiętać aby nie zabierać Spark Shota/Miotacza, zajmuje on za dużo miejsca, tak samo nie zbieramy ulepszeń do granatnika czy shotguna/magnuma. No i najlepiej to robić w trybie Assisted.

Przejście gry mając poniżej 14000 kroków też jest łatwe i najlepiej zrobić to w scenariuszu Claire A- fragment z Sherry jest o wiele krótszy niż Ada u Leona. Pomijamy też wszystkie bronie (prócz Shotguna/Granatnika), pudełko z diamentem, klawisze do panelu, odznakę, klucz do auta i inne opcjonalne bzdury. Po prostu lecimy jak babcia na wolne miejsce w autobusie. Idąc na pierwszą walkę z Birkinem powinniśmy mieć ok. 1800-2000 kroków. Na to przejście najlepiej nosić bronie z nieskończoną amunicją (Samurai, a najlepiej odblokować EL 5, kończąc któryś ze scenariuszy na Hard z oceną S). Ja miałem ok. 10 tys. kroków na finałowej walce z Birkinem.

Najgorsze osiągnięcie? Grim Reaper. Zdecydowanie przesadzili z ilością przeciwników w tym trybie. Męczyłem się pół dnia aby to przejść i nagroda za przejście jest nieadekwatna do wyzwania. Ale za to muzyka jaka tam gra jest świetna, idealnie oddaje to co się dzieje.

Cała reszta jest stosunkowo prosta i wpada podczas pierwszych czterech przejść. Dwa najgorsze przejścia to pierwszy raz na Hardcore- nawet z nieskończoną amunicją było ciężko (zwłaszcza bossowie gdzie pykałem sobie z kapiszonów do wielkiej góry mięcha z pazurami) ale jak wykręcimy dobry czas i nie zginiemy więcej niż raz, to S mamy gwarantowany. Liczba zapisów ma marginalny wpływ na ocenę- ja dostałem S zapisując chyba 11 razy.

Link do profilu STEAM.
Spoiler!
EDIT:
Równiutko 40 godzin na 100% ;D
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Re: [Porady] Trofea / Osiągnięcia - ranking, porady [Spoilery!]

Post autor: WESKER-DL »

Wpisane :) a już jutro pojawi się kompletny poradnik ;)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: [Porady] Trofea / Osiągnięcia - ranking, porady [Spoilery!]

Post autor: Recoil »

Proponuję dopisać też datę. Tak jak w przypadku innych części.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: [Porady] Trofea / Osiągnięcia - ranking, porady [Spoilery!]

Post autor: RVRE »

Generalnie spojrzałem sobie z ciekawości kiedy padły pierwsze calaki w RE2 i wg PSN Profiles, pierwsza platyna na PlayStation padła... 19 stycznia w Niemczech. Kolejna 24 stycznia we Francji, a trzecia w dniu premiery czyli 25 stycznia w USA.

Na Xboxie wg True Achievements, calaki padły kolejno 25, 26 i 27 stycznia. Pierwsza w Australii i kolejne w Brazylii.

Na PC niestety nie potrafię znaleźć dokładnych danych. Wg AStats 100% zrobiło 6 osób ale nie ma żadnych dat. Na samym Steamie też nie ma takiej informacji prócz % graczy dla danego pucharka. Najrzadszym (1%) jest Lore Explorer czyli przeczytanie wszystkich dokumentów. Widać ile ludzi chce cokolwiek czytać dzisiaj. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 2 (2019)”