1-Shot Demo - pierwsze wrażenia

Jaki oceniasz demo

Na to właśnie wszyscy czekaliśmy!
11
73%
Może być ale oczekiwałem czegoś lepszego
4
27%
Tragedia, anuluję preorder i nie kupuję w premierę
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 15

Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Demo "ograne" (w sumie to jakieś 15 minut, bo resztę czasu sprzędziłem przeglądając jeden pokój xDD). Gra prezentuje się obłędnie, wygląd zombiaków bardzo na plus, wręcz są bardzo przerażające jak na typowe mięso armatnie. Czekam i nie żałuję, że demo mi przeleciało i zobaczyłem niewiele. Takiego RE oczekiwalem :), choć szok jest większy niż przy remaku RE1 z PSX'a gdzie rezydencja nie różniła się tak bardzo jak RPD, gdzie tutaj choć ogólny rozkład się zna, łatwo można się zgubić :P.
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal »

Ściągnąłem demo. Całego nie przeszedłem, chciałem tylko zobaczyć czy pójdzie płynnie na moim kompie. Co zauważyłem? Postać porusza się bardzo ociężale i wolno. Wyłączenie wyświetlania przedmiotów usuwa też celownik, a wtedy ciężko jest trafić nacierającego zombie. Leon musi strzelać jakoś dziwnie w bok, żeby trafić. Nie wiem też czy Capcom nie przesadził z ilością gore, masakrowanie przeciwników, flaki wylewające się z rozszarpanego gliniarza, krew na mundurze Leona w miejscu gdzie został ugryziony...
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Też ściungłem. Nie po to, aby zagrać, tylko po to, aby zobaczyć. Coś jak Szakal. Pobawię się postacią, celowaniem, opcjami, prawdopodobnie pozostanę w jednym pomieszczeniu. Chcę uzyskać odpowiedzi na pytania, które mnie dręczą, a o które ciężko na forum (obiektywnie).
Szakal pisze:Postać porusza się bardzo ociężale i wolno.
I bardzo dobrze ;)
Szakal pisze:Wyłączenie wyświetlania przedmiotów usuwa też celownik
A to dziwne.
Szakal pisze:Nie wiem też czy Capcom nie przesadził z ilością gore
To tak się da? ;)
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Leon. KennedY
Posty: 1506
Rejestracja: pn 08 paź, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Leon. KennedY »

Hahaha. Dokładnie gore jest takie jakie powinno być :smiech3:
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal »

I bardzo dobrze
Dobrze, że postać rusza się jak mucha w smole...? Wolno to postacie poruszały się w RE Remake, albo Zero tutaj postać jest dziwnie ociężała i niezdarna.
A to dziwne.
Ano tak jest. Wyłączasz podpowiedzi, wyłączasz celownik.
To tak się da?
Lubię jak gry są nieco krwiste, efektowne zgony przeciwników są mile widziane, ale nie lubię nadmiernego epatowania przemocą i flaków co kilkanaście minut :).
Hahaha. Dokładnie gore jest takie jakie powinno być
Pff, wcześniejsze resy nie były aż tak brutalne :pff2: .
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Szakal pisze:Ano tak jest. Wyłączasz podpowiedzi, wyłączasz celownik.
W opcjach jest chyba możliwość włączenia wspomagania celowania. Może wówczas Leon lock'uje się na przeciwnikach jakoś?
Szakal pisze:Pff, wcześniejsze resy nie były aż tak brutalne .
No RE7 też co niektórzy ze słabszym żołądkiem mogli puścić pawia.... bo mniej brutalne jest odcięcie komuś połowy głowy łopatą?
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Zwłaszcza w opcji VR gdzie flaki dosłownie nas otaczały. Wersja japońska jest ocenzurowana i średnio mi to pasuje. Uwielbiam Gore a to przecież survival horror i walka o przetrwanie, ma być brutalnie ;)
Ostatnio zmieniony ndz 13 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Szakal pisze:Wolno to postacie poruszały się w RE Remake, albo Zero tutaj postać jest dziwnie ociężała i niezdarna.
Zdefiniuj "ociężała i niezdarna", bo to ostatnie co mógłbym powiedzieć o tym jak Leon chodzi i jak reaguje na nagłe zwroty itd. Prędkość chodzenia jest chyba podobna do RE 4/5, i tak jak chodzenie w tych częściach mnie irytowało, tak w demie RE2 nawet było wskazane aby wczuć się w klimat.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

To nie ma być gra akcji aka RE6.
Leon reaguje bystro na polecenia, ale jego chód czy bieg, jest dostosowany do charakteru rozgrywki. W mojej ocenie wszystko jest OK.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

W mojej również, nie jest tak szybko jak w RE6 ale też nie czuję zbytniego ciężaru postaci oraz w jej sterowaniu jak w RE0. Tak w sam raz :smiech1:

W demie na drugim piętrze na biurku znajduje się figurka manekina, ta sama co w RE7, ciekawy easter ;)

W pokoju gdzie wisi napis Welcome Leon na biurku znajduje się imię Rita, tak, to ta sama co w Outbreaku uciekła tym samym zresztą przejściem pod statuą w głównym holu.
Ostatnio zmieniony pn 14 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

No i odpaliłem. Grafika rzeczywiście jest w porządku, a zatem bez fajerwerków. Nie jest śliczna, jest po prostu dobra. Odbicia w posadzce są dziwnie zniekształcone. Tekstury są nierówne - jedne rzeczy są przedstawione do przesady szczegółowo
Spoiler!
inne potraktowane po macoszemu (głównie oddalone obiekty, ale to normalne). Ale to sprawa drugorzędna. Posterunek nowej generacji wygląda pięknie. Jest ponury i klimatyczny. Postać porusza się odpowiednio do klimatu. Chodzi i biega powoli, ale nie ociężale - Leon jest responsywny. Chodzenie i celowanie też się sprawdza. Konfiguracja przycisków jest dziwna. Na przykład bieg pod R3 (rozwiązanie chyba strzelankowe) jest nieintuicyjne i niewygodne, z kolei przełączenie go na kółko uniemożliwia poruszanie kamerą podczas biegu (kamera nie podąża za postacią jak w RE5). Chyba najprzyjemniejsze jest sterowanie w konfiguracji C, gdzie bieg jest pod R1. Menu RE7 jest w porządku. Nie widzę z tym problemu. Jest wygodne i schludne. Problemem (przynajmniej dla mnie) jest wspomniane wcześniej wyłączanie celownika razem z innymi wyświetlaczami na ekranie. Celowanie wtedy rzeczywiście jest jakby przesunięte w bok. Może to kwestia przyzwyczajenia. Mam nadzieję, bo wolałbym grać w ten sposób, a nie ze znacznikami na każdym kroku. A gore jest w sam raz. Nikt tu się nie szczypie, i dobrze. Jest to spójne z konwencją gry. Jak pisałem wcześniej, nie ograłem dema. Zwiedziłem może ze trzy lokacje. Po prostu chciałem oswoić się z nową mechaniką, więc nie poznałem właściwie niemal nic poza holem i dwoma korytarzami. To co widziałem napawa mnie optymizmem. Podoba mi się kierunek, w jakim poszedł ten remake. Mam nadzieję, że ten klimat nie rozpłynie się w dalszych etapach (jak np. w RE4). Mogę z czystym sumieniem i spokojem oczekiwać premiery.
Ostatnio zmieniony pn 14 sty, 2019 przez Recoil, łącznie zmieniany 3 razy.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Recoil pisze:Tekstury są nierówne
To chyba dlatego że to demo. Wiele plakatów o zaginionych osobach się powtarza, czasami wisząc koło siebie. To samo z różnymi raportami.
Recoil pisze:bieg pod R3 (rozwiązanie chyba strzelankowe) jest nieintuicyjne i niewygodne
Ja wiem czy niewygodne? Nie musisz tego trzymać cały czas jak do tej pory. Dla mnie jest ok chociaż przy pierwszym odpaleniu to był ostatni przycisk o jakim pomyślałem że może służyć do biegania.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

musisz tego trzymać cały czas jak do tej pory.
Ale właśnie to było wygodne. Poza tym w ustawieniach można zmienić czy trzeba trzymać, czy wystarczy "przełączyć".
RVRE pisze:ok chociaż przy pierwszym odpaleniu to był ostatni przycisk o jakim pomyślałem
No właśnie ;)
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Post autor: RVRE »

Awatar użytkownika
Kraus3r
Posty: 44
Rejestracja: pn 28 sty, 2019

Re: 1-Shot Demo - pierwsze wrażenia

Post autor: Kraus3r »

Ponieważ demo już nie jest dostępne, proponuje zamknięcie tematu.
Zablokowany

Wróć do „Resident Evil 2 (2019)”