1-Shot Demo - pierwsze wrażenia
Demo "ograne" (w sumie to jakieś 15 minut, bo resztę czasu sprzędziłem przeglądając jeden pokój xDD). Gra prezentuje się obłędnie, wygląd zombiaków bardzo na plus, wręcz są bardzo przerażające jak na typowe mięso armatnie. Czekam i nie żałuję, że demo mi przeleciało i zobaczyłem niewiele. Takiego RE oczekiwalem , choć szok jest większy niż przy remaku RE1 z PSX'a gdzie rezydencja nie różniła się tak bardzo jak RPD, gdzie tutaj choć ogólny rozkład się zna, łatwo można się zgubić .
Ściągnąłem demo. Całego nie przeszedłem, chciałem tylko zobaczyć czy pójdzie płynnie na moim kompie. Co zauważyłem? Postać porusza się bardzo ociężale i wolno. Wyłączenie wyświetlania przedmiotów usuwa też celownik, a wtedy ciężko jest trafić nacierającego zombie. Leon musi strzelać jakoś dziwnie w bok, żeby trafić. Nie wiem też czy Capcom nie przesadził z ilością gore, masakrowanie przeciwników, flaki wylewające się z rozszarpanego gliniarza, krew na mundurze Leona w miejscu gdzie został ugryziony...
Złe oko moderacji czuwa.
Też ściungłem. Nie po to, aby zagrać, tylko po to, aby zobaczyć. Coś jak Szakal. Pobawię się postacią, celowaniem, opcjami, prawdopodobnie pozostanę w jednym pomieszczeniu. Chcę uzyskać odpowiedzi na pytania, które mnie dręczą, a o które ciężko na forum (obiektywnie).
I bardzo dobrzeSzakal pisze:Postać porusza się bardzo ociężale i wolno.
A to dziwne.Szakal pisze:Wyłączenie wyświetlania przedmiotów usuwa też celownik
To tak się da?Szakal pisze:Nie wiem też czy Capcom nie przesadził z ilością gore
- Leon. KennedY
- Posty: 1506
- Rejestracja: pn 08 paź, 2007
- Lokalizacja: Raccoon City
Dobrze, że postać rusza się jak mucha w smole...? Wolno to postacie poruszały się w RE Remake, albo Zero tutaj postać jest dziwnie ociężała i niezdarna.I bardzo dobrze
Ano tak jest. Wyłączasz podpowiedzi, wyłączasz celownik.A to dziwne.
Lubię jak gry są nieco krwiste, efektowne zgony przeciwników są mile widziane, ale nie lubię nadmiernego epatowania przemocą i flaków co kilkanaście minut .To tak się da?
Pff, wcześniejsze resy nie były aż tak brutalne .Hahaha. Dokładnie gore jest takie jakie powinno być
Złe oko moderacji czuwa.
W opcjach jest chyba możliwość włączenia wspomagania celowania. Może wówczas Leon lock'uje się na przeciwnikach jakoś?Szakal pisze:Ano tak jest. Wyłączasz podpowiedzi, wyłączasz celownik.
No RE7 też co niektórzy ze słabszym żołądkiem mogli puścić pawia.... bo mniej brutalne jest odcięcie komuś połowy głowy łopatą?Szakal pisze:Pff, wcześniejsze resy nie były aż tak brutalne .
Zwłaszcza w opcji VR gdzie flaki dosłownie nas otaczały. Wersja japońska jest ocenzurowana i średnio mi to pasuje. Uwielbiam Gore a to przecież survival horror i walka o przetrwanie, ma być brutalnie
Ostatnio zmieniony ndz 13 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Zdefiniuj "ociężała i niezdarna", bo to ostatnie co mógłbym powiedzieć o tym jak Leon chodzi i jak reaguje na nagłe zwroty itd. Prędkość chodzenia jest chyba podobna do RE 4/5, i tak jak chodzenie w tych częściach mnie irytowało, tak w demie RE2 nawet było wskazane aby wczuć się w klimat.Szakal pisze:Wolno to postacie poruszały się w RE Remake, albo Zero tutaj postać jest dziwnie ociężała i niezdarna.
W mojej również, nie jest tak szybko jak w RE6 ale też nie czuję zbytniego ciężaru postaci oraz w jej sterowaniu jak w RE0. Tak w sam raz
W demie na drugim piętrze na biurku znajduje się figurka manekina, ta sama co w RE7, ciekawy easter
W pokoju gdzie wisi napis Welcome Leon na biurku znajduje się imię Rita, tak, to ta sama co w Outbreaku uciekła tym samym zresztą przejściem pod statuą w głównym holu.
W demie na drugim piętrze na biurku znajduje się figurka manekina, ta sama co w RE7, ciekawy easter
W pokoju gdzie wisi napis Welcome Leon na biurku znajduje się imię Rita, tak, to ta sama co w Outbreaku uciekła tym samym zresztą przejściem pod statuą w głównym holu.
Ostatnio zmieniony pn 14 sty, 2019 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
No i odpaliłem. Grafika rzeczywiście jest w porządku, a zatem bez fajerwerków. Nie jest śliczna, jest po prostu dobra. Odbicia w posadzce są dziwnie zniekształcone. Tekstury są nierówne - jedne rzeczy są przedstawione do przesady szczegółowo
Spoiler!
inne potraktowane po macoszemu (głównie oddalone obiekty, ale to normalne). Ale to sprawa drugorzędna. Posterunek nowej generacji wygląda pięknie. Jest ponury i klimatyczny. Postać porusza się odpowiednio do klimatu. Chodzi i biega powoli, ale nie ociężale - Leon jest responsywny. Chodzenie i celowanie też się sprawdza. Konfiguracja przycisków jest dziwna. Na przykład bieg pod R3 (rozwiązanie chyba strzelankowe) jest nieintuicyjne i niewygodne, z kolei przełączenie go na kółko uniemożliwia poruszanie kamerą podczas biegu (kamera nie podąża za postacią jak w RE5). Chyba najprzyjemniejsze jest sterowanie w konfiguracji C, gdzie bieg jest pod R1. Menu RE7 jest w porządku. Nie widzę z tym problemu. Jest wygodne i schludne. Problemem (przynajmniej dla mnie) jest wspomniane wcześniej wyłączanie celownika razem z innymi wyświetlaczami na ekranie. Celowanie wtedy rzeczywiście jest jakby przesunięte w bok. Może to kwestia przyzwyczajenia. Mam nadzieję, bo wolałbym grać w ten sposób, a nie ze znacznikami na każdym kroku. A gore jest w sam raz. Nikt tu się nie szczypie, i dobrze. Jest to spójne z konwencją gry. Jak pisałem wcześniej, nie ograłem dema. Zwiedziłem może ze trzy lokacje. Po prostu chciałem oswoić się z nową mechaniką, więc nie poznałem właściwie niemal nic poza holem i dwoma korytarzami. To co widziałem napawa mnie optymizmem. Podoba mi się kierunek, w jakim poszedł ten remake. Mam nadzieję, że ten klimat nie rozpłynie się w dalszych etapach (jak np. w RE4). Mogę z czystym sumieniem i spokojem oczekiwać premiery.
Ostatnio zmieniony pn 14 sty, 2019 przez Recoil, łącznie zmieniany 3 razy.
To chyba dlatego że to demo. Wiele plakatów o zaginionych osobach się powtarza, czasami wisząc koło siebie. To samo z różnymi raportami.Recoil pisze:Tekstury są nierówne
Ja wiem czy niewygodne? Nie musisz tego trzymać cały czas jak do tej pory. Dla mnie jest ok chociaż przy pierwszym odpaleniu to był ostatni przycisk o jakim pomyślałem że może służyć do biegania.Recoil pisze:bieg pod R3 (rozwiązanie chyba strzelankowe) jest nieintuicyjne i niewygodne
Re: 1-Shot Demo - pierwsze wrażenia
Ponieważ demo już nie jest dostępne, proponuje zamknięcie tematu.