Resident Evil 2 - Wersja PC

alex83
Posty: 15
Rejestracja: czw 31 sty, 2019

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: alex83 »

Ok, dzięki. Właśnie się za to biorę. Tylko dziwi mnie, że inne gry "widzą" tę kartę. Różne Assassin's śmigają aż miło patrzeć..
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: RVRE »

Hmm.. w sumie nie wiem jaki masz model karty ale warto też sprawdzić czy gra ją obsługuje. Może być tak że producent ją wykluczył i dlatego widzi integrowaną choć to teoria trochę naciągana jak guma w majtkach. Wykluczanych kart jest mało i są to raczej te słabsze.
alex83
Posty: 15
Rejestracja: czw 31 sty, 2019

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: alex83 »

Karta to GeForce GTX 770 4gb. Wcześniej podałem omyłkowo 2 gb. Już wyczytałem na społeczności Steam, że to kolejny bug w wersji na PC. Gra podaje wartość karty integrowanej, ale idzie na tej lepszej. Nie wiem, jak to jest. W każdym razie więcej już nie chcę śmiecić w tym temacie. Odezwę się, jak uda mi się rozwiązać problem. Dzięki za pomoc koledzy
Awatar użytkownika
Bzduras
Posty: 1866
Rejestracja: czw 06 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Bzduras »

Przecież RE2 ma buga z pamięcią na kartach Nvidii, który na nic nie wpływa :D Mojego RTXa w demie widziało jako kartę z 0,01GB VRAM. Patrz na zużycie pamięci przy ustawianiu opcji i graj.
Obrazek
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: RVRE »

Moderzy nie próżnowali i prawie miesiąc po premierze rozebrali Claire.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Vml0nNk0eA
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Szakal »

Zainstalowałem sobie ponownie RE2 i RE3 w ich nowszych odsłonach, żeby zobaczyć, czy komp mi je uciągnie, po tym jak dodali do gry ray - tracing i widzę, że u mnie ta opcja jest wyłączona i nie da się jej uruchomić? Nie żebym narzekał, przy włączonym śledzeniu promieni bym nie pograł.
Z innych rzeczy zauważyłem paskudne odbicia na ścianach i innych płaskich powierzchniach. Wyłączyłem "odbicia powierzchni" w opcjach graficznych. Problem nie zniknął całkowicie, ale przynajmniej w znacznym stopniu został zminimalizowany. Coś mi się kojarzy, że ktoś tu kiedyś zgłaszał taki problem, ale teraz nie mogę tego znaleźć?
Złe oko moderacji czuwa.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Salvin »

A masz jakiegoś RTXa/Radeona 6000? ;) Patch podnosi ogólnie wymagania nawet bez RT, natomiast po włączeniu RT wymagania wzrastają sporo.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: RON!N »

Szakal pisze: czw 07 lip, 2022 Zainstalowałem sobie ponownie RE2 i RE3 w ich nowszych odsłonach, żeby zobaczyć, czy komp mi je uciągnie, po tym jak dodali do gry ray - tracing i widzę, że u mnie ta opcja jest wyłączona i nie da się jej uruchomić? Nie żebym narzekał, przy włączonym śledzeniu promieni bym nie pograł.
Z innych rzeczy zauważyłem paskudne odbicia na ścianach i innych płaskich powierzchniach. Wyłączyłem "odbicia powierzchni" w opcjach graficznych. Problem nie zniknął całkowicie, ale przynajmniej w znacznym stopniu został zminimalizowany. Coś mi się kojarzy, że ktoś tu kiedyś zgłaszał taki problem, ale teraz nie mogę tego znaleźć?
Hmm, specjalnie sprawdziłem, jak to u mnie działa w RE2.

Ogólnie RT to w tej grze mocny boolSh*t. Jest, oczywiście, ale tak subtelny, że równie dobrze mogli by sobie darować.
Dodali bida DLSS od AMD, którego nawet nie odpalam, bo na "pierwszym biegu" już widać że gra dostała blura.
A odbicia, u nie działa poprawnie. Pewnie sprawdzasz na stacji benzynowej, gdzie te kałuże wyglądają jakby biegały tam mrówki, ale na posadce komisariatu jest OK i wygląda to tak, jak powinno. Po za tym. Nie wiem po co jest ten patch, tylko po to, by wywalić choppa ze scenki w RE3 :D
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Salvin »

W RE3 nie lepiej :D Niby można zobaczyć różnice, ale nie jest to warte. W każdym razie poziom CP2077 czy Metro Exodus toto nie jest ;)
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: RON!N »

Salvin pisze: czw 07 lip, 2022 A masz jakiegoś RTXa/Radeona 6000? ;) Patch podnosi ogólnie wymagania nawet bez RT, natomiast po włączeniu RT wymagania wzrastają sporo.
Aby mieć śledzenie promieni w tych grach, o ile dobrze rozumiem, trzeba mieć karty zielonych RTX (20 lub 30) lub od czerwonych RDNA2.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Szakal »

Mam kartę sprzed ładnych kilku lat, a dokładnie Geforca GTX 1660. Wystarczy, żeby uruchomić nowsze gry np. Cyberpunka i Dying Light 2 na średnio wysokich detalach, ale o rt mogę zapomnieć. Dlatego cieszę się, że ta funkcja u mnie nie działa :P . Doczytałem, że po szumie jaki się zrobił wokół RE2 I RE3 w związku z aktualizacją wprowadzającą rt, Capcom dał możliwość ściągnięcia starej wersji gry bez rt. Trzeba tylko to zmienić w opcjach, a później na nowo pobrać całą grę.
sprawdzasz na stacji benzynowej
Hal główny na posterunku. Tam mi się to rzuciło w oczy najbardziej.

Zobaczę, czy coś się zmieni jak ściągnę ponownie RE2 po zmianie wersji.

EDIT:
Okej, po zmianie na starą wersję gry bez RT i zmianie directx 12 na directx 11 nie ma żadnej zmiany w odbiciach. Próbowałem różnych ustawień, ale nic się nie zmienia. Jedyną radą jest wyłączenie odbić powierzchni.
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: RON!N »

Aaa, to wiele tłumaczy. NrGeek to jaśniał, że jeżeli nie masz technicznej możliwości obsłużyć RT, to fakt, "prawdziwych" odbić nie widać, a te zastępowane są dotychczasową techniką która jakoś się tam nazywa.
Myślę, że problem oczywiście leży w złym doborze partnera technologicznego.
Bazowanie na AMD, może i politycznie bezpieczne, ale nVidia robi to lepiej. Może woła kasę za implementację? Nie wiem. Tak czy siak bieda jest aktualnie.
Capcom ostatnimi czasy próbuje wyłuskać kasę z absolutnie każdego chętnego, nawet na Apple się rzuciło, co może nieść za sobą pewne kompromisy technologiczne. Jak zawsze, tracą fani.
Niech zrobią porty na iPada, Androida i Smartwatche, może się ktoś skusi.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Szakal »

Ale u mnie nie ma żadnej różnicy jeśli używam wersji gry, która ma rt, jak i tej bez rt. Problem dotyczy tylko niektórych powierzchni, głównie płaskich, drewnianych elementów ścian i kolumn. Kiedy patrzę na nie pod kątem to pojawiają się na nich dziwne, bezkształtne plamy zamiast normalnych odbić.
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: RON!N »

Szakal pisze: pt 08 lip, 2022 Ale u mnie nie ma żadnej różnicy jeśli używam wersji gry, która ma rt, jak i tej bez rt.
Może źle napisałem. W sensie, w Twojej sytuacji, używany jest Screen Space Reflection w obu wersjach gry. Różnica jest jeżeli masz sprzęt który w RT umi.

Tutaj bardziej profesjonalne podejście do tematu, dotyczy PS5 ale idea praktycznie nie ma znaczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=Co-2KOb ... nel=NRGeek
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Resident Evil 2 - Wersja PC

Post autor: Salvin »

RON!N pisze: czw 07 lip, 2022
Salvin pisze: czw 07 lip, 2022A masz jakiegoś RTXa/Radeona 6000? ;) Patch podnosi ogólnie wymagania nawet bez RT, natomiast po włączeniu RT wymagania wzrastają sporo.
Aby mieć śledzenie promieni w tych grach, o ile dobrze rozumiem, trzeba mieć karty zielonych RTX (20 lub 30) lub od czerwonych RDNA2.
Tak, ale na serii 20xx(no może oprócz 2080Ti) RT to bardziej ciekawostka niż praktyczne zastosowanie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 2 (2019)”