[RE4] Solucja (Opis przejścia) - Separate Ways

Zablokowany
El_Gigante
Posty: 8
Rejestracja: śr 07 lut, 2007
Lokalizacja: DG
Kontakt:

[RE4] Solucja (Opis przejścia) - Separate Ways

Post autor: El_Gigante » sob 03 lis, 2007

Separate Ways - Opis przejścia

Chapter 1 - twoje zadanie: uruchomić mechanizm odpowiedzialny za działanie dzwonu w kościele.
Pueblo
Musisz poprostu biegać po wiosce zabijając wieśniaków i zbierając przedmioty. Nie martw się o chainsaw ganado - jest on zajęty uganianiem się za Leonem. Koniecznie wejdź do małego domku na przeciwko domu z shotgunem, znajdziesz tam cenny skarb (maske). Dodatkowo możesz w nim się zabarykadować. Przesuń szafke by zablokować drzwi. Teraz shotgunem zrób w nich dziure. Wieśniacy nie będą mogli wejść do środka, za to Ty możesz strzelać do nich. Po cutscence z kurczakiem użyj Grappling gun'a przed tym domkiem, weż klucz i udaj się do drzwi z czerwonym symbolem. Jednak zanim to zrobisz polecam zwiedzić wszystkie domki, zbierając przedmioty i zabijając wieśniaków jeśli staną Ci na drodze.

W pudle na przeciwko Merchanta jest wąż, więc przygotuj się na jego szybką eksterminację. W przeciwieństwie do gry Leonem w tunelu spotkasz kilku ganado, którzy zwykly pojawiąją się za plecami Ady.

Cmentarz
Musisz przebiedz przez cmentarz i most na sam koniec areny. W jednej z skrzynek na moście tak samo jak w scenariuszu Leona jest wąż. Na końcu mostu znajdziesz Green Catseye oraz spotkasz jedną Bella Sister w towarzystwie 2 ganado. Strzel jej z shotgun'a w nogi, po jej glebie możesz albo uciec albo ją dobić (dostaniesz za nią 3000ptas). Na jednym z grobów znajdziesz Red Gem'a. Warto także zestrzelić gniazda, w jednym z nich znajdziesz m.in hand grenade. Z green catseye udaj się do mechanizmu za kościołem. Rozwiązanie zagadki to: 3,4,3,3,3,4,4. Włóż "oko" i weź Insygnie. Pojawi się 2 wieśniaków. Po zabiciu/wyminięciu ich udaj się z insygnią do bramy kościoła (kolejnie ganado staną Ci na drodze, jeśli masz dużó ammo zabij ich).

Grupkę przy ołtarzyku "przywitaj" shotgunem. Zbierz przedmioty na dole (ammo do handgunna, flash grenade, 900ptas i purple gem). Na piętrze czeka na Ciebie jeszcze 2 panów. Rozwiązanie zagadki ze światkłami dokładnie takie samo jak w normalej grze, czyli obróć czerwone światło 3 razy, zielone raz i niebieskie razy dwa. Chapter skończony.




Chapter 2 - twoje zadanie: uratować Luis'a.

Zaczynasz w domu mendeza. W szafie znajdziesz 1000ptas, a obok portretu Saddlera masz
białe jajko. Teraz połącz Maske z wszystkimi gemami i sprzedaj ją Merchantowi (20
000ptas dotaniesz). Zanim ruszysz w strone Pueblo udaj się przed domek po przeciwnej
stronie. W małej chatce znajdziesz Spinel oraz amunicje do TMP. Obok jest studnia z
Brass Pocket Watch. Pamiętaj, żeby najpierw zestrzelić deske podtrzymująca przykrycie studni, a dopiero potem zegarek (będzie miał większą wartość). Teraz możesz wrócic się do domku. Na dole jest 2 ganado. W kuchni znajdziesz złote jajko, w pokoju obok 1 Hand Granade. Przygotuj shotgun'a ponieważ tak samo jak Leon, po wyjściu z domku trafisz na CHainsaw Ganado. Zabij go shotgunem lub snajperką. Przed wejściem do wioski czeka na Ciebie grupka 4 wieśniaków, omiń lub zabij za pomocą TMP.

Pueblo
Polecam zwiedzić wszystkie domki jeszcze raz, ponieważ znowu znajdziesz w nich praktycznie wszystkie przedmioty (amunicje,ptas, oprócz skarbów). Następnie ruszaj w strone farmy.

Farma
Przygotuj shotgun'a bo będziesz miał do czynienia z całkiem sporą grupą wieśniaków. Biegaj z jednego końca do drugiego, tak żeby wieśniaki goniąc Ciebei ustawiły się mniej więcej w jednej lini, bardzo blisko siebie, i wtedy strzelaj. Po exterminacji zaczynamy eksporować teren. Za palisadą znajdziesz np. handgranade, a na dachu pierwszej stodoły spinela (trzeba użyc grappling gun'a). JEst tu także studnia ze skarbem. Po zebraniu wszystkich przedmiotów, uważając na zasieki idziemy jedyną dostępną drogą.

Na moście jest 2 ganado, zabij ich z dystansu. Następnie jak przejdziesz pod mostem i obrócisz się do tyłu, Ada będzie mogła użyć Grappling guna. Na górze jest Beerstein.
Teraz czas na zabawe z dynamitami. Najłatwiej trafić w dynamit z TMP (z bliska), lub ze snajperki (z większej odległości). Jest prosty sposób na wieśniaków schowanych w tym małym domku. Przebiegnij na drugi koniec tej lokacji, tam gdzie jest drzewo z gniazdem. Teraz odwróć się. Ganado w małym domku powinni mieć zapalone dynamity, i "iść" w twoją stronę, jednak nie przeskakują przez okno. Możesz spokojnie wymierzyć i strzelić w dynamit. Wybuch nie zabije jednak wszystkich, więc przygotuj się jeszcze na 2 ganado w środku. Teraz powinna się włączyć cutscenka, po której musimy wrócić się na sam koniec mapy. Wcześniej jednak możesz zwiedzić dom, w którym był więziony Luis (jest tam łacznie 20 naboi do handguna oraz 1 Incendiary Grenade.

Za tunelem będzie dwóch ganado, jeden z dynamitem. Zabij go snajperką. Z mostu zeskoczy grupka 5 wieśniaków, wszyscy będą rzucać tasakami. Możesz ich zabić lub po prostu ominąć. Idąc przez farme zabierz amunicje do shotgun'a (10), pistoletu (10) oraz spinel.

Niestety tym razem w Pueblo nie ma już nowych przedmiotów, jest za to spora grupa wieśniaków do zabicia. Najkorzystniej będzie ich zabić zielonym granatem. Przed wyjściem z wiosk stoi ganado w kurtce Leona. Gdy będziesz szedł w jego strone z domku po prawej wyskoczy jeszcze 3 wieśniaków.

Gdy dojdziesz do domu Mendeza właczy się filmik. Przygotuj się na wciśnięcie odpowiedniej kombinacji po tej cutscence. Na początek masz do zabicia 4 ganado. Minimum jednego wyjdzie plagas z głowy. W skrzynce za tobą znajdziesz Green Catseye. Weź teraz TMP i zeskocz na dół, gdzie jest 2 wieśniaków, jeden z dynamitem, w który oczywiście strzelamy. Najpierw udaj się schodami do góry. Obok Merchanta znajdziesz Iron key. W szafkach jest żółta roślinka oraz naboje do shotgun'a. Teraz musisz iść do stodoły, gdzie walczyłeś z Mendezem w scenariuszu Leona. Zanim wejdziesz do środka zgarnij czerwony Catseye (z prawej strony stodoły leży).

W środku musisz zabić wieśniaczke z piłą łańcuchową plus 2 jej kompanów. Taktyka jest prosta - bierzesz snajperke, zabijaz wieśniaków a potem nawalasz w głowe Bella Sister. Zabierz klucz i zbierz przedmioty. Teraz do stacji kolejki. Po drodze będziesz musiał zabić kolejnych 6 ganado. Za pomocą Lift Activation Key uruchamiasz kolejke (koło sprzedawcy) i jedziesz do góry. W następnej okolicy nie będzie żadnych przeciwników, więc możesz spokojnie zebrać wszystkie przedmioty i ewentualnei zrobić zakupy u Merchanta. Teraz czeka CIę walka z pierwszym bossem w Separate Ways - El Gigante.

Walka jest banalna jeśli masz chociarz pare naboi do snajperki oraz ammo do TMP. Na początku, gdy GIgant jest daleko oddajemy z snajperki 2 strzały w łeb. Podbiegamy i używamy QTE. Teraz, jeśli masz możesz rzucić flasha i znowu 2 strzały w głowę. Jeśli nie, oddal sie na bezpieczną odległość i ładuj z TMP. Po 3 razach Gigant będzie martwy. Teraz spokojnie zbierz co tylko się da. Przy niektórych ścianach można użyć grapplng gun'a by dostać się na platformy. Na jednej z nich znajdziesz First AId Spray oraz Yellow Catseye (jeśli gralęs od początku z tym opisem to masz już cała kolekcje, teraz wystarczy je połączyć z Beerstein'em i sprzedać za grubą kase :).

Po walce idziemy dalej. Gdy zbliżysz się do domku właczy się cutscenka - właśnie ukończyłeś/aś chapter nr 2.





Chapter 3 - zdobyć The Sample
Labirynt
Zwiedzaj labirynt dopóki nie właczy się cutscenka z "wesołą ekipą" mnichów", dopiero wtedy będziesz mógł opuścić ten teren. Na początku pozbądź się przeciwników z kuszami (snajperka okaże się bardzo przydatna tutaj). W całym labiryncie znajdziesz sporą ilośc amunicji, granatów oraz roślinek.
Skrzynki są chronione przez czerwonych mnichów, z których później wychodzą Plagasy. Są wytrzymali, więc na nich użyj shotgun'a, ewentualnie snajperkę. Jest ich łacznie czterech, a za każdego dostaniesz 3000ptas. Niektórych będziesz mógł zabić z pomostów. Po wspomnianej wcześniej cutscence udaj się do drzwi, gdzie Leonem używaliśmy Moonstone's. Zbierz przedmioty z pomieszczenia i opuść labirynt drzwiami na drugim końcu.

Przygotuj snajperkę, bo będziesz miał do czynienia z kilkoma przeciwnikami wyposażonymi w kusze, a także w tarcze. Będzie ich sporo zwłaszcza koło fontanny. Następnie podejdź do zamknietych drzwi i użyj grapling gun'a. W środku czeka na Ciebie jeden czerwony mnich oraz kilka skrzynek. Zbierzy wszystkie przedmioty (koniecznie Hourglass) i wyskocz z powrotem. Natrafisz wkrótce na kolejnych "czerwonych". W następnej lokacji spotkasz merchanta. Jest tutaj troche skrzynek z amunicją i kasą.

Jadalnia
Gdy spadnie klatka rzuć hand grenade, opuść klatkę i dopiero teraz zacznij walczyć z mnichami i garradorem (najlepiej shotgunem, żeby szybko się ich pozbyć). Z Garradorem najbezpieczniej walczy się między stołami, gdy zabijesz już mnichów. Można wtedy spokojnie chodzić i z dużej odległości strzelać mu w plecy (snajperka rządzi). Za zabicie garradora dostaniesz rubin. Oczywiście nie musisz ich zabijać, wystarczy że umieścisz Hourglass w/gold w szkatułce w środku klatki.

Pomieszczenie z darmową wyrzutnią rakiet.
Leon także tutaj walczy, jednak nie możesz do niego się zbliżyć. Zapomnij także o rocket launcher. Zostaniesz zaatakowany z obu stron mostka. Strzel w czerwoną lampkę, jeśli chcesz by mnisi spłoneli. Bezpiecznie jest także zeskoczyć na dół, gdy iluminado na dole wchodzą już drabiną. Wtedy cała gromada powinna zeskakiwać właśnie koło tej drabinki, a my wszystkich załatwiamy shotgunem (u mnie w pewnym momencie obok siebie ustawiło się 7 mnichów). Na dole pomieszczenia znajdziesz Eleganckie szachy, warto je zebrać, bo dostaniesz za nie sporą sumkę, Teraz do następnych drzwi (za nimi kolejna porcja mnichów, bądź przygotowany). W następnej sali włączy się cutscenka gdy zrobisz pare kroków do przodu.

Chapter 4 - twoje zadanie: zapobiedz zabójstwu Leona.

Z korytarza po lewej stronie wyskoczy na Ciebie kilku komandosów. Pozbądź się ich i udaj się do pomieszczenia z którego wyszli. Są tam 2 miejsca gdzie można użyć grappling gun'a. Weź przedmioty i wróć się do głównej drogi. Będzie tam jeden łysol w zbroi (strzel mu w głowe ze snajperki) oraz kilku innych komandosów, których pozbędziesz się trafiając w czerwoną beczkę. Przygotuj shotgun'a i wejdź do kolejnego pomieszczenia, będzie tam spora grupa najemników. Zanim wyjdziesz na zewnątrz, przeładuj snajperke, ponieważ będzie tam czekało kilku komandosów z kuszami oraz tarczami. Tych na dole możesz ewentualnie wykończyć strzałem z kuszy. Zanim opuścisz tą mapę użyj grapling gun'a obok płonącego samochodu. W najbliższym szybie czeka kolejny łysol. Przeskocz przez przeszkode, zrób dwa kroki i najlpiej wróć się z powrotem. Dopiero gdy "łysy" będzie przeskakiwał do CIebie spokojnie wyceluj mu w główkę. Teraz możesz iść przez szyb. Na dole będą komandosi. Gdy już pozbędziesz się ich, zbierz przedmioty. Dopiero teraz możesz się wrócić i opuścić mape (grappling gun, wskakujesz na pomost i do drzwi).

Stocznia?
Zabierz ammo i ruszaj do przodu. Gdy przejdziesz koło metalowej ściany wyskoczy na Ciebie spora gromada komandosów, pojawią się także działka armatnie na statkach. Zrób obrót o 180 stopnie i schowaj się za metalową ścianą. Teraz zajmij się najemnikami. Następnie wykorzystaj przerwe w salwach z działek i idąć po prawej stronie (będziesz mógł schować się za przeszkodami) weź przedmioty i niebieski Activation Key (jest na końcu). Wróć się na początek areny do pierwszego działka. Uruchom go kluczem. Teraz możesz zestrzelić działa na statkach. Następnie musisz wejść drabiną na wyższe piętro. SKorzystaj z windy, żeby dostać się na statek. Wrógów zabij lub po prostu omiń i wejdź drabiną na góre. Kontynuuj podróż do momentu aż włączy się cutscenka i wysunie się kolejne działo. Zwrot w prawo, używamy linki. Z platformy weź czerwony Activation Key, znowu linka i na następnej platformie uruchamiasz działko. Od tej pory masz 3 minuty na rozwalenei wszystkich armat i wydostanie się z areny. Gdy zniszczysz już działa musisz jeszcze raz pokonać cała drogę. Przygotuj shotgun'a, na dole już czeka na Ciebie paru komandosów. Strzelaj w każdego kto stanie Ci na drodze i biegnij cały czas przed siebie. Gdy przejdziesz przez czerwoną furtke włączy się kolejna cutscenka, a my idziemy do kolejnej areny.

Idź prosto platformą aż dojdziesz do zamkniętych drzwi. Musisz zeskoczyć na dół, gdzie pojawi się grupa komandosów, kilku z nich na pewno wyrosną plagasy, flash'owy granat może się przydać. Na platformie na przeciwko jest 3 ganado, m.in jeden z kuszą i jeden z dynamitem. Tego pierwszego załatw snajperka. Ten drugi nie zeskoczy na dół tylko będzie cały czas rzucał w twoją stronę dynamit, więc spróboj trafić w ten dynamit zanim doleci do Ciebie. Wejdź na platforme i najpierw skręć w prawo, ze skrzynki weź Green Stone of Judgement. Odwróć się i zwróć na siebie uwagę przeciwników. Strzel w czerwoną beczke, gdy będą w polu rażenia. Gdy dojdziesz do drzwi których nie mogłeś wcześniej otworzyć, zabierz żółtą roślinke i przygotuj się na atach dwóch "tarczowników". Dalej jeszcze jeden ganado i przez drabine do następnej lokacji.

Zanim ruszysz do przodu zrób zwrot o 180 stopnie i przejdź przez drzwi. Jest to ślepa uliczka, ale w pomieszczeniu tym znajdziesz m.in Red Stone of Faith i hand grenade. Wyjdź z powrotem i udaj się do następnego pomieszczenia. Na schodach będą dwaj komandosi z tarczami, bardzo prawdopodbne jest, że wyrosną im plagasy. W kotłowni na dole będzie kilku zwykłych przeciwników. W pomieszczeniu na prawo znajdziesz flash'owy granat, a w pokoju na górze będzie troche ptas.

W następnej lokacji idź prosto aż będziesz mógł użyc linki. Jeszcze pare kroków i włączy się cutscenka, bądź przygotowany na wciśnięcie odpowidniej kombinacji przycisków!

CHapter 5
Zrób zakupy u Merchanta (w końcu jest dostępna największa walizka). Na pierwszej wierzyczce pojawi się J.J z maszynówą, ale najpierw zajmij się komandosami na dole. Narazie oszczędzaj amunicje do snajperki, a na mocniejszych przeciwników (J.J, z tarczami) używaj kuszy. Na pomoście będzie ganado z dynamitem. Kolegów stojących przed kolejną wierzą załatw strzelająć w beczkę. Gdy wejdziesz do wierzy drzwi się zamkną a z góry zaczną spadać komandosi. Dopiero po exterminacji odpowiedniej ilości przeciwników będziesz mógł iść dalej. Ponieważ komandosi będą się pojawiać w grupach 3-4 osobowych najlepiej sprawdzi się tutaj shotgun bądź TMP. Po otwarciu się drzwi zobaczysz 2 ganado stojących koło czerwonej beczki, co oczywiście wykorzystujemy. Tak jak w grze Leona, musisz wejść na góre, zjechać na linie do przełącznika i otworzyć bramę. Zanim wejdziesz do środka areny zeskocz na dół do okopów i zbierz wszystkie przedmioty. Teraz możesz iść dalej..

Arena
Na całej arenie jest rozmieszczonych kilku komandosów z kuszami. Tych na dole rozwal strzelając w beczki. Następnie udaj się do tunelu. Ważne jest aby pozbyć się wszystkich kuszników zanim zbliżysz się do przełaczników - wtedy wyskakują J.J i ciężko będzie z nimi walczyć mając na karku jeszcze strzelających przeciwników. J.J'a od prawego przełacznika bardzo łatwo rozwalisz. Gdy tylko pojawi się na arenie wróć się i schowaj za metalową ścianą. PRawdopodbnie J.J nie będzie nawet Ciebie widział z takiej odległości. 4 trafienia ze snajperki i po problemie. Po drodze do przełącznika będzie jeszcze 2 ganado, więc bądź przygotowany. Teraz na lewą stronę. Kolejnego J.J załatw tak samo, czyli strzelając snajperką w głowę. Zbierz wszystkie przedmioty i opuść arene.

Droga przez ruiny jest prosta. Na drodze stanie CI tylko kilku kuszników, komandos z wyrzutnią rakietową (ten sam, który zestrzelił Mike'a) oraz 3 zwykłych komandosów. Oczywiście, nie wszyscy naraz, więc nie powinienes mieć tutaj żadnych problemów.

W podziemiach nie ma nikogo kto mógł CIe zaatakować. Po cutscence udaj się do korytarza z celami. Na końcu będzie 1 ganado z kuszą oraz z celi po lewej stronie wyskoczy 3 osobwa grupa, w tym jeedn z tarczą. Na pewno pojawi się chociarz jeden plagas.

Teraz przygotuj się na walkę z Krauserem. Najłatwiej jest go pokonać samym nożem.
1 wierza: stoimy w miejscu z przygotowanym nożem, Krauser podbiega, gdy zacznie atakować my zadajemu
mu cios nożem. Gdy klęknie - kolejny cios w głowę.
2 wierza: tak jak wyżej z tą różnicą, że na początku musimy obrócić się w lewo.
3 wierza: robimy mały kroczek do przodu i wyciągamy nóż. Postępujemy tak jak na poprzednich
platformach. Do zakończenia walki musimy trafić Krausera 3 razy.
Oczywiście warto jest najpier zebrać przedmioty, potem atakować, gdyż nie ma drogi powrotnej na wierze. Jeśli masz problemy to strzel mu w nogi z shotguna i dopiero wtedy atakuj nożem.

Po walce masz do przebycie krótką drogę do kolejnego bossa - Saddlera.
Najskuteczniejszą bronią jest tutaj snajperka. Wystarczą 2-3 trafienia w głowę, żeby z gardła wyszłko mu oko, wtedy podbiegamy i kroimy (przycisk X). Problemem jest to, że trzeba utrzymać odpowiednią odległość, żeby dobrze wymierzyć. Przed większością ataków Saddlera da się ucieć za pomocą QTE. Jednak gdy widzisz, że Saddlera "napina się" i odsuwa prawą rękę do tyłu - uciekaj na bok. Jest także jeden jego atak z bliska, przed którym nie ma QTE. Jeśli nie masz naboi do snajperki strzelaj z shotguna. Kusza kiepsko tutaj się sprawdza. Nie używaj także TMP - Saddler pochłania pociski a następnie strzela nimi do Ciebie.

Teraz taktyka z użyciem samego noża (nie jest to także trudne, a walka jest znacznie krótsza - wystarczy jakieś 60-90sekund i po wszystkim).


Na początku musimy zrobić unik podczas jego pierwszego ataku. NIe możemy od razu do niego podbiedz i kroić nożem, bo wtedy zaatakuje nas swoją zmutowaną ręką, a my nie będziemy nawet mogli skorzystać z QTE (bo go nie będzie). Dlatego gdy walka się rozpocznie biegniemy platformą prosto, skręcamy w prawo, potem jeszcze raz w prawo i zeskakujemy na dół (obok skrzynek, gdzie leżą naboje do shotgun'a). Podbiegnij teraz do zamkniętej bramy i obróć się, żebyś widział z której strony jest Saddler. Gdy będzie po prawej stronie kolumny to Ty biegnij w lewo (lub jak on z lewej to Ty w prawo). Skoro dzieli nas kolumna na środku, to Saddler nie może nas atakować frontowym ciosem, więc musi zaatakować mackami wychodzącymi z ziemii. My ten atak unikamy (QTE). Teraz możemy do niego podbiec i ciachać nożem. Ważne jest, żeby podbiedz maksymalnie blisko od przodu. Wtedy Saddler powinien użyć ataku, przed którym można uciec za pomocą QTE. Zwykle jest to L1+R1 (na ps2). I tutaj pojawia się problem. Ponieważ prawie zawsze jest to ta sama kombinacja, to gdy pojawi się następna (X+kółko na ps2) to zwykle wciśniemy L1+R1 z przyzwyczajenia. Dlatego trzeba być cały czas skupionym i nie wciskać niczego pochopnie. Większośc razy będziemy mogłli tylko raz ugodzić go nożem, bo będzie trzeba uciekać przed atakiem. Czasem można go trafić nawet 2-3 razy. Gramy od teraz według schematu: podbiegamy do Saddlera, jeden cios nożem i unik, potem wszystko powtarzamy. Ogólnie walka jest krótka i powinniśmy zabić Saddlera w 1 minutę.

Po walce czas na mały rajd po platformach. Masz 2 minuty na przebicie drogi, więc przeładuj magazynek w shotgunie i ruszaj do przodu. To już koniec gry, więc nie opłaca się tracić czasu na zbieranie przedmiotów ( a jest ich pare). Po prostu biegnij cały czas do przodu, każdego przeciwnika który Ci stanie na drodze potraktuj z shotgun'a - jeden strzał i biegniesz dalej. Na samym końcu jeszcze jeden skok w dół, łapiesz Special Rocket Launcher i możesz spokojnie oglądąć ostatni filmik ;]
Ostatnio zmieniony sob 13 lut, 2010 przez El_Gigante, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany

Wróć do „Solucje i poradniki”