[RE0] Solucja (Opis przejścia)

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mikeol
Posty: 6
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008
Lokalizacja: Wijk aan Zee

[RE0] Solucja (Opis przejścia)

Post autor: Mikeol »

Wysłany: 11 Cze 2008 19:22 zupdatowany 7-10 Września 2018 23:50 solucja poprawiona, usprawniona - wprowadziłem dodatkowe podpowiedzi dla trybu HARD dla systemu PS3 wiec jest to multiSolucja:)


Ze względu na brak opisu w języku polskim na chwilę obecną postanowiłem pomóc i sporządziłem opis oparty na mapkach z tego portalu http://www.mwrc.pl/RE_Serie/RE0/RE0.php?n=Mapy
oto on:
[center]
"Resident Evil Zero" [/center]


Wprowadzenie i garść porad:

-RE Zero jest zupełnie innym niż wszystkie residenty w jakie grałeś do tej pory!
-Sterujesz 2 bohaterami na raz i niektóre sytuacje/zagadki wymagają kooperacji, czasem warto jednak eksplorować nowe lokacje jedną postacią - Billem, a dopiero później wchodzić tam Rebeką wcześniej zostawiając ją w bezpiecznych dużych lokacjach: holl główny, pomieszczenia z maszyną do pisania, itp. Czasem jednak będziemy zmuszeni zostawić postać w pomieszczeniu w którym będzie uśpiony zombiak siedział sobie pod ścianą - zostawiając postać zadbaj aby miał się czym bronić - pistolet i ustaw ją twarzą do zombiaka jak najdalej! Nigdy nie zostawiaj postaci samej na wąskich korytarzach!
-Chodząc parą czasem warto jedną postacią zostawić przy drzwiach - rozdzielić się pozwiedzać drugą, a gdy już wyzbieramy przedmioty w lokacji -przełączamy się z powrotem na postać przy drzwiach łączymy się w parę i wychodzimy przez drzwi - tak jest o wiele szybciej i bezpieczniej ale trzeba poćwiczyć. Tym sposobem omijamy też wrogów(pająki, świerszcze) w niektórych lokacjach zwłaszcza na hard.
-W grze nie ma skrzyń, przedmioty zostawić możesz w każdej lokacji -najlepiej to robić w pomieszczeniach "przejściowych" czyli centralnych punktach mapy, porzucone przez nas przedmioty zaznaczone są na mapie.
-Z bliska strzelaj tylko z ciężkiej broni jak shotgun, z półdystansu -Granade launcher, z dystansu -pistolet/magnum i karabin maszynowy (tak jak we wszystkich residentach)
-nie kręć się niepotrzebnie zwłaszcza w pociągu bo zombiaki lubią się odrodzić w lokacji w której niedawno "wysprzątałeś"
-W wąskich korytarzach bezwzględnie eliminuj do końca przeciwników aż padną i puszczą "farbę", w większych lokacjach jeśli masz pole manewru eliminuj tylko tych, którzy staną Ci na drodze do jakiegoś przedmiotu.
-Koktaile mołotova to świetna broń na leech zombie, jednak potrzeba trochę wyczucia w rzucaniu (lekkie opóźnienie..) trzy celne rzuty i po chłopie; jeśli leech zaczyna się zamieniać rzucamy jedna butelkę czekami chwilę i szybko dwie kolejne.. Warto je zbierać na Hard!

-Bill jest bardziej wytrzymały i lepiej (i szybciej strzela ze swojego pistoletu) strzela z broni, jego bronią łatwiej zombiakowi zrobić hedshoot'a poza tym często zdarza się w scenariuszu, że to nim będziemy musieli przejść kilka lokacji ratując Rebekę, więc shotgun/pistolet to naturalne przedłużenie jego dłoni!
-Tylko Rebeka może mieszać roślinki i ogólnie robi jako chodząca skrzynia z klamotami ;)
-Zagadki w grze są czasem banalnie proste i wystarczy czytać wszelkiej maści podpowiedzi, a z opisu korzystać w ostateczności.

- na poziomie {Hard} oszczędzamy amunicję, zombiaki kasujemy tylko te, które zagradzają nam drogę do celu i tylko z pistoletu, na większe grupy warto rzucić koktail 1-2 i dokończyć z pistoletu. Koktaili używamy praktycznie dopiero od poziomu 3. Laboratorium -powinniście mieć tutaj ponad 10 szt. W czasie gry znajdziecie mniejszą ilość amunicji i roślinek dlatego warto co jakiś czas zrobić save i próbować przejść etap dalej kilka zagadek zobaczyć gdzie coś jest, a potem załadować save od nowa i zrobić to samo tylko lepiej, zwłaszcza bez uszczerbku na zdrowiu.


[center]Opis przejścia [normal dla gamecuba i podpowiedź do trybu Hard dla PS3}


1. Pociąg do piekła..[/center]

Zaczynamy w wagonie [1] udajemy sie w lewo (na czoło pociągu) do pomieszczenia [2]. Po sekwencji kierujemy się do [4]. Zabieramy naboje i notatkę.
W przedziale [5] ink ribbon i maszyna oraz green herb. Na końcu korytarza [3] przy zwłokach znajdziesz "Train Key" do przedziału restauracyjnego[6].

{Hard - po cut scenie zmierzysz się z psem, zrób dwa kroki do przodu (wyjdąc z kadru przez okno wpadnie kolejny pies..) i zastrzel go, a od Edwarda weź amunicje. Idąc dalej wpadnie drugi pies i jeśli go wyminiesz ucieknij zostawiając go Bill'emu, którym łatwo skończysz go pistolet + nóż;) }

W przedziale restauracyjnym [6] Idziemy na 2F do sali 13 i od razu wracamy (szkoda amunicji).
Od tej pory gramy w team'ie :)
[Przekaż Bill'emu całą amunicję do pistoletu]
Po cut scenie na końcu pomieszczenia [13] wchodzimy Rebecą na dach za pomocą drabiny i łączymy przewody elektryczne.. bohaterka wpada do [14]
Podnosimy fanty; green herb, amunicja i kolejny "Train Key" który wkładamy do windy kuchennej i spuszczamy na 1F.
Jako Bill zabieramy "Train Key" z kuchni [7] i idziemy do [10]. Po drodze z [15] zabieramy green herb. w [10] zabieramy roślinki red&green i notke.
W szafie znajduje się "Brief case" jednak potrzebujemy dwóch pierścieni aby ją otworzyć więc na razie jej nie zabieramy. Na ścianie mapa pociągu, a obok czerwony przełącznik, którego używamy.

{Hard- zostawiamy w [10] na podłodze wszystko oprócz noża i wchodzimy po drabince do [18], następnie z [15] do [17] przenosimy red herb, z [17] zabieramy strzelbę, naboje do pistoletu i strzelby - powinieneś mieć 2 miejsca; jedno na "Ice Pick" z [15] a drugie po pokonaniu skorpiona na "Panel Opener". Wracając do [18]ze szpikulcem do lodu, rozpoczniemy walkę z pierwszym bossem "Stingerem" - walka jest banalna; należy cofnąć się pod drzwi i gdy podejdzie kombinacją dół+atak -zadawać ciosy nożem co kilka ciosów należy podejść krok aby atakować w centrum okręgu na dywanie, po ponad 20 ciosach walka się zakończy, a my zaoszczędzimy masę amunicji}

Wchodzimy do góry i z korytarza [15] od tej strony zabieramy "Ice Pick", a z pokoju [17] zabieramy "Hunting Gun" naboje do pistoletu i do shot guna jest jeszcze ink ribbon..

Wracamy do [18] gdzie czeka nas starcie ze skorpionem (tylko jeśli uprzednio wzięliśmy "Ice Pick"). Cofnij się do drzwi i 1strzałem (poczekaj aż się zbliży) w dół z "Hunting Guna" rozwal mu pancerz, potem z pistoletu(ok 21 zastrzałów) do skutku jak się zbliży.
Po walce zabieramy "Panel Opener" i otwieramy nim klapę po prawej stronie drzwi (koło zamkniętej lodówki) do pomieszczenia [8], a "Ice Pick" wysyłamy Rebece windą kuchenną.
Rebeką za pomocą szpikulca do lodu opuszczamy [14] i schodzimy do kuchni. Teraz samym Bill'em przechodzimy szybem do pomieszczenia [8] i kładziemy trupem 2 psy. Wracając z lodówki wyskoczy zombie - warto ze strzelby odstrzelić mu głowę bo jest bardzo wytrzymały
W lodówce znajduje sie "3xEmpty bottle" i dołączamy do Billa. W [8] znajdują się naboje do shot guna, "Gas Tank" (który łączymy z empty bottle) spray, a w jednej z klatek "Gold Ring"
Idziemy dalej i z [9] z pomocą Billa Rebeka zabiera hookshot. Zostawiamy Billa, Rebeką musi mieć pistolet z ammo na 1 zombie w [2] przy drzwiach do [1] używamy hookshot'a i przez dach [20] wskakujemy do [16] z "Jawelry Box" wyciągamy "Silver Ring". Teraz po cut scenie biegniemy do [17] skąd zabieramy czerwoną roślinkę (możemy zrobić miksa z zieloną, oraz first aid spray - używanie ich, jak w każdym residencie, obniża ocenę końcową!) teraz przez [18] wracamy do [10] (tu z kolejnych roślinek możemy zrobić mix) a następnie do [5] gdzie czekamy na Bill'ego.
Billym standardowo przedzieramy się z końca pociągu do [10] po "Brief case" z szafy, wsadzamy "gold ring" i idziemy z tym do [5] do Rebeki która ma "silver ring" po otwarciu teczki otrzymujemy "Blue Keycard" i robimy save używając ink ribbon na maszynie do pisania.

{Hard- przed save przekaż Billemu Hunting Gun, wszystkie naboje i "Blue Keycard", Rebeka powinna posiadać hookshot i wszystkie miksy roślinek(czyli 2szt jeśli nie zużyłeś) oraz swoją broń ale nie powinna być w nią wyekwipowana}

Udajemy się do [3] i na zamku używamy właśnie zdobytej "Blue Keycard". Po sekwencji z [12] zabierz "Magnetic cart" i 2x naboje do pistoletu Bill'em udaj się jak najszybciej na koniec pociągu (tam gdzie zdobyłaś hookshot) -użyj karty na czerwonym panelu i
rozwiąż zagadki (liczby generowane losowo) - w czasie zagadki można wcisnąć pause i na spokojnie się zastanowić;)


[center]2. Training Facility [/center]

{Hard - po cut scence błyskawicznie przełącz się na Bill'a i sprawdź mapę, ucieknijcie z lokacji zanim zombie zdążą się podnieść - od tej pory szanuj amunicję}

Zaczynamy na głównym holu kolo portretu dr.James Marcus'a
Z pokoju [38] czytamy notatke i zabieramy "Crank Handle", używamy go w pomieszczeniu [33] i tam też zabieramy "Microfilm A" (zostawiamy na razie w holu głównym). Bilim użyj windy aby Rebeka (daj jej shotgun) mogła wjechać na [53] tu naboje do pistoletu. W [54] z prawej strony lokacji zejdź po schodach [44] i odblokuj drzwi w głębi korytarza (w tym korytarzu zostawiamy hookshot i wszystkie koktaile mołotova jakie zdołamy zrobić, oraz wszystko inne jak roslinki itp zapasy, które w dalszej części gry przeniesiemy do planetarium..) aby Bili mógł dołączyć. Z [45] weź (dokładnie w tej kolejności obiegajac świerszcze do okoła) "Granade Launcher", "White Statue"(którą kładziemy na wadze [32] główny holl nad portretem Marcus'a) i naboje do shotguna. Wróć do [54] i użyj Bilego na korbie, a Rebecą zabierz "Facility Key"

Pojawi się boss Gigantyczna Skolopendra! i porwie Rebeke. Jako Bill będziesz musiał powalić kreature, z bliska Hunting Gun, a z daleka pistolet.

{Hard- użyj celnie granatnika 3-4 trafień w głowę i postaraj się dokończyć pistoletem, walka nie jest trudna ani specjalnie długa staraj się nie dać staranować robalowi -szkoda energii}


Po walce skolopendra upuści Rebekę..
Czyścimy jadalnię [24] wystrzeliwując 2 naboje z Hunting Gun(jeśli jeszcze mamy) zabieramy naboje, a z kuchni [25] zabieramy"Empty Bottle", "Lighter Fluid" i łączymy z zapalniczką Bill'a. Idziemy dalej, korytarzu na prawo w pomieszczeniu z drabiną [27] zabieramy "Black Statue","Shotgun" (huraaaa!;) i "Gas Tank" (możemy tu lub wcześniej w kuchni porzucić Hunting Gun). Wchodzimy po drabince {Hard- opcjonalnie można pominąć} i z [41] zabieramy 2xgreen herb i otwieramy drzwi do[40]. Udaj się do pomieszczenia [42](klucz już nie będze dłużej potrzebny) pozbieraj naboje, notatkę i przełącz czerwony przycisk, przesuń Bill'em stół i wyciągnij z głowy łosia "Iron Needle".Teraz do [33] i użyj zapalniczki na świecy kolo drzwi do [39]. Zabieramy "Granades" i wskakujemy na półpięterko. Bilem przesuwamy regał i zabieramy "Book of Good" z której wyciągamy "Angel Wings" (łaczymy z "White Statue"). {Hard- Bill'em w pomieszczeniu [53] musisz pokonać dwa świerszcze zacznij od granatnika z 2 nabojami po walce ze skolopendrom} W pomieszczeniu [53] na zegarze używamy "Iron Needle" i ustawiamy 8:15. Lecimy do [43] zabieramy naboje do shotg. i "Microfilm B". Teraz do świeżo odblokowanej sali projekcyjnej [30] , na projektorze używamy mikrofilm A i B

{Hard- Wysyłamy do [28] samą Rebekę tylko z mikrofilm A i B, najpierw do [29] po roślinki (mix) i "Empty Bottle" oraz "Gas Tank" -robimy koktaile przydadzą się na później. Wychodząc z [29] przy wyjsciu pojawi się leech zombie i łatwo go wymijamy. Następnie w [30] na projektorze używamy mikrofilmów po czym szybko wracamy do [23] jeszcze raz wymijając leech zombie w korytarzu [28] - na tym etapie całkowicie unikamy walki}

oglądamy zdjęcie i zabieramy "MO Disc" oraz naboje do pist. W korytarzu [28] spotkamy dr.James Marcus'a (lepiej go ominąć), w toalecie [29] znajdziemy green herb i zestaw do produkcji koktailów molotova.
"Mo Disc" używamy w sali konferencyjnej [40] otrzymany kod (generowany losowo), za pomocą zdjęcia wklepujemy odpowiednio na konsoletach. Z sypialni [35] Rebeka zabiera chemikalia oraz 2xblue herb. W pokoju [37] "Napalm Granade", naboje do pist. Ink ribbon oraz czeka nas zagadka;
-białego króla przesówamy na skraj szachownicy (prawa strona) z drugiej strony białej wierzy obok której stał na początku (na czarne pole) - po rozwiązaniu której zdobędziemy "Book of Evil", a z niej skrzydło do "Black Statue". Gdybyś omyłkowo zabrał się za inny pionek włączysz pułapkę i Rebeka zatruje się -wyjdź szybko z pomieszczenia i użyj chemikalia zabrane z lokacji [35], a gdy wrócisz do pomieszczenia szachowego -gazu nie będzie, pionki wrócą na swoje miejsce. Po dopasowaniu skrzydła staną otworem drzwi do lokacji [57] {Hard- przed wejściem należy zapisać grę i Billym z shotgunem + pistolet zlikwidować dwa pierwsze pająki i wróć się po Rebekę, trzeci pająk na ścianie potrafi opluć jadem ale szkoda na niego amunicji} tu ink ribbon, blue herb i green herb oraz mapa, a w [58] pomóż Rebece dostać się do szybu wentylacyjnego, w sali tortur ustaw przełączniki na 2x góra, dół, 2x góra -odblokuje się przejście [26] 2x green herb, red i blu herb oraz pomieszczenie [59] gdzie znajdziesz 3x naboje do pist i naboje do shotg. oraz "Gas Tank"
Teraz Bilim musisz dostać się do [66]. W [65] amunicja do pistoletu. Gdy już uratujesz Rebeke udajcie się do [69] po "Locker Key", którym otworzysz szafkę w zbrojowni [70] a zdobędziesz "Duraluminium Case", a z niej za pomocą szyfru 385 "Handgun Parts" i połącz je z którymś pistoletem. Teraz Billy schodzi na dół do labiryntu, a Rebeka w konsolecie wciska "R" aby Billy mógł zabrać "Acid Granades", teraz Rebeką wcisiamy "L",
a Billym czerwony przycisk i zabieramy "Facility Key" i rozwalamy 2 huntery. Wracając w [62] czeka zagadka, musimy zapalić Bilem ogień przy figurkach zwierzat w kolejności:
jeleń, wilk, koń, lew, wąż, orzeł.
Z pomieszczenia [64] zabieramy "Unity Table" i "empty bottle" w [65] tylko notatka. W [23] zostaw Rebekę, weź koktaile mołotowa i zapisz grę.

Kluczem otwieramy drzwi do [46] i spotykamy Marcusa Leech zombie - warto go tu załatwić. Z pokoju kontrolnego [47] zabieramy "Vise Handle" -omijamy leecha. W kantynie [48] zagraj Billy'm(!) na fortepianie, a odkryjesz tajny schowek z którego Rebeką zabierz "Battery", "empty bottle" i amunicje do magnum, gdy po zabraniu akumulatora zamkną się drzwi po prostu jeszcze raz zagraj Bill'em na fortepianie... Zostaw tu Rebekę i w pomieszczeniu warsztatowym [50] na środkowym imadle bez uchwytu użyj "Vise Handle" dostaniesz "Obedience Tablet" na regałach znajdziesz naboje do shotg.
{Hard- Opcjonalnie można pójść jeszcze do [51] po kolejne koktaile, paczkę amunicji do pistoletu i czerwoną roślinkę ale wracając w korytarzu [49] będziemy musieli wyminąć leech zombie - łatwe tylko upewnij się, że na twe wszystkie fanty masz miejsce}

Zabieramy Rebekę z kantyny i zostawiamy ją w holu, wychodzimy na zewnątrz posiadłości [31] i po prawej stronie w puste miejsce wkładamy "Battery" przyciskamy przycisk i winda dostarcza nam skrzynię, którą przepychamy pod jedyny cały filar w tej lokacji aby zabrać "Discipline Tablet" ostatnią 3 tablicę. Teraz warto przenieść wszystkie klamoty do [55] żeby specjalnie się potem nie wracać. Tablice wkładamy do maszyny w planetarium [55]
i zmieniamy płytkę.



[center]3. Laboratorium[/center]

{Hard-tak na prawdę dopiero na tym poziomie używamy koktaili molotova, będzie też trochę zabawy z przerzucaniem amunicji do pistoletu za pomocą windy i przenoszeniem fantów, tutaj też bohaterowie na koniec etapu rozdzielą się i będziemy grać trochę Rebeką..}

Z planetarium [55] przenosimy wszystkie klamoty i kładziemy przed kościołem, teraz na [71] Rebeką stań w altance przy okienku na lewej górnej płytce, dzięki temu otworzysz drzwi do kościoła. W [73] maszyna do pisania ink ribbon i naboje do shotg. i "Napalm Grenades" jak będziesz wracał w [72] zaatakuje kolejny boss: wielki nietoperz!

{Hard- Billy Wyrzutnia granatów + granaty zapalające, przyda się też jeden mix redgreen herb i pistolet z amunicją. Gdy podleci pakujemy w batmana wszystkie 6 granatów z napalmem, można to zrobić jeden po drugim byle celnie i po kłopocie, jeśli natomiast chybicie będziecie musieli skończyć go pistoletem -kilka strzałów i po temacie}

Strzel do niego 2 razy napalmem z granatnika, a gdy pojawią się mniejsze aby utrudnić namierzanie przestaw się na shotgun lufa do góry i czekaj aż podleci bliżej. Po walce użyj hookshota Rebeką na dziurze w suficie [72] przejdź drabinką na [74] i przełącz dźwignie
uruchamiająca windę [E]. Przed wyjściem do windy połącz się w team i zbierz zapasy.
Zjeżdżamy windą na B2 laboratorium i Rebeka musi mieć w ekwipunku:
hookshota, shotgun, pistolet naładowany i 4 koktalie, amunicję do schotguna i pistoletu zostaw Billemu wyekwipuj go w pistolet bo w pomieszczeniu w którym się znajdujecie jest uśpiony zombiak. Zrób save. Rebeką (to musi być ona!) przez dziurę w suficie [77] za pomocą hookshota dostajemy się do [82] i rozwalamy leech zombie, przy wyjściu wisi mapa, wykorzystujemy zestaw do produkcji koktaili mołotova, czytamy notatke i zabieramy z niebieskiej maszyny "Leech Capsule". W [83] na ścianie używamy przełącznika i odkrywamy przejście. W [85] znajdziesz save point, green herb, puste butelki i gas tank możesz tu zostawić na razie hookshota. Teraz idź do [83]
{Hard- zrób save jeśli załatwiłeś w [82] leecha bez strat w zdrowiu, przełącz się na Bill'a wyekwipuj koktaile i wyjdz do leecha w [76] - nie raszuj na niego! Po wyjściu na korytarz cofnij się do tyłu ok 3kroki i ustaw tak żeby rzucać na wprost do korytarza, leech długo się tu nie przemienia i powoli będzie szedł w twoim kierunku jak się wychyli zza rogu więcej jak pół sylwetki to zaczynasz rzucać- pamiętaj że Billy po każdym rzucie robi krok w przód więc jak się znajdziesz za blisko przeciwnika po 2-3 rzucie on przemieni się w tą szybszą formę i będzie chciał się "przytulać" ..jak go pokonasz wróć do wcześniejszej lokacji i przełącz na Rebekę. Rebeką w [83] użyj jednego koktaila na leżącym na podłodze zombiaku, a jak przestanie się palić dobij pistoletem 1-2strzały}
i podejdź do kapsuły i w głębi nabierz chemikaliów i szybko przełącz się na Bill'ego. W tym momencie w [77] uśpiony zombiak powinien już maszerować na bohatera - załatw go z pistoletu, przeładuj i wsadź całą amunicję do pistoletu do windy.
Teraz Rebeką wyekwipuj koktaile i w [88] od razu rzucasz 2szt po czym pistoletem kończysz resztę (w windzie masz amunicję). W głębi pomieszczenia notatka i kolejne chemikalia po wymieszaniu ich otrzymasz "Stripping Agent" który to połącz z "Leech Capsule" otrzymasz "Bl. Leech Charm". Wysyłasz windą Bill'owi "Leech Charm" i amunicję do pistoletu. Bill'ym odsyłasz amunicję do shotguna, bierzesz w łapki koktail (ja tu ich na hardzie miałem ok 9szt) i wychodzisz na [76] gdzie musisz pokonać Leech zombie. Za pomocą leech charma twórz drzwi do [78] i zabierz
"Input Reg. Coil" i obejrzyj fotografie, a z szuflady biurka zabierz amunicję do pistoletu. Z pokoju [79] zabierz "Gr. Leech Charm" i wyśli to za pomocą
windy. Rebeką otwórz tym drzwi do kostnicy [89] zabierz amunicje do pistoletu i "Sterilizing Agent", użyj to koło komory z gazem w
[87], a opróżnisz ją z gazu i zabierz z niej "Bleeding Rm. Key". Teraz do [84] tu czekają na nas 2 huntery więc shotgun i zimna krew.. po walce przeczytaj notatke i zabierz "Dial", które wyślij Billemu. Billym odbierz przesyłkę i użyj tego na drzwiach do [80]
kod: 4863.
W pomieszczeniu z wagonem z lewej strony na ścianie pociągnij za wajchę - drabinka
przesunie się i Rebeka będzie mogła dołączyć, a z miejsca w którym stała drabinka zabierz "Output Reg. Coil" Teraz musisz w pomieszczeniu [86] na konsolecie
umieścić "Output Reg. Coil" i "Input Reg. Coil" aby włączyć zasilanie w kolejce.

{Hard- zanim umieścisz oba bezpieczniki w konsolecie warto przenieść tutaj red herb (ja na tym etapie gry miałem 2szt - po przejażdźce kolejką znajdziesz 2x green herb), amunicję magnum(9szt), pistolet z całą amunicją, wszystkie koktaile, Billy natomiast powinien mieć swój pistolet, Granade launcher(2-3pociski kwasowe) i shotgun z amunicją(ok 20szt)}


Teraz jest czas na przezbrojenie postaci Rebeka niech weźmie
Granade Launcher z Acid Granade i Custrom handgun, do tego zostaw jej koktaile. Bilow zostaw shotg. z nabojami i Napalm Granades, Handgun i pestki do niego.
Teraz przenieś wszystkie pozostałe fanty do [21] tam gdzie wykolejiłeś pociąg lub do kolejki(ale to za chwilę). Zapisz grę!

Wejź do kolejki a po scenie rozwal lub omiń leech zombie, wróć do pokoju kontrolnego i umieść bezpiecznik na swoim miejscu. Teraz możesz przenieść fanty do kolejki.
W wagoniku od umarlaka zabierz MAGNUM ( xD ) uruchom kolejkę.


[center]4. Fabryka[/center]

Znaleźliśmy się w fabryce (lokacja znana z residenta 2 :), z [91] zabieramy 2x green herb i ruszamy do [95]. Warto wszystkie fanty wynieść na [92] {Hard- zostawić tu mix roślinki} pod zablokowane od tej strony drzwi z zieloną lampką -bo tu jeszcze wrócisz. Tu znajdujemy "Factory Key" którym w [98] przywołamy winde [99],
zabierz "Grenade" i naboje do pistoletu, jest też mapa. Na kolejce nie możesz położyć żadnego osprzętu więc zabierz granade lancher załadowaną kwasiakami i zwykłe granaty, warto też zabrać coś do leczenia. Jeśli jesteś ranny ulecz się. Uruchom windę za pomocą panela. Gdy zjedziesz na dół obok windy spotkasz przyjaciela z jednostki i znajdziesz klucz do kolejnej windy z drugiej strony tej lokacji (uprzednio zostaw tam jakiś fant żeby zrobić miejsce na klucz do windy). Użyj klucza na windzie, a pojawi się TYRANT !!

{Hard- tyrant najsłabsze ma plecy po strzale z magnum schodzi na chwilę do parteru..więc magnum i najpierw 1-2 strzały i jak widzisz, że się schyla do skoku to biegiem w bok w stronę mniejszej ręki i znowu w plecy, jeśli chcesz zaoszczędzić pociski magnum to po ok 10 strzałach przejdź na pistolet. Po walce jedziesz na F2 z magnum zabij huntera i pozbieraj fanty otwórz drzwi do [92] i zabieramy wszystko do windy i na F4}

Nie jest trudnym przeciwnikiem, staraj się stawać w takim miejscu aby przed jego skokiem zrobić unik w stronę jego lewej mniejszej reki -6 kwasowych granatów powinno wystarczyć.

Po walce w windzie wybierz 1F a znajdziesz się w [21] training facility!! Jeśli zostawiłeś sobie tutaj fanty to teraz możesz je pozbierać.
Jeśli wybierzesz 2F znajdziesz się w [93] gdzie na przeciwko windy znajdziesz naboje do magnum do handguna trochę dalej oraz gren i red herb.
Tutaj możesz pozbierać osprzęt i zawieźć to na 4F aby popchnąć fabułę do przodu. Jeśli ciekawość pokieruje cię na 3F zobaczysz, że ciało tyranta znikło..


[center]5. Treatment Plant[/center]

Na 4F w [100] zobaczysz Billego teraz do [101] i zagadka z podłączeniem prądu. Musisz w takich miejscach włączyć trzy bezpieczniki aby zapalić całą tablicę.
Podpowiem tyle, że jeden włącznik zapalamy w lewej dolnej części tablicy, drugi w lewej górnej części tablicy,a ostatni w prawej dolnej.
Każdy bezpiecznik "promieniuje" na 2 miesca od siebie więc nie wybieraj skrajnych zewnętrznych punktów.
Po rozwiązaniu zagadki przywrócisz zasilanie całej lokacji. Tutaj też możesz się wypakować żeby wrócic po resztę staffu.
Uzbrojony w Custrom handgun i koktaile zjeżdżamy windą do [103] rozwalamy zombiaki i zbieramy empty bottle i red&green herb.
{Hard- w następnej lokacji pozbądź się Leech zombie, jest dużo miejsca i spokojnie po każdym rzucie możesz go obiec za plecy i rzućić kolejny koktail, przy powrocie w tą lokację z Billym bedziesz mial do położenia 3zombie i do końca gry odbój} W [106] kolejne empty bottle
i mapa. W [112] green&red herb, dalej do [111] naboje do shotg. Dalej schodkami, a w [115] znajdziesz Bila.

Wracając w [111] zejdź Bilem po schodkach i przesuń czarną skrzynię pod ścianę niedostępnej lokacji, Rebeką otworzyć bramę w Rot R. Teraz Billim
dosuń jedną skrzynię do połowy wnęki pod panelem operujący (pod Rebeką) ale nie do konca przejdź po niej i dosuń do ściany tą która już była po tamtej stronie ogrodzenia (dzięki temu zrobisz pod ścianą miejsce na dwie skrzynie). Teraz dosuń czarną skrzynie w stronę lokacji [112] pod samą ścianę i wróć na tamtą stronę ogrodzenia. Rebeką zamknij furtkę, a Bilem dosuń skrzynie w lewo robiąc miejsce na ostatnią. Otwórz furtkę i dosuń ostatnią skrzynie. Drewniane skrzynki stoją teraz w jednej linii i utworzą mostek po wypełnieniu zbiornika wodą. Zabierz w końcu z drugiej strony "Handle" i Billy otworzy tym drzwi do [105] tu jest masa zombie!! Jeśli pójdziesz po drabinkach do góry [102] znajdziesz w butli czerwone chemikalia (Rebeka powinna już je mieć) notatke,
oraz 2x green h. Dalej do [107] dwa huntery. [108] save room Napalm granates, naboje do pistoletu, roślinki i notatka, teraz warto przenieść tu wszystkie zapasy, save i zostawiamy Rebeke, zabieramy magnum. Idziemy do [114] i zabieramy notatke, naboje do shotg. I korzystamy z windy.

Uwaga! Na przejsciach [113] i [121] czasami spotkać można ogromną ropuchę, jest ona bardzo wytrzymała na strzały z shotg., a jej język ma potężny zasięg.
Jeśli twoja postać ma mało energii, a szczwana ropucha chwyci ją językiem to będzie lipa..

Na dole [122] czeka nas starcie z Tyrantem:
{Hard- zjeżdżasz tam dwiema postaciami Rebeka ma magnum a Bilem strzelasz z shotguna bez przerwy do puki Tyrant nie padnie - łatwiej i szybciej się nie da!}
-8 strzałów z magnum lub ok 10-14 z shotg. taktyka taka sama jak wcześniej. Jeśli jesteś twardy i chcesz zawalczyć shotgunem to odwróć się do niego tyłem i poczekaj aż Tyrant przykucnie do skoku, uciekaj od niego tak by być poza jego zasięgiem. Jeśli nie trafi ma duże opóźnienie więc szybko odwróć się i strzel, poczekaj chwilkę aż się pozbiera -obiegnij go i strzel w plecy:) Jeden, max dwa strzały jeśli
jesteś na dogodnej pozycji koło rogu i w nogi. Nie strzelaj na siłę, czekaj na dogodny moment! I tak aż nie padnie. Boss skacze z pół-dystansu, z bliska reza mniejszą łapką. Staraj się raczej go nie mijać jak idzie do ciebie bo na bank delikatnie cię zahaczy. Uważaj na te skoki bo chlapak od niego wprawia Bila w lot wirowy-skośny, a 4-5 chlapsów = KO. Jeśli zapędzi cię w kozi róg to przygotuj się na 2hit combo z pazura, po tym będzie taunt'ował więc wiej stamtąd, jeśli się pozbierasz.


Po zwycięstwie wciskamy zielony przycisk na ścianie i wchodzimy po drabince na [118] zabieramy "Motherboard". Wracamy windą do góry i montujemy ten przedmiot
uruchamiając gondolę w którą wsiadamy Rebeką(upewnij się, że posiada wszystkie koktaile). Jesteśmy w [117] koło schodów leżą kwasowe granaty, zielonym panelem otwieramy tamę wodną.
W [116] wchodzimy na schody i stamtąd załatwiamy świerszcza 2koktaile i dobicie z pistoletu, znajdujemy następne granaty kwasowe, koło drzwi stoi butla z niebieskimi chemikaliami po zmieszaniu z czerwonymi otrzymujemy "Sulfuric Acid". Z biurka obok zabierz "Industrial Water" i połącz ciecze.
Teraz Bill'em zjedź windą i rusz do [120] (uważaj na ropuche!) wykończ zombie i zabierz naboje do pist. naboje do shotg. Idź do [119] i pomóż Rebece z wysokiej półki zabrać "Battery" {Hard- po sekwencji 2x świerszcz - cofnij się na schody warto żeby Billy nie miał broni i obrzuć je resztą koktaili po czym dobij z pistoletu, teraz możesz wszystkie naboje do pistoletu i pistolet Billa przekazać Rebece - powinna posiadać tez magnum, Bill powinien mieć wyrzutnię granatów z kawsowymi, granaty napalmowe, schotgun i naboje do niego) i wlej do niego roztwór. Wróć schodami do góry [116] i idź do [115] tam przez [110-111-112] i na wózku widłowym użyj akumulatora. Zabierz "Keycard", wróć tą samą drogą i w [120] użyj karty. W [123] znajdziesz naboje do magnum, jest spokojnie więc przenieść tu cały dobytek
i zrób save.

{Hard- ta walka jest dość trudna ze względu na to, że musisz pozbyć się jak najszybciej Billa(nie ekwipuj go w broń) i skupić na Rebece uwagę Marcus'a, teraz musisz biegać do okoła tego pieca(?) i wywalić wszystkie naboje z pistoletu (powinieneś mieć ponad 100szt) strzelając 1-2 i uciekać..}

W [124] czeka nas starcie z doktorem Marcusem więc przygotuj się odpowiednio: shotgun, magnum, granaty kwasowe to podstawa. Koktaile (mi zostało ich 12!)
raczej się tu nie przydadzą, zabierz energię! Staraj się cały czas zachowywać dystans od maszkary i strzelać, gdy boss złapie którąś z postaci strzelaj
wtedy drugą i staraj się to robić szybko bo będzie game over.

Po walce podnieś 2x "Shaft Key" i użyj ich równocześnie aby dostać się do [125], Rebece daj magnum, lekarstwa i naboje do bazuki jeśli jakieś zostały.
Bilemu shotgun z nabojami, bazooke z napalm grenade, mix herb i zrób save przed ostateczną walką. Uruchom windę, a zacznie się odliczanie - masz 5 minut.

Walka z bossem nie jest trudna i składa się z dwóch faz.
Najpierw jak najszybciej ostrzelaj bossa z najmocniejszej broni. Włączy się filmik, czas
na otwarcie dachu. Rebeka kręci, a ty jako Billy osłaniasz ją . Świetnie nadaje się do tego bazooka z napalmem, strzel kilka razy aż zwrócisz na siebie
uwagę i zaciągnij to coś na środek tej lokacji tam gdzie jest najwięcej przestrzeni. Teraz biegaj na około maszkary czasem strzelając.
Po otwarciu czterech zaworów, Billy 'powie' potworowi -żegnam.
Koniec.



Robiąc save powinieneś dostać klucz do szafy z ciuchami w pociągu [17], a także minigre Leech hunter.

Leech hunter - chodzi o to aby zebrać leech harmy po 50szt. dla każdej postaci czyli razem 100, dla Billa są niebieskie dla Rebeki zielone. Raz zabrane z
gleby przechowywane w inventory po 10 szt na jedno miejsce więć najrozsądniej jest wytłuc najpierw preciwników, a dopiero później pozbierać pijawki.
Zaczynamy z hand gunem i najłatwiej ruszyć przez jadalnie w stronę zagadki ze zwierzętami tam w [64] znajdziesz granade lancher z 30 kwasowymi lub napalmowymi nabojami. Schotgun znajdziesz w [60] wraz z czterema hunterami, karabin maszynowy w [58] pilnowany przez 2małpy, a magazynek do niego w [29] w zlewie (jeśli wcześ. W [39] przy zwłokach znajdziesz 30 pestek do handg, W [51] znajdziesz drugi g.lancher z dwoma lub jednym nabojem.
Grałem w to trzy razy i za kazdym razem zmieniało się rozstawienie przedmiotów, a zwłaszcza kolorów pijawek.



14 Cze 2008 13:37 Witam, gra ukończona i opis też. Pozdrawiam
by MikeOl.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 przez Mikeol, łącznie zmieniany 19 razy.
najlepszy jest magnum re2 bez tuningu, na sluch tego dzwkieku lickery staja na bacznosc!
:))
Zablokowany

Wróć do „Solucje i poradniki”