Wysłany: 11 Cze 2008 19:22 zupdatowany 7-10 Września 2018 23:50 solucja poprawiona, usprawniona - wprowadziłem dodatkowe podpowiedzi dla trybu HARD dla systemu PS3 wiec jest to multiSolucja:)
Ze względu na brak opisu w języku polskim na chwilę obecną postanowiłem pomóc i sporządziłem opis oparty na mapkach z tego portalu http://www.mwrc.pl/RE_Serie/RE0/RE0.php?n=Mapy
oto on:
[center]
"Resident Evil Zero" [/center]
Wprowadzenie i garść porad:
-RE Zero jest zupełnie innym niż wszystkie residenty w jakie grałeś do tej pory!
-Sterujesz 2 bohaterami na raz i niektóre sytuacje/zagadki wymagają kooperacji, czasem warto jednak eksplorować nowe lokacje jedną postacią - Billem, a dopiero później wchodzić tam Rebeką wcześniej zostawiając ją w bezpiecznych dużych lokacjach: holl główny, pomieszczenia z maszyną do pisania, itp. Czasem jednak będziemy zmuszeni zostawić postać w pomieszczeniu w którym będzie uśpiony zombiak siedział sobie pod ścianą - zostawiając postać zadbaj aby miał się czym bronić - pistolet i ustaw ją twarzą do zombiaka jak najdalej! Nigdy nie zostawiaj postaci samej na wąskich korytarzach!
-Chodząc parą czasem warto jedną postacią zostawić przy drzwiach - rozdzielić się pozwiedzać drugą, a gdy już wyzbieramy przedmioty w lokacji -przełączamy się z powrotem na postać przy drzwiach łączymy się w parę i wychodzimy przez drzwi - tak jest o wiele szybciej i bezpieczniej ale trzeba poćwiczyć. Tym sposobem omijamy też wrogów(pająki, świerszcze) w niektórych lokacjach zwłaszcza na hard.
-W grze nie ma skrzyń, przedmioty zostawić możesz w każdej lokacji -najlepiej to robić w pomieszczeniach "przejściowych" czyli centralnych punktach mapy, porzucone przez nas przedmioty zaznaczone są na mapie.
-Z bliska strzelaj tylko z ciężkiej broni jak shotgun, z półdystansu -Granade launcher, z dystansu -pistolet/magnum i karabin maszynowy (tak jak we wszystkich residentach)
-nie kręć się niepotrzebnie zwłaszcza w pociągu bo zombiaki lubią się odrodzić w lokacji w której niedawno "wysprzątałeś"
-W wąskich korytarzach bezwzględnie eliminuj do końca przeciwników aż padną i puszczą "farbę", w większych lokacjach jeśli masz pole manewru eliminuj tylko tych, którzy staną Ci na drodze do jakiegoś przedmiotu.
-Koktaile mołotova to świetna broń na leech zombie, jednak potrzeba trochę wyczucia w rzucaniu (lekkie opóźnienie..) trzy celne rzuty i po chłopie; jeśli leech zaczyna się zamieniać rzucamy jedna butelkę czekami chwilę i szybko dwie kolejne.. Warto je zbierać na Hard!
-Bill jest bardziej wytrzymały i lepiej (i szybciej strzela ze swojego pistoletu) strzela z broni, jego bronią łatwiej zombiakowi zrobić hedshoot'a poza tym często zdarza się w scenariuszu, że to nim będziemy musieli przejść kilka lokacji ratując Rebekę, więc shotgun/pistolet to naturalne przedłużenie jego dłoni!
-Tylko Rebeka może mieszać roślinki i ogólnie robi jako chodząca skrzynia z klamotami
-Zagadki w grze są czasem banalnie proste i wystarczy czytać wszelkiej maści podpowiedzi, a z opisu korzystać w ostateczności.
- na poziomie {Hard} oszczędzamy amunicję, zombiaki kasujemy tylko te, które zagradzają nam drogę do celu i tylko z pistoletu, na większe grupy warto rzucić koktail 1-2 i dokończyć z pistoletu. Koktaili używamy praktycznie dopiero od poziomu 3. Laboratorium -powinniście mieć tutaj ponad 10 szt. W czasie gry znajdziecie mniejszą ilość amunicji i roślinek dlatego warto co jakiś czas zrobić save i próbować przejść etap dalej kilka zagadek zobaczyć gdzie coś jest, a potem załadować save od nowa i zrobić to samo tylko lepiej, zwłaszcza bez uszczerbku na zdrowiu.
[center]Opis przejścia [normal dla gamecuba i podpowiedź do trybu Hard dla PS3}
1. Pociąg do piekła..[/center]
Zaczynamy w wagonie [1] udajemy sie w lewo (na czoło pociągu) do pomieszczenia [2]. Po sekwencji kierujemy się do [4]. Zabieramy naboje i notatkę.
W przedziale [5] ink ribbon i maszyna oraz green herb. Na końcu korytarza [3] przy zwłokach znajdziesz "Train Key" do przedziału restauracyjnego[6].
{Hard - po cut scenie zmierzysz się z psem, zrób dwa kroki do przodu (wyjdąc z kadru przez okno wpadnie kolejny pies..) i zastrzel go, a od Edwarda weź amunicje. Idąc dalej wpadnie drugi pies i jeśli go wyminiesz ucieknij zostawiając go Bill'emu, którym łatwo skończysz go pistolet + nóż;) }
W przedziale restauracyjnym [6] Idziemy na 2F do sali 13 i od razu wracamy (szkoda amunicji).
Od tej pory gramy w team'ie
[Przekaż Bill'emu całą amunicję do pistoletu]
Po cut scenie na końcu pomieszczenia [13] wchodzimy Rebecą na dach za pomocą drabiny i łączymy przewody elektryczne.. bohaterka wpada do [14]
Podnosimy fanty; green herb, amunicja i kolejny "Train Key" który wkładamy do windy kuchennej i spuszczamy na 1F.
Jako Bill zabieramy "Train Key" z kuchni [7] i idziemy do [10]. Po drodze z [15] zabieramy green herb. w [10] zabieramy roślinki red&green i notke.
W szafie znajduje się "Brief case" jednak potrzebujemy dwóch pierścieni aby ją otworzyć więc na razie jej nie zabieramy. Na ścianie mapa pociągu, a obok czerwony przełącznik, którego używamy.
{Hard- zostawiamy w [10] na podłodze wszystko oprócz noża i wchodzimy po drabince do [18], następnie z [15] do [17] przenosimy red herb, z [17] zabieramy strzelbę, naboje do pistoletu i strzelby - powinieneś mieć 2 miejsca; jedno na "Ice Pick" z [15] a drugie po pokonaniu skorpiona na "Panel Opener". Wracając do [18]ze szpikulcem do lodu, rozpoczniemy walkę z pierwszym bossem "Stingerem" - walka jest banalna; należy cofnąć się pod drzwi i gdy podejdzie kombinacją dół+atak -zadawać ciosy nożem co kilka ciosów należy podejść krok aby atakować w centrum okręgu na dywanie, po ponad 20 ciosach walka się zakończy, a my zaoszczędzimy masę amunicji}
Wchodzimy do góry i z korytarza [15] od tej strony zabieramy "Ice Pick", a z pokoju [17] zabieramy "Hunting Gun" naboje do pistoletu i do shot guna jest jeszcze ink ribbon..
Wracamy do [18] gdzie czeka nas starcie ze skorpionem (tylko jeśli uprzednio wzięliśmy "Ice Pick"). Cofnij się do drzwi i 1strzałem (poczekaj aż się zbliży) w dół z "Hunting Guna" rozwal mu pancerz, potem z pistoletu(ok 21 zastrzałów) do skutku jak się zbliży.
Po walce zabieramy "Panel Opener" i otwieramy nim klapę po prawej stronie drzwi (koło zamkniętej lodówki) do pomieszczenia [8], a "Ice Pick" wysyłamy Rebece windą kuchenną.
Rebeką za pomocą szpikulca do lodu opuszczamy [14] i schodzimy do kuchni. Teraz samym Bill'em przechodzimy szybem do pomieszczenia [8] i kładziemy trupem 2 psy. Wracając z lodówki wyskoczy zombie - warto ze strzelby odstrzelić mu głowę bo jest bardzo wytrzymały
W lodówce znajduje sie "3xEmpty bottle" i dołączamy do Billa. W [8] znajdują się naboje do shot guna, "Gas Tank" (który łączymy z empty bottle) spray, a w jednej z klatek "Gold Ring"
Idziemy dalej i z [9] z pomocą Billa Rebeka zabiera hookshot. Zostawiamy Billa, Rebeką musi mieć pistolet z ammo na 1 zombie w [2] przy drzwiach do [1] używamy hookshot'a i przez dach [20] wskakujemy do [16] z "Jawelry Box" wyciągamy "Silver Ring". Teraz po cut scenie biegniemy do [17] skąd zabieramy czerwoną roślinkę (możemy zrobić miksa z zieloną, oraz first aid spray - używanie ich, jak w każdym residencie, obniża ocenę końcową!) teraz przez [18] wracamy do [10] (tu z kolejnych roślinek możemy zrobić mix) a następnie do [5] gdzie czekamy na Bill'ego.
Billym standardowo przedzieramy się z końca pociągu do [10] po "Brief case" z szafy, wsadzamy "gold ring" i idziemy z tym do [5] do Rebeki która ma "silver ring" po otwarciu teczki otrzymujemy "Blue Keycard" i robimy save używając ink ribbon na maszynie do pisania.
{Hard- przed save przekaż Billemu Hunting Gun, wszystkie naboje i "Blue Keycard", Rebeka powinna posiadać hookshot i wszystkie miksy roślinek(czyli 2szt jeśli nie zużyłeś) oraz swoją broń ale nie powinna być w nią wyekwipowana}
Udajemy się do [3] i na zamku używamy właśnie zdobytej "Blue Keycard". Po sekwencji z [12] zabierz "Magnetic cart" i 2x naboje do pistoletu Bill'em udaj się jak najszybciej na koniec pociągu (tam gdzie zdobyłaś hookshot) -użyj karty na czerwonym panelu i
rozwiąż zagadki (liczby generowane losowo) - w czasie zagadki można wcisnąć pause i na spokojnie się zastanowić;)
[center]2. Training Facility [/center]
{Hard - po cut scence błyskawicznie przełącz się na Bill'a i sprawdź mapę, ucieknijcie z lokacji zanim zombie zdążą się podnieść - od tej pory szanuj amunicję}
Zaczynamy na głównym holu kolo portretu dr.James Marcus'a
Z pokoju [38] czytamy notatke i zabieramy "Crank Handle", używamy go w pomieszczeniu [33] i tam też zabieramy "Microfilm A" (zostawiamy na razie w holu głównym). Bilim użyj windy aby Rebeka (daj jej shotgun) mogła wjechać na [53] tu naboje do pistoletu. W [54] z prawej strony lokacji zejdź po schodach [44] i odblokuj drzwi w głębi korytarza (w tym korytarzu zostawiamy hookshot i wszystkie koktaile mołotova jakie zdołamy zrobić, oraz wszystko inne jak roslinki itp zapasy, które w dalszej części gry przeniesiemy do planetarium..) aby Bili mógł dołączyć. Z [45] weź (dokładnie w tej kolejności obiegajac świerszcze do okoła) "Granade Launcher", "White Statue"(którą kładziemy na wadze [32] główny holl nad portretem Marcus'a) i naboje do shotguna. Wróć do [54] i użyj Bilego na korbie, a Rebecą zabierz "Facility Key"
Pojawi się boss Gigantyczna Skolopendra! i porwie Rebeke. Jako Bill będziesz musiał powalić kreature, z bliska Hunting Gun, a z daleka pistolet.
{Hard- użyj celnie granatnika 3-4 trafień w głowę i postaraj się dokończyć pistoletem, walka nie jest trudna ani specjalnie długa staraj się nie dać staranować robalowi -szkoda energii}
Po walce skolopendra upuści Rebekę..
Czyścimy jadalnię [24] wystrzeliwując 2 naboje z Hunting Gun(jeśli jeszcze mamy) zabieramy naboje, a z kuchni [25] zabieramy"Empty Bottle", "Lighter Fluid" i łączymy z zapalniczką Bill'a. Idziemy dalej, korytarzu na prawo w pomieszczeniu z drabiną [27] zabieramy "Black Statue","Shotgun" (huraaaa!;) i "Gas Tank" (możemy tu lub wcześniej w kuchni porzucić Hunting Gun). Wchodzimy po drabince {Hard- opcjonalnie można pominąć} i z [41] zabieramy 2xgreen herb i otwieramy drzwi do[40]. Udaj się do pomieszczenia [42](klucz już nie będze dłużej potrzebny) pozbieraj naboje, notatkę i przełącz czerwony przycisk, przesuń Bill'em stół i wyciągnij z głowy łosia "Iron Needle".Teraz do [33] i użyj zapalniczki na świecy kolo drzwi do [39]. Zabieramy "Granades" i wskakujemy na półpięterko. Bilem przesuwamy regał i zabieramy "Book of Good" z której wyciągamy "Angel Wings" (łaczymy z "White Statue"). {Hard- Bill'em w pomieszczeniu [53] musisz pokonać dwa świerszcze zacznij od granatnika z 2 nabojami po walce ze skolopendrom} W pomieszczeniu [53] na zegarze używamy "Iron Needle" i ustawiamy 8:15. Lecimy do [43] zabieramy naboje do shotg. i "Microfilm B". Teraz do świeżo odblokowanej sali projekcyjnej [30] , na projektorze używamy mikrofilm A i B
{Hard- Wysyłamy do [28] samą Rebekę tylko z mikrofilm A i B, najpierw do [29] po roślinki (mix) i "Empty Bottle" oraz "Gas Tank" -robimy koktaile przydadzą się na później. Wychodząc z [29] przy wyjsciu pojawi się leech zombie i łatwo go wymijamy. Następnie w [30] na projektorze używamy mikrofilmów po czym szybko wracamy do [23] jeszcze raz wymijając leech zombie w korytarzu [28] - na tym etapie całkowicie unikamy walki}
oglądamy zdjęcie i zabieramy "MO Disc" oraz naboje do pist. W korytarzu [28] spotkamy dr.James Marcus'a (lepiej go ominąć), w toalecie [29] znajdziemy green herb i zestaw do produkcji koktailów molotova.
"Mo Disc" używamy w sali konferencyjnej [40] otrzymany kod (generowany losowo), za pomocą zdjęcia wklepujemy odpowiednio na konsoletach. Z sypialni [35] Rebeka zabiera chemikalia oraz 2xblue herb. W pokoju [37] "Napalm Granade", naboje do pist. Ink ribbon oraz czeka nas zagadka;
-białego króla przesówamy na skraj szachownicy (prawa strona) z drugiej strony białej wierzy obok której stał na początku (na czarne pole) - po rozwiązaniu której zdobędziemy "Book of Evil", a z niej skrzydło do "Black Statue". Gdybyś omyłkowo zabrał się za inny pionek włączysz pułapkę i Rebeka zatruje się -wyjdź szybko z pomieszczenia i użyj chemikalia zabrane z lokacji [35], a gdy wrócisz do pomieszczenia szachowego -gazu nie będzie, pionki wrócą na swoje miejsce. Po dopasowaniu skrzydła staną otworem drzwi do lokacji [57] {Hard- przed wejściem należy zapisać grę i Billym z shotgunem + pistolet zlikwidować dwa pierwsze pająki i wróć się po Rebekę, trzeci pająk na ścianie potrafi opluć jadem ale szkoda na niego amunicji} tu ink ribbon, blue herb i green herb oraz mapa, a w [58] pomóż Rebece dostać się do szybu wentylacyjnego, w sali tortur ustaw przełączniki na 2x góra, dół, 2x góra -odblokuje się przejście [26] 2x green herb, red i blu herb oraz pomieszczenie [59] gdzie znajdziesz 3x naboje do pist i naboje do shotg. oraz "Gas Tank"
Teraz Bilim musisz dostać się do [66]. W [65] amunicja do pistoletu. Gdy już uratujesz Rebeke udajcie się do [69] po "Locker Key", którym otworzysz szafkę w zbrojowni [70] a zdobędziesz "Duraluminium Case", a z niej za pomocą szyfru 385 "Handgun Parts" i połącz je z którymś pistoletem. Teraz Billy schodzi na dół do labiryntu, a Rebeka w konsolecie wciska "R" aby Billy mógł zabrać "Acid Granades", teraz Rebeką wcisiamy "L",
a Billym czerwony przycisk i zabieramy "Facility Key" i rozwalamy 2 huntery. Wracając w [62] czeka zagadka, musimy zapalić Bilem ogień przy figurkach zwierzat w kolejności:
jeleń, wilk, koń, lew, wąż, orzeł.
Z pomieszczenia [64] zabieramy "Unity Table" i "empty bottle" w [65] tylko notatka. W [23] zostaw Rebekę, weź koktaile mołotowa i zapisz grę.
Kluczem otwieramy drzwi do [46] i spotykamy Marcusa Leech zombie - warto go tu załatwić. Z pokoju kontrolnego [47] zabieramy "Vise Handle" -omijamy leecha. W kantynie [48] zagraj Billy'm(!) na fortepianie, a odkryjesz tajny schowek z którego Rebeką zabierz "Battery", "empty bottle" i amunicje do magnum, gdy po zabraniu akumulatora zamkną się drzwi po prostu jeszcze raz zagraj Bill'em na fortepianie... Zostaw tu Rebekę i w pomieszczeniu warsztatowym [50] na środkowym imadle bez uchwytu użyj "Vise Handle" dostaniesz "Obedience Tablet" na regałach znajdziesz naboje do shotg.
{Hard- Opcjonalnie można pójść jeszcze do [51] po kolejne koktaile, paczkę amunicji do pistoletu i czerwoną roślinkę ale wracając w korytarzu [49] będziemy musieli wyminąć leech zombie - łatwe tylko upewnij się, że na twe wszystkie fanty masz miejsce}
Zabieramy Rebekę z kantyny i zostawiamy ją w holu, wychodzimy na zewnątrz posiadłości [31] i po prawej stronie w puste miejsce wkładamy "Battery" przyciskamy przycisk i winda dostarcza nam skrzynię, którą przepychamy pod jedyny cały filar w tej lokacji aby zabrać "Discipline Tablet" ostatnią 3 tablicę. Teraz warto przenieść wszystkie klamoty do [55] żeby specjalnie się potem nie wracać. Tablice wkładamy do maszyny w planetarium [55]
i zmieniamy płytkę.
[center]3. Laboratorium[/center]
{Hard-tak na prawdę dopiero na tym poziomie używamy koktaili molotova, będzie też trochę zabawy z przerzucaniem amunicji do pistoletu za pomocą windy i przenoszeniem fantów, tutaj też bohaterowie na koniec etapu rozdzielą się i będziemy grać trochę Rebeką..}
Z planetarium [55] przenosimy wszystkie klamoty i kładziemy przed kościołem, teraz na [71] Rebeką stań w altance przy okienku na lewej górnej płytce, dzięki temu otworzysz drzwi do kościoła. W [73] maszyna do pisania ink ribbon i naboje do shotg. i "Napalm Grenades" jak będziesz wracał w [72] zaatakuje kolejny boss: wielki nietoperz!
{Hard- Billy Wyrzutnia granatów + granaty zapalające, przyda się też jeden mix redgreen herb i pistolet z amunicją. Gdy podleci pakujemy w batmana wszystkie 6 granatów z napalmem, można to zrobić jeden po drugim byle celnie i po kłopocie, jeśli natomiast chybicie będziecie musieli skończyć go pistoletem -kilka strzałów i po temacie}
Strzel do niego 2 razy napalmem z granatnika, a gdy pojawią się mniejsze aby utrudnić namierzanie przestaw się na shotgun lufa do góry i czekaj aż podleci bliżej. Po walce użyj hookshota Rebeką na dziurze w suficie [72] przejdź drabinką na [74] i przełącz dźwignie
uruchamiająca windę [E]. Przed wyjściem do windy połącz się w team i zbierz zapasy.
Zjeżdżamy windą na B2 laboratorium i Rebeka musi mieć w ekwipunku:
hookshota, shotgun, pistolet naładowany i 4 koktalie, amunicję do schotguna i pistoletu zostaw Billemu wyekwipuj go w pistolet bo w pomieszczeniu w którym się znajdujecie jest uśpiony zombiak. Zrób save. Rebeką (to musi być ona!) przez dziurę w suficie [77] za pomocą hookshota dostajemy się do [82] i rozwalamy leech zombie, przy wyjściu wisi mapa, wykorzystujemy zestaw do produkcji koktaili mołotova, czytamy notatke i zabieramy z niebieskiej maszyny "Leech Capsule". W [83] na ścianie używamy przełącznika i odkrywamy przejście. W [85] znajdziesz save point, green herb, puste butelki i gas tank możesz tu zostawić na razie hookshota. Teraz idź do [83]
{Hard- zrób save jeśli załatwiłeś w [82] leecha bez strat w zdrowiu, przełącz się na Bill'a wyekwipuj koktaile i wyjdz do leecha w [76] - nie raszuj na niego! Po wyjściu na korytarz cofnij się do tyłu ok 3kroki i ustaw tak żeby rzucać na wprost do korytarza, leech długo się tu nie przemienia i powoli będzie szedł w twoim kierunku jak się wychyli zza rogu więcej jak pół sylwetki to zaczynasz rzucać- pamiętaj że Billy po każdym rzucie robi krok w przód więc jak się znajdziesz za blisko przeciwnika po 2-3 rzucie on przemieni się w tą szybszą formę i będzie chciał się "przytulać" ..jak go pokonasz wróć do wcześniejszej lokacji i przełącz na Rebekę. Rebeką w [83] użyj jednego koktaila na leżącym na podłodze zombiaku, a jak przestanie się palić dobij pistoletem 1-2strzały}
i podejdź do kapsuły i w głębi nabierz chemikaliów i szybko przełącz się na Bill'ego. W tym momencie w [77] uśpiony zombiak powinien już maszerować na bohatera - załatw go z pistoletu, przeładuj i wsadź całą amunicję do pistoletu do windy.
Teraz Rebeką wyekwipuj koktaile i w [88] od razu rzucasz 2szt po czym pistoletem kończysz resztę (w windzie masz amunicję). W głębi pomieszczenia notatka i kolejne chemikalia po wymieszaniu ich otrzymasz "Stripping Agent" który to połącz z "Leech Capsule" otrzymasz "Bl. Leech Charm". Wysyłasz windą Bill'owi "Leech Charm" i amunicję do pistoletu. Bill'ym odsyłasz amunicję do shotguna, bierzesz w łapki koktail (ja tu ich na hardzie miałem ok 9szt) i wychodzisz na [76] gdzie musisz pokonać Leech zombie. Za pomocą leech charma twórz drzwi do [78] i zabierz
"Input Reg. Coil" i obejrzyj fotografie, a z szuflady biurka zabierz amunicję do pistoletu. Z pokoju [79] zabierz "Gr. Leech Charm" i wyśli to za pomocą
windy. Rebeką otwórz tym drzwi do kostnicy [89] zabierz amunicje do pistoletu i "Sterilizing Agent", użyj to koło komory z gazem w
[87], a opróżnisz ją z gazu i zabierz z niej "Bleeding Rm. Key". Teraz do [84] tu czekają na nas 2 huntery więc shotgun i zimna krew.. po walce przeczytaj notatke i zabierz "Dial", które wyślij Billemu. Billym odbierz przesyłkę i użyj tego na drzwiach do [80]
kod: 4863.
W pomieszczeniu z wagonem z lewej strony na ścianie pociągnij za wajchę - drabinka
przesunie się i Rebeka będzie mogła dołączyć, a z miejsca w którym stała drabinka zabierz "Output Reg. Coil" Teraz musisz w pomieszczeniu [86] na konsolecie
umieścić "Output Reg. Coil" i "Input Reg. Coil" aby włączyć zasilanie w kolejce.
{Hard- zanim umieścisz oba bezpieczniki w konsolecie warto przenieść tutaj red herb (ja na tym etapie gry miałem 2szt - po przejażdźce kolejką znajdziesz 2x green herb), amunicję magnum(9szt), pistolet z całą amunicją, wszystkie koktaile, Billy natomiast powinien mieć swój pistolet, Granade launcher(2-3pociski kwasowe) i shotgun z amunicją(ok 20szt)}
Teraz jest czas na przezbrojenie postaci Rebeka niech weźmie
Granade Launcher z Acid Granade i Custrom handgun, do tego zostaw jej koktaile. Bilow zostaw shotg. z nabojami i Napalm Granades, Handgun i pestki do niego.
Teraz przenieś wszystkie pozostałe fanty do [21] tam gdzie wykolejiłeś pociąg lub do kolejki(ale to za chwilę). Zapisz grę!
Wejź do kolejki a po scenie rozwal lub omiń leech zombie, wróć do pokoju kontrolnego i umieść bezpiecznik na swoim miejscu. Teraz możesz przenieść fanty do kolejki.
W wagoniku od umarlaka zabierz MAGNUM ( xD ) uruchom kolejkę.
[center]4. Fabryka[/center]
Znaleźliśmy się w fabryce (lokacja znana z residenta 2 , z [91] zabieramy 2x green herb i ruszamy do [95]. Warto wszystkie fanty wynieść na [92] {Hard- zostawić tu mix roślinki} pod zablokowane od tej strony drzwi z zieloną lampką -bo tu jeszcze wrócisz. Tu znajdujemy "Factory Key" którym w [98] przywołamy winde [99],
zabierz "Grenade" i naboje do pistoletu, jest też mapa. Na kolejce nie możesz położyć żadnego osprzętu więc zabierz granade lancher załadowaną kwasiakami i zwykłe granaty, warto też zabrać coś do leczenia. Jeśli jesteś ranny ulecz się. Uruchom windę za pomocą panela. Gdy zjedziesz na dół obok windy spotkasz przyjaciela z jednostki i znajdziesz klucz do kolejnej windy z drugiej strony tej lokacji (uprzednio zostaw tam jakiś fant żeby zrobić miejsce na klucz do windy). Użyj klucza na windzie, a pojawi się TYRANT !!
{Hard- tyrant najsłabsze ma plecy po strzale z magnum schodzi na chwilę do parteru..więc magnum i najpierw 1-2 strzały i jak widzisz, że się schyla do skoku to biegiem w bok w stronę mniejszej ręki i znowu w plecy, jeśli chcesz zaoszczędzić pociski magnum to po ok 10 strzałach przejdź na pistolet. Po walce jedziesz na F2 z magnum zabij huntera i pozbieraj fanty otwórz drzwi do [92] i zabieramy wszystko do windy i na F4}
Nie jest trudnym przeciwnikiem, staraj się stawać w takim miejscu aby przed jego skokiem zrobić unik w stronę jego lewej mniejszej reki -6 kwasowych granatów powinno wystarczyć.
Po walce w windzie wybierz 1F a znajdziesz się w [21] training facility!! Jeśli zostawiłeś sobie tutaj fanty to teraz możesz je pozbierać.
Jeśli wybierzesz 2F znajdziesz się w [93] gdzie na przeciwko windy znajdziesz naboje do magnum do handguna trochę dalej oraz gren i red herb.
Tutaj możesz pozbierać osprzęt i zawieźć to na 4F aby popchnąć fabułę do przodu. Jeśli ciekawość pokieruje cię na 3F zobaczysz, że ciało tyranta znikło..
[center]5. Treatment Plant[/center]
Na 4F w [100] zobaczysz Billego teraz do [101] i zagadka z podłączeniem prądu. Musisz w takich miejscach włączyć trzy bezpieczniki aby zapalić całą tablicę.
Podpowiem tyle, że jeden włącznik zapalamy w lewej dolnej części tablicy, drugi w lewej górnej części tablicy,a ostatni w prawej dolnej.
Każdy bezpiecznik "promieniuje" na 2 miesca od siebie więc nie wybieraj skrajnych zewnętrznych punktów.
Po rozwiązaniu zagadki przywrócisz zasilanie całej lokacji. Tutaj też możesz się wypakować żeby wrócic po resztę staffu.
Uzbrojony w Custrom handgun i koktaile zjeżdżamy windą do [103] rozwalamy zombiaki i zbieramy empty bottle i red&green herb.
{Hard- w następnej lokacji pozbądź się Leech zombie, jest dużo miejsca i spokojnie po każdym rzucie możesz go obiec za plecy i rzućić kolejny koktail, przy powrocie w tą lokację z Billym bedziesz mial do położenia 3zombie i do końca gry odbój} W [106] kolejne empty bottle
i mapa. W [112] green&red herb, dalej do [111] naboje do shotg. Dalej schodkami, a w [115] znajdziesz Bila.
Wracając w [111] zejdź Bilem po schodkach i przesuń czarną skrzynię pod ścianę niedostępnej lokacji, Rebeką otworzyć bramę w Rot R. Teraz Billim
dosuń jedną skrzynię do połowy wnęki pod panelem operujący (pod Rebeką) ale nie do konca przejdź po niej i dosuń do ściany tą która już była po tamtej stronie ogrodzenia (dzięki temu zrobisz pod ścianą miejsce na dwie skrzynie). Teraz dosuń czarną skrzynie w stronę lokacji [112] pod samą ścianę i wróć na tamtą stronę ogrodzenia. Rebeką zamknij furtkę, a Bilem dosuń skrzynie w lewo robiąc miejsce na ostatnią. Otwórz furtkę i dosuń ostatnią skrzynie. Drewniane skrzynki stoją teraz w jednej linii i utworzą mostek po wypełnieniu zbiornika wodą. Zabierz w końcu z drugiej strony "Handle" i Billy otworzy tym drzwi do [105] tu jest masa zombie!! Jeśli pójdziesz po drabinkach do góry [102] znajdziesz w butli czerwone chemikalia (Rebeka powinna już je mieć) notatke,
oraz 2x green h. Dalej do [107] dwa huntery. [108] save room Napalm granates, naboje do pistoletu, roślinki i notatka, teraz warto przenieść tu wszystkie zapasy, save i zostawiamy Rebeke, zabieramy magnum. Idziemy do [114] i zabieramy notatke, naboje do shotg. I korzystamy z windy.
Uwaga! Na przejsciach [113] i [121] czasami spotkać można ogromną ropuchę, jest ona bardzo wytrzymała na strzały z shotg., a jej język ma potężny zasięg.
Jeśli twoja postać ma mało energii, a szczwana ropucha chwyci ją językiem to będzie lipa..
Na dole [122] czeka nas starcie z Tyrantem:
{Hard- zjeżdżasz tam dwiema postaciami Rebeka ma magnum a Bilem strzelasz z shotguna bez przerwy do puki Tyrant nie padnie - łatwiej i szybciej się nie da!}
-8 strzałów z magnum lub ok 10-14 z shotg. taktyka taka sama jak wcześniej. Jeśli jesteś twardy i chcesz zawalczyć shotgunem to odwróć się do niego tyłem i poczekaj aż Tyrant przykucnie do skoku, uciekaj od niego tak by być poza jego zasięgiem. Jeśli nie trafi ma duże opóźnienie więc szybko odwróć się i strzel, poczekaj chwilkę aż się pozbiera -obiegnij go i strzel w plecy:) Jeden, max dwa strzały jeśli
jesteś na dogodnej pozycji koło rogu i w nogi. Nie strzelaj na siłę, czekaj na dogodny moment! I tak aż nie padnie. Boss skacze z pół-dystansu, z bliska reza mniejszą łapką. Staraj się raczej go nie mijać jak idzie do ciebie bo na bank delikatnie cię zahaczy. Uważaj na te skoki bo chlapak od niego wprawia Bila w lot wirowy-skośny, a 4-5 chlapsów = KO. Jeśli zapędzi cię w kozi róg to przygotuj się na 2hit combo z pazura, po tym będzie taunt'ował więc wiej stamtąd, jeśli się pozbierasz.
Po zwycięstwie wciskamy zielony przycisk na ścianie i wchodzimy po drabince na [118] zabieramy "Motherboard". Wracamy windą do góry i montujemy ten przedmiot
uruchamiając gondolę w którą wsiadamy Rebeką(upewnij się, że posiada wszystkie koktaile). Jesteśmy w [117] koło schodów leżą kwasowe granaty, zielonym panelem otwieramy tamę wodną.
W [116] wchodzimy na schody i stamtąd załatwiamy świerszcza 2koktaile i dobicie z pistoletu, znajdujemy następne granaty kwasowe, koło drzwi stoi butla z niebieskimi chemikaliami po zmieszaniu z czerwonymi otrzymujemy "Sulfuric Acid". Z biurka obok zabierz "Industrial Water" i połącz ciecze.
Teraz Bill'em zjedź windą i rusz do [120] (uważaj na ropuche!) wykończ zombie i zabierz naboje do pist. naboje do shotg. Idź do [119] i pomóż Rebece z wysokiej półki zabrać "Battery" {Hard- po sekwencji 2x świerszcz - cofnij się na schody warto żeby Billy nie miał broni i obrzuć je resztą koktaili po czym dobij z pistoletu, teraz możesz wszystkie naboje do pistoletu i pistolet Billa przekazać Rebece - powinna posiadać tez magnum, Bill powinien mieć wyrzutnię granatów z kawsowymi, granaty napalmowe, schotgun i naboje do niego) i wlej do niego roztwór. Wróć schodami do góry [116] i idź do [115] tam przez [110-111-112] i na wózku widłowym użyj akumulatora. Zabierz "Keycard", wróć tą samą drogą i w [120] użyj karty. W [123] znajdziesz naboje do magnum, jest spokojnie więc przenieść tu cały dobytek
i zrób save.
{Hard- ta walka jest dość trudna ze względu na to, że musisz pozbyć się jak najszybciej Billa(nie ekwipuj go w broń) i skupić na Rebece uwagę Marcus'a, teraz musisz biegać do okoła tego pieca(?) i wywalić wszystkie naboje z pistoletu (powinieneś mieć ponad 100szt) strzelając 1-2 i uciekać..}
W [124] czeka nas starcie z doktorem Marcusem więc przygotuj się odpowiednio: shotgun, magnum, granaty kwasowe to podstawa. Koktaile (mi zostało ich 12!)
raczej się tu nie przydadzą, zabierz energię! Staraj się cały czas zachowywać dystans od maszkary i strzelać, gdy boss złapie którąś z postaci strzelaj
wtedy drugą i staraj się to robić szybko bo będzie game over.
Po walce podnieś 2x "Shaft Key" i użyj ich równocześnie aby dostać się do [125], Rebece daj magnum, lekarstwa i naboje do bazuki jeśli jakieś zostały.
Bilemu shotgun z nabojami, bazooke z napalm grenade, mix herb i zrób save przed ostateczną walką. Uruchom windę, a zacznie się odliczanie - masz 5 minut.
Walka z bossem nie jest trudna i składa się z dwóch faz.
Najpierw jak najszybciej ostrzelaj bossa z najmocniejszej broni. Włączy się filmik, czas
na otwarcie dachu. Rebeka kręci, a ty jako Billy osłaniasz ją . Świetnie nadaje się do tego bazooka z napalmem, strzel kilka razy aż zwrócisz na siebie
uwagę i zaciągnij to coś na środek tej lokacji tam gdzie jest najwięcej przestrzeni. Teraz biegaj na około maszkary czasem strzelając.
Po otwarciu czterech zaworów, Billy 'powie' potworowi -żegnam.
Koniec.
Robiąc save powinieneś dostać klucz do szafy z ciuchami w pociągu [17], a także minigre Leech hunter.
Leech hunter - chodzi o to aby zebrać leech harmy po 50szt. dla każdej postaci czyli razem 100, dla Billa są niebieskie dla Rebeki zielone. Raz zabrane z
gleby przechowywane w inventory po 10 szt na jedno miejsce więć najrozsądniej jest wytłuc najpierw preciwników, a dopiero później pozbierać pijawki.
Zaczynamy z hand gunem i najłatwiej ruszyć przez jadalnie w stronę zagadki ze zwierzętami tam w [64] znajdziesz granade lancher z 30 kwasowymi lub napalmowymi nabojami. Schotgun znajdziesz w [60] wraz z czterema hunterami, karabin maszynowy w [58] pilnowany przez 2małpy, a magazynek do niego w [29] w zlewie (jeśli wcześ. W [39] przy zwłokach znajdziesz 30 pestek do handg, W [51] znajdziesz drugi g.lancher z dwoma lub jednym nabojem.
Grałem w to trzy razy i za kazdym razem zmieniało się rozstawienie przedmiotów, a zwłaszcza kolorów pijawek.
14 Cze 2008 13:37 Witam, gra ukończona i opis też. Pozdrawiam
by MikeOl.
[RE0] Solucja (Opis przejścia)
[RE0] Solucja (Opis przejścia)
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 przez Mikeol, łącznie zmieniany 19 razy.
najlepszy jest magnum re2 bez tuningu, na sluch tego dzwkieku lickery staja na bacznosc!
)
)