[RE4] Solucja & Poradnik - Assignment Ada

Zablokowany
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 907
Rejestracja: czw 15 maja, 2008
Lokalizacja: RC

[RE4] Solucja & Poradnik - Assignment Ada

Post autor: bodek »

[center]Assignment Ada[/center]

[center]Assignment Ada jest mini grą którą otrzymamy za przejście głównego wątku gry na dowolnym poziomie trudności, w której nie znajdziemy kupca a co za tym idzie nie sprzedamy mu nic ani nie kupimy od niego żadnej broni a o ulepszeniu jej zapomnijcie. Ada w swoim ekwipunku dostępne ma już ulepszone bronie których opis przedstawiony jest poniżej. Warto wspomnieć że w grze nie będziemy mogli ciąć nożem gdyż Ada owego sprzętu nie posiada. Gra opiera się tylko na zebraniu pięciu Plaga Sample. Po przejściu tego trybu odblokujemy Chicago Typewriter dla Ady w misji Separate Ways. Taka zabawka dla niej jest o wiele tańsza od CT dla Leona bo kosztuje tylko 300,000 pestek.
W grze nie mamy możliwości zapisana gry w czasie rozgrywki.

Oto nasz ekwipunek startowy:[/center]

[center]Punisher :
Firepower : 1.9(max)
Fighting speed : 0.33(max)
Reload speed : 1.47
Capacity : 20

TMP :
Firepower : 1.2(max)
Fighting speed : 0.10(max)
Reload speed : 1.93
Capacity : 100

Rifle semi - auto :
Firepower : 15(max)
Fighting speed : 1.83(max)
Reload speed : 1.90
Capacity : 12

Inne :
-Scope semi –auto rifle
-Hand Granade 1szt.
-Handgun ammo – 30szt.
-TMP ammo – 50szt.
-Rifle ammo – 5szt.
-FAS 1 szt.[/center]

Zaczynamy :D

Po małej cut scence włączmy ekran ekwipunku i wyrzucamy lunetę do snajperki. Mamy mały ekwipunek dlatego każde miejsce jest ważne. UWAGA!! Jeżeli komuś lepiej się mierzy z lunetą to niech ją zostawi. Szczególnie dlatego że moja taktyka pokonania ostatniego bossa wymaga strzelania ze snajperki na odległość. !! Ja lunety nie trawie a do tego zajmuje jeszcze 3 miejsca w ekwipunku
Ok, to lecimy :D . Zaraz po zejściu ze skały napotkamy dwóch pierwszych gości którym należy sie lanie. W garści Punisher więc z łatwością możemy zabić obu na raz. Następnie znowu dwóch do sprzątnięcia. Jeżeli pójdziemy na wprost na skrzyżowaniu to po małej wspinacze będziemy bogatsi o Hand Granade i Yellow Herb. Jeżeli narzekacie na brak noża, którym można było by rozwalić skrzynki, i małą ilość amunicji to nie zapominajcie że macie w ręku Punishera i wystarczy jeden strzał ;) Zawracamy, przez most, zwykły szeregowy na odstrzał.
Przeskakujemy dziurę, ze skrzyń zabieramy amunicje do Hundgana po czym zwabiamy wszystkich przeciwników do siebie. Tych w oddali ściągamy ze snajperki( dwóch pilnuje wejścia po schodach). Chodzi o to żeby nie przekroczyć wyznaczonej linii gdyż wtedy wpada JJ i może być ciężko gdy będzie miał wsparcie. Jeżeli już wyczyściliście teren to uzbrajamy się w snajperkę i wchodzimy do budynku po prawej. Kierujemy się w stronę schodów i wychodzimy drzwiami na północ. Jak przekroczymy linie(linii narysowanej jako takiej oczywiście nie ma) która znajduje się pomiędzy drzwiami a powaloną ścianą to wpadnie JJ w towarzystwie dwóch pokrak. Jest to najlepsza pozycja do załatwienia JJ’a ponieważ wystarczy wycelować przed siebie a JJ sam wpadnie nam pod celownik. Jego towarzysze także sami pchają się pod celownik. Jak zrobi się tłoczno to zawsze też można skorzystać z granatu. ;) Po rozwaleniu JJ’a gando’sy zaczną wyłazić wszystkimi możliwymi dziurami. Najlepiej skorzystać z tego co mamy czyli Punishera. Stajemy gdzieś w rogu a przeciwnicy rządkiem będą podchodzić nam pod celownik.
Po ponownym oczyszczeniu terenu z wrogów i przedmiotów idziemy dalej – po schodach.
Za schronem są naboje. Dochodzimy do drabiny i wchodzimy na górę. W ukrytym pomieszczeniu w skrzyni znajduje się Hand Granade. Po eksterminacji kilku żołnierzyków idziemy dalej. Na moście jest beczka. Gdy pojawi się tam dwóch gandosów z dynamitem strzelamy w nią. Idziemy dalej na górę. Przechodzimy przez drzwi i gdzieś tak w okolicy lady Merchanta strzelamy ze snajperki w gando’sów uzbrojonych w kuszę przed nami. Uważamy na plecy bo przybiegnie dwóch do pomocy. Wchodzimy po drabinie następnie przesz szyb wentylacyjny wchodzimy do budynku.

Jeżeli włączysz mapę to zobaczysz rozłożenie wszystkich probówek z plagasem.
Po schodach na dół nie mam nic oprócz amunicji, roślinki oraz gando’s na odstrzał. Idziemy w miejsce gdzie po raz pierwszy spotkaliśmy Regeneratora czyli na skrzyżowaniu w lewo. Pierwszego plagasa chroni tylko pięciu Ganado Army więc nie powinno być problemu.
Wracamy i idziemy do lodówki. W lodówce żaden problem, zero przeciwnika. Plagas leży w miejscu gdzie znajdował Infrared Scope. Po wyjściu z lodówki przywita nas za to komitet powitalny złożony z kolesia z tarczą i dwóch tych dużych w zbiorach. Nie bójcie się użyć granatu! Te duże pokraki są dość wytrzymałe i mogą nam zabrać dużo energii jak i amunicji. Jeżeli zagonimy ich w pobliże butli to możemy z niej skorzystać. Idziemy dalej po schodach do drzwi.
Przy kontenerach ze śmieciami stoi nasz koleszka JJ z obstawą. Na początek strzał ze snajperki w łep. Pęka szyba przez która ciskamy granat a nawet dwa :P Po czy serwujemy mu jeszcze jedną kulkę w łep i po kłopocie. Przy odrobinie szczęścia żaden gando’s nie przeżyje akcji z granatami. Gdy ktoś zostanie, dobijamy, ale na górze! Pozwólcie niedobitkom wleźć do was na górę i tam ich wykończcie. Po zejściu na dół wpadnie dwóch z dynamitem w ręku. Pozwólcie jednemu rzucić w waszą stronę. Gdy będziecie widzieli że bierze zamach pobiegnijcie na bok. W ten sposób sami się wykończą.
Idziemy na górę po schodkach, gnieciemy dwóch gando’sów z których jeden blokuje nam zamek w drzwiach. Po odblokowaniu drzwi wpada mała armia którą przytrzymujemy seryjką z TMP po nogach w jednym miejscu i rozganiamy towarzystwo granatem.
Idziemy w miejsce gdzie przetrzymywana była Ashley. W tym pomieszczeniu jest kilku kolesi z tarczami więc najlepiej jest się uzbroić w Punishera. Po małej strzelaninie z walizki zabieramy już trzecią probówkę z plagasem i idziemy dalej.
Pomieszczenie ze schodami. Kilku gandos do piachu i schodzimy na dół. Łapiemy za klamkę a tu nasz stary znajomy :D Po raz kolejny trzeba mu sprzedać łupnie. Jego obstawa składa się z samych gości z tarczami dlatego nie pozwalamy aby snajperka ostygła. Stoimy zaraz koło drzwi, wychylamy się tylko lekko zza rogu aby mieć widok na całe schody. Oddajemy strzały po kolei – pierwszy w JJ’a drugi w kolesia z tarczą. Może się zdarzyć że gandosy z tarczmi będą szybko schodziły do nas. W takim wypadku granat przed schody i po kłopocie. Wykańczamy JJ’a. Dwóch z pomieszczenia obok usłyszy nas i przybiegnie. Idziemy po schodkach i….. mała niespodzianka :D z drzwi naprzeciwko wyskoczy dwóch kolesi z dynamitami w ręku. Gdy tylko drzwi się otworzą odwrót i biegniemy powrotem. Stanie się tak że gando przybiegną za nami ale z zapalonym dynamitem w ręku. Możemy strzelić jednemu w dynamit ale to tylko z daleka. W pomieszczeniu w którym przesiadywali mamy naboje i żółtą roślinkę.
Przechodzimy w kolejne drzwi. Tu z czystym sumieniem możecie się pozbyć Punishera gdyż już nie będzie wam potrzebny. Jeżeli nie czujecie się na siłach to tego nie róbcie, podobnie jak z lunetą! Na środku znajduję się czwarta probówka z plagasem. Po jej zabraniu drzwi się zablokują i wpadnie kilku gandos na odstrzał. Tu także można skorzystać z butli przy ścianie. Jeden strzał i pozamiatane. Naciskamy panel kontrolny i drzwi są znowu otwarte. Całe to pomieszczenie to istna zbrojownia. Mamy tu naboi po uszy. Zbieramy to co nam potrzebne i przygotowujemy się do walki z Krauserem.

Mamy dwie techniki:
1.Dla graczy co niechcą się mono namęczyć
2. Dla wyjadaczy :P

Ad1. Moja technika załatwienia go polega na wejściu do pomieszczenia gdzie się znajduje, oddaniu 2 strzałów, jeden w nogi aby klękną a drugi prosto w niego, i wyjście z pomieszczenia. Przez takie postępowanie Krauser po ponownym wejściu będzie znowu na końcu drogi i będzie ponownie biegł w naszą stronę. Przez taką taktykę mamy zapewnione no-damage. Krauser jest szybki więc musimy uważać i celnie strzelać. Jeżeli czujemy się na siłach to możemy oddać cztery strzały ale to tylko do tych co dobrze mierzą. Powtarzamy to 5 razy i mamy go z głowy.

Ad2. Krauser ma kilka charakterystycznych ataków:
-Frontalny łapą (QTE)
-Kopniak a'la z najemników
-Atak z wyskoku a'la Diablo II (QTE)
-Hak pod nogi i atak z wyskoku na leżącą Ade (QTE)
-Podbródkowy ;) (QTE)

Do walki wystarczy Ci TMP i około 200 naboi. Można mieć nawet 100 ale wtedy każdy nabój jest na wagę złota. Ja startowałem z 300 + 100 w beczkach.
Teren na którym walczymy jest odpowiednio przygotowany na walkę. Jest długi i to jest ogromną zaletą. Przeciwnik nie jest w stanie przycisnąć nas do ściany. :D
(!)Pamiętaj żeby rozwalić beczki przed pojawieniem się Krausera bo nie będzie potem czasu na strzelanie do nich.
Technika jest prosta. Trzeba wyczekać na atak a potem kontratakować. Jak juz wspominałem lokacja jest podłóżna więc jeżeli widzimy że Jack szykuje się do ataku cofamy się. Jack spudłuje i wycofa się a my wtedy kontratak :D po nogach(!)
Myślicie sobie żadna rewelacja ale za drugim podejściem zaliczyłem NO-DAMAGE :D :D Po takiej wygranej będziecie krzyczeć - dajcie mi nóż albo jajka :D :D
Jeżeli Wam nie idzie zażyjcie jak najwięcej żółtych ziół aby zwiększyć limit życia. Ciosy Krausera mogą być śmiertelne jak się ma nawet życie na maxa(nie wzmocnione odpowiednia ilością żółtych ziół).

Po walce zabieramy piątą z zarazem ostatnią probówkę i jedziemy windą na górę. Na górze wzywamy helikopter i jesteśmy w domu.


Mam nadzieje że jest w miarę czytelnie, sensownie i przyda się komuś.
Poprawki mile widziane.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 przez bodek, łącznie zmieniany 11 razy.
Zablokowany

Wróć do „Solucje i poradniki”