[Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Deus Ex »

W oryginalnym RE3, jakkolwiek krótka to gra kilka razy przemierzaliśmy te same lokacje ale czy to mogło irytować? Mnie to wtedy nie przeszkadzało absolutnie. Co ambitniejsi mogli sobie zafundować spory backtracking celem odnalezienia pamiętnika Dario, co oznaczało powrót na sam początek gry.

Realia się jednak zmieniły, uważam, że fast travel znany z poprzednich części bardzo uprzyjemnił rozgrywkę i nie musieliśmy przemierzać po raz wtóry wielu znanych już dobrze lokacji:

- RE 0 ("gondola")
- RE 2 (skok w szyb na strychu po wzięciu Knight Plug w scenariuszu B)
- RE 4 (luksusowa, hmm, drezyna, ta kanapa na kółkach w Zamku ;))

W remake'u również ma to rację bytu. Oczywiście musi to być wykonane w jakiś rozsądny sposób, nie na zasadzie "teleportu" jak w Far Cry. Wielu graczy będzie nastawionych na postęp w grze - nadrabianie kilometrów i kręcenie się przy tym w kółko, żeby coś tam pooglądać to chyba już raczej dla mniejszości :)
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

Tylko nie rozumiem narzekania na ten pseudo fast travel, bo nie wiemy jak to będzie działać, poza tym, nikt nie zmusza nikogo by tego używać, zawsze będzie można z buta się przejść z punktu A do punktu B którego chcemy ;)
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Recoil »

Niekoniecznie. Może być, tak jak właśnie w Dead Space, że dane miejsce dostępne będzie tylko w taki sposób.

Zresztą ja tam z tym problemu nie mam. Miałbym problem z tym, że
Spoiler!
Martwi mnie to, co widziałem jeśli chodzi o wyrywanie się przeciwnikom - QTE? :zmiesz8:
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

Gdzie widziałeś qte?
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Recoil »

Nie na oficjalnej prezentacji - wygląda na to, że tam grają na PRO, nie widać nawet celownika, więc i QuTA nie widać. Na innym filmiku. Jak znajdę to podrzucę.

EDIT: Np. tu, ok. 6:50
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

Hmmm... ciekawe co to, choć pamiętam ze w oryginalnym RE3 tez opłacało się naciskać szybko przycisk akcji gdy ktoś nas łapał, wtedy Jill szybciej reagowała, albo to może jakaś pomoc do asist moda czyli trybu easy?
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: RON!N »

Borek25 pisze: ndz 08 mar, 2020 Hmmm... ciekawe co to, choć pamiętam ze w oryginalnym RE3 tez opłacało się naciskać szybko przycisk akcji gdy ktoś nas łapał, wtedy jill szybciej reagowała, albo to może jakaś pomoc do asist moda czyli trybu easy?
Jill mogła zrobić unik, ale była to losowa akcja. W REmake3 ma być to już kwestia skilla.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Salvin »

Losowa była sama animacja uniku/rodzaj. Ale wykonanie nie było losowe i wymagało skilla. Można to było opanować do perfekcji, czego nigdy się nie nauczyłem :) Dodatkowo jak Borek napisał. Szybsze naciskanie powodowało szybsze podnoszenie się Jill z ziemi po powaleniu przez Nemesisa albo wyrwanie się z jego uścisku.

https://www.youtube.com/watch?v=mdJoPZcsZ4s
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

RON!N pisze: ndz 08 mar, 2020
Borek25 pisze: ndz 08 mar, 2020 Hmmm... ciekawe co to, choć pamiętam ze w oryginalnym RE3 tez opłacało się naciskać szybko przycisk akcji gdy ktoś nas łapał, wtedy jill szybciej reagowała, albo to może jakaś pomoc do asist moda czyli trybu easy?
Jill mogła zrobić unik, ale była to losowa akcja. W REmake3 ma być to już kwestia skilla.
W classic re3 grałem z 1000razy, gdy złapał nas nemesis czy zombie, to szybko wciskając przycisk akcji mogliśmy nieco szybciej się uwolnić z chwytu.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: RON!N »

Salvin pisze: ndz 08 mar, 2020 Losowa była sama animacja uniku/rodzaj. Ale wykonanie nie było losowe i wymagało skilla. Można to było opanować do perfekcji, czego nigdy się nie nauczyłem :) Dodatkowo jak Borek napisał. Szybsze naciskanie powodowało szybsze podnoszenie się Jill z ziemi po powaleniu przez Nemesisa albo wyrwanie się z jego uścisku.

https://www.youtube.com/watch?v=mdJoPZcsZ4s
Właśnie, opanowanie tej techniki było trudne. Losowo mi wpadało więc pewnie dlatego sądziłem że tak jest.
Miło że do nowej wersji gry wrzucą ten element. Widać, że chyba teraz będzie łatwiej o wykonać. Już by mogli dać tą premierę....
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Recoil »

https://www.playstationlifestyle.net/20 ... -trophies/

Z oczywistych względów przestrzegam przed spoilerami w spisie trofeów.

Co myślicie o czasie gry? W sieci wrze, że gra będzie krótka, skoro można ją przejść poniżej 2 godzin. Z jednej strony rzeczywiście, przecież w RE2 (2019) tyle schodziło na jeden scenariusz, ale z drugiej twórcy zapowiadali wiele znajdziek, pobocznych aktywności i backtrackingu.

No i do platyny trzeba przejść grę na hardcore, ale to też żadna nowość - wszystkie Resy do tej pory miały trofika za poziom trudności.

Dziwi tylko tak mała ilość trofików - 33. Jak w niskobudżetowej produkcji, albo jakimś remasterze :p
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

Recoil pisze: pn 23 mar, 2020 https://www.playstationlifestyle.net/20 ... -trophies/

Z oczywistych względów przestrzegam przed spoilerami w spisie trofeów.

Co myślicie o czasie gry? W sieci wrze, że gra będzie krótka, skoro można ją przejść poniżej 2 godzin. Z jednej strony rzeczywiście, przecież w RE2 (2019) tyle schodziło na jeden scenariusz, ale z drugiej twórcy zapowiadali wiele znajdziek, pobocznych aktywności i backtrackingu.

No i do platyny trzeba przejść grę na hardcore, ale to też żadna nowość - wszystkie Resy do tej pory miały trofika za poziom trudności.

Dziwi tylko tak mała ilość trofików - 33. Jak w niskobudżetowej produkcji, albo jakimś remasterze :p
Okej, na to odpowiem tak, a jak szybko da się ukończyć re2 remake ? Z tego co wiem to rekord to około 55min, to znaczy ze re2 remake jest krótki? Liczę 1 scenariusz bo 2 jest praktycznie taki sam. W mniej niż 2h jak biegniesz na pale 0 eksploracji, 0 niczego. To nawet skyrima da się przejść w około godzinkę i co? Zresztą to jest osiągnięcie gorszym przegięciem było przejść gra w re2remake w określoną ilość kroków to daje większe wrażenie krótkiej gry, a nie aczik w mniej niż 2h, i tak znajdzie się ktoś kto skończy to w 40min, to normalne.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Salvin »

Dziwi tylko tak mała ilość trofików - 33. Jak w niskobudżetowej produkcji, albo jakimś remasterze :p
Bo nie ilość a jakość się liczy :) Jak sobie przypomnę RE5, gdzie wyskakiwały za byle pierdołę typu ukończony chapter to nie wiem czy większa ilość była dobra.
Awatar użytkownika
Naleśnik
Posty: 128
Rejestracja: śr 14 mar, 2007
Lokalizacja: Craccoon City

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Naleśnik »

Dobre te trofea, bardzo podobno do tych z RE2. Żadnych odpałów i dziwactw, bałem się że połączą je z multi, którego nie zamierzam nawet dotykać. Co do czasu przejścia to szkoda klawiatury na komentowanie tego. Najgłośniej krzyczą osoby które nie grały nigdy w żadnego Residenta. A dla redaktorów portali o grach to świetny clickbait. No bo jak to, tylko 2 godziny grania?! Skandal panie!!
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: RON!N »

Jak dla mnie tych trofeów mogłoby nie być wcale.
Czy kiedyś ktoś wpadnie na pomysł by to skasować?
Nintendo dobrze wie że to ściemnologia niepotrzebna :D

Długość gry. Ktoś kto się nie zna: 250 zł za 2h.... tragedia.
Trofeum z 2h przejściem to czas dla gracza średnio ogarniętego.
Normalne ogrywanie, z cofaniem po przedmioty, bawieniem się zombiaczkami, oglądaniem cutscen wyjdzie kole 6h. Według mnie to jak najbardziej spoko czas by był.
Pierwsze może z 8h.

A gdyby jeszcze dali jak w pierwowzorze epilogi..... ehh...
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

Ktoś kto będzie napawał się grą, jej klimacikiem, oglądał każdą ścianę w poszukiwaniu jakiś smaczków, bądź po prostu przystanie na chwile by posłuchac muzyczki i oglądać mroczny klimat miasta, plus nie będzie się śpieszył z niczym to wyjdzie mu i z 10h.

Po prostu gimbusy myślą że czas z achivmentu to średni czas potrzebny na skończenie gry...
NIE! to jest wyzwanie!
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: WESKER-DL »

Demo skończyłem na speedzie w 2 minuty więc to żaden problem ale RONIN trofea i acziwy dodają smaku grze ;) przedłużają jej żywotność a czasem są niezłym wyzwaniem, to jest dla mnie na plus :)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
papa50
Posty: 186
Rejestracja: sob 10 mar, 2007
Lokalizacja: Swarzędz

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: papa50 »

Osiągnięcia nie są zbytnio wymagające na pierwszy rzut oka a przy okazji potwierdziły jedną z lokacji o którą ludzie pytali więc chyba dobrze, ale
Spoiler!
. A przejście gry w tym czasie to nie jest nic nowego w Residentach. Pierwsze przejście RE2 Remake zajeło mi 11 godzin więc liczę, że tutaj z powolną eksploracją i przeszukiwaniem wszystkiego będzie podobnie. Czekamy:)

Edit: BTW "Complete game on Hardcore Difficulty or higher...Czyzby był jeszcze mocniejszy poziom trudności czy to błąd w tłumaczeniu?
Welcome to Survival horror
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: Borek25 »

To nie jest błąd w tłumaczeniu, są wyższe niby.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: [Ogólny] Dyskusje przedpremierowe

Post autor: RVRE »

Ależ mój laptop będzie skwierczał przy premierze. Przy aktualnych warunkach pracuje zdalnie, to 100% wleci w jeden dzień coś czuje. Mam nadzieję że Capcom nie zepsuje gry tak jak id Software zepsuło nowego Dooma.
Zablokowany

Wróć do „Resident Evil 3 (2020)”