Raccoon City Demo

Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Recoil »

Wystarczy zrobić odpowiednie zmiany w sterowaniu i biega się dokłądnie tak samo jak w re2 remake, bez żadnej różnicy
Nie do końca. Jest różnica. Podstawowo biegamy R3 (no, któraś gałka), R1 to unik, a O to obrót. Zmiana na B owszem, daje bieganie na R1, unik na O (to akurat spoko), ale obrót już R3 (a to jest strasznie słabe i nieintuicyjne). Na C nie pamiętam konfiguracji, ale też nie jest taka jak w RE2. A więc różnica jest i to znaczna. No i jeszcze kwestia tego, że w RE2 (2019), i zresztą w każdym innym też (oprócz 6, ale to pominę), biegało się tak długo, jak długo miało się wciśnięty przycisk biegania. Puszczasz przycisk - przestajesz biegać. Tu biegniesz tak długo, jak długo jesteś w ruchu, mimo że nie trzymasz juz przycisku biegu. Żeby przestać biec trzeba się zatrzymać do zera.

Aha, zombiaki na dalszym planie tracą klatki. Ale prawdopodobnie to tylko do dema, podobnie nie do końca dopracowana fizyka ciał. Nie wierzę, że taki bubel trafi do finalnej.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Szakal »

Mam mieszane wrażenia. Nie chodzi mi nawet o to, że zmieniono wygląd lokacji, bo to, że będzie to zupełnie nowa gra było prawie pewne. Po prostu to demo jest takie jakieś nijakie. Z jednej strony przypomina Remake 2, co jest na plus, z drugiej wydaje się być bardziej kolorowa od poprzednika, co jest na minus. Zombiaki reagują na obrażenia jakoś sztywno, a jak już padną na ziemię to już w ogóle drewno. I do tego nieśmiertelny Nemesis, a "STARS" w jego wykonaniu brzmi tak słabo i nijako, że zamiast czuć napięcie jak w oryginale miałem ochotę ziewnąć. Z minusów to odpychanie zombie, nawet jeśli wykonam akcję poprawnie to i tak zaliczam jedno ukąszenie
Nie wiem jak na innych platformach, ale na PC nie ma problemów ze sterowaniem i celowaniem. Wygląda to tak samo jak w RE2.
Złe oko moderacji czuwa.
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Borek25 »

Tzn mi się wydaje że zerowa fizyka ciał zostanie do końca, bo prawdopodobnie musieli tak zrobić by gra działała płynnie przy wiekszej ilości zombie, podobnie jak mniejsze klatki z daleka bo to samo było w re2 remake na ulicach miasta. Btw: znalazł ktoś esteregga nawiązującego do serii megaman? :D
Deniu
Posty: 24
Rejestracja: ndz 09 lut, 2020

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Deniu »

Przeszedłem dwa razy demo.
Podobało mi się , a jak. ale mam dużo obaw.
to może zacznę od minusów
-Jill ma krzywą lewą nogę i dziwnie biega, uniki robi tak, że mnie kolana bolą
-Jill przy poruszaniu się na boki zachowuje się tak, jakby jeździła na łyżwach, a nie chodziła po ziemi
-Model Jill przy obracaniu się, wpierw obraca biodrami, a potem górę modelu. Wygląda to jak obrót czołgu gdzie wieżyczka obraca się niezależnie od reszty modelu
-kiepska animacja znikania Nemesisa. Nemi niczym spiderman wyciaga swoje macki (nienaturalnie dlugie !, no come on 30m wyciagnal w niebo) zeby zniknac, od tak. Jak sie popatrzy w gore nad Nemiego gdzie zniknal....to nic tam nie ma. Niby czego on się to macką złapał ?
-brak jakiejś fajnej animacji po natrafieniu na nemiego. Po prostu otwieramy drzwi a tam od razu scenka, Jill tez sie go nie boi , tylko ,,o, co on mu teraz robi?'' słabe
-Słaby pomysł, żeby wrócić do wrogów znanych nam z re4 i 5 (wybuchającogłowych) bardzo słaby i kiepsko zrealizowany.
-brak jakiejś animacji przejścia zombie w nemi-zombie. Po prostu nagle z twarzy robi mu się bigos i już. Już w starym re 4 lepiej pokazali przemianę zwyklego zombie w ,,to cos dziwnego z macka zamiast glowy)
-ten dziwny zombie ma nadnaturalnie długą mackę
-za szybko się zmieniają w te nowe zombie, Powinno zajac troche czasu od dania ,,berka'' przez Nemiego do zamiany w nowe zombie, a nie natychmiast

troche cie czepiam, ale murzyn, który się chowa do metra jest nie do odnalezienia. Taki gruby a nie wiem gdzie się wcisnął ;p


+Miasto
+wykorzystanie starego soundtracku
+zewsząd mrugnięcia okiem do starych fanów gry (zauważyliście cyferblat gdzie w oryginale wsadzało się oba klejnoty by móc wreszcie dojsc do tramwaju?)
+fajnie ze widac ludzi uciekajacych, i ze jacys sa uratowani

Wiedziałem, że nie da się powtórzyć klimatu RE2, ale jakoś ...boję się czy czasem RE3 nie był za bardzo rushowany. Spokojnie dałbym im miesiąc więcej, byleby nałatali wszystkie dziury. czy dodali jakiś content.


Btw jak się padnie, i da niższy poziom trudności, to ma się karabin maszynowy ;)
Demo jest niestety mocno liniowe. W momencie, w którym mamy już węża i moglibyśmy wrócić się inaczej, niż reżyser dema zakladał. To te drzwi (magazyn z sejfem) magicznie się trzęsą od napierających w nie zombie i nie da się przez nie przejść. A chciałem zajść Nemiego od drugiej strony ;]
Awatar użytkownika
migda
Posty: 36
Rejestracja: sob 21 sie, 2010
Lokalizacja: Tworków

Re: Raccoon City Demo

Post autor: migda »

Demko mi sie bardzo podobało tylko strasznie krótkie.Muzyka i klimat na plus,nemek kozak,nie mogę się już doczekać z nim starć;-) chociaż no te zęby wyglądają trochę komicznie ale da się przeżyć.Nie podoba mi się natomiast dużo beczek wybuchających mam nadzieję że zmienią to w pełnej wersji.Zauważyliście że drzwi otwierają się z lekkim opóźnieniem? :zmiesz9:
Obrazek
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Raccoon City Demo

Post autor: RVRE »

migda pisze: czw 19 mar, 2020 Zauważyliście że drzwi otwierają się z lekkim opóźnieniem?
Trzeba klikać aby postać otworzyła drzwi szybciej.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Salvin »

Demo w sam raz na zapoznanie się z tytułem i podjęciem decyzji czy kupić czy nie. Gra jest inna niż oryginał. Równie dobrze mogliby ją nazwać zupełnie inaczej. Jeżeli by mi ktoś pokazał te lokacje bez przeciwników to nie skojarzyłbym, że to Raccoon City. Są co prawda odnogi, że można skręcić gdzieś w bok, ale nie czuję zupełnie tej otwartości. Wszystko jest korytarzowe. Jasne to tylko demo i może będzie to rozwinięte. Nie wszystko mi się jednak podoba. Gra jest miejscami za kolorowa, niekiedy wpada w cukierkowość. To już mi nie podchodziło na trailerach. Czuję, że będzie tu wykorzystywana mechanika z RE4 co średnio mi pasuje. Czyli strzelamy w głowę, przeciwnik upada i dobijamy nożem, bo jest on dość skuteczny. Poprzednicy wspomnieli o problemie sterowania. Ja gram na myszce i klawiaturze. Nie ma z tym żadnych kłopotów. Postać porusza się płynnie, celowanie jest przyjemne. Co do muzyki. Ciężko coś powiedzieć, bo jest jej niewiele. Miło było usłyszeć track z save roomu. Reszta natomiast bez rewelacji. Fajnie, że Mikhail dostał rozwinięte kwestie dialogowe. W oryginale już niemalże majaczył na skraju wykończenia. Tutaj będzie lepiej chyba. Nie podoba mi się za to Jill z charakteru. Widać ewidentnie napięcie między nią a najemnikami. Jakoś mnie nie przekonała do siebie i liczę, że nie będzie rzucała mięsem na prawo i lewo.

Na koniec czarna owca, czyli Nemesis. Nie podobał mi się od początku. Wygląda kiepsko i tak samo brzmi. Będzie niebezpiecznym przeciwnikiem, tylko co z tego jak brak grozy, która towarzyszyła pierwowzorowi. Walka z nim była bez emocji. Stary był nieustępliwy, ścigał do upadłego i miał świetny soundtrack. Nowy potrafi po prostu sobie ot tak zniknąć, robi jakiś przykuc. Dodatkowo twórcy zapowiadali, że pierwsze spotkanie z nim będzie dramatyczne. Mam nadzieję, że to zmienią w pełnej wersji, bo to co jest w demie z dramaturgią nie ma nic wspólnego.

Przejdę sobie demko ze 2-3 razy jeszcze, ale nie jestem przekonany ostatecznie do gry.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Recoil »

Nie podoba mi się za to Jill z charakteru. Widać ewidentnie napięcie między nią a najemnikami
No to wszystko się zgadza. Jest napięcie i w związku z tym adekwatnie się zachowuje. Mi się bardzo podobało to, jak sarkastycznie potraktowała Mikhaila. Chyba że źle zrozumiałem co masz na myśli :zmiesz8:
Dodatkowo twórcy zapowiadali, że pierwsze spotkanie z nim będzie dramatyczne. Mam nadzieję, że to zmienią w pełnej wersji, bo to co jest w demie z dramaturgią nie ma nic wspólnego.
Ktoś już podobny wątek poruszył. Weźcie pod uwagę, że (biorąc na wzór oryginał) spotkanie z najemnikami to nie jest początek gry, ale końcówka etapu miasta tak naprawdę. Nie jest powiedziane, że to spotkanie z Nemesisem jest pierwsze (co tłumaczyłoby lakoniczną uwagę Jill na jego widok - już go wcześniej widziała). W oryginale spotkała go pierwszy raz dużo wcześniej - przed komisariatem.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Salvin »

W oryginale też dała Carlosowi jasno do zrozumienia, że ich nie lubi, ale było to krótkie i stanowcze. Tutaj odniosłem ważnie, że jest naburmuszona. Ale może to tylko takie wrażenie. Za to zdecydowanie na plus charakter Carlosa względem pierwowzoru(którego nie lubiłem).
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Raccoon City Demo

Post autor: WESKER-DL »

Dobra, skończyłem 5 razy i wystarczy. Przeszedłem zdobywając wszystkie figurki, speedruny, Nemesisa położyłem nożem, wylizałbym wszystkie ściany i do premiery już nie ruszam (Dooma Eternal zdążę skończyć) więc nastał czas na podsumowanie tego co dostaliśmy. W EVIL TV przedstawię bardziej szczegółowo swoją opinię ale już teraz mogę kilka rzeczy opisać w formie pisanej.

Dopakowany Remake RE2 pod wieloma względami i zmiany które idą w dobrą stronę, jak podnoszenie w biegu przedmiotów, dynamika tej części ułatwi nam sporo. Sama mechanika uników to mistrzostwo i wyuczenie się tego stworzy z nas praktycznie nieśmiertelnych no o dodaje to realizmu bo w RE2 dostawaliśmy damage w dość bez sensowny sposób.

Gra zaczyna się w okolicach 10% gry co widać na mapie w oddali z miejscami gdzie będziemy po uruchomieniu pociągu (tam gdzie zasilanie mamy włączyć), Nemesisa spotykamy wiec wcześniej. Poziom trudnosci jest obniżony chyba w demie bo jest bardzo łatwo i amunicji maksymalnie sporo. Sama walka satysfakcjonująca ale to co zrobiło na mnie największe wrażenie to klimat miasta spotęgowany muzyką i chęcią eksploracji. To może się udać w 100%!

Nemesis dosyć prosty przy nauce uników, kilka strzałów i zatrzymany ale sama animacja i jego możliwości w tej fazie jaką zobaczyliśmy w demie to majstersztyk, będzie z nim sporo zabawy.

Nie mogę się doczekać premiery i do tej pory usatysfakcjonowany :)

Ps. W sejfie upgarde który świetnie się sprawdza w rozgrywce i maaaaaasa easter eggów dla fanów a to doceniam bardzo
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Raccoon City Demo

Post autor: PSKING »

Na 100% nie jest to pierwsze spotkanie z Nemkiem. Nie miało by to sensu. Jedna rzecz przyszła mi do głowy. Ugaszenie pożaru wężem było w oryginale na bardzo wczesnym etapie gry, a tu, tak jak wspomniał WeskerDL, to wcześniej był już późniejszy etap(poznanie oddziału, metro, samo nasze zadanie z dema, czyli uruchomienie pociągu). Mogę się mylić, ale sądzę że spotkanie z Carlosem, jak i metro w tej wersji będą na bardzo wczesnym etapie gry. Było przecież mówione że to miejsce ma stanowi swego rodzaju HUB...co traktuję z mocnym przymrużeniem oczu, bo na tą chwilę. Trailer na końcu zdaje się potwierdzać poprzestawianą kolejność wydarzeń.
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Borek25 »

Jeśli chodzi o easter eggi to znalazłem dwa spore nawiązania do serii megaman :] na prawdę są ciekawe, bo jeden jest ogromy a 2 mocno rzuca się w oczy, ale nie będę pisał dokładnie :P

A co do samego dema, to czy czasem nie jest to dokładnie ta sama wersja gry która była pokazana w pierwszym gameplayu jakoś w grudniu?
Bo jeśli to dokładnie ta sama wersja, to jest ogromna szansa na poprawę kilku rzeczy.

Nie wiem czy zauważyliście ale same zombie jakoś mało dźwięków wydają, te z re2 remake darły morde strasznie, a te jakby głosu nie miały, albo był bardzo cichy.

Co do rozkminy jaka to część gry zawarta w demie, to słuchajcie co mówi carlos, że jill musi się dozbroić, czyli na pewno nie jest to połowa, a przynajmniej 10-20%, zgaduje ze Brad już nie żyje, i jest już po akcji na posterunku RPD.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Recoil »

Nie wiem czy zauważyliście ale same zombie jakoś mało dźwięków wydają, te z re2 remake darły morde strasznie, a te jakby głosu nie miały, albo był bardzo cichy.
To logiczne. W ciasnych korytarzach jęki zombiaków się niosą. Na otwartej przestrzeni (nawet tak zamkniętej :p) głos nie ma się jak nieść, a do tego przecież miasto jest pogrążone w chaosie i różne dźwięki otoczenia zagłuszają wycie.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Raccoon City Demo

Post autor: PSKING »

Tak swoją drogą, Szakal, nie sądzę aby poprawiono to o czym wspominasz. To bardziej pobożne życzenia.
Pamiętam jak pierwszy raz grałem w demo Re2, nie miałem jeszcze PS4 i grałem u kuzyna. Jeśli dobrze pamiętam, nie dało się rozwalić okna z noża. Straszliwie go zraził ten detal, co mogę zrozumieć, mocno rzucało się to w oczy, nawet bardzo. Z tego co mi mówił, w pełnej wersji tego nie zmieniono. Wiem, że to detal, ale chcę przez to podkreślić, że nie sądzę aby zmienili to o czym piszesz.

Tak swoją drogą, zapomniałem w swojej opinii dopisać o...braku latarki. Na samym początku byliśmy w w kilku ciemnych miejscach, gdzie prawie nic nie było widać(nie oszukuję, i zostawiam ekran tak ciemny, jak zalecają). Wnerwiony powtarzałem, dlaczego Jill nie ma latarki jak Leon! Tylko że ma, i wyciągnęła ją później, olewając wiele innych miejsc w których jest ciemno. Zdecydowanie dopisał bym to do moich minusów. Latarka powinna być czymś, co włączasz samemu.
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Chris93 »

Cześć wszystkim w tych niespokojnych czasach! Jedyne co mogę napisać o demie to: DAWAĆ JUŻ PREMIERĘ!. Nemesis wydaje się jeszcze bardziej niebezpieczny niż w oryginale i to jest na plus, bo na razie podnosi adrenalinę (zamierzam grać na trudnym poziomie jak RE2 Remake). Mam nadzieję, że nie będzie wkurzał jak Mr.X. Jill dostała nowe wcielenie czy lepsze? Ocenię po ukończeniu gry. Mam wrażenie, że na chwilę obecną jest zbyt pewna siebie, co trochę psuje mi obraz Jill z RE3 1999 i remake'a 2002. Coś jeszcze? Ten Carolos... nie pasuje mi jego nowy "look". Wygląda jak Miguel z Tekken'a i wydaje się być jeszcze większym cwaniakiem niż w oryginale. Grafika, dźwięki (miałem ciarki jak usłyszałem Free From Fear , który został dobrze odświeżony i lepiej potraktowany niż Secure Place z RE2) wszystko jest na najwyższym poziomie. CZEKAM!
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Re: Raccoon City Demo

Post autor: PSKING »

Weź preorder, to dostaniesz oryginalne skiny:D.
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Borek25 »

Nie tylko skiny, bo jeszcze jakiś dodatkowy soundtrack ;)
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Raccoon City Demo

Post autor: RON!N »

Borek25 pisze: pt 20 mar, 2020 Nie tylko skiny, bo jeszcze jakiś dodatkowy soundtrack ;)
Chyba w kolekcjonerce :D
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Recoil »

Prawdopodobnie nic, czego nie będzie można później kupić jako DLC :p
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Borek25
Posty: 187
Rejestracja: sob 26 sty, 2019

Re: Raccoon City Demo

Post autor: Borek25 »

RON!N pisze: pt 20 mar, 2020
Borek25 pisze: pt 20 mar, 2020 Nie tylko skiny, bo jeszcze jakiś dodatkowy soundtrack ;)
Chyba w kolekcjonerce :D
Nie nie, jak się kupi przedpremierowo to jest jakiś dodatkowy soundtrack, przynajmniej tak jest z wersją na ps4 za 240zl digital
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 3 (2020)”