Zakończenie gry

Resident Evil Zero
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Zakończenie gry

Post autor: Diadem »

Co myślicie o samym zakończeniu gry?
http://www.youtube.com/watch?v=q_84vLfUvpI

RE0 to jeden z nielicznych Residentów, który ma jedno zakończenie, ale chyba nie można narzekać na nie za bardzo. Zawsze jak je oglądam to naprawdę czuć, że jest to wprowadzenie do RE1, a melodia wywołuje dreszczyk na plecach ;)

Ciekawe co autorzy mieli na myśli, pokazując nam tego motyla złapanego w pajęczynę? Miał symbolizować Rebecce idącą prosto w pułapkę, czy też bardziej ogólnie, że wszyscy którzy znajdą się w rezydencji wpadną w "pajęczynę" Umbrelli?
Pająka tam nie widać, czyli wszyscy mają szansę na ucieczkę, tak samo jak motyl?

Pozostaje też pytanie jak Rebecca dostała się do rezydencji, gdy po okolicznych lasach biegały sobie cerberusy? Mało ich chyba nie było, więc Rebecca musiała mieć niezłego fuksa.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Hehe odkopałeś temat ;) Mi pajęczyna i martwy motyl kojarzył się ze śmiercią i zasugerowaniem że jest wszędzie. A co do Rebbeci, w sumie nie wyjasniono jak dotarła, w Umbrella Chronicles jej scenariusz zaczął się od domku ogrodowego, kiedy spała więc wiemy tylko skąd wystartowała.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

WESKER-DL pisze:Mi pajęczyna i martwy motyl kojarzył się ze śmiercią i zasugerowaniem że jest wszędzie.
Tylko, że ten motyl martwy nie jest (jeszcze) i to może symbolizować szansę na ucieczkę. Gdyby był pokazany pająk, pożerający motyla, można by wnioskować, że dla Rebecci nie ma już ratunku.
WESKER-DL pisze:A co do Rebbeci, w sumie nie wyjasniono jak dotarła, w Umbrella Chronicles jej scenariusz zaczął się od domku ogrodowego, kiedy spała więc wiemy tylko skąd wystartowała.
Tak, to jest ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=gPl-JD4xJao

Yawn jej się przyśnił ;) Swoją drogą dziwne, że tak sobie spokojnie spała w najlepsze. Musiała nie spotkać żadnego cerberusa w drodze ze wzgórza do rezydencji.
nemesisdestro
Posty: 1577
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nemesisdestro »

Heh jak dla mnie to zakończenie jest naprawdę spoko, salutowanie na koniec czy też szczegółowe pokazanie śmierci Marcusa naprawdę pozostają w pamięci zaś co do samej końcówki to mnie najbardziej zastanawiał ten huk tuż na samym końcu, kurczę za pierwszym razem myślałem że to Billy sobie strzela w łeb ale to dosyć bez sensu ;) pewnie bardziej chodziło o podkreślenie faktu że Rebecca zeszła z deszczu pod rynnę ;)
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Motywów jest sporo w zakończeniu, spodobał mi się motyw zerwania nieśmiertelnika (uznanie za martwego), choć wiemy dobrze że później Becc'a ju go nie miała (RE1, Remake).

A co do motylka, w sumie nie wiadomo czy żyje, skrzydła ma poszarpane, a ich ruchy może wywoływać wiatr (zauważ że cała pajęczyna jest w ruchu) ;)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
pinek
Posty: 537
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: co skad?

Post autor: pinek »

Rebecca niema czasem tatuażu z motylkiem, jest on widoczny w stroju leech hunter, dobrze kojaże?
---->www.pajacyk.pl<----
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Diadem pisze:Pozostaje też pytanie jak Rebecca dostała się do rezydencji, gdy po okolicznych lasach biegały sobie cerberusy? Mało ich chyba nie było, więc Rebecca musiała mieć niezłego fuksa.
Becca trafiła tam po pierwsze wcześniej niż Alpha Team, a po drugie w dzień. Z obu tych powodów w lasach mogło być spokojniej.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Pierwszy powód odpada, bo już wcześniej były doniesienia o brutalnych atakach zwierząt w lasach, później już wiemy że to sprawa uroczych dobermanów, a co do dnia czy nocy, w tym przypadku nie ma to znacznenia, naleciałość z horrorów a przecież osobniki zarażone nie wybierają i nie rozróżniają dnia czy nocy. Moim zdaniem po prostu miała farta (a tak tak szybko uciekała przed Cerberami że ze zmęczenia od razu wskoczyła do łóżka :smiech3: )
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal »

Jak dla mnie to ten motyl oznacza, że zagrożenie nie minęło i Rebecka wkraczając do rezydencji ponownie wystawia się na niebezpieczeństwo. Motyl = Rebecka, pajęczyna = zagrożenie.

A to, że dziewczyna doszła do rezydencji nie niepokojona można wytłumaczyć tym, że ścieżka którą szła była wolna od potworów, bo np. polowały akurat gdzieś indziej, albo była ogrodzona jakimś płotem, czy czymś w tym rodzaju. Może było też tak, że ścieżka nie była zbyt długa i zwyczajnie miała fuksa :P.
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
Kazuo
Posty: 147
Rejestracja: sob 29 mar, 2014
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Kazuo »

Zawsze mnie bawiła nieporadność Rebeki w RE1, biorąc pod uwagę to całe jej doświadczenie z RE Zero - w rezydencji Spencera to ona powinna rozstawiać potwory po kątach, a przecież jak wiadomo jest zwykłym popychadłem :P
Awatar użytkownika
LimaXa
Posty: 137
Rejestracja: wt 18 cze, 2013
Lokalizacja: Piechowice

Post autor: LimaXa »

Kazuo pisze:Zawsze mnie bawiła nieporadność Rebeki w RE1, biorąc pod uwagę to całe jej doświadczenie z RE Zero - w rezydencji Spencera to ona powinna rozstawiać potwory po kątach, a przecież jak wiadomo jest zwykłym popychadłem :P
Pewnie dlatego że na pierwszym planie miał znajdować się Chris;P

Ja tam bym nie zaliczała tego spania Beccki z UC tak na poważnie do historii (pewnie wrzucili bo brakowało im misji), już wole nie wiedzieć jak się tam dostała, w Remake poznajemy ją przy rannym Richardzie i może lepiej by tak zostało ; p
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Z pewnością kiedy było wydawane re1 nie było w planach re0, więc takie kwestie sa raczej oczywiste
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Kazuo
Posty: 147
Rejestracja: sob 29 mar, 2014
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Kazuo »

Ale kiedy był wydawany REmake, to RE0 było już w planach (od dawna, bo pierwotnie gierka miała się ukazać na N64), więc chociaż tam mogli to poprawić. Nie mówię, że zaraz Rebecca miała kosić zombie jak Chris czy Jill, no ale że nie mogła sobie poradzić nawet z jednym Hunterem (w scenariuszu Redfielda trzeba ją ratować), to już lekka przesada.
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal »

A to nie było tak, że skończyła jej się amunicja?
Przecież są momenty w grze w której nią sterujemy i normalnie możemy walczyć z zombiakami jak każdą inną postacią.
Ostatnio zmieniony pt 02 maja, 2014 przez Szakal, łącznie zmieniany 2 razy.
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
LimaXa
Posty: 137
Rejestracja: wt 18 cze, 2013
Lokalizacja: Piechowice

Post autor: LimaXa »

Coś mi się zdaje że właśnie było słychać pierw strzały a później się chowała gdy Hunter na nią lazł.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

To juz takie dywagacje w zasadzie ;) ale nie znajdziemy na to wytlumaczenia. W re0 też nie pewnym krokiem stąpała, reszta zależała od nas jak już nią sterowaliśmy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
LimaXa
Posty: 137
Rejestracja: wt 18 cze, 2013
Lokalizacja: Piechowice

Post autor: LimaXa »

WESKER-DL pisze:To juz takie dywagacje w zasadzie ;) ale nie znajdziemy na to wytlumaczenia. W re0 też nie pewnym krokiem stąpała, reszta zależała od nas jak już nią sterowaliśmy.
Właśnie, to od nas zależało czy będzie niczym Terminator czy nie ; p
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 0”