Resident Evil Zero HD (XONE, X360, PS4, PS3, PC)

Resident Evil Zero
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

TheMitu97 pisze:RE Zero już wydane, jednak u mnie w najbliższym czasie nie zagości. W internecie pojawiła się masa ludzi, którzy narzekają z powodu braku obsługi ratio 4:3, a także wymuszonej wysokiej rozdzielczości.
Ale przecież gra wspiera ratio 4:3. Nawet rozdzielczość podana w minimalnych wymaganiach systemowych to właśnie 1024:768, czyli właśnie 4:3.

EDYCJA: W ustawieniach można też sobie ustawić rozdzielczość 640x480. Nie jestem jednak pewien, czy gra faktycznie wówczas działa w takiej rozdzielczości, czy też jest to po prostu rozdzielczość renderowania, bowiem aktywny obszar gry wydaje się być większy, niż 640x480px (tak na oko, bo nie mierzyłem).
Ostatnio zmieniony sob 23 sty, 2016 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

Nie wiem, nie miałem tej gry u siebie, gra może i wspiera ratio 4:3, ale według dużej ilości ludzi gra jest wyświetlana poprawnie tylko na 16:9. Na 4:3 pojawia się niby czarny obszar dookoła wyświetlanego ekranu. Ja tylko powtarzam to, co przeczytałem na innym forum, więc nie jestem w stanie sprawdzić. No i oczywiście sporo osób narzeka na powolne działanie gry, czyli ta sama bajka co z Remake HD. Z drugiej strony to bardzo dobrze, że dodali niższe rozdzielczości, szczególnie dla osób ze słabszymi komputerami, bo w Remaku najniższa rozdzielczość do wyboru to było 1024x768. A że ja mam "wooden PC" to efektem było 20 klatek w porywach.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Poproszę urlop! Kurde mało czasu się szykuje a tu Residentowy głód co raz większy. Dziś doszedłem do wagonika i w jednym miejscu miałem gorąco, nietoperz uwalił mnie 3 razy, jednak na hardzie, mając tylko granatnik z 6 pociskami spudłować nie można, przy okazji wpadł pucharek za małe nietoperze. Reszta gry w większości to wymijanie no damage i hard staje się łatwy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Ja niestety mam pewien problem w walce z końcowym bossem na Hardzie. Otóż zachowałem zbyt mało amunicji (14 shellsów do strzelby i 7 do granatnika), i niestety po wystrzeleniu wszystkiego nie załącza się sekwencja poprzedzająca otwieranie dachu :hilfe:
Chyba muszę się cofnąć w save'ach sporo wcześniej, druga walka z tyrantem i pierwsza z głównym bossem pochłonęły już większość najcenniejszej amunicji :(
Awatar użytkownika
LeonSKennedy20
Posty: 26
Rejestracja: czw 30 sty, 2014
Lokalizacja: Polska

Post autor: LeonSKennedy20 »

Wydaje Ci się łatwiejsze czy jednak trudniej?
Łatwiejsze ;)
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Deus Ex pisze:Ja niestety mam pewien problem w walce z końcowym bossem na Hardzie. Otóż zachowałem zbyt mało amunicji (14 shellsów do strzelby i 7 do granatnika), i niestety po wystrzeleniu wszystkiego nie załącza się sekwencja poprzedzająca otwieranie dachu :hilfe:
Chyba muszę się cofnąć w save'ach sporo wcześniej, druga walka z tyrantem i pierwsza z głównym bossem pochłonęły już większość najcenniejszej amunicji :(
Na hardzie w ogóle jest mało amunicji dlatego Ci którzy będą przechodzić na tym poziomie to baaardzo polecam wymijanie przeciwników (w ogóle darować sobie walki z mimicry marcusami i pająkami), korzystanie z noża mija się z celem bo za duży damage dostają postaci a ciacha się bardzo długo zombiaki. Większość opiszę w poradniku kiedy go skończe bo w kilku momentach można zaoszczędzić amunicję, zwłaszcza do Shotguna. Warto też pamiętać o cofaniu się po amunicję jeżeli gdzieś ją zostawiliśmy w grze, przyda się na koniec ;)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Deus Ex pisze:Ja niestety mam pewien problem w walce z końcowym bossem na Hardzie. Otóż zachowałem zbyt mało amunicji (14 shellsów do strzelby i 7 do granatnika), i niestety po wystrzeleniu wszystkiego nie załącza się sekwencja poprzedzająca otwieranie dachu :hilfe:
Chyba muszę się cofnąć w save'ach sporo wcześniej, druga walka z tyrantem i pierwsza z głównym bossem pochłonęły już większość najcenniejszej amunicji :(
Jeżeli pozostawiłeś gdzieś w Training Facility amunicję, to warto się przed walką po nią cofnąć, zwłaszcza że wystarczy skoczyć do windy, lvl 1 i jesteśmy tam, gdzie praktycznie zaczynamy po rozbiciu pociągu. Moja rada jest taka, że zawsze jak w lokacji leży jakiś przedmiot, to próbujemy go podnieść. Później widzimy co pozostało na mapie. Na Easy to praktycznie przesada jest z tą amunicją :D Hej, DeX, nie obiecałeś mi czegoś?
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
squallaz_PL
Posty: 31
Rejestracja: ndz 01 lut, 2015
Lokalizacja: Planet Earth

Post autor: squallaz_PL »

Wesker Mode jest taki sobie. Poziom trudności to Normal. Rebecca ma fajny kostium ( chyba najlepszy z dostępnych) fajny fryz jak na chłopca :-D i czerwone oczy. Wesker cały czas wydaje dźwięk (taki dziwny dźwięk jakby lecący odrzutowiec w oddali połączone z czymś paranormalnym) Jego atak gałami jest nawet silny. Do trybu przechodzi wszystko co zdobyto w Leech Hunter. No i Wesker potrafi łączyć roślinki lecznicze.
Ostatnio zmieniony ndz 24 sty, 2016 przez squallaz_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
The only thing that can defeat power is more power. That is the one constant in this universe.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Zasada z przedmiotami jest prosta, najlepiej zostawiać je w głównym holu i w ogóle w save roomach. Polecam również ustawić aby druga postać nie strzelała (idle) bo po co marnować naboje? Da się dzięki temu też przyoszczędzić a już nie daj Boże dawać partnerowi lepsze bronie niż handgun.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

TheMitu97 pisze:Ja tylko powtarzam to, co przeczytałem na innym forum, więc nie jestem w stanie sprawdzić. No i oczywiście sporo osób narzeka na powolne działanie gry, czyli ta sama bajka co z Remake HD. Z drugiej strony to bardzo dobrze, że dodali niższe rozdzielczości, szczególnie dla osób ze słabszymi komputerami, bo w Remaku najniższa rozdzielczość do wyboru to było 1024x768. A że ja mam "wooden PC" to efektem było 20 klatek w porywach.
Ok, już wiem o co chodzi. Gra wprawdzie pozwala na wybór rozdzielczości, ale wewnętrzna rozdzielczość, w której gra jest renderowana, jest stała (1080p chyba). Niezależnie od wybranej rozdzielczości, gra renderuje tła, tekstury, shadery i wszystko inne w wysokiej rozdzielczości, a potem skaluje w dół; stąd klatkowanie na słabszych komputerach.

Dziwi mnie, że po REmake HD, gdzie ponoć ten błąd również występował, w Zero go nie poprawiono. Z drugiej strony, nie poprawiono nawet tego, że kursor myszy jest cały czas widoczny na ekranie, dopóki go fizycznie nie przesuniesz poza ekran. :/
Ostatnio zmieniony pn 25 sty, 2016 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

Po lekkim przegrzebaniu czeluści internetowych doszedłem do tego samego wniosku. Skoro rozdzielczość tak naprawdę nic nie zmienia, to wprowadzenie możliwości jej zmiany pozostaje zagadką, gdyż gra i w najniższej i w najwyższej będzie działać tak samo (bez sęsu). Jednakże do Remake HD wydany został prosty programik, dzięki któremu można zmienić rozdzielczość renderowania, a tym samym zwiększyć klatki. Na podobną łatkę do Zero przyjdzie nam jednak poczekać.

Przy okazji, można ręcznie zmienić sobie ratio na 4:3 poprzez edycję pliku config.ini. Gra wówczas nie wyświetla tego czarnego obramowania, ale minusem jest sknocenie menu głównego i ekranu inwentarza (znaczniki pulsu i przedmiotów są porozwalane w złych miejscach).
Ostatnio zmieniony pn 25 sty, 2016 przez TheMitu97, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No i hard wczoraj został skończony. Łącznie trzy posiedzenia przy konsoli, oszczędzajcie amunicję, mój set przed ostatnią walką z Marcusem:

Obrazek

Ps. Jeszcze ammo zostało po walce ;) Marcus w ostatniej formie jest prosty, więcej problemów sprawiał proto tyrant ze względu na wielkość pomieszczeń. Ehh fajnie było wrócić do tej gry po 14 latach ;)
Ostatnio zmieniony wt 26 sty, 2016 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
squallaz_PL
Posty: 31
Rejestracja: ndz 01 lut, 2015
Lokalizacja: Planet Earth

Post autor: squallaz_PL »

Moje ustawienie przed ostatnią walką na Hard'dzie:

Zostało jeszcze trochę ammo po walce.
Spoiler!
Ostatnio zmieniony wt 26 sty, 2016 przez squallaz_PL, łącznie zmieniany 2 razy.
The only thing that can defeat power is more power. That is the one constant in this universe.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No podobne sety ale fakt ammo zostaje jeszcze bo odciąganie Marcusa od Becci to tylko kilka strzałow. Gratuluję squallaz przejścia ;)
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
LeonSKennedy20
Posty: 26
Rejestracja: czw 30 sty, 2014
Lokalizacja: Polska

Post autor: LeonSKennedy20 »

Dzisiaj skończe normal, zobaczymy czy hard taki trudny :D
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Jeżeli będziesz trzymał się wytycznych to będzie raczej kwestią czasu zaliczenie tego trybu aczkolwiek jego poziom jest jeszcze wyższy niż w re1, to z pewnością.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
LeonSKennedy20
Posty: 26
Rejestracja: czw 30 sty, 2014
Lokalizacja: Polska

Post autor: LeonSKennedy20 »

Znaczy się teraz akurat trochę strollowałem bo ogarnąłem juz harda na gacku ale to było pare ładnych lat temu :D nie wiem jak teraz :)
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No ja też już kilkanaście lat temu ogarniałem hard, jest różnie ale skilla się pamięta a przy remake1 było mi jeszcze łatwiej niż dawniej.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
PaLa
Posty: 443
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: PaLa »

Wy mówicie o Hardzie a ja na Normalu nie mogę dziada Marcusa ubić :D
"Umowy nie było, forsy też nie będzie"
Awatar użytkownika
LeonSKennedy20
Posty: 26
Rejestracja: czw 30 sty, 2014
Lokalizacja: Polska

Post autor: LeonSKennedy20 »

No i Hardzik wczoraj ogarnięty ;) były momenty kryzysu ale udało się :)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 0”