Biohazard DASH

Nieoficjalne edycje, mody i inne dodatki
Awatar użytkownika
Onkelz
Posty: 10
Rejestracja: wt 01 kwie, 2008
Lokalizacja: Śląsk

Biohazard DASH

Post autor: Onkelz »

Właśnie trafiłem w sieci na małą wzmianek o planach wydania kiedyś takiej gry na SEGA SATURN i z tego co wyczytałem to miało sie to rozgrywać w rezydencji po wybuchu. Ma ktoś więcej info na ten temat? Gra już byłą w produkcji czy to tylko był koncept?
"That which does not destroy us,makes us stronger" F. Nietzche
Awatar użytkownika
Barry
Posty: 888
Rejestracja: śr 07 lut, 2007
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Barry »

Pierwsze słyszę, możesz podać link do tej strony. :rad11:
Awatar użytkownika
Onkelz
Posty: 10
Rejestracja: wt 01 kwie, 2008
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Onkelz »

Podam linki do kilku tematów na BIOFLAMES o tym - dość ciekawy smaczek ta informacja:]

http://www.bioflames.com/forum/viewtopi ... light=dash (użytkownik temp tłumaczy francuskie info z Survivhora na english :) )
"That which does not destroy us,makes us stronger" F. Nietzche
Awatar użytkownika
Forte
Posty: 171
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: z Domu

v.1

Post autor: Forte »

W zasadzie o BIOHAZARD DASH czy też RESIDENT EVIL THE BEGINNING albo RE 1.25 (z takimi nazwami można się spotkać w internecie) wiemy bardzo mało. Temat mnie zainteresował, więc postanowiłem zrobić małe dochodzenie w sprawie tej gry. A więc zaczynajmy! :smiech3:


CHAPTER I: THE BEGINNING

Jest rok 1996. Sony Playstation całkiem nieźle udomowiło się na rynku, wychodzą dobre gry. Pojawił się BIOHAZARD w Japonii a następnie wydano wersje w U.S.A pod nazwą RESIDENT EVIL. Gra przyjęła się bardzo dobrze za sprawą wymownego klimatu i oddania w ręce graczy czegoś świeżego.

Niedługo po wydaniu gry rozpoczęto prace nad sequelem. Myślano jednak aby zaserwować fanom jeszcze jedną grę z serii. Capcom wpadł na pomysł wydania "Resident Evil Dash"...

Genki Playstation interview with Yoshiki Okamoto, overseer of development for all Capcom games.

Biohazard Dash was thought of between the development of BH1 and BH2. The starting point of the scenario is that there exists a room underneath the Tyrant’s incubation room. The story of the game unfolds three years after the events of BH1. The characters are different and this time infected plants have attacked the inhabitants of Raccoon City. The victims have changed partially into plants. It is as if everyone is slowly transforming into some plant.

The developers wanted to use the same areas (that were in BH1) but with cracks, spiders’ webs, etc added in order to indicate the flow of the time, as well as some new rooms.

But this would have taken too much time to be developed and the release of BH2 would have been pushed back, so the idea of Biohazard Dash was abandoned.
źródło: http://survivhor.biohazardfrance.net/RE_DASH/
Tłumaczenie: http://www.the-horror.com/forums/archiv ... -9732.html

Wywiad pochodzi z Japońskiego magazynu PlayStation. W wolnym tłumaczeniu na naszą rodzimą słowiańszczyznę, brzmi mniej więcej tak:
Biohazard Dash miał być realizowany pomiędzy tworzeniem BH1 a BH2. Na początku scenariusza pojawiało się ukryte pomieszczenie pod pokojem inkubacji Tyranta. Historia gry natomiast rozpoczyna się 3 lata po wydarzeniach z BH1. Postaci są inne a przeciwnikami okazują się zainfekowane rośliny, które atakują mieszkańców Raccoon City. Okazuje się, że ofiary częściowo mutują w rośliny... wygląda to jakby wszyscy powoli transformowali się w jakąś roślinę/rośliny.

Twórcy chcieli użyć tych samych miejsc (które byływ BH1) ale zniszczonych, z sieciami pająków, itp. dodanymi aby uwidocznić upływ czasu. Planowanych było też kilka nowych pomieszczeń.

Jednakże, cały ten projekt zająłby zbyt dużo czasu aby zostać dokończonym, i wydanie BH2 zostało by przesunięte, także pomysły na Biohazard Dash zostały porzucone.
To wszystko co wiadomo "oficjalnie" o tej zaginionej części. Ale to nie koniec naszej podróży... the Evil is still Alive...

CHAPTER 2: THE CAPCOM CHRONICLES

Achtung! Informacje w tym chapterze należy traktować z ostrożnością. Znajdują się co prawda w poważniejszych "serwisach" ale nie zapominajmy, że pisali je ludzie nie mający tak naprawdę styczności z grą.

Na angielskiej wikipedii, w artykule o Resident Evil 2, możemy przeczytać następujące info:
W 1995, prezes Capcom Planning Room 3, Yoshiki Okamoto wyjawił pomysł na kolejną grę znaną jako Biohazard Dash. Toczyć miała się 3 lata po wydarzeniach z 1 części, w zniszczonej rezydencji Specnera oraz wokół niej. Pojawić miały się dwie nowe postacie, walczące z roślinnymi kreaturami. Jednakże, pomysł ten został szybko zaniechany aby pojawić mógł się Biohazard 2, prawdziwy sequel toczący się w Raccoon City. Głównym powodem porzucenia Dasha była zbyt duża ilość czasu wymagana do ukończenia tej gry, co spowodowało by przesunięcie premiery prawdziwego sequelu. Projekt został więc na dobre porzucony.
Informacja w zasadzie brzmi bardzo podobnie. Przed RE2 miał być RE DASH. Miały być roślinki, nowe postacie, pomieszczenia i ruiny Spencer Mansion...

Użytkownik Grey Fox na forum Bioflames, zacytował natomiast z jakiejś Wiki taką oto informację;
Gray Fox pisze:Biohazard DASH would place Jill and Chris in the ruins of the Spencer mansion, as they set out to investigate a nearby zombie plant some months after the events of the original Resident Evil.

Dash intended to use the same environment as the original, but would feature new enemies, areas and weapons. Production of DASH was quickly cancelled in favor of Resident Evil 2, but it is believed that certain aspects of the game made it to Resident Evil: Director's Cut, as well as the Battle Mode featured in the Saturn version of Resident Evil.
Szukając skąd znalazł tę informację, natrafiłem na ten link. Nie mam jednakże pojęcia jak bardzo można ufać informacjom z tej wiki, niech każdy sam najlepiej oceni. Poniżej oczywiście tłumaczenie na Polski:
Biohazard Dash wrzucił by Jill i Chrisa do ruin rezydencji Spencera, gdzie musieli by przeprowadzić dochodzenie w sprawie pobliskiej zombie plant*, kilka miesięcy po wydarzeniach z oryginalnego resident Evil.


Dash zawierałby te same lokacje co oryginał, ale z dodatkiem nowych przeciwników, plansz i broni. Produkcja Dasha została jednak szybko anulowana ze względu na Resident Evil 2, uważane jest jednak, że niektóre aspekty gry wykorzystano w Resident Evil: Director;s Cut a także w Battle Mode znajdującej się w wersji gry wydanej dla Sega Saturn.
*Niestety, nie wiem jak dokładnie przetłumaczyć to zombie plant. Może chodzić zarówno o roślinkę, albo jakąś miejscówkę gdzie pojawiają się zombie...

Z informacji powyżej dowiadujemy się kilku nowych, ważnych informacji. Miała być i Jill i miał być Chris. Miały być nowe bronie. Ale co najważniejsze dowiadujemy, że niektóre aspekty gry mogły, zostać zaimplementowane do Director's Cut oraz wersji na Saturna...

CHAPTER 3: THE CURIEN MAN..... SPENCER MANSION INCIDENT

Sega Saturn. Uczcijmy pamięć tego zacnego sprzętu minutą ciszy. ... no dobra, dość tej megalomanii. W naszym dochodzeniu zostaje właśnie pierwszy raz wspomniana konsola Sega Saturn. Jak zapewnie wiecie, po wydaniu RE na PSX, Capcom zdecydował się wypuścić porty na PC'ta i konsolę Segi. Każda z nich trochę różniła się zawartością od pierwowzoru, ale my na warsztat weźmiemy tą Saturnową.
Różni się ona kilkoma rzeczami; przede wszystkim nowymi przeciwnikami (the Tick, Golden Tyrant, Zombie Wesker) oraz trybem Battle Mode. Czy to są te "implementacje" z DASH? Postaram się rozwiać wasze wątpliwości na tyle na ile mi się uda;

Zombie Wesker
Zanim jeszcze Wesker dorósł do roli wielkiego villiana chcącego opanować świat, po prostu był czarnym charakterem w RE, który w dodatku zginął. Jego Zombiewersja pojawia się za to w trybie Battle Mode na Saturna. Niby zwyczajny smaczek.... ale jeśli RE: Dash miał dziać się 3 lata po wydarzeniach z RE, i jeśli ciało Weskera nie zostało zniszczone w wybuchu? Może pierwotnie miał się pojawić jako przeciwnik w DASH?

BATTLE MODE
Czym jest ten tryb Battle w zasadzie? Jego celem jest wyeliminowanie przeciwników i dobiegnięcie na czas do celu. Jak można go powiązać z DASH? Wystarczy przyjrzeć się tłumaczeniu tego słówka. Dash po polsku znaczy Sprint. Nasuwają się pewne skojarzenia, nieprawdaż? W dodatku, tryb ten wita nas komunikatem "You must defeat all the enemies and enter into the mysterious zone". Czym jest owe "mysterious zone"? Pokojem ze złotym tyrantem? A może początkowo chodziło o tajne pomieszczenie pod tym, gdzie budzi się Tyrant...?

The Tick
Tutaj niespecjalnie mogę się czegoś doszukać. Być może był to concept na przeciwnika z DASH, ale to oczywiście czysta spekulacja.

CHAPTER 4: THE LAST SPECULATION

Użytkownik z forum www.The-Horror.com napisał:
Ridley W. Hayes pisze: As far as I know it was planned without the involvement of the original BH staff. There was also a confusion relating BH DASH to the BH port for Sega Saturn that originated from the UK press. On February 17, 1997 Capcom held a conference in Japan to address the current state of development of both BH2 (BH1.5) and the SS port of BH. It was stated that once BH was complete, they came with the idea of DASH which would feature small tweaks of the gameplay along with some changes to the plot, but since it was canned, Capcom wanted to hold onto the ideas and include them in the SS port. BH for the SS was mentioned a few times by the UK press as BH DASH due to this. So, probably the Tick, Golden Tyrant and such were planned for DASH but moved to the port instead, who knows.
moje tłumaczenie:
O ile mi wiadomo [BH DASH] był planowany bez udziału grupy odpowiedzialnej za pierwszą część. Także pojawiła się dezorientacja łącząca BH DASH z portem na Segę Saturna, zrodzona w prasie z UK. 17 Lutego 1997 roku, Capcom w czasie Japońskiej konferencji mającej przybliżyć stan prac zarówno nad BH2 (wersja znana dziś jako 1.5) oraz portu BH na Saturna. Oznajmiono, że kiedy zakończona pierwszego BH, pojawił sie pomysł DASH'a który zawierał by zarówno małe zmiany w gameplayu oraz w fabule, jednakże ponieważ został anulowany, Capcom chciał wykorzystać kilka pomysłów i umieścić je w porcie na Saturna. BH na Segę był przez to więc, kilka razy nazywany mianem BH DASH. Możliwe więc, że the Tick, Złoty Tyrant i podobne były planowane dla DASH ale przeniesione do portu. Kto to wie.
Nie wiem skąd autor posiada te informacje, ale jego wypowiedź zdecydowanie trzyma się kupy. Nie jest to jednak nic innego niż solidnie brzmiąca teoria. Ta sama osoba w dalszej części postu pisze także; "There are also a bunch of sketches of unknown areas featured on the Biohazard Archives book that some believe to be somewhat reminiscent to the original idea of DASH"

Niestety nie posiadam jeszcze tych szkicy, także na razie nie będe mógł ich wstawić.

Ciekawą kwestią jest także przeciwnik z RE2 o nazwie "Ivy". Fani spekulują, że może on pochodzić ze wczesnych konceptów z RE 1.25. Poniżej linki, pochodzące z wspomnianej wcześniej francuskiej strony;

http://zapodaj.net/bf87b96e1baf7.jpg.html
http://zapodaj.net/95120e9929bb0.gif.html
http://zapodaj.net/593a02b87f91d.jpg.html

Chapter 5: REVELATIONS

Czym więc dokładnie była/mogła być Biohazard: DASH? Czy miała szansę się przebić, czy być tylko szybkim spinoffem nastawionym na zarobienie pieniążków? Ponieważ gra została anulowana na poziomie pre-produkcji, zapewne nigdy się tego nie dowiemy. :rad11:

PS. Informacja dla Modów i Admina, jeśli tekst przypadł do gustu zarówno wam jak i pozostałym użytkownikom, to z chęcią przerobiłbym go odpowiednio aby mógł się pojawić w jakieś wersji na stronie muzeum :rad11:
They see me Rocket Launching, they hatin'
nemesisdestro
Posty: 1577
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nemesisdestro »

Temat rodem z "Sensacji XX wieku" - żem się wciągnął że tak to ujmę ;) Nie powiem zagadkowa sprawa słyszę o tym po raz pierwszy, ciekawe ile z tego jest prawdą a ile domysłami, kto wie? biorąc pod uwagę że już samo RE2 przeszło burzliwą fazę produkcji - i nie tylko ta odsłona z resztą, jestem skłonny uwierzyć że niemała część z tych informacji jest bliska prawdy. Ech aż człowiek się rozmarzył...to by było coś ;)
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. BH w Japonii miał premierę 22 marca 1996 roku a w listopadzie tego samego roku dostępna była już wersja prototype (RE 1.5). W pół roku zdołali by stworzyć aż dwa tytuły? Nawet osobne studia?

A co do ewentualnych zapożyczeń gameplayu z DASH'a. W RE2 mamy aż 3 tryby gry na czas. Oczywiście mowa tutaj o To-Fu itd. Battla dodali później być może właśnie jako częściowa spuścizna po zaniechanym projekcie (i występuje w nim ni z gruchy ni z pietruchy Chris). Jest coś na rzeczy niewątpliwie ale to już typowa sprawa dla detektywa X :D
Ostatnio zmieniony pt 27 gru, 2013 przez RON!N, łącznie zmieniany 2 razy.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Forte
Posty: 171
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte »

[RONIN] pisze:Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. BH w Japonii miał premierę 22 marca 1996 roku a w listopadzie tego samego roku dostępna była już wersja prototype (RE 1.5). W pół roku zdołali by stworzyć aż dwa tytuły? Nawet osobne studia?

To Japończycy, oni mają zupełnie inną mentalność jeśli chodzi o pracę :rad11: poza tym, czy RE 1.5 nie powstawał na kodzie RE 1, czy coś w tym rodzaju? Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że wyczytałem gdzieś, kiedyś coś w tym właśnie stylu. Zastanawiający jest jeszcze fakt, że powstawała też (podobno) wersja na Saturna...

A tak swoją drogą, jeśli faktycznie 1.5 tak szybko powstawał, to nic dziwnego, że zaniechali DASH, żeby skupić wszystkie siły na nowej części.
They see me Rocket Launching, they hatin'
Maestro
Posty: 743
Rejestracja: sob 08 sty, 2011
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Maestro »

Jakby nie patrzeć, RE1 zostało wydane na Saturna, więc pewnie RE2 też docelowo miało znaleźć się na tej konsoli ;)
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Maestro pisze:Jakby nie patrzeć, RE1 zostało wydane na Saturna, więc pewnie RE2 też docelowo miało znaleźć się na tej konsoli ;)
Myślę że to nie do końca słuszna teoria. Trzeba pamiętać że na horyzoncie miał się pojawić Dreamcast, a dla Saturna to już było dużo co potrafił RE1. Nie mniej, Prawdopodobnie wszystkie tryby przechodzenia na czas (do Merdów z RE4) pochodzą z DASH'a.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Forte
Posty: 171
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte »

[RONIN] pisze:
Maestro pisze:Jakby nie patrzeć, RE1 zostało wydane na Saturna, więc pewnie RE2 też docelowo miało znaleźć się na tej konsoli ;)
Myślę że to nie do końca słuszna teoria. Trzeba pamiętać że na horyzoncie miał się pojawić Dreamcast, a dla Saturna to już było dużo co potrafił RE1. Nie mniej, Prawdopodobnie wszystkie tryby przechodzenia na czas (do Merdów z RE4) pochodzą z DASH'a.
Musimy wziąć też pod uwagę, że Saturn bardzo dobrze radził sobie w Japonii. Bodajże więcej software'u sprzedawało się na niego aniżeli na PlayStation nawet.
W tym wypadku bardzo prawdopodobnym jest, że Capcom chciał zarobić w swoim ojczystym kraju wydając na SS RE 2.

Może zwyczajnie, grę zaczęto opracowywać na Saturna ale po zaprzestaniu prac i rozpoczęciu wszystkiego od nowa, okazało się, że maszynka Segi nie jest już w stanie dźwignąć nowej wersji RE 2?

Równie dobrze pracy mogli też zaprzestać przy 1.5 z tego samego powodu. Who knows :rad11: . Plotki głoszą, że było ukończone ok. 20% gry na SS.
Ostatnio zmieniony pn 04 maja, 2015 przez Forte, łącznie zmieniany 1 raz.
They see me Rocket Launching, they hatin'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Unofficial Resident Evil”