[RONIN] pisze:Nie wiem czy to ta sama historia, ale w pierwowzorze właśnie to CV była kontynuacją. Capcom chciał pocisnąć w lepszą technologię (3D) i wybrał jako lokum Sege bo Sony nie miało niczego lepszego niż PS1. Ale Sony miało umowę że szaraczek dostanie trylogię RE więc, powstał RE3 który odziedziczył troszkę z RE2, troszkę z DC i liznął CV.
Nemesis US pisze:Veronica chyba miała byc numerowana częścią ale wyszło to bardziej wtedy od mediów, które samowolnie ochrzciły ją cyferka w tytule.
WESKER-DL pisze:Oczywiście, że miała być numerowana, do tej pory pamiętam recenzję na DreamCasta
(tylko gdzie ta recka była, poszukam)
CODE: Veronica nigdy nie miało być numerowaną częścią i nie ma to nic wspólnego z umową z Sony (której notabene nawet nie było). Od samego początku była to gra o podtytule CODE: Veronica. Sama idea wydania gry na Dreamcast powstała z tego, że Capcom nie był w stanie (z powodów technicznych) zrobić wersji RE2 na Saturna; dlatego w ramach "przeprosin" obiecano fanom Segi ekskluzywną (he he) grę na następce Saturna - Dreamcasta, gdzie już żadne ograniczenia techniczne nie występowały. Wciąż była to jednak gra "poboczna". A ponieważ w tym czasie Capcom był zawalony robotą (jeden zespół pracował nad grą znaną wówczas jako RE3, inny - prowadzony przez Kazuhiro Aoyama - pracował nad RE1.9 / Gaiden, a jeszcze inny - dowodzony przez Hideki Kamiya - pracował nad RE0 na N64), CV został outsourcowany do Nextech i TOSE; reżyserię obiął Hiroki Katoh, który wcześniej pracował z Nextech nad portem RE1 na Sega Saturn.
Prace nad (wówczas) RE3 zaczęły się jeszcze przed wydaniem RE2. Pierwotnie gra miała się dziać na luksusowym liniowcu, a głównym bohaterem był HUNK (
LINK). Reżyserem był wówczas Masaaki Yamada, głównym planistą Hideki Kamiya. W połowie 1998 roku prace nad RE3 zostały przeniesione na PS2. Decyzja spowodowana była tym, że Capcom chciał mieć nową część RE w okolicach premiery PS2, a żeby jakość gry była odpowiednia ("the BIOHAZARD quality"), to prace nad nią musiały rozpocząć się dużo wcześniej. W tym momencie, po wielkim sukcesie RE2, Kamyia awansował na reżysera RE3, zaś dowodzenie nad RE0 przejął po nim Koji Oda.
Przeniesienie RE3 na PS2 oznaczało jednak, że PS1 nie dostałoby już żadnego "wielkiego" RE (RE2 wyszedł w 1998, PS2 miało mieć premierę dopiero w 2000r - oznaczało to dwa lata bez wielkiego tytułu na najpopularniejszą wówczas konsolę). RE1.9 / Gaiden, który był wówczas w produkcji na PS1, od początku miało być dużo mniejszą grą, takim side-story do głównej linii fabularnej. Dlatego postanowiono, że 1.9/Gaiden stanie się RE3 (przy czym jednocześnie zwiększono budżet gry i wielkość zespołu), a gra Kaymia na PS2 dostanie numerek "4".
CV tak jak zaczął jako outsourcowana gra poboczna (bez numerka), tak pozostał nią do samego końca.
Ot i cała historia.
Źródła:
http://projectumbrella.net/articles/Yas ... t-Umbrella
http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... stcount=17