Zdrowie w grze i obrażenia - poradnik.

Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zdrowie w grze i obrażenia - poradnik.

Post autor: TheMitu97 »

Witam, ostatnio wpadł mi do głowy ciekawy pomysł, który udało mi się zrealizować w niecały jeden dzień. Jak zapewne wiadomo zdrowie w grach typu Resident Evil 3 pokazywane jest na zasadzie Fine, Caution i Danger. Często zastanawialiście się ile dokładnie macie punktów życia? Ile uderzeń zdoła przetrwać Jill zanim padnie jak długa na ziemię? Z pomocą przyszedł mi program Cheat Engine, w którym po znalezieniu odpowiedniej linijki pokazane jest zdrowie naszej postaci w wersji cyfrowej, dzięki czemu, na zasadzie testowania zdołałem poobliczać obrażenia zadawane przez poszczególnych przeciwników itp. Tak więc zaczynamy:

1) Zdrowie:
Według Cheat Engine w pełni zdrowa Jill posiada 200 punktów życia. Teraz objaśnienie jak to się ma do statusów:

Fine - od 200 do 101 punktów życia
Caution (żółte) - od 100 do 41 punktów życia
Caution (pomarańczowe) - od 40 do 21 punktów życia
Danger od 20 do 0 punktów życia
Poison - co 1 sekundę tracimy 1 punkt życia
Virus - mamy go tylko raz, podczas walki z Nemesisem pod wieżą zegarową. Z moich obserwacji wynika, że nie robi on absolutnie nic (no może poza tym, że nie widzimy swojego stanu zdrowia)

Od razu zaznaczam, że posiadanie zero punktów życia jest możliwe (zdarzyło mi się raz po oberwaniu z beczki) i postać nadal będzie żyła, lecz zginie od byle draśnięcia nawet najsłabszego potworka.

2) Przedmioty lecznicze:
Gdzieś na forum widziałem już rozpiskę na ten temat, lecz mimo wszystko podam ją raz jeszcze dla utrwalenia:

Zielone zioło - 50 punktów życia
Zielone zioło (podwójne) - 100 punktów życia
Zielone zioło (potrójne) - 200 punktów życia
Zielone zioło + czerwone zioło - 200 punktów życia
Sprej leczniczy - 200 punktów życia

Działania niebieskiego zioła tłumaczyć nie muszę, każdy wie jak ono działa (dodam jednak, że nie uzupełnia nam żadnych punktów życia) Sprej leczniczy także nie leczy trucizny.
Wbrew temu, co czytałem gdzieś na forum, potrójne zielone zioło, miks zielonego i czerwonego oraz sprej leczniczy nie uzupełniają nam 75% zdrowia, lecz całe 100%, czyli 200 punktów życia.

3) Obrażenia
To będzie najdłuższy podpunkt tego poradnika, aby go opracować musiałem przejść całą grę i dać się pobić niezliczoną ilość razy przez niezliczone ilości potworków ;)
Dla Nemesisa zrobiłem osobny podpunkt, gdyż ma on dosyć dużo ataków.

Zombie - W tej grze zombiaczki posiadają trzy rodzaje ataków:
- Ugryzienie: proste, zombie łapie i gryzie. Bez względu na rodzaj, szybkość i posturę zabiera nam zawsze 30 punktów życia, jeśli nie odepchniemy go szybko to zostaniemy ugryzieni 2 razy, co daje 60 punktów życia.

- Ugryzienie w nogę: niektóre zombie wolą się czołgać niż chodzić. Wówczas atak zabiera 5 punktów życia, zwykle jesteśmy gryzieni 2 razy, a jak nie zdepczemy zombiaka szybko to 3 razy, co daje nam 10 lub 15 punktów życia.

- Wymiotowanie kwasem: atak używany, gdy nasza postać znajduje się na wysokości lub na schodach. Tutaj miałem trochę problemów, lecz doszedłem do wniosku, że taki atak zadaje nam 5 lub 20 punktów życia. Zależne jest to od odległości. Jeżeli stoimy przy krawędzi to stracimy 20 punktów, a jeżeli nieco dalej, to stracimy tylko 5.

Pies - Pieski mają tylko jeden atak, którym jest gryzienie. Zabierają nim 22 punkty życia.

Drain Deimos - Te zarażone pchełki, muchy czy Bóg wie co mają 2 ataki:
- Uderzenie łapą: Zabiera nam 20 punktów życia

- Ssanie: Przykleja się do naszej postaci, wysysając płyny ustrojowe i przy okazji zabierając 40 punktów życia. W przeciwieństwie do zombiaków nie trzeba tutaj walić we wszystkie przyciski na padzie/klawiaturze aby się uwolnić, gdyż nie daje to żadnego efektu.

Kruki - Ptaszyska mają tylko jeden atak, czyli dziobanie. Jedno dziobnięcie - 5 punktów życia do tyłu.

Pijawki - Pijawki także mają jeden atak, czyli przyklejanie się do naszego ciała i wysysanie krwi. Kolejny przeciwnik, u którego trudno było obliczyć zadawane obrażenia, jednak z wysuniętych przeze mnie wniosków wynika, że zabierają one około 15 punktów życia. Wliczam w to margines błędu plus minus 1 punkt hp.

Pająki - Przerośnięte, ale rzadkie, posiadają 2 ataki:
- Plucie kwasem: kolejny problem, raz zadaje 5, a raz 20. Zapewne tak jak w przypadku zombie jest to zależne od odległości. I przy okazji daje nam status poison.

- Uderzenie: Nie wiem na czym ten atak polega, czy jest to ugryzienie, czy uderzenie odnóżami, wiem tylko, że zabiera ono 30 punktów życia.

Małe pająki - Wylatują po śmierci dużego pająka, spotykamy je także w jednym pomieszczeniu w wieży zegarowej. Skaczą na nas z dołu i gryzą, zabierając 1 punkt życia. Zupełnie niegroźne stworzonka (chyba że na dangerze).

Hunter - Najgroźniejsze stworzonka w grze, ustępuje jedynie Nemesisowi i Grave Diggerowi. Posiada dwa ataki:
- Uderzenie pazurami: zabiera 25 punktów życia.

- Uderzenie pazurami z wyskoku: to już bardziej groźniejsze od podstawowego, zabiera 35 punktów życia.
UWAGA: Jeśli nasze zdrowie jest na poziomie Caution lub niżej, wtedy ten atak kończy się natychmiastową śmiercią poprzez dekapitację, więc miejcie się na baczności!

Hunter Gamma - To żabo-podobne stworzenie posiada dokładnie te same ataki co zwykły Hunter. Oprócz tego, gdy nasze zdrowie jest na niskim poziomie (Caution i niżej), może wykonać atak, polegający na połknięciu naszej postaci w całości. I tyle. Przy dobrym rozstawieniu spotykamy je tylko raz w ilości sztuk dwie.

Grave Digger - Przerośnięta dżdżownica, którą spotykamy dwa razy. Posiada jeden atak, jednak w trzech formach:
- Dziabnięcie: Wykonuje go podczas walki w kanałach przed tramwajem. Zabiera nim 40 punktów życia.

- Dziabnięcie z zaskoczenia: wykonuje go tylko na cmentarzu, wynurzając się nagle z pod ziemi. Zabiera ono aż 60 punktów życia, więc warto na nie uważać.

- Dziabnięcie (wersja "cmentarna"): Stosuje go po wynurzeniu się z ziemi i zwykle długo się do niego przygotowuje. O dziwo zadaje mniejsze obrażenia. Tracimy jedynie 45 punktów życia.

DODATKOWO:

Helikopter Nicholaia - Ten "przeciwnik" pojawia się w wieży kontrolnej, ale tylko wtedy, gdy zdecydowaliśmy się skoczyć z mostu. Posiada tylko jeden atak, którym jest wystrzelenie rakiety. Jedna rakieta zabiera 60 punktów życia, a Nicholai ma ich u siebie sporo, więc zachować szczególną ostrożność. Nie korzysta on jednak z karabinku Gantlinga.

Skrzynie na parkingu - Nie, to nie jest przeciwnik ;) Mimo wszystko umieszczam tutaj małą wzmiankę o nich. Jeżeli podczas szybkiego wyboru na parkingu nie wybierzemy żadnej opcji, to Jill zostanie walnięta skrzynkami i spadnie w dół. Zabiera to 101 punktów życia jakby kogoś to ciekawiło. Testowane przy posiadaniu w pełni zdrowej postaci, nie wiem co się stanie, gdy będziemy mieli mniej niż połowę punktów życia.

Woda na cmentarzu - To także nie jest przeciwnik. Mimo tego, jeśli spadną do niej lampy, podczas walki z Grave Diggerem, to możemy otrzymać obrażenia przez porażenie prądem. Są one zależne od ilości lamp, leżących w kałuży. W przypadku jednej lampy stracimy 20 punktów życia, a w przypadku dwóch leżących lamp stracimy 30 punktów życia. Lepiej więc unikać kontaktu z wodą.

4) Nemesis:
To monstrum będziemy spotykać w grze bardzo często. Z biegiem wydarzeń przejdzie on szereg mutacji, zwiększając tym samym arsenał ataków. A jest ich sporo. Nemesis posiada cztery formy, w każdej po kilka ataków:
Nemesis (normalna forma) - spotykana w początkowym etapie gry, posiada aż 5 ataków:
- Uderzenie pięścią szybkie: trudne do uniknięcia i zabiera 35 punktów życia.

- Uderzenie pięścią wolne: to już łatwiej ominąć, ale mimo wszystko zadaje mniejsze obrażenia. Tracimy tylko 30 punktów życia

- Złapanie i wyrzucenie: co tu dużo mówić. Łapie nas i wyrzuca przed siebie lub za siebie. Bez względu w którą stronę nas rzuci, tracimy przez to 35 punktów życia.

- Złapanie z zamiarem przebicia macką: niebezpieczny atak, ale bardzo łatwo się z niego wyrwać. Po złapaniu Jill przytrzymuje ją przez jakiś czas, a po chwili przebija na wylot macką, tak jak to uczynił z Bradem. Jeśli uda nam się wyrwać z uścisku przed jego końcowym atakiem to stracimy tylko 5 punktów zdrowia. Jeśli nam się nie uda - giniemy na miejscu.

- Strzał z bazooki: czasami spotykamy Nemesisa uzbrojonego w tytułową bazookę. Należy uważać na ataki z jej pomocą, gdyż jedno trafienie z rakiety zabiera naszej postaci 50 punktów życia.

Nemesis (walka pod wieżą zegarową) - ta forma zawiera wszystkie ataki poprzedniej formy plus dodatkowe dwa:
- Dźgnięcie macką: Używa tego ataku tylko wtedy, gdy nie jest uzbrojony w bazookę. Zabiera nim 35 punktów życia. Warto dodać, iż cios wyprowadzony podczas cutscenki nie zadaje nam obrażeń. Otrzymujemy po nim tylko status Virus.

- Uderzenie macką: Także używany, gdy Nemesis nie posiada bazooki. Tracimy po nim 30 punktów życia. Zwykle po uderzeniu macką wyprowadzony zostaje dodatkowy cios z poprzedniego myślnika, więc możemy stracić nawet 65 punktów życia.

Nemesis (druga forma) - Bardziej niebezpieczna niż poprzednie, posiada 6 rodzai ataków:
- Uderzenie macką: Inne niż te w pierwszej formie i zadaje nam mniej obrażeń. Tracimy zaledwie 25 punktów życia.

- Przeciągnięcie po podłodze: Nie wiedziałem jak to nazwać. Nemesis łapie naszą postać macką za nogę i przeciąga po podłodze jak szmatą. Bardzo ciekawy jest fakt, iż ten atak nie zadaje nam żadnych punktów obrażeń! Należy jednak uważać przy wstawaniu po owym ataku, gdyż jeśli wstaniemy zbyt szybko, to zostaniemy uderzeni macką.

- Uderzenie macką po podniesieniu się z ziemi: Gdy postać wstanie zbyt szybko po przeciągnięciu po podłodze, zostaniemy uderzeni macką, która odbierze nam 40 punktów życia.

- Złapanie i uderzenie o podłogę: Nemesis chwyta naszą postać, owijając ją swoją macką i zaczyna uderzać o ziemię dwukrotnie. Atak bardzo niebezpieczny, gdyż tracimy po nim aż 122 punkty życia! Dodatkowo jeżeli będziemy się ociągać z powstaniem po ataku, to oberwiemy jeszcze raz macką, tracąc kolejne 25 punktów życia.
W trakcie walki w Fabryce Śmierci, po oblaniu go kwasem kilkukrotnie, Nemesis może nas złapać i uderzyć o ziemię tylko raz. Stracimy wtedy tylko 61 punktów życia.

- Dźgnięcie macką (Tylko podczas walki w Fabryce Śmierci): Podobne do ataku podczas walki pod wieżą zegarową, jednak ten atak nie zaraża naszej postaci, ale zadaje więcej obrażeń (50 punktów życia). Póki co Nemesis zastosował ten atak tylko podczas walki w Fabryce Śmierci po oblaniu go kwasem dwukrotnie. Przed tą walką nie zaobserwowałem podobnego zachowania.

Nemesis (finałowa forma) - Ostatnia forma i jednocześnie ostatni przeciwnik w grze. Posiada 5 ataków:
- Zwykłe uderzenie macką: Nemesis wykonuje szybkie uderzenie boczną macką, które zabiera 20 punktów życia.

- Mocne uderzenie macką: Tym razem potwór wykonuje nieco dłuższy zamach, a po udanym uderzeniu tracimy 40 punktów życia.

- Plucie kwasem: Gdy jesteśmy daleko od niego, Nemesis będzie starał się opluć nas kwasem. Udane trafienie w naszą postać zwiastuje utrata 20 punktów życia.

- Kwas z ciała: Czasami z ciała Nemesisa wydobywa się kwas. Gdy będziemy stać zbyt blisko możemy nim oberwać. Tracimy wówczas 5 punktów zdrowia.

- Przygniecenie: Nemesis wykonuje zamach całym ciałem w celu zgniecenia naszej postaci: Zabiera ono 60 punktów życia.

Dodatkowa uwaga do ostatniego wyboru w grze. Jeżeli wówczas nie wybierzemy żadnej opcji, to Nemesis opluje nas kwasem po czym zdechnie na dobre. Kwas ten jednak nie zadaje żadnych obrażeń, lecz dostajemy status Poison.

5) Dodatkowe uwagi:
- Wszystkie wartości były sprawdzane na poziomie Hard, w wersji na PC.
- Carlos ma także 200 punktów życia i przyjmuje dokładnie takie same obrażenia co Jill.
- Podczas testów pominąłem wybuchowe beczki. Za dużo roboty z tym, gdyż zadawane obrażenia są zależne od odległości. Mimo tego, mając nawet maksymalną ilość zdrowia, to postać nie przeżyje wybuchu, który nastąpił obok niej.
- Gorąca para i kwas w Fabryce Śmierci nie zadaje nam żadnych obrażeń.
- Zabraniam kopiowania i edytowania bez mojej zgody!!!

Jeżeli wam się spodoba, to mogę wykonać podobne poradniki do innych części resa :rad12:
Awatar użytkownika
damian2412
Posty: 25
Rejestracja: pn 17 paź, 2011
Lokalizacja: Radlin

Post autor: damian2412 »

Mam tylko jedno pytanie: jakiego poziomu trudności to dotyczy?
Bo chyba im wyższy tym większe obrażenia? Dawno nie grałem więc mogę się mylić i dlatego pytam ;)

A tak poza tym szacuneczek za chęci i oczywiście za rozpisanie tego :)
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

damian2412 pisze:Mam tylko jedno pytanie: jakiego poziomu trudności to dotyczy?
TheMitu97 pisze:Wszystkie wartości były sprawdzane na poziomie Hard, w wersji na PC.
krzys837
Posty: 62
Rejestracja: pn 24 gru, 2012
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: krzys837 »

Trudny, masz wyżej.

A poradnik bardzo fajny :rad10:


UP: Kilka sekund szybciej.
Ostatnio zmieniony wt 07 kwie, 2015 przez krzys837, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

Ciekawe zestawienie, na pewno trochę czasu zajęło opracowanie tego. Bardziej jednak przydatny byłby chyba poradnik opisujący jak to się ma od drugiej strony tzn. jakie obrażenie zadaje potworom nasza broń. Coś w stylu:
- aby zabić zombie nożem musisz go dziabnąć 15 razy
- aby zabić Grave Diggera musisz użyć 5 pocisków zamrażających, albo 9 zapalających, albo 7 kwasowych.

Wtedy taką wiedzę można wykorzystać podczas rozgrywki, a to ile nam potwór zabiera życia cóż to chyba tylko wiedza dla graczy, którzy chcą przejść grę nie używając (lub do maksimum ograniczając użycie) środków leczących.
Najlepiej nie dać się złapać ani zombie, ani Nemesisowi, ani niczemu innemu bez względu czy zabiera 30 punktów życia, czy 60 ;)
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

@UP Ogólnie dzięki za pochwały, lecz opracowanie obrażeń jakie zadajemy potworom to coś, co byłoby bardzo trudne do zrobienia, gdyż przeciwnicy przyjmują losowe ilości ołowiu, zależne także od odległości (w przypadku np. strzelby). Zombie raz zginie od 5 strzałów z pistoletu a raz od 10 (to jest przykład). Ja chciałem zrobić coś bardziej ambitnego, coś czego nie podjęło się wielu, albo i nie podjął się nikt do tej pory, if you know what I mean :rad2:

Mimo wszystko jeżeli bardzo byście chcieli to mogę nad tym się pobawić, ale co do Nemesisa to gdzieś na forum widziałem ile trzeba w niego pakować ołowiu aby padł, więc nie chciałbym zbytnio robić drugi raz tego samego.

Przy okazji wspomnę, że porobiłem parę podobnych testów w Code Veronice, lecz tam zajęłoby to nieco więcej czasu, gdyż każde zombie zadaje różne ilości obrażeń (jeden 10, drugi 15, a niektóre cwaniaczki biorą po 20 punktów).
Awatar użytkownika
damian2412
Posty: 25
Rejestracja: pn 17 paź, 2011
Lokalizacja: Radlin

Post autor: damian2412 »

Sorki, niedopatrzenie z mojej strony ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 3 Nemesis”