Ogólne pytania odnośnie fabuły serii RE

Ogólne dyskusje o fabule serii
Awatar użytkownika
AT
Posty: 744
Rejestracja: pt 31 sie, 2007
Lokalizacja: Blackbourn
Kontakt:

Post autor: AT »

nemesisdestro pisze:informacja o śmierci,prawdopodobnie miała zapobiec prawdopodobnemu ukradnięciu zainfekowanego ( a przez to cennego, na polu badań nad bronią biologiczną) już ciała. Przynajmniej tak ro rozumiem.
Warto dodać, że w jakiś sposób trzeba było też wyjaśnić tajemnicze "zniknięcie" Alexii ;)

Jedu Alomar, na przyszłość staraj się bardziej sprecyzować swoje pytania.
Ostatnio zmieniony wt 21 lip, 2009 przez AT, łącznie zmieniany 1 raz.
"In his house at R'lyeh dead Cthulhu waits dreaming."
H.P. Lovecraft
Pietra$
Posty: 29
Rejestracja: śr 20 sie, 2008
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Pietra$ »

Mam jedno pytanie które mnie nurtuje od dłuższego czasu - grając w Resident Evil na PSX Chrisem to jak spotykamy pierwszy raz Becky w save roomie to sie przedstawia a przecierz byli razem w STARS i zapewnie sie wczesniej widzieli.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Mogli się nie znać - pamiętasz zdjęcie członków STARS w ich biurze na komisariacie policji przy śmigłowcu? Brakuje tam właśnie Rebecci, gdyż ona dołączyła do STARS najpóźniej.

Jak podaje timeline - Rebecca w czerwcu dołączyła do STARS, zaś wysłanie Bravo Team w Arklay miało miejsce w drugiej połowie lipca.
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Witam mam pytanie: która z części dzieje się predzej RE2,RE3 czy RE:Outbreak File#2 z góry przepraszam jak pytanie nie takie czy coś.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Zajrzyj do Timeline Diadema. File 2 jest nieco rozsiany, więc trudno jednoznacznie stwierdzić, jednak Diadem rozłożył to na czynniki pierwsze. Jeśli chodzi o RE2 i 3, to tak: Zaczyna się RE3, Jill zostaje zarażona, wtedy RE3 ma pauzę, rozgrywa się RE2, po czym kończy sie RE3.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

I jeszcze jedno pytanie: w Resident Evil Survivor na PSX jest lokacja która przypomina rozwaloną Rezydencję z RE1 czy to jest replika znajdująca sie na Shenna Island czy to ta rezydencja(jest rozwalona) z góry dzięki za odpowiedź.
Pietra$
Posty: 29
Rejestracja: śr 20 sie, 2008
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Pietra$ »

A no tak tam nie było jej na zdjęciu, a co do Survivor to chyba nie była replika tylko taka jakby przykrywka dla fabryki produkującej Tyranty T-103
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Witam mam pytanie: Jak Nicholai dostał się do Szpitala w Raccoon gdzie Carlos go spotyka??
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

To pytanie jest według mnie tendencyjnie postawione. Skąd niby ktoś miałby to wiedzieć? Równie dobrze mógłbyś zapytać w jakich okolicznościach do tramwaju dostał się Mikhail, gdyż tego też nie wiadomo do końca. W takich pytaniach musisz sobie sam domniemać, która opcja wydaje się najbardziej prawdopodobna/oczywista.
Awatar użytkownika
KotNaKacu
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 maja, 2010
Lokalizacja: Białystok

Post autor: KotNaKacu »

A ja mam takie pytanie, pewnie na nie już odpowiedziano, ale bez bicia przyznam, ogrom forum i postów/tematów na nim mnie przytłacza.
Chciałbym o jakiejś chronologii względem gier się dowiedzieć, tzn jak się czasowo do siebie gry mają, spory galimatias w tym jest, bo i na wiele platform, i kontynuacje, oraz prequele... remake'i i tak dalej. Pogubić się w tym można.
Grałem do tej pory tylko w tytuły PC (poza RE2, w które grałem z kumplem ponad dekadę temu na PSX :D )i za bardzo nie wiem co wnoszą i w jakich ramach czasowych pozostałe nie PCt'owe części. Mógłbym prosić o jakiś zarys?
GFWL: KotNaKacu <- (PC)
skype: karol.kotowicz
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Rzuć okiem TU. Timeline Diadema mówi dosłownie WSZYSTKO ;D
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
KotNaKacu
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 maja, 2010
Lokalizacja: Białystok

Post autor: KotNaKacu »

Widziałem ten Timeline i poza tym, że jest OGROMNY i przebogaty w treść, to ja jednak wole prostsze rozwiązanie mojego problemu ;)
Jeśli już mam czytać TAK dużo tekstu, to wolę poczytać Biblię, bez urazy dla Diadema, ale jest ciekawsza.
GFWL: KotNaKacu <- (PC)
skype: karol.kotowicz
Awatar użytkownika
Michał666666
Posty: 203
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: Gierczyce

Post autor: Michał666666 »

Heh, jak dla mnie Timeline naszej kochanej serii, przygotowany przez Diadema, jest po prostu tym, czym powinien być prawdziwy chronologiczny zapis wydarzeń w serii Resident Evil. Ja kiedy go pierwszy raz czytałem, to tak mnie wciągnął, (zważywszy na fakt, że chronologia po angielsku, zawiera naprawdę mało wiadomości), że musiałem przeczytać cały zapis. Naprawdę dobra robota, wiadomości obowiązkowe dla każdego prawdziwego fana serii :rad10: . Szkoda tylko, że po wydarzeniach z RE 4, nie ma już wzmianek na temat wydarzeń z późniejszych lat (mimo, że każdy wie jakie były :smiech6: ). Ale jakby były jakieś plany dotyczące opisu kolejnych wydarzeń z 2006, 2008 i 2009 roku, to byłbym szczerze wdzięczny :rad12:
"A blessing for the living, a branch of flowers for the dead.

With a sword for justice, the punishment of death for the villains.

By this, we arrive at the altar of the saints."
Awatar użytkownika
Patriko6b
Posty: 82
Rejestracja: czw 03 cze, 2010
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Patriko6b »

Timeline Diadema przeczytałem cały :rad7: Co do kwesti pytań to czasami ciekawi mnie, jak Carlos (lub Nicholai, w zależności od wybranej drogi) dostał się do Salles Office (które było odcięte od reszty alejek :rad11: ) Czyżby przeskoczył przez ogień, czy nauczył się latać? Dziwi mnie także brak posągów, które w RE 2 przesuwaliśmy, aby zdobyć Red Jewel. I ostatnie pytanie. Czy jest możliwe, aby akcja RE 2 działą się odrazu po wyjściu Jill z komisariatu? (była już wtedy noc)
- Ty kupilem sobie wlasnie monitor, i na kartonie jest taki znaczek ze szklanka, co on oznacza?
- Że zakup trzeba opić !
Awatar użytkownika
Kelchesse beta
Posty: 72
Rejestracja: sob 04 lip, 2009
Lokalizacja: We mnie ta potęga?

Post autor: Kelchesse beta »

Co do powyższego... Skoro Carlos przeskakuje płomienie na placu przed wieżą to czemu by nie te płomienie? Poza tym on mógł znać tajny skrót lub w przeciwieństwie do Jill umiał wspinać się po autach... A brak posągów jest taki bo pewnie naszemu drogiemu Capcomowi nie chciało się kopiować posążków... I mniej więcej to możliwe że akcja re 2 mogła się dziać od razu po wyjściu Jill w re 3... Mówię mniej więcej bo nie wiemy jak szybko Brad zamienił się w zombi... W re 3 przy wejściu umiera a w re 2 już żyje... Szybko strasznie. {oza tym była już dyskusja o tym że Brad nie powinien zmartwychwstać [m.in. zniszczenie kręgosłupa czy coś...]
Avatar i sygnatura.
Made by Nemesis destro.
Ps.Łatwiej się mówi Kel nie trzeba pisać całego nicku,mi nie przeszkadza krótsza forma.
Awatar użytkownika
Patriko6b
Posty: 82
Rejestracja: czw 03 cze, 2010
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Patriko6b »

O Bradzie czytałem. Dla mnie to jest poprostu kanoniczne w RE 2. Ale zauważcie, że po wyjściu z komisariatu (kiedy jest już noc i mamy lockpick) zwłoki Brada znikają. Czyli jest duże prawdopodowieństwo, że już się w Zombie zamienił. No chyba, że Nemesis zabrał zwłoki Brada i ten tego :smiech2:
Aha i jeszcze jedno. Jak idziemy przez Ulicę Jacka (ta, na której jest bar i sklep z ciuchami) to słychać krzyk i znajdujemy zgryzionego człowieka. Po krzyku można sądzić, że zginął przed chwilą. Jak zostaniemy na tej ulicy dłużej, lub wyjdziemy i wejdziemy spowrotem, to gościu już się przechadza jako Zombi :) Więc możliwe, że Brad też mógł się tak szybko zamienić (był nawet wcześniej ugryziony, jeszcze w barze Jacka)
A co do zadeskowanych drzwi, to wyobrażam sobie to tak. Te w holu można sobie wyobrazić, jako bez desek i zamknięte na Kartę od Marvina :rad2: . Te w korytarzu do biura STARS, jako zamknięte na klucz (zapomniałem na jaki, ale na pewno były lock w RE 2) Te na korytarzu do pomieszczenia, w której znajdujemy kartę Jill mogą być zadeskowane i ściągnął je... Marvin. Znajdujemy go w pokoju zabaw (nieprzytomnego), a jak wracamy (a raczej uciekamy przed Nemesisem) to już go nie ma. Można wtedy sądzić, że poszedł w ten korytarz, ostatnio opisywany (Jill tamtędy nie przechodziła więc nie mogła go widzieć) i ściągnął ten eee... Stół? Można go nawet w RE 2 zobaczyć opartego o ścianę obok. Potem jednak wrócił, a drzwi, od pomieszczenia z dowodami, w tym korytarzu ze schodami zamknął na klucz, potem odwiedził go Leoś i gościu zamknął drugie drzwi (którymi Leoś wszedł do środka :) ) Mam nadzieję, że może komuś pomogłem.
Ostatnio zmieniony czw 01 lip, 2010 przez Patriko6b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ty kupilem sobie wlasnie monitor, i na kartonie jest taki znaczek ze szklanka, co on oznacza?
- Że zakup trzeba opić !
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

Patriko6b pisze:Co do kwesti pytań to czasami ciekawi mnie, jak Carlos (lub Nicholai, w zależności od wybranej drogi) dostał się do Salles Office (które było odcięte od reszty alejek :rad11: ) Czyżby przeskoczył przez ogień, czy nauczył się latać?
Jest to związane z mechaniką gry/założeniami twórców. Musieli przecież jakoś ograniczyć mapy dla Jill, dlatego jest ogień, dlatego są barykady itp.
Nie oszukujmy się. Gdyby akcja gry działa się w realnym świecie to jakiś ogień w alejce, czy barykada pewnie nie zatrzymałaby Jill. Nie mieszajmy więc realizmu z założeniami twórców gry. Jill musiała być trochę, ułomna :/ ;) bo inaczej zbyt łatwo wydostałaby się z miasta.
Patriko6b pisze:Dziwi mnie także brak posągów, które w RE 2 przesuwaliśmy, aby zdobyć Red Jewel.
Jest to również związane z mechaniką gry. Posągi były elementami ruchomymi. Nie stanowiły części tła i nie zostały przeniesione z RE2 do RE3 gdyż nie było takiej potrzeby. Nie możesz przecież liczyć na to Patriko, aby ktoś te posągi "domalował" do tła. Autorzy posłużyli się tutaj prostym kopiuj-wklej. Jak to mówią control C, control V i magistra będziesz miał ;)
Patriko6b pisze:I ostatnie pytanie. Czy jest możliwe, aby akcja RE 2 działą się odrazu po wyjściu Jill z komisariatu? (była już wtedy noc)
Dokładnej godziny nikt nie poda niestety, ale od razu to na pewno nie było. Claire i Leon przybyli na posterunek RPD mniej więcej 24 godziny po tym jak opuściła go Jill. Przez ten czas, dużo rzeczy mogło się tam dziać.
Awatar użytkownika
DoubleFace
Posty: 42
Rejestracja: sob 12 cze, 2010
Lokalizacja: Sztum

Post autor: DoubleFace »

Pytanie 1: Co niósł tyrant Ivan wychodząc z rezydencji z Vladimirem? Czyjeś zwłoki, ale kogo?
Pytanie 2: Co hodowano w tych szklanych rurach w laboratorium z Tyrantem z Remake?
Pytanie 3: z czego i jak powstały Lab Monsters?
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

1 Wydaje mi się, że to nie były zwłoki, tylko TALOS, najbardziej zaawansowany z tyrantów.
2 w jednej z takich szklanych kapsuł był tyrant T-002 - pewnie tam trzymano coś podobnego...
3 hasło ze słownika RE:
Słownik RE/Diadem pisze:Broń biologiczna Umbrelli, powstała w wyniku wszczepienia genów muchy i wirusa &#8222;T&#8221; do ludzkiej tkanki. Z wyglądu, chyba najbardziej odrażający potwór korporacji. Powstała podobnie jak Cerberus w laboratorium w rezydencji Spencera. Z powodu zredukowanych skrzydeł Chimera nie potrafi latać jak mucha, ale doskonale wspina się po pionowych ścianach i potrafi poruszać się po sufitach pomieszczeń. Szybka i zwinna, często ukrywa się w przewodach wentylacyjnych i atakuje korzystając z ramion podobnych do szczęk. Jest przy tym nosicielem larw, które mogą przekształcić się w nowe Chimery. Z niewiadomych przyczyn projekt ten nie był tak intensywnie rozwijany, jak projekty Tyrant czy Hunter. Wiadomo, że po zniszczeniu laboratorium w górach Arklay, nad rozwojem Chimer pracowano w rosyjskiej placówce Umbrelli na Kaukazie. Potwór znany jest też jako Lab Monster.
Lab Monster chyba nie miały oznaczenia kodowego, tak jak cerberus, neptun czy hunter. Z drugiej strony, potwór powstał w wyniku celowej manipulacji, nie przypadkowej infekcji. Dlaczego w takim razie nie miały oznaczeń kodowych. Być może brak posłuszeństwa ze strony chimer mógł zadecydować o zarzuceniu tego projektu we wczesnej fazie badań, mimo to chimery zaadoptowały się do środowiska i przetrwały w systemie wentylacyjnym kompleksu.
Ostatnio zmieniony pn 12 lip, 2010 przez Deus Ex, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Paul
Posty: 330
Rejestracja: ndz 22 sie, 2010
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Paul »

Czy wirus, którym zainfekował się Wesker, to specjalna odmiana wirusa G, czy też T? Różne są zdania na ten temat, inni twierdzą, że był to specjalny wirus oparty na Progenitorze, który był częścią projektu W., o czym Birkina Spencer nie poinformował...

Ponoć dzięki afrykańskim kwiatom "Stairway to the Sun", posiadającym progenitora, wodzowie plemion afrykańskich zyskiwali nadludzkie siły, choć w większości zdarzały się przypadki śmiertelne...
http://pawlotheatrum.bloog.pl/ Mój bloog, na razie eksperymentalny, ale zawsze xD
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fabuła serii Resident Evil”