Lickery.

Ogólne dyskusje o postaciach i przeciwnikach napotykanych w serii Resident Evil (bez ograniczeń na konkretne części serii)
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

r123x pisze:Just - po porstu
Nie tylko bo - tylko, zaledwie, właśnie, dopiero co, po prostu.
Nie możesz dosłownie tłumaczyć, bo zawsze ci wyjdą głupoty.

''Guess their senses are weak'' - Przypuszczam, że ich zmysły są przytłumione/osłabione.

"Just to be safe, we should be as quiet as possible" -Po prostu dla naszego bezpieczeństwa powinniśmy być cicho tak jak najbardziej potrafimy.

Moim zdaniem tak to powinno być przetłumaczone.

Sense - odczucie/poczucie/sens/znaczenie/zmysł.
Ostatnio zmieniony czw 09 gru, 2010 przez Chris93, łącznie zmieniany 1 raz.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin »

O rany. Ten dialog Chrisa z Shevą pada po pierwszej walce z Lickerami. Przy ponownym spotkaniu Krzyś mówi, że mają przytępione zmysły i chodzi konkretnie o zmysł wzroku. Każde dziecko wie, że jak się nie widzi to znacznie się wyostrza słuch, i skoro są ślepe to jakoś muszą się "komunikować" z otoczeniem. To miała na myśli Sheva wypowiadając swoją kwestię. I z tego co pamiętam brzmiało to "Na wszelki wypadek zachowujmy się najciszej jak to możliwe".

r123x, na prawdę nie masz większych zmartwień.
Ostatnio zmieniony czw 09 gru, 2010 przez Salvin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

Moja hipoteza jest taka, że wcale nie mają jakichś szczególnych zmysłów, skoro siedzą spokojnie mimo rozmowy i nie przeszkadza im skrzypienie pierwszych drzwi, a rusza ich dopiero grzmot uderzenia ciężkich stalowych drzwi. Dodatkowo w innym korytarzu, trochę później, już bez szyb, jest ich dużo i nic nie robią, do póki się nie zbliżymy do nich trochę bliżej, a zatem znowu brak reakcji.

To moje zdanie, chciałbym jedynie zweryfikować, słuszność teorii, czy mają niezwykle wyczulone zmysły, skoro RE5 pokazuje co innego.

No chyba, że nie można polegać na Re5, no bo to Re5, prawda ?
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 przez r123x, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

Dobra, w takim razie niech Ci będzie Deusie, ale w takim wypadku do niczego nie dojdziemy. Wszystko co wiemy o Lickerach dokładnie kończy się na kwestii tego, co mówi Chris i Sheva, czy są jakieś informacje o Lickerach, które by nie polegały tylko na tym, co ogółowi się wydaje ? Konkretnie, co wiadomo o Lickerach z notatek, które można spotkać w serii ? Czy ktoś coś wspomina o ich niezwykłych zmysłach ? Konkrety mnie interesują. Ja osobiście nie przypominam sobie i to jest właśnie szczera odpowiedź, po prostu nie wiem, nic o Lickerach Bezpośrednio z Gry, poza tym co mówi Chris i Sheva. W internecie można coś znaleźć o nich, ale to w końcu nie gra, a informacje de facto pisane przez fanów. Czy ktoś zadał sobie pytanie, czy wasza wiedza o Lickerach jest słuszna ?

W sumie, to ja również zawsze myślałem, że Lickery mają wyczulone zmysły, ale właśnie ta scena z Re5 wprawiła mnie w zakłopotanie, bo staram się przecież nie kierować usilnie utartymi przekonaniami.

Chris93 napisał w poście, którego już nie ma, że Lickery były poddawane eksperymentom. W grze faktycznie widzimy, że wydają się być większe i silniejsze, nie takie chude, jak w Re2. Nasunęło mi to myśl, że może Lickery w Re5 faktycznie miały osłabione zmysły, ale to przez te eksperymenty, co wy na to ? W sumie, miałoby to sens, urosły trochę, stały się silniejsze, ale osłabiło to ich zmysły i dlatego właśnie nie słyszały rozmowy Chrisa i Shevy, czy skrzypienia otwieranych drzwi (dla ścisłości były tam i zwykłe drzwi, zaraz przed tymi ciężkimi).

Oczywiście, to tylko moja hipoteza, ale nie tworze jej po to, żeby bronić, jakiegoś punktu widzenia, bo czy słyszą bardzo dobrze, czy nie, liczy się dla mnie, jak naprawdę jest. Może też tak być przecież, że one tak naprawdę mają całkiem przeciętne zmysły, albo wręcz słabe, jak to niemal w każdym momencie w Re5 - siedzą, chodzą, a reagują dopiero po chwili lub nawet kilku. Raz nawet, powiem wam, że rozbiły szyby mi dopiero, kiedy byłem przy windzie, a nie po rozwaleni tych ciężkich drzwi. Czyżby tylko błąd gry ?

Dobra, teraz dam wam okazje się wypowiedzieć.
Liczę teraz na trochę obiektywizmu, bez próby bronienia, jakichś swoich przekonań, ale wątpię, no cóż, zobaczmy.
Ostatnio zmieniony pt 10 gru, 2010 przez r123x, łącznie zmieniany 1 raz.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

http://projectumbrella.net/articles/Licker
http://projectumbrella.net/articles/Licker-Beta

W sekcjach "Footnotes" jest szereg odnośników do wiarygodnych artykułów. Tam są konkrety.
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

Nie o to mi chodziło, co pisałem ? Nie chodzi mi o artykuły fanów dla fanów serii, ale o konkretne cytaty z Gry o Lickerach,
coś w stylu (Była se kartka na korytarzu, biurku, półce i pisało na niej "xxxxxxxxxx"). Masz takie ?
Swoją drogą, fajna strona.
Ostatnio zmieniony pt 10 gru, 2010 przez r123x, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

Dokument z RE: Umbrella Chronicles
Licker Notes

These creatures used to be zombies before the T-virus further ravaged their bodies. They were named “Lickers” because of the incredibly long tongues they possessed. Other changes involve the brain expanding to the point of becoming visible and their skin deteriorating and peeling to expose their deformed muscle structure. This last mutation makes it easiest for them to move around on all fours and allows them to climb on walls and ceilings. Physically, they far outperform zombies, and they can hunt their prey by sound, lashing out to attack with their piercing tongues. They can also employ their sharp claws to leap and attack.
Dokument z RE: DarkSide Chronicles
Licker Notes

An evolved zombie with greater muscular structure and increased athletic abilities. They were named "Lickers" by members of the Raccoon City Police Department for their incredibly long tongues. Lickers have lost the use of their eyes entirely and track their prey using their highly-developed hearing. Their expanded brains and newly reformed muscle structure allows them to do things normal zombies can't. Their claws allow them to easily climb walls and cling to ceilings and make a dangerous weapon against any prey in the vicinity.
Ostatnio zmieniony pt 10 gru, 2010 przez Diadem, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

Przyznam się bez bicia, że choć grałem w obie gry, to nie pamiętam tego, tyle tych notek, to coś o wirusie, to o czymś.
Nie mam pamięci do tekstów, mam problemy nawet z tym co piszę, dowodem są moje ciągłe poprawki tekstu, heh.

Jednak było coś, w co teraz nie wątpię, choć prawdopodobnie sam jeszcze będę tego szukał.

Coś więcej istnieje w RE ?
A zatem, mają super zmysły, ok, to jak wytłumaczyć teraz te Lickery w Re5 ? Dlaczego zachowują się inaczej ? Efekt eksperymentów ?
Ostatnio zmieniony sob 11 gru, 2010 przez r123x, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

r123 pisze:Dlaczego zachowują się inaczej ? Efekt eksperymentów ?
Dokument z RE5:
Tricell Researcher Miguel's Journal - No. 1

[...]
Mar. 7

I wonder who came up with the name Licker for those creatures. I mean, when you see its long tongue you just know that it's the perfect name.

But for researchers like me, B.O.W.s like Lickers are just a pain in the ass. If I said Lickers were too perfect, I'd probably be going too far in my praise. But they're pretty much an evolutionary dead-end. There's no room left for improvement.

B.O.W.s that were created using the T-Virus don't seem to show much improvement when the Progenitor virus is administered.

I mean, their abilities show some slight improvements. For example, their sense of smell seems more or less improved.

But that's all we've got so far. They're still blind as an old lady, and they're ugly as shit. The biggest jump in their evolution seems to be their ability to reproduce.

I hate when things don't go according to plan, but since there's still a demand for Lickers on the B.O.W. market, I guess things aren't all that bad.
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

Pamiętam ten dokument... z nazwy.

Czyli to wynik eksperymentów, niektóre sztuki uległy regresowi, a inne progresowi. To by tłumaczyło, czemu te sztuki za szybą nie reagowały na sam fakt rozmowy, te za szybami akurat, były przygłuchawe.

Czyli wszystko już jasne. Dzięki za konkretne cytaty, wszystko dobrze tłumaczą.
Awatar użytkownika
Saladyn
Posty: 962
Rejestracja: pt 15 lut, 2008
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: Saladyn »

Jest sugestia odnośnie wspomagania się zmysłem węchu. To akurat mogła blokowac szyba (częściowo również dźwięki). Po wykopaniu pancernych drzwi i kanonadzie na Chrisa i Sheeve zlazły się Lickery z całej okolicy.


Poza tym granaty błyskowe na nie nie działają.

@Szakal - właśnie to sugeruje. ++ na słuch, + na węch, --- na wzrok. Nawet w RE2 są spokojne dopóki się nie biega albo chodzi koło nich.
Ostatnio zmieniony sob 11 gru, 2010 przez Saladyn, łącznie zmieniany 2 razy.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal »

Nie działają, bo nie mają oczu...
Złe oko moderacji czuwa.
Awatar użytkownika
Dimitri
Posty: 52
Rejestracja: sob 31 mar, 2012
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dimitri »

Przepraszam, że odświeżam tak stary temat, ale jak czytam niektóre posty to śmiać mi się chce. (Bez obrazy dla autorów)
Nie zapominajmy, że to tylko gra. Niektóre rzeczy mogą się różnić, choćby od silnika gry itd. Przecież to, że lickery nie słyszą rozmowy Chrisa i Shevy to może być zwykły błąd jakich wiele w grach.
Jeszcze raz przepraszam z odświeżanie prawie półtorarocznego tematu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Postaci i przeciwnicy w serii Resident Evil”