W które bronie inwestować?

Również o Resident Evil 3.5
El_Gigante
Posty: 8
Rejestracja: śr 07 lut, 2007
Lokalizacja: DG
Kontakt:

W które bronie inwestować?

Post autor: El_Gigante »

Resident Evil 4 - w które bronie inwestować?


Moja odp. napisana dawno temu =]

Wstęp
Poradnik ten jest przeznaczony głównie do osób, które grają w Resident Evil 4 po raz pierwszy i nie wiedzą w które splówy opłaca się zainwestować kasę, którą zbieramy podczas gry. Jeżeli nie chcesz wydać bezsensu ptas to zapoznaj się z tym tekstem. Na pewno pomoże Ci zaplanować upgrade'y broni.
Oczywiście, nie biorę pod uwagę broni bonusowych, które zdobywam po ukończeniu gry i dodatków. Najlepszą broń wybrałem przez porównanie siły ognia, ponieważ jest to najważniejsza cecha, a także cene kolejnych upgrade'ów.

1. Handguns
W RE4 mamy cztery bronie tego rodzaju:
- podstawowy Handgun, który mamy od początku gry,
- Punisher, możemy go kupić za 20 000 lub dostać za darmo po trafieniu w minimum 10 niebieskich medalionów. Broń ta może trafić 2 przeciwników stojących w rzędzie.
- Red9,(14 000 ptas) największa siłe ognia, najmniejsza ilość naboi w magazynku,
- Blacktail (24 000ptas),
Najlepszym wyborem będzie RED9. Pistolet ten na 6 levelu ma siłe ognia 3.5 (Blacktail 3.4, Punisher 1.9, Handgun 2.0), a maksymalnie dopakowany (razem z exclusivem) ma aż 5.0! To tyle ile ma shotgun na samym początku! Dzięki tej broni zużyjemy mniej naboi w porównaniu z pozostałymi pistoletami. Na drugim miejscu stawiam Blacktaila, za duży Fire Power i liczbe naboi w magazynku (lev1 - 15 naboi, lev6 - 35).

2. Shotguns
Shotgun, Riotgun, Striker - najsilniejszy jest oczywiście ten ostatni (siła ognia i pojemny magazynek, jedynie wygląd ma IMHO najgorszy). Pierwszego zdobywam za darmo w wiosce. Możemy go troche dopakować i wymienić go dopiero na Striker'a. Druga opcja - nic nie inwestować, zamienić go na Riotgun'a gdy tylko będzie dostępny do kupienia, a potem na strikera. Po prostu bez riotguna można spokojnie przeżyć, jest on tylko troszeczkę lepszy od podstawowego shotguna (ma o 1.0 wiekszą siłe ognia na każdym levelu i z początku więcej naboi mieści). Powinniśmy ptas zostawić na ulepszenie tego ostatniego, bo tutaj różnica jest znacząca.

Jedynymi minusem Strikera jest sposób celowania. Pod tym względem pozostałe shotguny mają dużą
przewagę. Jednak headshoty robi się tak samo łatwo, pod warunkiem, że mamy fire power na wysokim
poziomie. Można robić nawet podwójne headshoty. Trzeba tylko celować lekko nad głową przeciwnika.

3. Rifles
Snajperki - bardzo przydatne w grze, nie raz pozwolą Ci pozbyć się przeciwników zanim zobaczą Leona.
Mamy tylko 2 typ - Rifle (zwykła) i Rifle (Semi-auto). Ta pierwsza jest wolna, a także po każdym oddanym strzale na chwile gra "wychodzi" z widoku celownia. Semi-auto ma znacznie większy fire power, i możemy strzelać ile chcemy (tzn ile mamy naboi w magazynku) będąc ciągle w widoku z celownika. Jest ona także o wiele szybsza. Pierwszej nie ulepszaj i tak zabija prawie każdego przeciwnika jednym celnym trafieniem w głowę. Gdy tylko pojawi się semi-auto, kupuj! Ta broń razem ze scope pozwala w najłatwiejszy sposób zabić Regeneratorów i Iron Maiden. Ja osobiście nie inwestowałem w capacity i reload speed. Używamy tej bronie w dużej odległości w większości przypadków, więc nie jest to takie ważne. Natomiast dobrze jest chociarz troche zwiększyć fire power.

4. Magnums
Mamy dwie bronie kalibru 0.45 - Broken Butterfly i Killer7. Wybór zależy od tego, czy chcesz jak najmniejszym kosztem osiągnać możliwie największy fire power. Jeśli tak, to wybierz Killer7. Po wyłożeniu 140 000, będziesz miał już FP na poziomie 35. Minusem tej broni jest właśnie mała możliwośc dopakowania go. Mamy tylko 3 levele fire power, capacity i reload speed. Broń ta NIE POSIADA exclusiva.
Druga broń - Broken Butterfly, jest o wiele mocniejsza, jednak trzeba bardzo dużo zainwestować. Aby mieć FP na lev6 (wynosi on 28) musimy dać aż 210 000 ptas. Całkowity koszt upgradu (łacznie z exclusive) wynosi 455 000. Wtedy "motylek" ma FP 50! Plusem tej broni jest także to, że dostajemy go za darmo. Według mnie lepszym wyborem jest właśnie Broken Butterfly, który ma kozacki wygląd i zarówno z exclusivem, czy bez tego, jest potężną bronią. Uważam, że naprawde opłaca się wydać te 455 000, ponieważ FP 50 o wiele ułatwi walkę z bossami.

5. Pozostałe bronie

TMP - karabin maszynowy, można go kupić za 15 000. Powinno się go nabyć, ponieważ w czasie gry znajdziemy naprawde sporo amunicji do niego i ta spliwa jest przydatna, np. gdy jesteśmy otoczenie przez sporą grupę przeciwników. Może nie załatwimy ich wszystkich jednym magazynkiem, ale możemy strzelić im w nogi i oddalić się na bezpieczną odległość. Na kolejnym poziomach fire power wzrasta nie tak znacząco, jednak polecam ulepszyć go chociarz o te 2lev. Tak samo z capacity. Już po 2 upgrade'ach będziemy mieć 100naboi w magazynku. Dlaczego ulepszać? Ponieważ grając pierwszy raz będziesz naprawdę często używał tej broni. Te 100 czy 150 naboi w magazynku spokojnie wystarczy i dalsze upgrade nie są potrzebne. Jeśli już, to lepiej zwiększyć FP. Można co prawda nie kupować TMP, a amunicje do niego sprzedawać, jednak grając pierwszy raz - lepiej kup.

Mine Thrower - cena: 28 000. Broń o dużym polu rażenia. Według mnie bardzo przydatna do walki z bossami i mocniejszymi przeciwnikami (np. z ganado wyposażonymi w piły mechaniczne, czy las plagas w zbrojach). Dlatego też polecam upgrade siły ognia, capacity i reload speed właściwie można sobie darować.

Rocket Launcher - cena 30.000. Za tą kasę możemy oddać tylko jeden strzał. Jeśli kupować to TYLKO wtedy kiedy mamy naprawdę duże problemy z jakimś bossem. Jedną wyrzutnie rakiet znajdziemy w zamku oraz jedną dostaniemy w końcowej walce. I te dwie które dostaniemy za darmo całkowicie powinny nam starczyć ;].
Awatar użytkownika
Varrok
Posty: 418
Rejestracja: pt 02 lis, 2007
Lokalizacja: Flotsam Island

Post autor: Varrok »

A dla słabszych graczy ciekawą ofertą jest Infinity Launcher (Replay Mode)...
Jest naprawde wart tego 1 000 000 ptas.
Awatar użytkownika
Amok
Posty: 67
Rejestracja: pn 15 paź, 2007
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Amok »

Najlepszym wyborem będzie RED9. Pistolet ten na 6 levelu ma siłe ognia 3.5 (Blacktail 3.4, Punisher 1.9, Handgun 2.0), a maksymalnie dopakowany (razem z exclusivem) ma aż 5.0! To tyle ile ma shotgun na samym początku!
Mam takie pytanie czy to zalezy od werscji czy to jakas niezgodnosc bo u mnie red po exclusivie ma 6,5 firepower tak samo np. kampera nieautomatyczna na exc ma 30 firepower

Btw:moj pierwszy post. Witam wszystkich :D
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

A dla słabszych graczy ciekawą ofertą jest Infinity Launcher (Replay Mode)...
Jest naprawde wart tego 1 000 000 ptas.
Słaby gracz nie zdobędzie IRLa bez powyższego poradnika (a jak zdobędzie to znaczy, że nie jest słaby i poradnik mu zbędny) ;) podobnie Chicago, które sprawdza się o niebo lepiej niż IRL (i co najważniejsze jest nieszkodliwy dla nas) a kosztuje tyle samo.

A zwracając się do Amoka (witam) o może to być kwestia wersji gry (chyba :rad5: )
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

Amok pisze:Najlepszym wyborem będzie RED9. Pistolet ten na 6 levelu ma siłe ognia 3.5 (Blacktail 3.4, Punisher 1.9, Handgun 2.0), a maksymalnie dopakowany (razem z exclusivem) ma aż 5.0! To tyle ile ma shotgun na samym początku!



Mam takie pytanie czy to zalezy od werscji czy to jakas niezgodnosc bo u mnie red po exclusivie ma 6,5 firepower
Zgadza sie po maxymalnym dopakowaniu z exclusiwem ma 6,5 a nie 5,0 :|

A czy warto witać to nie wiem, bo sporo ludzi zostawia tu tylko jednego posta i śadu po nich pozniej nie widać. Witamy mimo to ;)
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Awatar użytkownika
Amok
Posty: 67
Rejestracja: pn 15 paź, 2007
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Amok »

Spokojnie sledze to forum juz kilka miechów (troche zeszlo zanim sie wtajemniczylem w to forum. Moge sie pochwalic ze prawie cale przeczytałem) wiec nawet jezeli nie bede pisac to napewno czytac :P. Zeby nie było offtopu moim zdaniem najlepszy wybor to:

1.hangun-red 9 i dazenie do exclusiva
2.shotgun-podtawowym grac do momentu mozliwosci gubienia strikera i dojsc do exclusiva
3.snajperka-semi auto + lekki tunig firepowera i ewentualnie magazynka, aby zaoszczadzic naboje
4.tmp+ dojscie do exclusiva
5.kille 7 (osobiscie uzywam tylko rewolwerow w walce z u3 potem sprzedaje naboje bo są mi nie potrzebne, ewentualnie na J.J)
6.mine thrower moim zdaniem warto go uzyc tylko w ostatniej walce i generalnie sprawdza sie tylko na PRO, poniewaz na innych poziomach rakietnica zalatwia sprawe :P
Awatar użytkownika
Varrok
Posty: 418
Rejestracja: pt 02 lis, 2007
Lokalizacja: Flotsam Island

Post autor: Varrok »

Recoil pisze:
Ja pisze:A dla słabszych graczy ciekawą ofertą jest Infinity Launcher (Replay Mode)...
Jest naprawde wart tego 1 000 000 ptas.
1.Słaby gracz nie zdobędzie IRLa bez powyższego poradnika (a jak zdobędzie to znaczy, że nie jest słaby i poradnik mu zbędny) ;)
2. podobnie Chicago, które sprawdza się o niebo lepiej niż IRL (i co najważniejsze jest nieszkodliwy dla nas) a kosztuje tyle samo.
1.Można łatwo przejść grę na Easy zdobywając dużo kasy i kupując zwykłego RL na KAŻDEGO z Bossów... w taki sposób grę może przechodzić nawet kompletny noob....i bez żadnych poradników.... :rad7:
2.Ja tam nie wiem czy IRL jest aż taki szkodliwy... ja tam walcząc z jednym z Bossów (Normal) Strzeliłem sobie tuż przy nogach i o dziwo nic mi nie było :pff3:
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

1. No i jaka wtedy frajda...?
2. ???
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
El_Gigante
Posty: 8
Rejestracja: śr 07 lut, 2007
Lokalizacja: DG
Kontakt:

Post autor: El_Gigante »

mozliwe ze popelnilem blad =] a skoro ma 6,5 to jeszcze lepiej. kolejny plus dla tego pistolecika (red9).

varrok: slabszy gracz potrzebuje czegos dobrego na 1 przejscie gry, a niemozliwe jest zeby kupic infinity rocket launcher wczesniej niz w 2 rundzie. a jak juz przeszedlem ktos gre 1 raz, to juz wtedy nie jest taki poczatkujacy i slaby =]
kindred
Posty: 250
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Lokalizacja: Głogów

Post autor: kindred »

RED9 na exlusive wymiata dla mnie bajka,niektorym moze sie nie podobac z wygladu(I wojna swiatowa),ale jest wypasny!
Pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
Varrok
Posty: 418
Rejestracja: pt 02 lis, 2007
Lokalizacja: Flotsam Island

Post autor: Varrok »

El_Gigante pisze:mozliwe ze popelnilem blad =] a skoro ma 6,5 to jeszcze lepiej. kolejny plus dla tego pistolecika (red9).

varrok: slabszy gracz potrzebuje czegos dobrego na 1 przejscie gry, a niemozliwe jest zeby kupic infinity rocket launcher wczesniej niz w 2 rundzie. a jak juz przeszedlem ktos gre 1 raz, to juz wtedy nie jest taki poczatkujacy i slaby =]
Nie rozumiesz... Rocket Launcher (NIE INFINYTY) kosztuje jedynie 30000ptas. ... na Easy zebranie takiej kasy to niewielki wysiłek nawet dla słabego gracza (Wystarczy wytrzymać pierwsze etapy)... Kupując RL na każde większe zło to najprostszy sposób na przejście gry... Bo przed niektórymi wrogami można po prostu - uciec. :rad2:

[ Dodano: 10 Lis 2007 10:52 ]
Recoil pisze:1. No i jaka wtedy frajda...?
2. ???
1. Niewiem. A po co są kody do gier? :rad2:
2. Na serio, nawet nie wiem jak to się stało :pff3:
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

varrok pisze:A dla słabszych graczy ciekawą ofertą jest Infinity Launcher (Replay Mode)...
Jest naprawde wart tego 1 000 000 ptas.
varrok pisze:1.Można łatwo przejść grę na Easy zdobywając dużo kasy i kupując zwykłego RL na KAŻDEGO z Bossów... w taki sposób grę może przechodzić nawet kompletny noob....i bez żadnych poradników....
varrok pisze:Nie rozumiesz... Rocket Launcher (NIE INFINYTY) kosztuje jedynie 30000ptas. ... na Easy zebranie takiej kasy to niewielki wysiłek nawet dla słabego gracza (Wystarczy wytrzymać pierwsze etapy)... Kupując RL na każde większe zło to najprostszy sposób na przejście gry... Bo przed niektórymi wrogami można po prostu -
uciec.
Troche zamieszałeś z recket launcherem ;)
varrok pisze:1. Niewiem. A po co są kody do gier?
Są dla ludzi mało ambitnych, totalnych ''anty-graczy'' albo dla tych którzy przechodzą gre po raz n i chcą wszystko z niej wycisnąć. A frajda z infinity Launcher'a jest ogromna, tylko że ja czekałem z nią do dość dużego znudzenia sie gry :rad12:
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Po to właśnie są to bronie bonusowe. Fajnie się nimi pobawić pod warunkiem, że wczesniej przejdziemy już grę na normalnych warunkach. Wtedy (jak już nacieszymy się grą) można już "for fun" grać Chicago, RLem czy P.R.L.em ;)
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Amok
Posty: 67
Rejestracja: pn 15 paź, 2007
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Amok »

To właśnie jest nalepsze w serii RE, ze nawet jak skonczymy gre to mozna powiedziec ze jestemy mniej wiecej w polowie, bo zawsze czekają na nas: dodatkowe tryby, dodatkowe stroje, granie od początku z ciekawymi bonusami
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

Gorzej jak gre sie konczy kilkanaście razy z wszystkimi bonusami... :) Szkoda że nie zrobili maczety w re4 albo chociaż (AŻ) noża Rambo ;]
Ostatnio zmieniony sob 10 lis, 2007 przez Nemesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
MrREVILPL
Posty: 280
Rejestracja: pt 02 lis, 2007

Post autor: MrREVILPL »

mam taki problem czy od tego kupca można kupić amunicje
Awatar użytkownika
Barry
Posty: 888
Rejestracja: śr 07 lut, 2007
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Barry »

Nie, u kupca nie można zakupić samej amunicji :rad11:
Awatar użytkownika
Colt_44
Posty: 12
Rejestracja: śr 14 lis, 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Colt_44 »

Swoją drogą to największy bezsens w tej części.
Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 586
Rejestracja: czw 05 lip, 2007
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Nemesis »

Fakt, lepszy pomysł ammo u kupca niz na ziemi, ale trzeba było by je jakoś ograniczyć :P Of top sie zrobił konkretny hyhy wiec napisze że lubie dopakowaną na maxa pompke, łączy ona pożyteczne z przyjemnym...
Gdy masz jakiś problem wsiadasz na motor i wszystko znika.
Nie ma żadnych problemów jesteś tylko ty i maszyna.
David77
Posty: 128
Rejestracja: pn 05 maja, 2008

Post autor: David77 »

Najlepiej inwestowac w RED9 jeśli chodzi o pukawki. :rad5:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 4”