[Ankieta] QTE
[Ankieta] QTE
Co sądzicie o QTE? Które Was denerwowały? Czy ogólnie uważacie, że to był dobry pomysł? Lubicie to i czy w ogóle uważacie, że to fajny sposób na uatrakcyjnienie rozgrywki?
Moje zdanie: QTE to bardzo dobry pomysł. Zwłaszcza na walkę z bossem. Bez sensu moim zdaniem byłoby dawać bossa, w którego trzeba by "tylko" władować nieco więcej ołowiu. Walka przy użyciu QTE jest znacznie bardziej interesująca. Choć Krauser i Verdugo wymagali już nieco wysiłku .
Podobał mi się też ten motyw: głaz zrzucony przez ganados na początku wyspy, naprawdę byłem pierwszym razem zaskoczony i ledwo zdążyłem z reakcją. Nic nie zapowiadało niebezpieczeństwa.
Pokój z laserami, fajne Leon robił akrobacje, choć nie wiem czy coś takiego byłby w stanie wykonać zwykły człowiek. Pojedyncza wiązka laserowa pokroiła komandosów w RE : Genesis...
No i oczywiście niezapomniana walka na noże z Jackiem.
Proszę o zabieranie głosu .
Moje zdanie: QTE to bardzo dobry pomysł. Zwłaszcza na walkę z bossem. Bez sensu moim zdaniem byłoby dawać bossa, w którego trzeba by "tylko" władować nieco więcej ołowiu. Walka przy użyciu QTE jest znacznie bardziej interesująca. Choć Krauser i Verdugo wymagali już nieco wysiłku .
Podobał mi się też ten motyw: głaz zrzucony przez ganados na początku wyspy, naprawdę byłem pierwszym razem zaskoczony i ledwo zdążyłem z reakcją. Nic nie zapowiadało niebezpieczeństwa.
Pokój z laserami, fajne Leon robił akrobacje, choć nie wiem czy coś takiego byłby w stanie wykonać zwykły człowiek. Pojedyncza wiązka laserowa pokroiła komandosów w RE : Genesis...
No i oczywiście niezapomniana walka na noże z Jackiem.
Proszę o zabieranie głosu .
Ostatnio zmieniony ndz 14 paź, 2012 przez Deus Ex, łącznie zmieniany 1 raz.
Walka z Kauserem napsula mi krwi, ale ostatecznie mozna uzywac Kontynuacji, ktore rekompensuje ewentualne niedogodnosci QTE. Fajny pomysl - taki "film" jak wlasnie walka z Jackiem daje niezlego kopa - adrenalina w zyly idzie Poza tym zawsze narzekalem, ze taki Leon w RE2 jest strasznie sztywny i ile energii traci tylko dlatego, ze nie umie przeskoczyc przez przeszkody siegajace mu do pasa albo po prostu przykucnac. Chcialem i mam - wiec w ostatecznosci QTE wyszly serii na plus. Dobre rozwiniecie odepchniec i unikow z RE3.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
-
- Posty: 860
- Rejestracja: śr 07 lut, 2007
- Lokalizacja: Internet :)
Grając pierwszy raz, QTE nie spodobały mi się. W głównej mierze było to spowodowane tym że nie znałem ustawień klawiszy, tak więc przy akcji z wagonikiem kiedy to po raz pierwszy pojawiła mi się kombinacja przycisków o numerach 4 i 6 (no, czy jakoś tak), nie wiedziałem co robić. Dopiero po 4-5 razie się poddałem i postanowiłem zajrzeć na forum, bo pewnie nie jedna osoba miała z tym problem. Wtedy to też przeczytałem (nie pamiętam kto to już napisał) domyślną klawiszologię, i mogłem ruszyć dalej . Tak czy siak prócz nerwów był również dreszczyk emocji podczas walki z Krauserem, ale nie zmienia to faktu że również ciężko mi było się z nim rozprawić, czy też później unikać jego ataków
- Nemesis US
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Łęczyca
QTE to świetny motyw, wszakże zapoczątkowało go kultowe z Dremcast'a "Shenmue", to w RE4 wykorzystano to fenomenalnie. Zaliczając grę poraz pierwszy w trakcie trwania sekwencji nie odkładałem pada, byłem ciągle przygotowany na to, kiedy QTE się pojawi. Ogólnie świetny motyw, coraz częściej stosowany w grach.
- Leon. KennedY
- Posty: 1506
- Rejestracja: pn 08 paź, 2007
- Lokalizacja: Raccoon City
Akcja z laserami byla troche chamska - zaraz po walce z Krauserem, bez zadnego sejwa Poza tym przypominala mi sie pierwsza czesc filmu - nawet muzyka podobna.
Deus ex ma racje - zaden normalny czlowiek nie byl by w stanie nie tylko wykonac takich ewolucji ale i wylapac trajektorie kazdej z wiazki laseru. Tym bardziej, ze gdy jedna dotyka Leona nie wlacza sie alarm, tylko kostucha przychodzi
Deus ex ma racje - zaden normalny czlowiek nie byl by w stanie nie tylko wykonac takich ewolucji ale i wylapac trajektorie kazdej z wiazki laseru. Tym bardziej, ze gdy jedna dotyka Leona nie wlacza sie alarm, tylko kostucha przychodzi
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
QTE? Nawet nic mi o tym nie mówcie - zaczęłam grę na PRO (niestety na PC i na klawie - na padzie byłoby łatwiej) i nie jestem w stanie przejść pierwszego kamienia - już miałam ze 30 podejść - -' Na PRO QTE to zupełna pomyłka, już na normalu są momentami trudne, a co dopiero na PRO.
Jak dla mnie ciekawszym rozwiązaniem byłoby przypisanie jakichś ruchów specjalnych pod odpowiednie klawisze - gracz mógłby sam decydować kiedy chce odskoczyć i jak. Nie lubię jak się mnie do czegoś zmusza albo jak nie mogę pójść dalej, bo ten durny kamień jest nie do ominięcia - -'. Wolałabym już 100 ganados zamiast tego jednego kamienia. Wolę nie myśleć, co będzie dalej....
Jak dla mnie ciekawszym rozwiązaniem byłoby przypisanie jakichś ruchów specjalnych pod odpowiednie klawisze - gracz mógłby sam decydować kiedy chce odskoczyć i jak. Nie lubię jak się mnie do czegoś zmusza albo jak nie mogę pójść dalej, bo ten durny kamień jest nie do ominięcia - -'. Wolałabym już 100 ganados zamiast tego jednego kamienia. Wolę nie myśleć, co będzie dalej....
Możliwe, że wersja PC różni się w tym aspekcie od PS2, bo na konsoli u siebie z kamieniem żadnego problemu nie miałem...necraria pisze:QTE? Nawet nic mi o tym nie mówcie - zaczęłam grę na PRO (niestety na PC i na klawie - na padzie byłoby łatwiej) i nie jestem w stanie przejść pierwszego kamienia - już miałam ze 30 podejść - -' Na PRO QTE to zupełna pomyłka, już na normalu są momentami trudne, a co dopiero na PRO.
Lasery Skoro przy kamieniach jest problem, to rzeczywiście dalej może być bardzo ciężko.necraria pisze:Wolę nie myśleć, co będzie dalej....
Ostatnio zmieniony wt 27 maja, 2008 przez Bzduras, łącznie zmieniany 2 razy.
Z kamieniami nie jest tak źle - w większości przypadków na easy i normal kombinacje występują na przemian, to znaczy zginiesz nie wciskając odpowiedniej kombinacji to następnym razem przygotuj się na użycie tej drugiej. Na PRO przeważnie jest to system 2 - 2, albo 2-1-2, ogólnie wystarczy używać kontynuacji i "zasadzić się" na jedną opcję na klawie i powtarzać, aż się ona trafi. I nie oglądać obrazków, Leona i kamienia, tylko patrzeć co wyskoczy. U mnie zawsze działało. Problem to mam z Bitorezem bo sporo ołowiu żre.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
Ale tu nie o to chodziło. necraria po prostu grała na klawiaturze i stąd te jej kłopoty.Bzdursky pisze:Możliwe, że wersja PC różni się w tym aspekcie od PS2, bo na konsoli u siebie z kamieniem żadnego problemu nie miałem...
Na padzie wykonywanie QTE nie jest tak trudne jak na klawie więc nic dziwnego, że nie miałeś problemów .
No dokładnie - deus ex dobrze zauważył, że chodzi o to, że gram na klawie. Na padzie nie ma takich problemów, QTE są dużo prostsze. Na klawie ogólnie się dobrze gra, ale jak tylko czeka mnie akcja z kamieniem czy walka na noże to odechciewa się graćdeus ex pisze:Ale tu nie o to chodziło. necraria po prostu grała na klawiaturze i stąd te jej kłopoty.
E tam - akurat z tego, co mam wcisnąć świetnie zdaję sobie sprawę. Ale teoria a praktyka, to 2 różne rzeczy Wiem, że istnieje możliwość podmiany wyświetlanych klawiszy, ale już się przyzywczaiłam do tych cyferek.Bzdursky pisze:Po podmiance KBReplacerem ikon z literami/cyframi odpowiadającym klawiszom nie jest to aż tak trudne Ale nie wiem... Paru znajomych też narzekało na QTE na PC, przechodząc grę na Pro.
Co jak co, ale QTE to największa wada RE4, jak dla mnie. Bez tego byłoby duuużo przyjemniej grać.
Albo dwa rozwiązania do wyboru zostawić, jak w RE: NEMESIS. Toczące się kamienie mogłby tylko zmuszać gracza do skakania w lewo/prawo, a przez to konieczność pokonania odnogi 1 lub 2 z różnym poziomem trudności (w sensie - dwie różne drogi do tego samego miejsca - kamień blokowałby obie i niemożliwym byłoby wrócenie i pójście drugą. Dobry patent i przy drugim przejściu gry możnaby wybrać inny wariant).
Ostatnio zmieniony śr 28 maja, 2008 przez Saladyn, łącznie zmieniany 1 raz.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there