RE4 Ultimate-ultra-hyper HD Edition

Również o Resident Evil 3.5
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

[RONIN] pisze:Kojarzy ktoś, czy wyjdzie pudełkowa wersja tej gry? Nie chcę mieć ze stimem jednak nic wspólnego :D
W Europie wyjdzie wersja pudełkowa, ale grę pewnie i tak będzie trzeba aktywować na Steamie. Tak samo było z RE6 i RE:R.

Tak jak pisze Salvin, da się obejść aktywację na Steamie, ale co kto lubi. W życiu nie sprzedałem żadnej ze swoich gier (lubię często i gęsto wracać do staroci) a możliwość ściągnięcia gry w każdej chwili, na dowolnym kompie, jest dla mnie dużą wygodą. ;)
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Capcom udostępnił pierwsze kilka minut gry do porównania: wersja z teksturami SD w 30fps i wersja z teksturami HD w 60fps:
http://www.capcom-unity.com/brelston/bl ... ge-screens

Uwaga, filmik 60fps waży prawie 1GB :P
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Zapytam dla potwierdzenia. Będzie wersja pudełkowa?
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin »

Będzie tylko na terenie Europy.

http://www.residentevil.com/re4pc/
MrAtrion
Posty: 9
Rejestracja: pt 28 lut, 2014
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: MrAtrion »

RE4 HD już wyszło i np. na muve cyfrówka jest za 40 zł. Ktoś się chce w ogóle skusić na odnowioną "czwóreczkę"?
Awatar użytkownika
ptgt
Posty: 14
Rejestracja: czw 12 sty, 2012
Lokalizacja: Wschód

Post autor: ptgt »

Wczoraj ukończyłem powyższą wersje i mam nieco mieszane uczucia...
Od razu należy obalić mit pełnego wsparcia dla klawiatury i myszy. Mysz służy nam do celowania i sterowania kamerą. Jeżeli chcemy się obracać wciąż musimy używać klawiatury.
Olbrzymich zmian w grafice nie zauważyłem, zamiast tekstur w wysokiej rozdzielczości mamy starszne bluuuurowanie. Przerywniki filmowe bazują na silniku gry, choć gdzieniegdzie trafią się filmy w SD z pierwotnej edycji (np. Separate Ways Ady).
Co do 60FPSów to nieraz zdarzają się dropy do 40 FPS, ale tragedii nie ma.

Podsumowując, re-edycje oceniam na 3+.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin »

Czyli wyszła jednak lipa. Bardzo nie lubię przesadzonego blura i często tę opcję w ogóle wyłączam. A sterowanie też jakieś kalekie. Możesz to bardziej rozwinąć? W jakim stopniu tj. o jaki kąt można obracać postać myszą.
Awatar użytkownika
kal3jdoskop
Posty: 200
Rejestracja: pt 02 maja, 2008
Lokalizacja: Terra

Post autor: kal3jdoskop »

Zrobiłem drobny rekonensans i zdaje się, że tutaj jeden gracz rozpisał się całkiem nieźle na ten temat:

http://steamcommunity.com//id/Dimeinure ... ed/254700/

Szczerze mówiąc, po przeczytaniu odniosłem wrażenie, jakby ten opis z grubsza odpowiadał temu, co można było napotkać w trakcie używania nieoficjalnego "patcha" do czwórki (a nawet i gorzej, bo nie ma tu możliwości dostosowania czułości myszki). Przeglądając dalsze "mini-recenzje" można się również natknąć na zarzuty dot. słabej optymalizacji i "pozamyszkowych" problemów ze sterowaniem.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin »

Na i7 2600K i GTX 770 dropy fps w takiej grze? Chyba sobie jaja robią :smiech2: . Nie mam zamiaru tego nabywać. Dropy jeszcze może bym zniósł, ale nie mam zamiaru znowu się gimnastykować przy sterowaniu.
Awatar użytkownika
kal3jdoskop
Posty: 200
Rejestracja: pt 02 maja, 2008
Lokalizacja: Terra

Post autor: kal3jdoskop »

Piątka i szóstka (przynajmniej w wersjach, w które grałem), są całkiem elegancko zoptymalizowane. Przy szóstce mój laptop teoretycznie nie spełnia minimalnych wymagań w zakresie procesora, a gram bez żadnych przycinek czy też nadmiernego obciążenia komputera (również w przypadku procesora) na średnich detalach. Zachodzę w głowę, czemu tutaj walnęli taką wtopę, do tego przy grze, którą jeno "odświeżyli", a nie tworzyli od nowa.

Jeśli popatchują w międzyczasie (a z tego co podpatrywałem na historii aktualizacji "steamowych" residentów, wygląda na to że jak nie zrobią tego w ciągu najbliższych miesięcy, to nie zrobią tego wcale), zastanowię się nad kupnem... w trakcie zimobrania na muve albo innej dużej promocji :rad2:
Ostatnio zmieniony czw 06 mar, 2014 przez kal3jdoskop, łącznie zmieniany 3 razy.
MrAtrion
Posty: 9
Rejestracja: pt 28 lut, 2014
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: MrAtrion »

No to pupa. Miałem nadzieję, że pogram w 4 myszką, bo padem jakoś niezbyt mi idzie. No ale nie będę wydawał tyle kasy na coś takiego... Szkoda.
Awatar użytkownika
J.Krauser
Posty: 1715
Rejestracja: sob 01 maja, 2010
Lokalizacja: Blackland

Post autor: J.Krauser »

A czego wy się spodziewaliście po tym? Że zrobią sterowanie jak w RE5? ;D Musieliby pisać połowę gry od nowa, a na to szkoda im czasu, bo to miał być jak największy zarobek jak najmniejszym nakładem pracy.

I to że się wiesza na i7 mnie nie dziwi. Patch do zwykłej wersji windował wymagania jakieś 3 razy w górę. Tutaj nic nie zmienili w optymalizacji, a dorzucili tekstury w lepszej jakości i wrzucili patch z poprzedniej wersji. Innego efektu nie mogło być.

Tym co to kupili, gratuluje braku rozumu i do zobaczenia przy kolejnej re-edycji RE4.
Spoiler!
One man forced to seek REVENGE
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin »

Patch podnosił wymagania. A czego się spodziewałeś. Przecież oprawa wizualna się całkowicie zmieniała, więc logicznym jest że wzrosły skoro gra wyglądała ładniej, ale nie 3 razy. Masz porównania przed pathem i po
Spoiler!


Gdzie ty tu widzisz wzrost wymogów 3 krotny? Jedyny wzrost to karta graficzna i to co najwyżej o jedną generację.

A ta reedycja nie jest wersją z PS2 z patchem tylko portem z Game Cube'a. To więc jest inna gra. Niemniej wykonanie końcowe i tak ssie, skoro gra się zacina na high-endowych podzespołach.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Bo jak coś zostało stworzone na konsole to niech na nich zostanie i tam umrze. Botoxu i operacji plastycznych już nikt nie trawi...
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Po raz kolejny nowa wersja RE4, niedługo wersja 4k na ps4 :). Nie kapuje jak można jeszcze wydawać re4 ultra hd, zwykłą wersję hd zaliczylem ale już na siłę.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Przem723
Posty: 39
Rejestracja: wt 07 sie, 2012
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przem723 »

Miałem okazję zagrać w tę wersję. Gra w porównaniu z poprzednią (tą przekonwertowaną z PS2) jest szczerze bardziej zjadliwa , jednak wymagania są moim zdaniem zbyt wysokie jak na port z gamecube z poprawioną rozdziałką. Gra jest po prostu dostosowana do dzisiejszych standardów pod względem grywalności , grafiki i czytelności. Poprzednią wersje na PC wrzucili na siłę i na gołe oko widać było jej wykonanie (niezbyt zachwycające)
Nie rozumiem tylko dlaczego nie pomyślą o wydaniu Remake'u 1. część i zerówki na PC (opłaciłoby się to niesamowicie). Też były na gamecube i moim zdaniem są lepsze od czwórki (nieważne w jakim wydaniu).
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Przem723 pisze:Miałem okazję zagrać w tę wersję. Gra w porównaniu z poprzednią (tą przekonwertowaną z PS2) jest szczerze bardziej zjadliwa , jednak wymagania są moim zdaniem zbyt wysokie jak na port z gamecube z poprawioną rozdziałką. Gra jest po prostu dostosowana do dzisiejszych standardów pod względem grywalności , grafiki i czytelności. Poprzednią wersje na PC wrzucili na siłę i na gołe oko widać było jej wykonanie (niezbyt zachwycające)
Nie rozumiem tylko dlaczego nie pomyślą o wydaniu Remake'u 1. część i zerówki na PC (opłaciłoby się to niesamowicie). Też były na gamecube i moim zdaniem są lepsze od czwórki (nieważne w jakim wydaniu).
Nie opłaca im się bo:
- Remake i RE0 mają statyczne kamery; gimboza tego nie rozumieju...
- umowa z Nintendo jako exclusive opiewa pewnie na takie kwoty że w życiu bym im się nie zwróciło;
- portowanie gier kosztuje a czy kasa się zwrócić? niewiadoma...

Dajmy już spokój temu Remeka'owi i RE0. Nie sobie będą na tego Gacuszka (konsola tania jak barszcz ale każdy smęci jaka to krzywda że nie wyszło na PC).

Potwierdza się moje przypuszczenie że będzie to tak denna i naciągająca na kasę produkcja, jak tylko ostatnimi czasy Capcom może wydać. Bazuje na czymś co zostało już sprzedane praktycznie w każdej możliwej wersji. Tylko jeszcze na PSP i Androida nie wyszło. Z tego co mi się wydaje nawet wersje tablotowe się pokazały. Pytanie tylko po co? Aż tak chcą gnębić i męczyć graczy tym tytułem? Może chcą otrzymać jakąś nagrodę za najczęściej 'zmartwychstały' tytuł ever? Ogólnie uważam że kupowanie tego tytułu w chwili obecnej to wyrzucenie kasy w błoto nawet dla wielkiego fana i kolekcjonera. Za tę kasę lepiej się upić i dwa dni przespać. Przynajmniej się człowiek troszkę wyzwoli...
Ostatnio zmieniony czw 13 mar, 2014 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Awatar użytkownika
Mr_Zombie
Posty: 846
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mr_Zombie »

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że nie ma żadnej umowy z Nintendo odnośnie exclusivów REmake/RE0. Tak samo, jak nie było żadnej umowy odnośnie RE4 (w efekcie czego ta gra pojawiła się na niemalże każdej platformie, z iOS włącznie). Przypuszczam, że tu raczej chodzi o to, że RE0 i REmake, ze względu na prerenderowane tła, trudno byłoby przeportować na nowe konsole i/lub PC. W efekcie dostalibyśmy bowiem postaci w wysokiej rozdzielczości na rozpikselowanych/rozmytych tłach.

Z drugiej strony, SquareEnix wydał ostatnio Final Fantasy VII i Final Fantasy VIII na Steam; przy tych tytułach REmake i RE0 wyglądają jak arcydzieła. :P

A jeżeli ktoś chciałby sobie pograć w te tytuły na PC, to zawsze jest Dolphin. ;)
Pomijając drobne błędy graficzne obie gry ponoć działają bardzo dobrze.
[RONIN] pisze:Potwierdza się moje przypuszczenie że będzie to tak denna i naciągająca na kasę produkcja, jak tylko ostatnimi czasy Capcom może wydać. Bazuje na czymś co zostało już sprzedane praktycznie w każdej możliwej wersji. Tylko jeszcze na PSP i Androida nie wyszło. Z tego co mi się wydaje nawet wersje tablotowe się pokazały. Pytanie tylko po co? Aż tak chcą gnębić i męczyć graczy tym tytułem? Może chcą otrzymać jakąś nagrodę za najczęściej 'zmartwychstały' tytuł ever? Ogólnie uważam że kupowanie tego tytułu w chwili obecnej to wyrzucenie kasy w błoto nawet dla wielkiego fana i kolekcjonera. Za tę kasę lepiej się upić i dwa dni przespać. Przynajmniej się człowiek troszkę wyzwoli...
Nie bardzo rozumiem, skąd u Ciebie takie negatywne podejście. Nikt Cię przecież nie zmusza do kupna tej, ani żadnej innej konwersji danego tytułu. Te edycje wydawane są dla ludzi, którzy nie mieli okazji zagrać w daną grę gdy wyszła ona pierwotnie na rynek, nie chcą kupować danej platformy dla tej jedynej gry (ewentualnie nie chce im się bawić w szukanie po Allegro/eBay'u ludzi, sprzedających konsolę i gry w nie wiadomo jakim stanie), bądź po prostu wolą mieć wszystko na jednej platformie. Jeżeli jest popyt (a jest, bo ludzie to kupują), to Capcom, jak i inne firmy, wydają nowe wersje; i zazwyczaj jest to robione niewielkim kosztem, bo przez outsourcing.

Ot przykład ze zlotu. Był RE2 na Gacka. Po co, skoro przecież wcześniej ta gra wyszła już na PSX, PC, Dreamcasta i N64 (a nawet na Game.com :P). A mimo to właśnie wersja na Gacka jest najczęściej brana na zloty, bo to właśnie ta konsola jest zabierana na zlot z racji tego, że wyszły na nią również inne RE. Dzięki temu nikt nie musi targać na zlot PSX/PS2, N64 czy Dreamcasta (jedynie Mikhail targa laptopa, na którym pewnie też ma RE2 :D).


------


Przy okazji, w wersji beta (dostęp do aktualizacji beta dostępny we właściwościach gry na Steamie) dostępny jest już pierwszy patch poprawiający część błędów:
http://steamcommunity.com/app/254700/di ... 148269482/

Zmiany:
- usunięto akcelerację myszy
- dodano dwie opcje sterowania myszą: Classic i Modern (trudno mi zrozumieć, o co dokładnie chodzi bez dostępu do gry: "MODERN setting makes the aiming utilizing native mouse functionality while "Classic" setting retains previous calibration from the original game."
- nazwa opcji "GAME RESET" w menu została zmieniona na "RETURN TO MAIN MENU"
- nazwa opcji "POST ROCESS" w menu została zmieniona na "COLOR FILTER"
- zwiększono ogólną głośność dźwięku w grze

Poprawki błędów:
- poprawiono opóźnienie w wyciąganiu noża, które pojawiało się przy sterowaniu za pomocą myszy i klawiatury
- dostosowano prędkość animacji rozwalania się przedmiotów (garnki, lampy, pudełka itp.) gdy gra działa w 60fps.
- poprawiono błąd polegający na tym, że postać robiła szybki obrót gdy wcisnęło się celowanie podczas obracania postaci
- zmniejszono prawdopodobieństwo desynchronizacji dźwięku podczas cut-scenek
- poprawiono teksturę na figurce Ady
- poprawiono miganie oraz pojawianie się czarnego ekranu na czwartej planszy w Mercach (Water Level)
- poprawiono problem z łukiem Krausera (na Zamku w Mercach po pewnym czasie strzały przestawały zadawać obrażenia)
- poprawiono problem z niepojawiającymi się przeciwnikami na Zamku w Mercach
- poprawiono prędkość, z jaką kury znoszą jajka, gdy gra działa w 60fps (dotychczas znosiły je aż za często)
- usunięto miganie ekranu na zielono, które pojawiało się, po zakończeniu wyświetlania prerenderowanych cut-scenek
- poprawiono miganie w pierwszej cut-scence w rodziale 5-1
- zmniejszono trudność wykonywania QTE podczas etapu z przejażdżką w kopalni na poziomie PRO (chodzi głównie o skok na końcu przejażdżki - czas na wciśnięcie przycisków był zabójczo krótki)
- przywrócono niebieską poświatę wokół pochodni, które stoją zazwyczaj przy Merchancie



Ponoć to tylko pierwszy patch i należy spodziewać się ich więcej. Wersja ostateczna patcha, dostępna już globalnie dla wszystkich, ma wyjść na dniach (chyba, że okaże się, że patch powoduje jakieś błędy).
Ostatnio zmieniony czw 13 mar, 2014 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 3 razy.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin »

To tylko potwierdza regułę od lat, że cierpliwość popłaca. Nie kupuje się gry zaraz po premierze za krocie a po krótkim czasie dostaje się połataną za grosze :) .
MrAtrion
Posty: 9
Rejestracja: pt 28 lut, 2014
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: MrAtrion »

Ktoś może potwierdzić te "zmiany" w sterowaniu myszką? Czy to kolejne ściemnianie żeby fani się zamknęli?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 4”