Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że nie ma żadnej umowy z Nintendo odnośnie exclusivów REmake/RE0. Tak samo, jak nie było żadnej umowy odnośnie RE4 (w efekcie czego ta gra pojawiła się na niemalże każdej platformie, z iOS włącznie). Przypuszczam, że tu raczej chodzi o to, że RE0 i REmake, ze względu na prerenderowane tła, trudno byłoby przeportować na nowe konsole i/lub PC. W efekcie dostalibyśmy bowiem postaci w wysokiej rozdzielczości na rozpikselowanych/rozmytych tłach.
Z drugiej strony, SquareEnix wydał ostatnio
Final Fantasy VII i
Final Fantasy VIII na Steam; przy tych tytułach REmake i RE0 wyglądają jak arcydzieła.
A jeżeli ktoś chciałby sobie pograć w te tytuły na PC, to zawsze jest Dolphin.
Pomijając drobne błędy graficzne obie gry ponoć działają bardzo dobrze.
[RONIN] pisze:Potwierdza się moje przypuszczenie że będzie to tak denna i naciągająca na kasę produkcja, jak tylko ostatnimi czasy Capcom może wydać. Bazuje na czymś co zostało już sprzedane praktycznie w każdej możliwej wersji. Tylko jeszcze na PSP i Androida nie wyszło. Z tego co mi się wydaje nawet wersje tablotowe się pokazały. Pytanie tylko po co? Aż tak chcą gnębić i męczyć graczy tym tytułem? Może chcą otrzymać jakąś nagrodę za najczęściej 'zmartwychstały' tytuł ever? Ogólnie uważam że kupowanie tego tytułu w chwili obecnej to wyrzucenie kasy w błoto nawet dla wielkiego fana i kolekcjonera. Za tę kasę lepiej się upić i dwa dni przespać. Przynajmniej się człowiek troszkę wyzwoli...
Nie bardzo rozumiem, skąd u Ciebie takie negatywne podejście. Nikt Cię przecież nie zmusza do kupna tej, ani żadnej innej konwersji danego tytułu. Te edycje wydawane są dla ludzi, którzy nie mieli okazji zagrać w daną grę gdy wyszła ona pierwotnie na rynek, nie chcą kupować danej platformy dla tej jedynej gry (ewentualnie nie chce im się bawić w szukanie po Allegro/eBay'u ludzi, sprzedających konsolę i gry w nie wiadomo jakim stanie), bądź po prostu wolą mieć wszystko na jednej platformie. Jeżeli jest popyt (a jest, bo ludzie to kupują), to Capcom, jak i inne firmy, wydają nowe wersje; i zazwyczaj jest to robione niewielkim kosztem, bo przez outsourcing.
Ot przykład ze zlotu. Był RE2 na Gacka. Po co, skoro przecież wcześniej ta gra wyszła już na PSX, PC, Dreamcasta i N64 (a nawet na Game.com
). A mimo to właśnie wersja na Gacka jest najczęściej brana na zloty, bo to właśnie ta konsola jest zabierana na zlot z racji tego, że wyszły na nią również inne RE. Dzięki temu nikt nie musi targać na zlot PSX/PS2, N64 czy Dreamcasta (jedynie Mikhail targa laptopa, na którym pewnie też ma RE2
).
------
Przy okazji, w wersji beta (dostęp do aktualizacji beta dostępny we właściwościach gry na Steamie) dostępny jest już pierwszy patch poprawiający część błędów:
http://steamcommunity.com/app/254700/di ... 148269482/
Zmiany:
- usunięto akcelerację myszy
- dodano dwie opcje sterowania myszą: Classic i Modern (trudno mi zrozumieć, o co dokładnie chodzi bez dostępu do gry: "MODERN setting makes the aiming utilizing native mouse functionality while "Classic" setting retains previous calibration from the original game."
- nazwa opcji "GAME RESET" w menu została zmieniona na "RETURN TO MAIN MENU"
- nazwa opcji "POST ROCESS" w menu została zmieniona na "COLOR FILTER"
- zwiększono ogólną głośność dźwięku w grze
Poprawki błędów:
- poprawiono opóźnienie w wyciąganiu noża, które pojawiało się przy sterowaniu za pomocą myszy i klawiatury
- dostosowano prędkość animacji rozwalania się przedmiotów (garnki, lampy, pudełka itp.) gdy gra działa w 60fps.
- poprawiono błąd polegający na tym, że postać robiła szybki obrót gdy wcisnęło się celowanie podczas obracania postaci
- zmniejszono prawdopodobieństwo desynchronizacji dźwięku podczas cut-scenek
- poprawiono teksturę na figurce Ady
- poprawiono miganie oraz pojawianie się czarnego ekranu na czwartej planszy w Mercach (Water Level)
- poprawiono problem z łukiem Krausera (na Zamku w Mercach po pewnym czasie strzały przestawały zadawać obrażenia)
- poprawiono problem z niepojawiającymi się przeciwnikami na Zamku w Mercach
- poprawiono prędkość, z jaką kury znoszą jajka, gdy gra działa w 60fps (dotychczas znosiły je aż za często)
- usunięto miganie ekranu na zielono, które pojawiało się, po zakończeniu wyświetlania prerenderowanych cut-scenek
- poprawiono miganie w pierwszej cut-scence w rodziale 5-1
- zmniejszono trudność wykonywania QTE podczas etapu z przejażdżką w kopalni na poziomie PRO (chodzi głównie o skok na końcu przejażdżki - czas na wciśnięcie przycisków był zabójczo krótki)
- przywrócono niebieską poświatę wokół pochodni, które stoją zazwyczaj przy Merchancie
Ponoć to tylko pierwszy patch i należy spodziewać się ich więcej. Wersja ostateczna patcha, dostępna już globalnie dla wszystkich, ma wyjść na dniach (chyba, że okaże się, że patch powoduje jakieś błędy).