Ogólne dyskusje

Awatar użytkownika
Jakem Gozdek
Posty: 163
Rejestracja: ndz 07 gru, 2008
Lokalizacja: sie wziął Merchant?

Ogólne dyskusje

Post autor: Jakem Gozdek »

Tutaj możemy pogadać ogółem o samej grze, już nie tylko swoje przypuszczenia co do fabuły tylko np. opisać swoje wrażenia z pierwszego odpalenia RE5, lub styl i klimat jaki czujecie w grze. Czytający, który nie grał jeszcze w RE5, niech uważa na spoilery, które niewątpliwie tutaj padną.
Zacznę- muszę powiedzieć, że po zainstalowaniu Resident Evil 5 cieszyłem się jak dziecko ;] Zanim zacząłem, musiałem obadać całe menu główne, od dołu do góry i dopiero wcisnąć "New Game". Grafika pikna. Autorzy nie kłamali o przystosowywaniu się wzroku Chrisa do otoczenia. Ze słońca do cienia, ciemność widzę, po chwili jest lepiej, z cienia na słońce, oślepienie (czego nie było w demie). Początek mamy inny niż w RE4, nie zaczynamy z gnatem w łapie eksterminując pierwszego napotkanego tubylca. Fajny efekt jest, murzyni nas nie atakują, tylko patrzą na nas spode łba. Sheva jest całkiem inteligentna, nie przeszkadza, ale nie radzę włączać opcji friendly fire, bo wtedy ona nas może poharatać. Fajny motyw z tą blondyną w czarnej sukni. Capcom wylansował ją na ważną postać, a ona jest tylko kolejnym Majini do odstrzelenia. Muszę przyznać, że w pierwszej chwili nieco się zawahałem ze strzelaniem do niej, ale kiedy zaczęła na mnie szarżować to wypaliłem :okulary3: Teraz wyobraźcie sobie moją minę, kiedy z bani wylazł jej Plagas :szok3: Był trudniejszy do eksterminacji niż ci z RE4 ale jakoś poszło. Następnie, robalowaty boss. Ja sie go bałem :szok6: Walka z nim strasznie przypominała mi walkę z Verdugo. Z tym utrudnieniem, że może nam przeszkodzić w wywaleniu beczki. Ale i tak było łatwo, coś czuję, że on nie był jedyny. Na razie tyle, teraz wasza kolej :rad10:

Edit:
Awww wyszło jak opis gry, nie miało tak być, sorry, takie są moje wrażenia ;]

Edit2 do poniżej:
Mój błąd, już poprawiłem.
Ostatnio zmieniony sob 13 cze, 2009 przez Jakem Gozdek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
AdaM555
Posty: 708
Rejestracja: sob 25 sie, 2007
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: AdaM555 »

Czytałeś temat o spoilerach? Mała czarna obowiąznuje przez trzy miechy...
Przepraszam za swoje opowiadania. Młody byłem :)
Awatar użytkownika
Komandos
Posty: 28
Rejestracja: śr 11 mar, 2009
Lokalizacja: Kamurocho

Post autor: Komandos »

Ja już skończyłem całość kilka dni temu. Mogę zdradzić, że bossów jest dużo, nawet więcej niż w RE4 i cała masa sub-bossów. Ogólnie gra jest krótsza ale bardziej naładowana akcją. Fabuła prosta jak drut i zakończenie można łatwo przewidzieć. Właściwie zakończenie to najsłabsza strona tej gry, wcześniej jest nawet ciekawie.
Ostatnio zmieniony sob 13 cze, 2009 przez Komandos, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Prisonbull
Posty: 77
Rejestracja: wt 26 cze, 2007
Lokalizacja: br

Post autor: Prisonbull »

A ja odpaliłem gre w Cooperetive na XBL i po prostu miodzio. Szkoda tylko, że nie wieje grozą jak od początku czwórki, ale cóż... Tam byliśmy sami, a tutaj mamy wybór - bot czy znajomy.
Ogólnie gierka pierwsza klasa, jestem pod końcem pierwszego rozdziału (piec i te sprawy).
Gram na veteranie żeby było trudniej :P
Jak przejdę to może na jakąś reckę się zbiorę.
Ostatnio zmieniony pt 13 mar, 2009 przez Prisonbull, łącznie zmieniany 1 raz.
pinek
Posty: 537
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: co skad?

Post autor: pinek »

A co z zagadkami, że tak się zapytam?
---->www.pajacyk.pl<----
Awatar użytkownika
Komandos
Posty: 28
Rejestracja: śr 11 mar, 2009
Lokalizacja: Kamurocho

Post autor: Komandos »

pinek pisze:A co z zagadkami, że tak się zapytam?
Nie zauważyłem takowych :P
Awatar użytkownika
Arek
Posty: 761
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek »

hehe jedyną zagadką jaką j zauważyłem to było tylko te że trzeba tylko te lasery ustawiać i to była moim zdaniem jedyna rzecz przy jakiej siedziałem około 10 min w tej grze :smiech3: A teraz mam pytanko do tych co przeszli słuchajcie powiedzcie mi bo ja jak przeszedłem i wziąłem "New game" to pojawiła mi się opcja infinite ammo czy wy też tak macie. :okulary2:
Ps3Centerbloog.pl
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

Tak, opcja jest uaktywniona, niemniej jednak jak zaznaczysz Yes nic się nie stanie ;) musisz najpierw uaktywnic ją w innej opcji a dodatkowo musisz upgrade'owac na max'a broń, którą chcesz aby miała nieskończoną amunicję
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Arek
Posty: 761
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek »

Aha dzięki ja w sumie ciesze się że to mi nie działa bo ta opcja by mnie kusiła a ja jednak wolałbym nie przechodzić tej gry z tym trybem bo by to było żałosne :rad12:
Ps3Centerbloog.pl
Awatar użytkownika
Czarek199410
Posty: 144
Rejestracja: pt 26 paź, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Czarek199410 »

Co myślicie o tym że Zabili Weskera Mam na myśli on był za wszystkim co się działo w każdym residencie szkoda mi że go zabili w tak tradycyjny sposób Rocket launcher ehhh kto go zastąpi
Ostatnio zmieniony sob 13 cze, 2009 przez Czarek199410, łącznie zmieniany 1 raz.
Gotta Whole lot of love
Awatar użytkownika
Arek
Posty: 761
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek »

No właśnie też ten temat chciałem poruszyć dla mnie to strasznie dziwne ale możliwe że już mają plany na 6 i tak chcą żebyśmy myśleli że on nie żyje a tu nagle bach Wesker come back Tylko dobrze by było jak by uzasadnili jak przeżył a jeżeli dali by kogoś innego na miejsce Weskera to się pochlastam :(
Ps3Centerbloog.pl
Awatar użytkownika
Saladyn
Posty: 962
Rejestracja: pt 15 lut, 2008
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: Saladyn »

Uff... gierka wpadła mi w ręce wcześniej niż się spodziewałem. Szwagier kupił i dla własnej przyjemności póki co ustawiliśmy grę na poziom łatwy i gramy w co-op (on nie ma doświadczenia w Residentach, z kolei ja jestem do niczego na padach, bo kiedyś grałem na piecu teraz na lapku). Gierka faktycznie fajna - można się było spodziewać, że to będzie rozbuowany RE4 z poprawioną grafiką. I chociaż na początku graliśmy w wdziękiem dwóch paralityków dzielących się spaghetti ostatecznie udało nam się dojść bodajże do rozdziału 2-1 nim po 3ch godzinach położyliśmy się spać (po rozwaleniu gościa z piłą dzięki szczątkowej współpracy (szwagier jako Sheeva odwracał uwagę prując z H&K do pajaców czasem powodując eksplozję beczek i wkurzając pana workowego, a ja mu z większej odległości ładowałem w beret ołów ze snajperki).

Podobają mi się wspólne akcje i nowe dobitki (choć i szwagra udało mi się wyekspediować po schodach razem z jednym "ganado"), nadal można dostać amunicję ekstra w czasie poszerzania magazynka pustej broni. Działają wszystkie skoki i przeskoki, zmiana broni jest lepiej rozwiązana. Fajnie się to prezentuje, ale z prawdziwą oceną gry poczekam aż skończymy. Póki co łapie rankingi A (ale to najłatwiejszy poziom) a i z celnością coraz lepej (65-85%, szwagier ma 45-70%).

Grafika robi wrażenie a i cutscenki są niezłe - przypominają mi się filmy typy Blach Hawk Down - dwóch komandosów przebija się do bezpiecznej strefy na terenie wroga. Tylko co w Residentach jest bezpieczną strefą? Brakuje mi zombie, ale jest shotgun, więc nie narzekam :)
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
Awatar użytkownika
Arek
Posty: 761
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek »

No zombie trochę brakuje ale zobacz zombie nie mogło by strzelać z karabinku itp więc zombie troche nie pasowało by do tej części :rad12:
PS:Jest ktoś kto na każdym Chapterze ma Rank S :smiech7: ?
Ps3Centerbloog.pl
Awatar użytkownika
Saladyn
Posty: 962
Rejestracja: pt 15 lut, 2008
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: Saladyn »

Pewnie Wesker DL :)

Zdaję sobie sprawę, że dla tak dopakowanych (więcej ruchów, dokładne celowanie) postaci zombie to mała przeszkoda, jednakże gdyby wprowadzić limit czasu i mniej amunicji albo opcję zarażenia (chociażby jako dodatkowy tryb a'la mercenaries) to byłoby super.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
pinek
Posty: 537
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: co skad?

Post autor: pinek »

Gdyby chcieli to mogli dopasować obecny styl gry pod zombie, nie było by tarcz i innych rzeczy, ale za to mogli by wtedy nadrobić ilością. Dodać huntery itp. np. za wspomnianych gości z tarczami. Z El Gigante też można by zrobić jakiegoś Tyranta (czy nie za bardzo się zapędziłem). Nie grałem w 5, tak po prostu wyszczeliłem z pomysłem.
---->www.pajacyk.pl<----
Awatar użytkownika
Saladyn
Posty: 962
Rejestracja: pt 15 lut, 2008
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: Saladyn »

Podoba mi się leczenie dwóch postaci jednym sprayem albo roślinką oraz szybka zmiana broni przy użyciu klawiszy pada.

Czy na wyższych poziomach trudności jest friendly fire? Na EASY (inaczej się zwie, ale mniejsza z tym) mogę się ciachać ze szwagrem nożami do oporu i nic się nie dzieje.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
Awatar użytkownika
Arek
Posty: 761
Rejestracja: ndz 15 lut, 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek »

Tak jest ale możesz sobie ustawić żeby było albo nie :rad12: ale to jednak pomaga bo przypał jest jak sie chce pomóc Shevie i przypadkowo w nią sie trafia :smiech2:
Ps3Centerbloog.pl
Awatar użytkownika
Saladyn
Posty: 962
Rejestracja: pt 15 lut, 2008
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: Saladyn »

Mi odpowiada taka wersja - moim ulubionym kopytem jest Shotgun, więc ciężko byłoby pomóc Shevie faszerując ją śrutem. Nie wiem czemu, ale strasznie kręci mnie strzelanie ze snajperki. Każdy patrzy na swój ekran - szwagier ciężko poszarpany przeładowuje broń, gdy przeciwnik bierze na niego zamach dzidą. Wszytko kończy się dobrze bo jeden dobrze wymierzony strzał i bańka murzynka pęka :)
If there are any questions, direct them to that brick wall over there
Awatar użytkownika
Jakem Gozdek
Posty: 163
Rejestracja: ndz 07 gru, 2008
Lokalizacja: sie wziął Merchant?

Post autor: Jakem Gozdek »

Arek pisze:PS:Jest ktoś kto na każdym Chapterze ma Rank S :smiech7: ?
Ja

Co do friendly fire to to działa tak: kule trafiają w partnera, jest rozprysk krwi, ale nie uchodzi życie. Po prostu jak przeciwnik jest za partnerem to pocisk zatrzyma się na partnerze, a nie przeleci przez niego i trafi wroga.

Zombie są w jednym chapterze, i widać było co z nich za przeciwnicy. Giną od jednego hita, i nawet nas nie ranią
Oni by się nie sprawdzili w RE5, nawet jakby była ich setka naraz, jeden granat, albo wystrzał z shotguna i wszyscy leżą.
Ostatnio zmieniony sob 13 cze, 2009 przez Jakem Gozdek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nerobianco
Posty: 132
Rejestracja: sob 13 gru, 2008
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: Nerobianco »

Wystarczyło by dać im więcej życia : )
Grę już mam za sobą 3 ostatnie chaptery to poezja :) bije wszystko co widziałem do tej pory na głowę. Mam okropny problem ze znalezieniem tych niebieskich medali, przez całą grę znalazłem może ze 4 : )
&#12480;&#12540;&#12463;
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 5”