Mercenaries [wrażenia i taktyki]

Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1767
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal » sob 13 sie, 2011

Nie miałem przyjemności grać w Merce RE5, ale również wydaje mi się to nonsensem. Jest jeden poziom trudności dla wszystkich postaci tak jak w Mercach RE4.
Złe oko moderacji czuwa.

Awatar użytkownika
mentos
Posty: 293
Rejestracja: sob 21 lut, 2009
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: mentos » sob 13 sie, 2011

MysticscoR pisze:Nic takiego nie ma. I nie ma też czegoś takiego jak słabsze postacie. Chris BSAA jest bardzo mocną postacią jeśli nauczysz sie dobrze nim grać. Poziom trudności Mercenaries jest jednakowy dla każdego najemnika. Bzdury piszą moim zdaniem. To raczej zdawkowa sprawa
No jak nie ma czegoś takiego jak słabsze postaci? Przecież Wesker (w obu wersjach) to tam niszczy wszystkich (to samo było w RE4). Zdecydowanie najłatwiej nabija się nim punkty. Ma ten swój bieg, mocny arsenał i prosty atak melee (cobra coś tam), który jest bardzo skuteczny. Taką np Shevą w stroju klubowym trzeba się bardziej napracować.

BTW wolę jednak merce z RE4, dlaczego? Bo nie są tak skupione na walce wręcz. W RE5 broń palna służy głównie do chwilowego ogłuszenia przeciwnika, tak by można go było sprzątnąć atakiem melee (dodatkowy czas). W piątce przy samym strzelaniu nie ma szans na dobry wynik.

Awatar użytkownika
MysticscoR
Posty: 209
Rejestracja: sob 08 maja, 2010
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MysticscoR » sob 13 sie, 2011

Jak poznasz taktyki każdego najemnika to przekonasz sie że nie ma słabych postaci. A Tym bardziej już łatwiejszego poziomu dla danych zawodników. Weskerem jest możliwość szybszego nabicia czasu i to wszystko. A każdy najemnik ma swoje atuty. A czy wolisz Merce z RE4 czy z RE5 to już kwestia gustu
All this blood shouldn't just be mine

Robert
Posty: 97
Rejestracja: wt 27 lip, 2010
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: Robert » sob 13 sie, 2011

Mentos , ja także zgadzam się z Tobą . Czwarta część jest lepsza , jeżeli chodzi o tryb Mercenaries . Można samą bronią nabić duży wynik .

Awatar użytkownika
mentos
Posty: 293
Rejestracja: sob 21 lut, 2009
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: mentos » sob 13 sie, 2011

Wiem o tym, że każdym da się nauczyć grać dobrze, ale mimo wszystko różnica między poszczególnymi najemnikami jest, według mnie na korzyść obu Weskerów (ale Midnight chyba troszkę lepszy). W każdej części zawsze tak było. Jeszcze niech ktoś napisze, że Nicholai (pistolecik i nóż) był najlepszy w RE3 Mercenaries. ;)

Awatar użytkownika
MysticscoR
Posty: 209
Rejestracja: sob 08 maja, 2010
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MysticscoR » sob 13 sie, 2011

A i owszem. Nicholai był najlepszy. Można było nim załatwić Nemesisa pistolecikiem i nożem co dodawało minute lub półtora minuty czasu. Już nie pamiętam dobrze. Większośc grałą Mikhailem ze względu na to jaki arsenał miał w ekwipunku. Miał Szootgana, magnum i jeszcze wyrzutnie rakiet.
All this blood shouldn't just be mine

Awatar użytkownika
Oscark
Posty: 439
Rejestracja: śr 18 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Oscark » sob 13 sie, 2011

Przecież Chris dysponuje łamaniem karku, co jest równie skuteczne jak atak kobry. Potwierdzam to, co mówił MysticsoR, że każda postać ma swoje "zady i walety", oraz że wszystkie są odpowiednio ustawione pod względem poziomu trudności.
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia :)

Awatar użytkownika
WESKER-DL
Redaktor
Posty: 3814
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL » sob 13 sie, 2011

mentos pisze: Przecież Wesker (w obu wersjach) to tam niszczy wszystkich (to samo było w RE4). Zdecydowanie najłatwiej nabija się nim punkty
Tyle, że w RE4 dodatkowo plansza decydowała o wyborze postaci pod nią, często gęsto według osobistych statystyk ludzie brali Wesker'a na zamek, Hunk'a na wioskę a np. na Water World Krausera / Leon'a i było to uwarunkowane bo ilość punktów i rekordów padała nieco łatwiej (turnieje w Polsce i za granicą). W RE5 postacie są wyważone, grałem w tryb kilkadziesiąt godzin i testowałem każda po kolei, kwestia przyzwyczajenia. Chociaż osobiście wybieram postać pod siebie, zarówno bronie jak i sam charakter, więc to u mnie bardziej warunkuje.

PS. Najbardziej wyważone są Merce na 3DS'a ponieważ mamy wybór również broni oraz umiejętności do danej postaci a ataków meele jest 2 razy więcej dla każdej z nich.
Ostatnio zmieniony sob 13 sie, 2011 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 2 razy.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - EVIL TV / Grupa FB - EVIL TV FanPage

Awatar użytkownika
KotNaKacu
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 maja, 2010
Lokalizacja: Białystok

Post autor: KotNaKacu » ndz 14 sie, 2011

Robert pisze:Mentos , ja także zgadzam się z Tobą . Czwarta część jest lepsza , jeżeli chodzi o tryb Mercenaries . Można samą bronią nabić duży wynik .
Jeżeli przy warunku że chce się głównie bronią strzelać to owszem Merc z RE4 lepsze. Ale trzeba też dodać założenie, że zależy Ci na dobrym wyniku.

Bo poza tym, Merc z RE5 daje dużo więcej przyjemności, czy to zabijając ręcznie czy broniami. Choć np Granatnik + naboje azotowe, niby strzelasz, ale potem zamrożonych wrogów łatwiej ręcznie zabić. Tak czy siak Merc z RE5 daje więcej możliwości i taktyk, i zarazem frajdy. Bo jest dużo dużo więcej frajdy z gry :)
GFWL: KotNaKacu <- (PC)
skype: karol.kotowicz

Awatar użytkownika
mentos
Posty: 293
Rejestracja: sob 21 lut, 2009
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: mentos » ndz 14 sie, 2011

Oscark pisze:Przecież Chris dysponuje łamaniem karku, co jest równie skuteczne jak atak kobry. Potwierdzam to, co mówił MysticsoR, że każda postać ma swoje "zady i walety", oraz że wszystkie są odpowiednio ustawione pod względem poziomu trudności.
Co z tego jego łamania karku, jak trzeba najpierw strzelić w nogę, potem zajść od tyłu i wcisnąć przycisk. Gdzie to porównywać w ogóle do prostoty ataku cobry, gdzie strzelamy w głowę i można nawet kilku przeciwników załatwić jednym uderzeniem.
WESKER-DL pisze: Tyle, że w RE4 dodatkowo plansza decydowała o wyborze postaci pod nią, często gęsto według osobistych statystyk ludzie brali Wesker'a na zamek, Hunk'a na wioskę a np. na Water World Krausera / Leon'a i było to uwarunkowane bo ilość punktów i rekordów padała nieco łatwiej (turnieje w Polsce i za granicą). W RE5 postacie są wyważone, grałem w tryb kilkadziesiąt godzin i testowałem każda po kolei, kwestia przyzwyczajenia. Chociaż osobiście wybieram postać pod siebie, zarówno bronie jak i sam charakter, więc to u mnie bardziej warunkuje.

PS. Najbardziej wyważone są Merce na 3DS'a ponieważ mamy wybór również broni oraz umiejętności do danej postaci a ataków meele jest 2 razy więcej dla każdej z nich.
No nie wiem czy tak plansza decydowała. Wesker po prostu miał najlepszy arsenał (mocarny killer na sub-bossów i szybka snajperka, do tego mocne ataki melee). Najłatwiej było nim utrzymać wysokie combo. Hunk i Krauser też byli ok, ale daleko im do Weskera. Może gdyby Krauser mógł bez przerwy używać łapki, to byłby przegięty.
KotNaKacu pisze: Jeżeli przy warunku że chce się głównie bronią strzelać to owszem Merc z RE4 lepsze. Ale trzeba też dodać założenie, że zależy Ci na dobrym wyniku.

Bo poza tym, Merc z RE5 daje dużo więcej przyjemności, czy to zabijając ręcznie czy broniami. Choć np Granatnik + naboje azotowe, niby strzelasz, ale potem zamrożonych wrogów łatwiej ręcznie zabić. Tak czy siak Merc z RE5 daje więcej możliwości i taktyk, i zarazem frajdy. Bo jest dużo dużo więcej frajdy z gry :)
To już kwestia gustu. Dla mnie tak na dobrą sprawę tylko public assmebly i wioska są fajne w RE5. Za dużo natomiast jest lokacji gdzie bonusy czasowe, czy mnożniki punktów są gdzieś porozrzucane i za długo trzeba za tym biegać jak np na tej mapce gdzie pojawia się masa lickerów.

Awatar użytkownika
Oscark
Posty: 439
Rejestracja: śr 18 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Oscark » wt 16 sie, 2011

mentos pisze:
Oscark pisze:Przecież Chris dysponuje łamaniem karku, co jest równie skuteczne jak atak kobry. Potwierdzam to, co mówił MysticsoR, że każda postać ma swoje "zady i walety", oraz że wszystkie są odpowiednio ustawione pod względem poziomu trudności.
Co z tego jego łamania karku, jak trzeba najpierw strzelić w nogę, potem zajść od tyłu i wcisnąć przycisk. Gdzie to porównywać w ogóle do prostoty ataku cobry, gdzie strzelamy w głowę i można nawet kilku przeciwników załatwić jednym uderzeniem.
Zaraz zaraz - gdzie tu jest jakiekolwiek skomplikowanie w przejściu nieco za przeciwnikiem?? Im więcej grasz, tym bardziej zmieniasz przyzwyczajenia. Wesker na przykład jest dla mnie beznadziejny do trybu DUO - zbyt silne bronie i zero finisherów. :)

Salvin: Część postów z tematu ogólnego przeniosłem tutaj.
Ostatnio zmieniony wt 16 sie, 2011 przez Oscark, łącznie zmieniany 1 raz.
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia :)

Awatar użytkownika
Finka
Posty: 1066
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Finka » wt 16 sie, 2011

Oscark pisze: Wesker na przykład jest dla mnie beznadziejny do trybu DUO - zbyt silne bronie i zero finisherów. :)
Czasami to nie rozumiem o czym piszesz ;) Wesker ma słabe finishery ? co przez to rozumiesz ?
Ostatnio zmieniony wt 23 sie, 2011 przez Finka, łącznie zmieniany 1 raz.
W piątkowe wieczory nie odpowiadam za swoje posty.

Awatar użytkownika
Oscark
Posty: 439
Rejestracja: śr 18 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Oscark » wt 16 sie, 2011

Jak wykonasz na majini Widmowy Motyl, czy Szarżę Nosorożca? Praktycznie się nie da, trzeba nieźle się napocić.
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia :)

Awatar użytkownika
Finka
Posty: 1066
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Finka » wt 16 sie, 2011

Najważniejsze żeby atak był skuteczny. Co do ataków fizycznych to i tak nic nie może się równać z hammerem Chrisa Warriora w grze duo (reunion).
W piątkowe wieczory nie odpowiadam za swoje posty.

Awatar użytkownika
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3100
Rejestracja: sob 17 lis, 2007
Lokalizacja: Cidade de Deus

Post autor: Deus Ex » czw 01 wrz, 2011

Na zlocie miałem okazję zagrać w Mercenaries Reunion. Gun Bash Barry'ego masakruje, dla mnie to najefektowniejszy cios wszystkich postaci, również z podstawowych merców - staruszek z brodą rozjeżdża majini aż miło. Mocna postać - do dyspozycji silne bronie dodatkowe, magnum i snajperka, jednak lepiej korzystać z pistoletu i tłuc wrogów atakami melee, wspomnianym gun bashem albo z bańki. Barry'owie to już chyba tak mają, od urodzenia mocne łby...

Szkoda, że nie ma tego na PC. W ogóle wiele bym oddał za konsolową wersję merców :(...
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 przez Deus Ex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Oscark
Posty: 439
Rejestracja: śr 18 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Oscark » czw 01 wrz, 2011

Nie chcę narzekać, ale to JEST na PC :smiech6:
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia :)

Awatar użytkownika
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3100
Rejestracja: sob 17 lis, 2007
Lokalizacja: Cidade de Deus

Post autor: Deus Ex » czw 01 wrz, 2011

Jakieś szczegóły?

Awatar użytkownika
Finka
Posty: 1066
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Finka » czw 01 wrz, 2011

Deus Ex pisze: Gun Bash Barry'ego masakruje, dla mnie to najefektowniejszy cios wszystkich postaci
Uderzenie kolbą jest bardzo efektowne ale chyba na bossie nie można go wykonać, natomiast hurricane Barrego jest na pewno najbardziej efektywną akcją.
Jeżeli jeszcze kiedyś będziesz miał okazję zagrać w reunion to wykonaj hammera na kacie lub grubasie grając duo. Niestety, Chris nie wykonuje tego ataku z każdym partnerem ale z Barrym na pewno.
W trybie reunion postacie są bardziej zróżnicowane jeżeli chodzi o ciosy specjalne a dodatkowo jest jeszcze różnica w atakach pomiędzy grą solo a duo. Tryb jest super ale i bardzo wymagający aby przyzwoity wynik osiągnąć.
W piątkowe wieczory nie odpowiadam za swoje posty.

Awatar użytkownika
Oscark
Posty: 439
Rejestracja: śr 18 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Oscark » pt 02 wrz, 2011

Deus Ex pisze:Jakieś szczegóły?
Dysponując obecną "technologią" jesteśmy w stanie używać wszystkich ciosów postaci, nawet tych z DLC (Josha, Barrego, itp.).
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia :)

Awatar użytkownika
Rodzislaw
Posty: 73
Rejestracja: pt 25 lis, 2011
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Rodzislaw » pt 02 gru, 2011

Mam pytanie odnośnie trybu the mecenaries w Gold Edition. Czy jest jakaś różnica między tym w meny głównym, a tym w extra content REUNION ? (poza innym postaciami do wyboru).
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 5”