RE5 przechodzi na Steamworks
RE5 przechodzi na Steamworks
http://www.capcom-unity.com/brelston/bl ... steamworks
Jak w temacie: Resident Evil 5 (a także Dead Rising 2 i Dead Rising: Off The Record) przechodzi na Steamworks, tj. sieciowe API Steama. Jest to o tyle dobra wiadomość, że Games for Windows Live, z którego aktualnie korzystają te gry, jest w stanie stagnacji i w sumie nie wiadomo, czy (a raczej bardziej kiedy) Microsoft postanowi wyciągnąć wtyczkę i zakończyć jego byt.
Przejście ma nastąpić na początku przyszłego roku. Właściciele aktualnej wersji gry zostaną automatycznie przeniesieni na Steama (pewnie za pośrednictwem jakiejś aktualizacji).
Jedyny minus jest taki, że pewnie stare sejwy i achievmenty, które są aktualnie powiązane z platformą Microsoftu, nie zostaną przeniesione (chociaż nie wiem, jak to było w przypadku innych tytułów, jak np. Batman Arkham Asylum).
EDIT: Ok, w przypadku SSFIV Arcade, które również swojego czasu przeszło z GfWL na Steamwork, sejwy zostały automatycznie przeniesione. Achievmenty trzeba już było jednak zdobywać od nowa.
EDIT2: w przypadku pozostałych gier, które były przenoszone z GfWL na Steamworks albo wychodził patch/narzędzie do transferu gry, albo po prostu wystarczyło aktywować klucz gry na Steamie i ściągnąć stamtąd nową wersję gry.
Jak w temacie: Resident Evil 5 (a także Dead Rising 2 i Dead Rising: Off The Record) przechodzi na Steamworks, tj. sieciowe API Steama. Jest to o tyle dobra wiadomość, że Games for Windows Live, z którego aktualnie korzystają te gry, jest w stanie stagnacji i w sumie nie wiadomo, czy (a raczej bardziej kiedy) Microsoft postanowi wyciągnąć wtyczkę i zakończyć jego byt.
Przejście ma nastąpić na początku przyszłego roku. Właściciele aktualnej wersji gry zostaną automatycznie przeniesieni na Steama (pewnie za pośrednictwem jakiejś aktualizacji).
Jedyny minus jest taki, że pewnie stare sejwy i achievmenty, które są aktualnie powiązane z platformą Microsoftu, nie zostaną przeniesione (chociaż nie wiem, jak to było w przypadku innych tytułów, jak np. Batman Arkham Asylum).
EDIT: Ok, w przypadku SSFIV Arcade, które również swojego czasu przeszło z GfWL na Steamwork, sejwy zostały automatycznie przeniesione. Achievmenty trzeba już było jednak zdobywać od nowa.
EDIT2: w przypadku pozostałych gier, które były przenoszone z GfWL na Steamworks albo wychodził patch/narzędzie do transferu gry, albo po prostu wystarczyło aktywować klucz gry na Steamie i ściągnąć stamtąd nową wersję gry.
Ostatnio zmieniony pn 08 wrz, 2014 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 2 razy.
- kal3jdoskop
- Posty: 200
- Rejestracja: pt 02 maja, 2008
- Lokalizacja: Terra
Ostatnio, jak przenosili Super Street Fightera IV, wystarczało samo wstukanie klucza GfWL-owego do klienta na Steamie (więc zapewne i tutaj metoda transpozycji będzie podobna). Inna sprawa, że osoby które miały Ulicznego Wojownika w wersji pudełkowej, miewały z tym problemy, także trzeba się liczyć z ewentualnym użeraniem się z supportem Capcomu* w tej sprawie, jeśli ktoś ma Residenta z pudełka/z czasopisma.Mr_Zombie pisze:EDIT2: w przypadku pozostałych gier, które były przenoszone z GfWL na Steamworks albo wychodził patch/narzędzie do transferu gry, albo po prostu wystarczyło aktywować klucz gry na Steamie i ściągnąć stamtąd nową wersję gry.
Swoją drogą - nie do końca kupuję, że zrobili to, jak wspomnieli w oficjalnym komunikacie, ze względu na odzew społeczności, zatem węszę w (niedalekiej?) przyszłości płatny upgrade do wersji Gold, uprzednio nie "skomputeryzowanej".
*A miałem już trochę styczności z ichnim supportem - najlepszym motywem było to, że jak rozwiązywanie zgłoszonego przeze mnie problemu przeciągnęło się (bo nie mieli pomysłu zwyczajnie), zaczęli udawać, że nie dochodzą do nich wysyłane przeze mnie załączniki.
Ostatnio zmieniony wt 09 wrz, 2014 przez kal3jdoskop, łącznie zmieniany 2 razy.
Chcę, aby człowiek wyciągał rękę do człowieka. Aby starał się pojąć, że zło jest często wewnętrzną klęską tego, kto to zło czyni.
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Przechodziłem to z kolegą. Mimo ścisłej współpracy to jednak wciąż praktycznie one-hit-stun ciosy przeciwników oraz dosłownie kilkusekundowy czas na uratowanie partnera były wkurzające. Pamiętam jak się szczególnie męczyliśmy z walką two on two. Skończyło się na tym, że całą walkę spędziłem przytrzymując Jill (trzymanie -> szybkie QTE, gdy się wyrywa -> podejście by znowu ją chwycić i tak w kółko przez kilka minut, podczas gdy kumpel użerał się z Weskerem).B@rt pisze: Chyba że masz z kim grać i druga osoba potrafi ogarnąć temat.
Wszyscy chyba na to licząkal3jdoskop pisze:Swoją drogą - nie do końca kupuję, że zrobili to, jak wspomnieli w oficjalnym komunikacie, ze względu na odzew społeczności, zatem węszę w (niedalekiej?) przyszłości płatny upgrade do wersji Gold, uprzednio nie "skomputeryzowanej".
Ostatnio zmieniony wt 09 wrz, 2014 przez Mr_Zombie, łącznie zmieniany 2 razy.
Jakby ktoś był zainteresowany, info staje się faktem.
RE5 Gold zostało dodane do bazy Steam: https://steamdb.info/app/21690/depots/
W zakładce Depots znajdują się wpisy:
- Resident Evil 5 (non-GFWL)
- Resident Evil 5 - DLC Pack
- Resident Evil 5 - Gold Pack
Achievementy są już na stronie i wśród nich są te dotyczące DLC z edycji Gold: http://steamcommunity.com/stats/21690/achievements/
Odnośnie daty wydania patcha / kontentu, na steamowym forum RE5 DarkSamus (moderator for związanych z grami Capcomu) napisał:
RE5 Gold zostało dodane do bazy Steam: https://steamdb.info/app/21690/depots/
W zakładce Depots znajdują się wpisy:
- Resident Evil 5 (non-GFWL)
- Resident Evil 5 - DLC Pack
- Resident Evil 5 - Gold Pack
Achievementy są już na stronie i wśród nich są te dotyczące DLC z edycji Gold: http://steamcommunity.com/stats/21690/achievements/
Odnośnie daty wydania patcha / kontentu, na steamowym forum RE5 DarkSamus (moderator for związanych z grami Capcomu) napisał:
http://steamcommunity.com/app/21690/dis ... 244044/#p2Before it got taken down PEGI was giving a release of 19th February was planned.
Take that how ever you will
- kal3jdoskop
- Posty: 200
- Rejestracja: pt 02 maja, 2008
- Lokalizacja: Terra
Ktoś się może orientuje, co muszę poczynić/gdzie napisać, aby otrzymać wersję steamową? Z tego co czytałem na forum steamowym, ludzie próbowali wklepywać kod GfWL, ale na razie nie pozwala na "bezpośrednią" aktywację.
Widzę, że zarzucili obniżkę na podstawowego RE5 w ramach midweek madness, ale nie ma nigdzie tego DLC z upgradem do Golda. Szkoda, bo pewnie policzą sobie solidnie za tego DLCka.
Widzę, że zarzucili obniżkę na podstawowego RE5 w ramach midweek madness, ale nie ma nigdzie tego DLC z upgradem do Golda. Szkoda, bo pewnie policzą sobie solidnie za tego DLCka.
Chcę, aby człowiek wyciągał rękę do człowieka. Aby starał się pojąć, że zło jest często wewnętrzną klęską tego, kto to zło czyni.
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
- kal3jdoskop
- Posty: 200
- Rejestracja: pt 02 maja, 2008
- Lokalizacja: Terra
No Biohazard to japoński tytuł gry(często się przewija jako alternatywny tytuł residentów na steamie.
Enywej, już sobie znalazłem odpowiedź na pytanie, jakie zadałem Na razie wersji steamowej nie ma, bo się Capcom nie dogadał z Microsoftem w sprawie jakichś certyfikatów, stąd też opóźnienie w pojawieniu się Goldowego update'a oraz wersji czysto steamowej. A transpozycja z wersji GFWL do Steama będzie możliwa, ale na bank dopiero po dopełnieniu cudów i dziwów z certami i Microsoftem (dokładnej daty nie podali).
Enywej, już sobie znalazłem odpowiedź na pytanie, jakie zadałem Na razie wersji steamowej nie ma, bo się Capcom nie dogadał z Microsoftem w sprawie jakichś certyfikatów, stąd też opóźnienie w pojawieniu się Goldowego update'a oraz wersji czysto steamowej. A transpozycja z wersji GFWL do Steama będzie możliwa, ale na bank dopiero po dopełnieniu cudów i dziwów z certami i Microsoftem (dokładnej daty nie podali).
Chcę, aby człowiek wyciągał rękę do człowieka. Aby starał się pojąć, że zło jest często wewnętrzną klęską tego, kto to zło czyni.
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
- kal3jdoskop
- Posty: 200
- Rejestracja: pt 02 maja, 2008
- Lokalizacja: Terra
Teoretycznie dzisiaj RE5 stało się Steamoworksowe, aczkolwiek jak na razie jedyna rzecz, która jest możliwa, to aktywacja gry za pomocą kodu GFWL (sprawdziłem, zadziałało)... I tyle, bo jak na razie gra pobiera jedynie 100 mb danych, nie dając możliwości pobrania plików gry (sic!), ani tym bardziej zagrania w nią.
edit: Zdaje się, że już naprawili, teraz instalka pokazuje ponad 7 giga danych.
Pojawił się też wyczekiwany DLC z kompletną zawartością edycji złotej za jedyne 15 euro. Co za okazja!
edit: Zdaje się, że już naprawili, teraz instalka pokazuje ponad 7 giga danych.
Pojawił się też wyczekiwany DLC z kompletną zawartością edycji złotej za jedyne 15 euro. Co za okazja!
Spoiler!
Ostatnio zmieniony czw 26 mar, 2015 przez kal3jdoskop, łącznie zmieniany 4 razy.
Chcę, aby człowiek wyciągał rękę do człowieka. Aby starał się pojąć, że zło jest często wewnętrzną klęską tego, kto to zło czyni.
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
- damian2412
- Posty: 25
- Rejestracja: pn 17 paź, 2011
- Lokalizacja: Radlin
- kal3jdoskop
- Posty: 200
- Rejestracja: pt 02 maja, 2008
- Lokalizacja: Terra
@Damian - pisz do Capcomu w takim razie. Nie wiem, jak wygląda u nich ta procedura, ale coś mi mówi, że szybciej pójdzie, jeśli od razu do maila dasz jakąs fotkę z grą i (widocznym) kluczem.
Niby gdzieś czytałem, że proces "przenoszenia" kluczy jest jakoś rozłożony w czasie, ale IMO nie ma co temu ufać - moja siostra, która próbowała aktywować SSFIV, nie dała rady, mimo że cały proces już dawno został zakończony.
Niby gdzieś czytałem, że proces "przenoszenia" kluczy jest jakoś rozłożony w czasie, ale IMO nie ma co temu ufać - moja siostra, która próbowała aktywować SSFIV, nie dała rady, mimo że cały proces już dawno został zakończony.
Chcę, aby człowiek wyciągał rękę do człowieka. Aby starał się pojąć, że zło jest często wewnętrzną klęską tego, kto to zło czyni.
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
- damian2412
- Posty: 25
- Rejestracja: pn 17 paź, 2011
- Lokalizacja: Radlin
kal3jdoskop napisałem już do Capcomu. Pożyjemy, zobaczymy...
Ostatnio zmieniony sob 28 mar, 2015 przez damian2412, łącznie zmieniany 1 raz.
- kal3jdoskop
- Posty: 200
- Rejestracja: pt 02 maja, 2008
- Lokalizacja: Terra
Niemożliwe stało się możliwe - Humble Capcom Bundle:
https://www.humblebundle.com
RE5 też trafiło (do drugiego progu, razem z RE: Revelations, DMC i ukrytymi bonusami), podobnie jak DLC... Tyle że to ostatnie trafiło do progu 15$ (razem z USFIV).
(mały hint odnośnie bonusów - nie ma co liczyć na kolejne epizody do Revelations 2, gdyż załączyli zniżkę na zakup RE: R2 w Humble Store, osobiście obstawiałbym Bionic Commando (tego TPSa) i jakieś słabieńkie DLC)
https://www.humblebundle.com
RE5 też trafiło (do drugiego progu, razem z RE: Revelations, DMC i ukrytymi bonusami), podobnie jak DLC... Tyle że to ostatnie trafiło do progu 15$ (razem z USFIV).
(mały hint odnośnie bonusów - nie ma co liczyć na kolejne epizody do Revelations 2, gdyż załączyli zniżkę na zakup RE: R2 w Humble Store, osobiście obstawiałbym Bionic Commando (tego TPSa) i jakieś słabieńkie DLC)
Ostatnio zmieniony wt 13 paź, 2015 przez kal3jdoskop, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcę, aby człowiek wyciągał rękę do człowieka. Aby starał się pojąć, że zło jest często wewnętrzną klęską tego, kto to zło czyni.
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")
Jan Dobraczyński, "Najeźdźcy" (rozdział "Od autora")