Przedmioty (RE2)

Słownik pojęć związanych z Resident Evil. Projekt stworzony przez redaktorów MWRC: RE HQ, przy współpracy z użytkownikami forum.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Przedmioty (RE2)

Post autor: Deus Ex »

CABIN KEY - Klucz do kabiny
Klucz ten znaleźć można jedynie grając drugi scenariusz Leonem lub Claire. Przedmiot znajduje się w kabinie w lokacji poprzedzającej stróżówkę. Służy do otwarcia stróżówki.

SPADE KEY - Klucz ze znakiem pik
Klucz znajduje się w fontannie w holu. Aby go zdobyć należy użyć Unicorn Medal'u na fontannie. Klucz otwiera drzwi z wyrzeźbionym pikiem czyli jasno niebieskie drzwi na mapie.

HEART KEY - Klucz ze znakiem kier
Grając Leonem pierwszy jak i drugi scenariusz, klucz znajdziemy w pokoju gdzie zamknął się Marvin Branagh.
Grając Claire pierwszy jak i drugi scenariusz, klucz znajdziemy w pokoju Szefa Posterunku.
Otwiera drzwi z wyrzeźbionym sercem czyli czerwone drzwi na mapie.

DIAMOND KEY - Klucz ze znakiem karo
Grając Leonem lub Claire pierwszy scenariusz, klucz znajdziemy na skrzyni w pokoju z statuami na dwa czerwone klejnoty(magazyn).
Grając Leonem drugi scenariusz, klucz znajdziemy w dziurze w drzwiach w korytarzu - Poczekalni gdzie schowała się Sherry.
Grając Claire drugi scenariusz klucz znajdziemy w Pokoju S.T.A.R.S.
Klucz otwiera wszystkie drzwi z wyrzeźbionym karem.

CLUB KEY - Klucz ze znakiem trefl
Klucz ten zdobywamy grając Adą(Leon) lub Sherry(Claire). Klucz znajduje się na półce w pomieszczeniu gdzie trzeba przesunąć trzy skrzynie aby zrobić sobie ''most''.
Klucz otwiera wszystkie drzwi z wyrzeźbionym treflem czyli zielone drzwi na mapie.

SPECIAL KEY - Specjalny klucz
Jeśli dotrzesz do komisariatu bez podnoszenia żadnego przedmiotu to w korytarzu pod głównym wejściem będzie Brad Vickers jako zombie, zabij go i zabierz od niego klucz.

SMALL KEY - Mały klucz
Klucze znaleźć może jedynie Leon ponieważ Claire posiada wytrych który zastępuje owe klucze. Kluczami otwieramy różne szafki i szuflady w celu znalezienia czegoś co się nam może potem przydać, jak np. FAS czy naboje a nawet ulepszenie broni dla Leona.

LOCKPICK - Wytrych
Wytrych od samego początku gry znajduje się w ekwipunku Claire. Wytrychem otwieramy różne szafki i szuflady w celu znalezienia czegoś co się nam potem może przydać, jak np. FAS czy naboje.

CONTROL PANEL KEY (DOWN KEY) - Klucz do panelu kontrolnego
Klucz znaleźć mogą obie postacie ale tylko w pierwszym scenariuszu. Kluczyk znajdziemy w kabinie Wagonu(Vacant Factory). Klucza używamy na panelu przed wagonem w celu aktywacji windy(wagonu).

CONTROL ROOM KEY (UP KEY) - Klucz do panelu kontrolnego
Ten klucz służy do przywołania windy do góry dlatego klucz dostępny jest tylko w drugim scenariuszu dla obu postaci. Klucz znajduje się w Pomieszczeniu kontrolnym windy.Po jego zabraniu czeka nas mała niespodzianka.

WEAPON BOX KEY - Klucz do szafki z uzbrojeniem
Przedmiot dostępny tylko dla Leona. Zapalniczką podpalamy wyrzutnie flar i po rozświetleniu pomieszczenia można zauważyć klucz leżący tuż obok. Otwiera szafkę z uzbrojeniem w pokoju poprzedzającym Laboratorium doświadczalne P4. W szafce znajdziemy ulepszenie do Magnum’a.

P. ROOM KEY - Klucz do pomieszczenia kontrolnego
Klucz możliwy do znalezienia w drugim scenariuszu dla obu postaci. Znajduje się on w Laboratorium doświadczalnym P4 i służy do otworzenia drzwi w pomieszczeniu gdzie trzeba przesunąć skrzynie w odpowiednie miejsce, aby umożliwić sobie dalszą wędrówkę. (Laboratory B1)

MASTER KEY – Klucz generalny
Dostępny w scenariuszu B obiema postaciami. Klucz posiada Anette Birkin, która po kilku wydarzeniach ginie, a My możemy podnieść klucz leżący obok jej ciała. Master Key używamy w windzie i dzięki niemu możemy zmienić jej tor jazdy i wydostać się na peron ewakuacyjny.

PLATFORM KEY - Klucz do furtki w korytarzu obok pociągu
Klucz dostępny tylko w scenariuszach B. Znajduje się on na podłodze w ostatnim przedziale pociągu. Platform Key posłuży nam do otworzenia furtki na peronie i przejścia na peron drugi.

BLUE CARD KEY - Niebieska karta magnetyczna
Jest to karta którą otworzymy sobie drzwi na posterunku które zostały zablokowane elektronicznie. Kartę w scenariuszu A, Leona i Claire otrzymamy od rannego policjanta Marvin’a Branagh’a. Znajduje się on w jedynym otwartym pomieszczeniu więc nie jest problemem go znaleźć. Natomiast kartę w scenariuszu B, Leona jak i Claire znajdziemy w pokoju za płonącym helikopterem. Kartę używamy na komputerze w głównym holu.

RED CARD KEY - Czerwona karta magnetyczna
Ta karta nie jest obowiązkowa ale ona pozwoli nam dostanie się do Zbrojowni gdzie możemy znaleźć dużo cennej amunicji. Owa karta znajduję się w Prosektorium.

LAB CARD KEY - Karta magnetyczna do Labolatorium
W scenariuszu A Leonem lub Claire kartę znajdziemy w Laboratorium doświadczalnym P4. A w scenariuszach B kartę znajdziemy w pokoju sypialnym w zachodnim korytarzu laboratorium. Karta posłuży nam do otworzenia wszystkich drzwi z elektronicznym zamkiem w całym laboratorium.

INK RIBBON - Taśma do zapisu stanu gry
Nasączona tuszem taśma, używana razem z maszyną do pisania w celu zapisywania stanu gry. Taśma pochowana jest w różnych zakamarkach całej gry.

GREEN HERB - Zielone zioło
Zielona roślinka odnawia 1/3 naszej energii. Roślinki pochowane są w zakamarkach całej gry.

RED HERB - Czerwone zioło
Jeżeli zmieszamy to zioło razem z ziołem zielonym to uzyskamy mieszankę odnawiającą całkowicie życiową energię postaci. Bezpośrednio zioła tego nie można zażywać.

BLUE HERB - Niebieskie zioło
Zioło niebieskie neutralizuje naturalne toksyny zawarte w m.in. jadzie pająków.

FIRST AID SPRAY - Aerozol pierwszej pomocy
To cudo odnawia całą energię naszej postaci. Niestety zażywanie FAS’ów obniża nam końcowy wynik gry.

LIGHTER - Zapalniczka
Leon ma farta bo zapalniczkę posiada od samego początku gry swoim ekwipunku i na dodatek nie zajmuje mu ona cennego miejsca w ekwipunku. A Claire już nie mam tak łatwo. Ową zapalniczkę w scenariuszu A znajdzie w poczekalni na drugim piętrze a w scenariuszu B w Archiwum. Zapalniczki możemy użyć w Sali odpraw na kominku w celu jego rozpalenia i otrzymania jednego dwóch czerwonych klejnotów, następnie w pokoju przesłuchań także do rozpalenia kominka, Leon może jej użyć do podpalenia racy w celu zdobycia WEAPON BOX KEY i podpalenia wielkiej rośliny w laboratorium.

RED JEWEL - Czerwony klejnot
Jeden klejnot znajduje się za obrazem w sali odpraw a drugi w ręce posągu w korytarzu z posągiem na drugim piętrze. Obydwa klejnoty wkładamy w kamienne popiersia w magazynie za płonącym helikopterem.

UNICORN MEDAL - Medal z jednorożcem
Grając scenariusz A Leonem jak i Claire medalion znajdziemy na biurku w pokoju STARS. A w scenariuszu B medalion znajduje się na ścianie na Balkonie. Medalion wkłada się do posągu w Holu głównym w celu otrzymania SPADE KEY.

EAGLE MEDAL - Medal z orłem
Medal leży w kanałach obok zwłok jednego z pracowników dyspozytorni. Jest to jeden z dwóch medali potrzebnych nam do zlikwidowania strugi wody blokującej przejście dlatego musimy go użyć na panelu w zalanym korytarzu.

WOLF MEDAL - Medal z wilkiem
Medal z wilkiem znajdziemy przy ciałach komandosów w niszy w zalanym korytarzu. Medal znajdziemy tam jeżeli gramy Leonem scenariusz A lub B i Claire scenariusz B. Natomiast w scenariuszu A Claire medal znajdzie dla nas Sherry na wysypisku śmieci. Jest to drugi z dwóch medalionów tak więc go także trzeba użyć na panelu w zalanym korytarzu.

BISHOP PLUG - Wtyczka z gońcem
Takich wtyczek będzie szukał tylko Leon. Jedną z nich znajdzie w skrytce w Bibliotece.
KING PLUG - Wtyczka z królem
Drugą znajdzie wewnątrz posągu w Magazynie.
KNIGHT PLUG - Wtyczka z koniem
Trzecią odnajdzie na Strychu.
ROOK PLUG - Wtyczka z wieżą
Zaś czwarta i zarazem ostatnią odnajdzie w pokoju z weneckim lustrem.
Wszystkie cztery wtyczki służą do otwarcia drzwi w pokoju z zamkiem na Plug'i.

EAGLE STONE - Kamień z orłem
Takich kamieni potrzebować będzie Claire. Musi znaleźć trzy ale w tym jeden jest połamany na dwie części. Pierwszy z nich znajdzie w pokoju z weneckim lustrem.
BLUE STONE I - Niebieski kamień I
Jest to jedna połówka JAGUAR STONE. Claire znajdzie go na Strychu.
BLUE STONE II - Niebieski kamień II
Jest to druga połówka JAGUAR STONE. Ta znajduję się wewnątrz posągu w Magazynie.
JAGUAR STONE - Kamień z jaguarem
Taki kamień powstaje po złożeniu dwóch niebieskich kamieni (Blue Stone).
SERPENT STONE - Kamień z wężem
Ostatni czyli trzeci kamień znajduje się w skrytce w Bibliotece.
Jeżeli zdobędziemy już wszystkie kamienie to możemy otworzyć tajne drzwi w pokoju Szefa posterunku. Miejsce na kamienie znajduję sięga obrazem obok drzwi.

PLASTIC BOMB - Ładunek wybuchowy
Bomba przyda się jedynie Claire. Należy przeszukać pomieszczenie dowodowe w celu znalezienia ładunku. Jest to składnik bomy, drugim składnikiem jest detonator.

DETONATOR - Detonator
Detonator leży na biurku w pokoju gdzie znajduje się martwy policjant Marvin Branagh. Jeżeli połączymy Detonator z ładunkiem wybuchowym to otrzymamy: BOMB & DETONATOR - Ładunek wybuchowy z detonatorem. Bomba umożliwia wysadzenie drzwi w korytarzu ze śmigłowcem.

_______________________________________________________________________________

SQUARE CRANK - Kwadratowa korba
Grając pierwsze dwa scenariusze korbę znajdziemy na szafce w Archiwum. Natomiast Leon w swoim drugim scenariuszu znajdzie korbę w psiarni. A Claire w prywatnym skrzydle Szefa komisariatu. Przy pomocy tego przedmiotu opuścimy schody na strych.

VALVE HANDLE - Koło zaworowe
Koło zaworowe towarzyszy nam przez całą wędrówkę ponieważ potrzebne jest nam 3 razy. Po pierwsze do ugaszenia płonącego helikoptera na posterunku, po drugie do opuszczenia mostu w kanałach Raccoon City i wyłączenia wentylatora także w kanałach. Leon i Claire w scenariuszu pierwszym koło znajdą w Stróżówce. A w scenariuszu drugim w pokoju z sejfem.

CORD - Kabel
Kabel jest przedmiotem którego nie musimy podnosić, bez niego można ukończyć rozgrywkę. Tym kabelkiem łączymy przezwany przewód w puszce na ścianie obok okna w celu zamknięcia okien roletami antywłamaniowymi. Okna zamknąć możemy w dwóch korytarzach : tam gdzie spotykamy po raz pierwszy Lickeier’a lub w korytarzu zaraz za ‘’czerwonymi’’ drzwiami. Przez te okna w późniejszej rozgrywce będą dostawały się zombie. Tak naprawdę rolety nic nie dają, po chwili ulegają zepsuciu i otwierają okna. Leon jak i Claire kabel znajdzie pokoju z weneckim lustrem.

FILM – Film (Klisza?)
W pierwszych scenariuszach klisze znajdziemy w :
-pomieszczeniu dowodowym
-pokój STARS (biurko Weskera należy przeszukać 50 razy)
-pokój przesłuchań
Natomiast w drugich scenariuszach :
-pokój STARS
-pomieszczenie dowodowe
-korytarz obok cel więziennych gdzie zamkną się Ben
Wszystkie filmy wywołuję się w ciemni.

G. COGWHEEL - Trybik (zębatka??)
Tę część do zegara znajduję się na obrazie w pokoju przesłuchań. Aby go otrzymać należy podpalić w odpowiedniej kolejności pochodnie na ścianie. Zębatki używamy na strychu.

MANHOLE OPENER - Otwieracz pokryw kanalizacyjnych(a może po prostu łom??)
Przedmiot tylko w scenariuszu drugim, Leona lub Claire. Łom leży na regale w korytarzu z celami.
Łomem otwieramy pokrywę kanalizacyjną w psiarni.

FUSE CASE - Kasetka na bezpiecznik
Niepełny bezpiecznik znajduję się w zamrożonym laboratorium. Daleko nie musimy z tym biegać ponieważ wystarczy się odwrócić i użyć na panelu w celu uzyskania Main Fuse.

MAIN FUSE - Główny bezpiecznik
Bezpiecznik włącza napięcie w laboratorium w generatorze.

VACCINE CART - Pojemnik na szczepionkę
Zrobieniem szczepionki zajmuję się tylko Cliare w pierwszym scenariuszu.
Pojemnik znajdziemy w małym laboratorium. W tym samym pomieszczeniu wkładamy go do specjalistycznej maszyny w celu uzyskania Base Vaccine.

BASE VACCINE - Pojemnik ze szczepionką
Gdy już otrzymamy Base Vaccine musimy go użyć w laboratorium doświadczalnym P4 w celu uzyskania Vaccine.

VACCINE - Szczepionka
Jest to już gotowa szczepionka dla zarażonej wirusem Sherry.

MO DISK - Dysk magnetooptyczny
Dysku szukać będziemy tylko w scenariuszach A. Dysk ten potrzebny nam jest do otworzenia drzwi w głównym holu laboratorium. MO disc znajduje się w małym laboratorium.

JOINT N PLUG - Wtyczka I, JOINT S PLUG - Wtyczka II
Wtyczki dostępne są tylko w scenariuszach B.
Obie wtyczki znajdują się po drugiej stronie pociągu(za schodami) a używamy na panelu w pomieszczeniu z generatorem w celu włączenia zasilania dla pociągu.
Zablokowany

Wróć do „Słownik Resident Evil”