Broń i amunicja (RE 1)

Słownik pojęć związanych z Resident Evil. Projekt stworzony przez redaktorów MWRC: RE HQ, przy współpracy z użytkownikami forum.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Broń i amunicja (RE 1)

Post autor: Deus Ex »

BROŃ

Combat Knife - (Nóż Szturmowy)
Broń o groźnym, jednosiecznym ostrzu, najczęściej posiadająca również zaostrzony koniec służący do kłucia. Używana powszechnie we wszystkich armiach świata. W grze przedstawiony jest najprawdopodobniej nóż amerykański typu KA-BAR lub bagnet typu m9. W RE1 jest to najsłabsza z dostępnych broni i trzeba się naprawdę natrudzić aby zabić nim choćby zwykłego zombie. Nóż dostępny jest od samego początku gry.

Beretta Pistol - (Pistolet Beretta 92F)
Włoski pistolet samopowtarzalny Beretta 92F na piętnaście pocisków kalibru 9mm. Broń powszechnie używana przez policję i wojsko na całym świecie. Ceniona za kompaktowość, celność, prostotę budowy i niewielki koszt produkcji. (Przekrój przez broń). W RE1 podstawowa broń na wyposażeniu Jill, dostępna od początku gry. Chris znajduje ją po powrocie do Hall'u. Bardzo słaba w porównaniu do pozostałych zabawek, jednak w rezydencji nie raz uratuje nam skórę przed przegniłymi truposzami. Zombie kładzie po około 4-7 strzałach. Na Cerberusy potrzeba około ośmiu pocisków. W Huntera trzeba włożyć cały magazynek, a czasem i to nie wystarcza. Broń nie zalecana na trudniejszych przeciwników.

Shotgun - (Strzelba Mossberg 500)
Jest to strzelba myśliwska typu pump-action kalibru 12 guage. Nie posiada gwintu, co w połączeniu z pociskami śrutowymi daje bardzo szerokie pole rażenia. W broni zastosowano magazynek rurowy pod lufą, dzięki czemu można załadować do siedmiu pocisków w odróżnieniu od typowych strzelb myśliwskich mieszczących jeden, dwa naboje. Pump-action pozwala na w miarę szybkie prowadzenie ognia, uzależnione tylko od szybkości i siły użytkownika. W RE1 jest to wyśmienita broń przydatna przez większą część gry. Zombie i Cerberusa kładzie 1-2 strzałami, Huntery po około pięciu. Yawn i Neptune legnie po około 15-20 pociskach. Plant 42 wymaga trochę więcej wysiłku – bez użycia V-Jolt około 30 strzałów.

Bazooka - (ARWEN-37)
Samopowtarzalny granatnik kalibru 40mm o magazynku bębnowym na sześć pocisków. Duża szybkostrzelność i siła ognia powodują, że jest to idealna broń na duże skupiska wroga lub na wykurzanie go z umocnionych pozycji jak np. okop czy bunkier. Granaty 40mm posiadają około 15 metrowe pole rażenia (w przypadku pocisków odłamkowych). W RE1 broń ta dostępna jest tylko w scenariuszu Jill. Bardzo dobra przeciwko silniejszym przeciwnikom, posiada aż trzy typy amunicji o różnej sile. Grantów jest dużo, więc bez krępacji można z bazooki rozłożyć Yawn'a, Plant 42, Neptun'a i zostanie jej jeszcze trochę na huntery, które padają (w zależności od użytej amunicji) już po 2-3 strzałach.

COLT Python - (Colt Python)
Bardzo silny rewolwer na nabój .357 Magnum. Posiada bębnowy magazynek na sześć naboi. Zaletami są bardzo silny pocisk z dużą mocą obalająca, oraz względnie małe rozmiary. Po stronie wad – naprawdę silny odrzut, niska szybkostrzelność, i tragiczny czas przeładowania. Colt wyposażony jest w lufy 4,6 i 8 cali. W RE1 rewolwer ten to prawdziwa armata! Główki zombie po trafieniu pięknie eksplodują! Broń zdobywana w końcowym etapie gry, jest dla nas prawdziwym zbawieniem. Doskonała na huntery, chimery i Tyranta. Jak mówi właściciel takiego egzemplarza „I have this!”. Niestety, amunicji do niego jak na lekarstwo.

Flame Thrower - (Miotacz Ognia)
Broń wyrzucająca ze znajdującego się za spustem pojemnika łatwopalną mieszankę, składającą się w głównej mierze z naftalinu palmityny, jednego ze składników napalmu. W większości modeli tuż za lufą znajduje się iskrownik, który zapala wystrzeliwaną mieszankę, tworząc strugę ognia lecącą w kierunku celu. Model pokazany w grze nie istnieje w rzeczywistym świecie. Podobny do niego jest widoczny w filmie "Obcy" miotacz ognia M240, który jednak jest również bronią fikcyjną. W RE1 bronią tą nie jest dane nam długo się nacieszyć. Magazynek procentowy nie starczy na wiele, zapasowego znaleźć nie można, a i tak w podziemiach gdzie miotacz znajdujemy, trzeba go odłożyć by iść dalej.

Rocket Launcher - (M202A1)
Cztero-prowadnicowy ręczny granatnik. Broń posiada możliwość wystrzeliwania zarówno głowic zapalających (wypełnione około pół litra napalmu) jak i burzących. Kaliber wynoszący 66mm w połączeniu z czterema prowadnicami powoduje że niewiele budynków, pojazdów, schronów jest w stanie wytrzymać szybkie trafienia z tej potężnej broni. W RE1 jest to broń o największej mocy. Niestety, zabaweczką tą możemy się pobawić tylko raz i to przez dosłownie kilka sekund. Zrzuca ją Brad ze śmigłowca i to dzięki niej ostatecznie pokonujemy Tyranta.

Ingram - (Ingram MAC11)
Ręczny pistolet maszynowy charakteryzujący się bardzo dużą szybkostrzelnością (teoretyczna rzędu 1100(!) strzałów na minutę). Pojemny magazynek, kolejno – 30, 50 i aż 80 pocisków kalibru 9mm lub 0.45ACP pozwala przygnieść przeciwnika ogniem. Niestety, celność tej broni pozostawia naprawdę wiele do życzenia, dlatego jest skuteczna jedynie na dystansach nieprzekraczających czterdziestu metrów. W RE1 jest to bonusowa broń Jill Valentine, którą otrzymamy za przejście gry w czasie poniżej trzech godzin. Broń posiada parametry zbliżone do oryginału i nieskończony magazynek. Z nią niestraszne nam zombie.

Minimi - (M249 SAW)
Lekki karabin maszynowy kalibru 7.62 NATO. Zasilany z magazynka taśmowego o pojemności 100 lub 200 pocisków. Szybkostrzelność teoretyczna to około 700-1100 strzałów na minutę. Niewielka waga jak na tego typu broń, dobre wyważenie i parametry sprawiają, że jest to idealny karabin do osłony własnych oddziałów lub przyszpilenia wroga. Zasięg skuteczny wynosi około 1000m. Minimi w RE1 jest bonusową bronią Chrisa Redfield'a, którą również otrzymamy za przejście gry w czasie poniżej trzech godzin.

AMUNICJA

Beretta Clip - (magazynek do Beretty)
Magazynek do Beretty 9.2F Zawiera 15 pocisków ''dum-dum'' kalibru 9mm.
Pociski dum-dum (JHP ang. Jacket Hollow Point) to pociski o naciętym płaszczu i/lub ściętym czubku. Dzięki temu pociski po trafieniu w cel „grzybkują” czyli deformują się zwiększając zadawane obrażenia. Amunicja nadająca się do najlepiej do obezwładniania/unieruchamiania ludzi.

Shotgun Shells - (amunicja do strzelby)
Amunicja do strzelby, to pociski o dużej średnicy łuski wypełnionej sporą ilością stalowego śrutu, który po opuszczeniu lufy rozsiewa się zwiększając pole rażenia. Niestety, pociski tego typu dysponują małą donośnością.

Explosive Rounds - (Pociski eksplodujące)
Granaty 40 mm do granatnika ARVEN 37. Wypełnione prochem i mieszanka eksplodująca. Powłoka pocisku jest perforowana, ułatwia to fragmentacje pocisku i zwiększa siłę rażenia odłamków.

Acid Rounds - (Pociski kwasowe)
Granaty kwasowe 40 mm do granatnika ARVEN 37. W ich wnętrzu znajduje się specjalny szklany pojemnik zawierający stężony kwas solny. Po opuszczeniu lufy stalowe pokrycie (sabot) odrywa się od pocisku. Szklany pojemnik po uderzeniu w cel rozbija się, rozrzucając silnie żrący kwas.

Flame Rounds - (Pociski zapalające)
Granaty zapalające 40 mm do granatnika ARVEN 37. Pociski wypełnione są około 200ml napalmu - silnie łatwopalnego środka chemicznego. Po uderzeniu w cel, pocisk pęka rozrzucając napalm, a mieszanka zapalająca wybucha powodując zapłon.

Magnum Rounds - (Pociski do magnum)
Pociski do rewolweru magnum, kaliber .357. Znajdują się one w specjalnym bębenku, który służy w rewolwerze za magazynek co znacznie poprawia czas przeładowania. Pociski takie charakteryzują się dużą siłą obalającą, penetracją oraz ładunkiem prochowym wywołującym naprawdę silny odrzut.
Zablokowany

Wróć do „Słownik Resident Evil”