Części RE + minigry + książki + komiksy (S-Z)

Słownik pojęć związanych z Resident Evil. Projekt stworzony przez redaktorów MWRC: RE HQ, przy współpracy z użytkownikami forum.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Części RE + minigry + książki + komiksy (S-Z)

Post autor: Deus Ex »

Separate Ways
Minigra dołączona do Resident Evil 4 w wersjach na Sony PlayStation 2, PC oraz Nintendo Wii, znana w Japonii pod nazwą: Another Order. Odblokować można ją poprzez jednokrotne przejście głównego scenariusza. Separate Ways uzupełnia wydarzenia z głównej gry, ale z punktu widzenia Ady Wong, w którą gracz się wciela. Minigra składa się z pięciu rozdziałów (Chapter’ów) z których dwa toczą się wiosce, jeden w zamku i dwa na wyspie. Nagrodą za przejście każdego z nich jest jeden z raportów Ady – patrz: Ada’s Report, nowa broń (Chicago Typewriter) oraz nowe stroje dla Leona (strój gangstera) i Ashley (średniowieczna zbroja).

Shooting Range
Minigra będąca częścią głównego scenariusza Resident Evil 4. Czasami za plecami Merchant’a (kupca) widoczny są niebieskie drzwi. Po wejściu w nie nasza postać znajduje się na strzelnicy. Teraz naszym celem jest strzelanie do pojawiających się tekturowych makiet, a przyjdzie nam skorzystać z shotguna, TMP, Sniper Rifle oraz Handguna. Za trafienie manekina ganado otrzymujemy 50 pkt, trafienie w głowę to 100 pkt, a trafienie w głowę kobiety ganado to 200 pkt. Po trafieniu pięciu celów z rzędu pojawia się głowa Salazara, której zestrzelenie warte jest aż 500 punktów. Czasami pojawia się także Ashley do której strzelać nie należy. Każdy jej trafienie to odjęcie z naszego konta 1000 pkt. Po 25 przeciwnikach pojawia się podsumowanie naszego strzeleckiego dorobku. Dobry wynik nagradzany jest tzw. bottle cap (nakrętką/kapslem) z wizerunkiem jakiejś postaci z gry. Istnieją cztery strzelnice, każda kolejna to wyższy poziom trudności i większe nagrody pieniężne za celne strzelanie.

Showdown
Minigra dołączona do Resident Evil: Outbreak File 2. Polega na pokonaniu kilku bossów w określonym czasie. Występują trzy typy tej minigry – Showdown 1 (lokacje i przeciwnicy z RE: Outbreak), Showdown 2 (lokacje i przeciwnicy z RE: Outbreak #2), Showdown 3 (lokacje i przeciwnicy z obu gier). Dodatkowo w Showdown 3 musimy zmierzyć się z tyrantem T-104.

The 4th Survivor
Minigra dołączona do Resident Evil 2. Staje się dostępna po ukończeniu scenariuszy Leona A/Claire B (lub Claire A/Leon B) z rangą A na poziomie „normal”. Wcielamy się w niej w postać komandosa korporacji Umbrella o pseudonimie HUNK i mamy za zadanie dostarczyć do punktu ewakuacyjnego próbkę wirusa „G”. Nasza amunicja i środki lecznicze są ograniczone do tego co posiadamy w ekwipunku, a dodatkowe utrudnienie stanowi upływający czas. Im będzie dłuższy, tym gorszą ocenę dostaniemy w przypadku ukończenia gry. Na naszej drodze staną zróżnicowani przeciwnicy, od zombie zaczynając, a na Tyrancie T-103 kończąc. Rozgrywkę ułatwić można sobie poprzez specjalny kod dający nieskończoną amunicję do posiadanej w ekwipunku broni. Wydarzenia z The 4th Surivor zaliczane są do ogólnej fabuły serii. Zobacz też: The Tofu Survivor.

The Mercenaries (RE4)
Minigra dodana do Resident Evil 4. Odblokować ją można przechodząc główną rozgrywkę jeden raz. Polega na zabiciu jak największej liczby przeciwników w przewidzianym czasie. Gdy czas się skończy, po naszego bohatera przylatuje śmigłowiec ewakuacyjny i podliczane są uzyskane punkty. W czasie walki można napotkać na tzw. „hourglasses” (klepsydry), które zwiększają nasz czas o 30, 60 lub 90 sekund. Na każdy poziomie ukryte są jeszcze w skrzyniach specjalne „hourglasses”. Po ich odnalezieniu, każdy przeciwnik, którego zabijemy w przeciągu 30 sekund da nam dodatkowe punkty. Na początku wcielić możemy się w Leona S. Kennedy’ego, ale po uzyskaniu odpowiedniej liczby punktów (4 gwiazdki) na danej planszy, można odblokować jeszcze: Adę Wong, Jacka Krauser’a, Hunk’a oraz Wesker’a. Każda z tych postaci różni się posiadanym ekwipunkiem i wytrzymałością na obrażenia. Oprócz zwykłych ganado na naszej drodze staną także silniejsi przeciwnicy – Bella Sisters (wioska), Garrador (zamek), J.J. (baza wojskowa) oraz Super Salvador (waterworld). Nagrodą za dobre wyniki (5 gwiazdek każdą postacią na każdej z 4 plansz) jest nowa broń – Handcannon, dostępna w głównej rozgrywce u Merchant za darmo.

The Mercenaries (RE5)
Minigra dodana do Resident Evil 5. Podobnie jak w tym samym trybie, dodanym do czwartej części RE gra polega na zabiciu jak największej liczby przeciwników, za co przyznawane są punkty. W momencie upłynięcia przewidzianego czasu punkty uzyskane za likwidację przeciwników oraz premie dodatkowe (za combo, za zabijanie przeciników w bonus time’ach) są sumowane i wyświetla się końcowy rezultat. Analogicznie do głównej rozgrywki, również tutaj jest możliwość grania w dwie osoby, przy pomocy drugiego pada lub przez sieć. Dostępne w tym trybie postaci to Chris Redfield, Sheva Alomar, Albert Wesker i Jill Valentine. Dodatkowo, przewidziano dla tych postaci dodatkowe stroje. Jest również kilka plansz do wyboru np. Public Assembly, Prison czy Mines – w sumie 8. Poza standardowymi przeciwnikami, od czasu do czasu pojawi się silniejszy przeciwnik – np. Executioner na planszy Public Assembly.

The Mercenaries: Operation Mad Jackal
Minigra dodana do Resident Evil 3: Nemesis. Odblokować ją można przechodząc główną rozgrywkę jeden raz na dowolnym poziomie trudności (w wersji na PC, dostępna jest od razu). Wcielamy się w niej w jednego z komandosów U.B.C.S. Do wyboru mamy Nicholaia Ginovaef’a, Mikhaila Victor’a oraz Carlosa Oliveir’ę. Każdy z nich różni się wytrzymałością na obrażenia oraz posiadanym ekwipunkiem. Naszym celem jest przedarcie się ulicami Raccoon City opanowanymi przez kreatury zarażone wirusem „T”. Musimy to zrobić w odpowiednim czasie, którego jest dosyć mało. Dodatkowy czas otrzymujemy za każdego zabitego przeciwnika oraz za ratowanie napotkanych na ulicach osób cywilnych. Każda mniej lub bardziej udana misja nagradzana jest pieniędzmi za które można dokupić broń z nieskończoną amunicją i wykorzystać potem w głównej rozgrywce. Ciekawostką jest fakt, że po ukończeniu rozgrywki wyświetlenie końcowego rezultatu poprzedza scenka, w której otrzymujemy walizkę od komisarza RPD, Briana Ironsa.

The Samurai Edge Story
Opowiadanie zawarte w małej książeczce dołączonej do sprzedawanej w 2002 roku w Japonii wysokiej jakości repliki pistoletu Samurai Edge. Broń ta została stworzona przez braci Kendo specjalnie dla jednostki S.T.A.R.S. w Raccoon City. Opowiadanie przedstawia historię powstawania Samurai Edge oraz udoskonalenia jakie zostały wprowadzone na życzenie jej użytkowników (Wesker, Valentine, Burton, Redfield).

The Tofu Survivor
Minigra dołączona do Resident Evil 2. Staje się dostępna po trzykrotnym ukończeniu scenariuszy Leona A/ClaireB lub Claire A/Leon B, w dowolnej kolejności, z rangą A na poziomie „normal”. Ta minigra jest parodią The 4th Survivor i żartem autorów gry. Miejsce komandosa HUNK’a, przejmuje tutaj przedmiot przypominający serek tofu i stąd nazwa. W rzeczywistości jest to obiekt wykorzystywany przez autorów do wykrywania kolizji w stadium tworzenia gry. Twórcy postanowili go wykorzystać i tak powstał The Tofu Survivor. Tofu wydaje z siebie odgłosy HUNK’a. Gdy jest atakowany przeklina, a gdy ginie wypowiada słowo „żegnam”, oczywiście w języku japońskim. Ekwipunek Tofu jest bardzo skromny. Nie posiada on żadnej broni oprócz noża, a ponadto wyposażony jest tylko w zioła lecznicze (dwa zielone, jedno niebieskie), tymczasem musi stawić czoła tym samym przeciwnikom co HUNK. Na plus Tofu zaliczyć można dużo większą wytrzymałość od HUNK’a. Poziom otrzymanych obrażeń jest prezentowany przez barwę serka. Biały kolor oznacza ich brak, a im więcej czerwieni tym mniej życia pozostało naszemu bohaterowi. Po przejściu scenariusza Tofu ukazuje nam się plansza końcowa z wynikami. Widać na niej jak Tofu zostaje... zjedzone przez HUNK’a. Ranga jaką otrzymamy zależna jest od czasu przejścia gry. Tofu występuje również w Resident Evil 3: Nemesis, gdzie był zapewne wykorzystywany w tych samych celach co w Resident Evil 2, ale zagrać nim można tylko poprzez edycję plików gry. Zobacz też: The 4th Survivor.

The True Story Behind BioHazard – książka wydana w 1997 roku w Japonii. Zawiera nie umieszczone w grze, oryginalne listy Georga Trevora, wzbogacone licznymi ilustracjami z wersji beta Resident Evil, opisy postaci oraz krótkie opowiadanie „BioHazard: The Beginning” autorstwa Hiroyuki Ariga. Na końcu książki umieszczony jest również wywiad z producentem gry Resident Evil – Shinji Mikami. Patrz też: BioHazard: The Beginning.

Under The Skin – gra w której jeden z poziomów jest parodią wydarzeń jakie miały miejsce w Raccoon City. Gracz może wcielić się w rolę Jill Valentine lub Carlosa Oliveiry i oprócz zombie będzie musiał stawić czoła samemu Nemesisowi. Gra została wydana 12 października 2004 roku na konsolę Sony PlayStation 2.

Wesker’s Extra Report – trzecia część raportów Weskera, dodawana w formie broszury (28 stron, ilustracje w kolorze) do kolekcjonerskiej edycji Resident Evil: Umbrella Chronicles. Edycja ta ukazała się tylko w Japonii pod nazwą BioHazard The Umbrella Chronicles: Expert Pack. Wesker’s Extra Report jest wprowadzeniem do rosyjskiej przygody Jill Valentine i Chrisa Redfield’a. Opowiada historię powstania rosyjskiej bazy Umbrelli oraz incydent jaki się tam wydarzył przed przybyciem byłych członków S.T.A.R.S.

Wesker’s Report – krótki film (około 20 minut) zmontowany z fragmentów gier Resident Evil, Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3 Nemesis, w którym narratorem jest Albert Wesker. Opowiada on całą dotychczas poznaną historię Resident Evil (do Code: Veronica), komentując wszystkie ważne wydarzenia. Raport ten dodawany był na dysku DVD w przedsprzedaży do gry Resident Evil: Code Veronica (X) w wersjach na platformy Sony PlayStation 2 oraz Sega Dreamcast (tylko w Japonii). Od czasu pojawienia się Raportów Weskera, Capcom wydał kilka kolejnych gier będących kontynuacją serii. Fani korzystając z cut-scen z tych gier tworzyli nowe raporty Weskera (Remake Wesker’s Report), pozostawiając tylko oryginalny głos narratora opowiadającego wydarzenia.

Wesker’s Report II – dłuższy tekst, napisany przez Alberta Wesker’a, wzbogacony w ilustracje i adresowany do Ady Wong. Umieszczony był na oficjalnej japońskiej stronie Capcomu dotyczącej gry Resident Evil: Remake. Z czasem został przetłumaczony na język angielski i umieszczony na europejskiej stronie dotyczącej tej gry. Stanowi pamiętnik z czasów pracy Wesker’a i Williama Birkin’a w laboratorium w rezydencji Spencer’a. Pierwszy wpis pochodzi z 31 lipca 1978 (początki pracy w laboratorium), a kolejne daty to 27 lipca 1981 (stworzenie Huntera), 31 grudnia 1983 (obawy Wesker’a o własne życie), 1 lipca 1988 (prace nad Tyrantem i pasożytem Nemesis) i 31 lipca 1995 (badania nad wirusem „G”).
Zablokowany

Wróć do „Słownik Resident Evil”