RES

Słownik pojęć związanych z Resident Evil. Projekt stworzony przez redaktorów MWRC: RE HQ, przy współpracy z użytkownikami forum.
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

RES

Post autor: Diadem »

Resident Evil – (film)
Film w reżyserii Paula W. Andersona (jest również autorem scenariusza), którego premiera w Polsce miała miejsce 26 lipca 2002 roku. Powstał na podstawie gry komputerowej pod tym samym tytułem, ale przedstawione w nim wydarzenia nie nawiązują bezpośrednio do samej gry. Opowiada historię kilku ludzi, pracujących dla wielkiej farmaceutycznej korporacji o nazwie „Umbrella”. Oficjalnie firma ta zajmuje się wytwarzaniem nowych leków oraz techniką komputerową, jednak ma też drugie nieoficjalne oblicze – nielegalne genetyczne eksperymenty i prace nad rozwojem nowych technologii wojskowych. Gdy jedno z należących dla korporacji podziemnych laboratoriów zostaje zamknięte od wewnątrz przez system komputerowy, firma decyduje się posłać tam grupę komandosów z zadaniem zbadania problemu. To co spotkają za wielkimi stalowymi drzwiami nie będzie do nich przyjaźnie nastawione. W rolach głównych występują: Milla Jovovich (Alice), Michelle Rodriguez (Rain Ocampo), Eric Mabius (Matt Addison), James Purefoy (Spence Parks), Martin Crewes (Chad Kaplan). Film trwa 100 minut. Po sukcesie części pierwszej powstały kolejne części pod tytułem Resident Evil Apocalypse i Resident Evil Extinction, ale pierwsza część powszechnie uważana jest za najbardziej udaną i godną obejrzenia.

Resident Evil – (gra)
Pierwsza gra całej serii, wydana na PlayStation (1 sierpnia 1996), PC (30 września 1997) i Sega Saturn (1 października 1997), wyznaczyła nowy gatunek w grach nazywany survival horror. W czasie swojego debiutu, pozycja ta uważana była przez wielu graczy jako najbardziej przerażająca ze wszystkich wydanych dotychczas gier. Akcja dzieje się w okolicach miasta Raccoon City, w tajemniczej rezydencji, gdzie wysłany zostaje specjalny oddział policji S.T.A.R.S. Komandosi muszą tam stawić czoła groźnym zombie i innym zmutowanym potworom, wyjaśniając przy tym zagadkę ich powstania. Gracz wciela się w rolę jednego z członków S.T.A.R.S. – Jill Valentine lub Chrisa Redfield’a. Ten początkowy wybór ma wpływ na całą rozgrywkę, gdyż dla obu postaci przygotowano zmienioną fabułę i inne wyposażenie, a nawet wytrzymałość na obrażenia. Oprócz wyżej wymienionych głównymi postaciami w grze są jeszcze: Rebecca Chambers, Barry Burton i Albert Wesker. Wersja PC różni się od oryginału z PlayStation kolorowym intro zamiast czarnobiałego oraz dodatkową bronią do odblokowania – MAC-10 dla Jill, oraz Minimi dla Chrisa. Konwersja na Sega’ę Saturn zawiera więcej zmian. Najważniejsze to, dodatkowa mini gra (patrz: Battle Game – (Resident Evil)), nowe ubrania dla postaci i nowy potwór (patrz: Tick). Zaskoczeniem jest również drugi Tyrant, którego w oryginale brak. Zobacz również: Resident Evil: Directors Cut, Resident Evil: DualShock Version, Resident Evil: Deadly Silence, Resident Evil: Remake, Resident Evil: GameBoy Color.

Resident Evil – (komiks)
Pierwszy komiks opatrzony tytułem Resident Evil, wydany w języku angielskim w kwietniu 1996 roku przez firmę Marvel. Liczył tylko 16 stron i był wprowadzeniem do gry pod tym samym tytułem. Kończył się słowami – „Ciąg dalszy w grze”, w momencie, gdy S.T.A.R.S. Alpha Team wyskakiwali ze śmigłowca. Komiks skupia się na osobie Richarda Aiken’a, jego desperackich próbach skomunikowania się z Weskerem i zameldowaniu o tym co dzieje się w rezydencji Spencera. Autorem okładki jest znany rysownik i autor komiksów – Bill Sienkiewicz.

Resident Evil 0
Gra, początkowo planowana na konsolę Nintendo 64, ostatecznie wydana na Nintendo GameCube 7 marca 2003 roku, będąca tzw. prequel’em, czyli przedstawiająca wydarzenia mające miejsce przed pierwszym Resident Evil. Akcja gry rozpoczyna się w tym samym miejscu co w Resident Evil, ale kilkanaście godzin wcześniej. Komandosi S.T.A.R.S. Bravo Team lądują awaryjnie śmigłowcem w górach i odnajdują stojący w lesie pociąg oraz zniszczony samochód żandarmerii wojskowej. Okazuje się, że wszędzie pełno jest zainfekowanych wirusem „T” zombie, którym będą musieli stawić czoło oraz wyjaśnić zagadkę pociągu i potworów. W grze wcielamy się w dwie postacie: członka S.T.A.R.S. – Rebecce Chambers oraz byłego żołnierza marines – Billego Coen’a. Podczas gdy kierujemy jedną postacią, komputer steruje tą drugą, ale możliwe jest przełączanie między postaciami w każdej chwili gdy są razem, co było nowością w serii. Znaczącą zmianą jest również brak skrzyni do przechowywania przedmiotów. Teraz niepotrzebne przedmioty można zwyczajnie wyrzucić. Pozycja wzbogacona została dodatkowo w mini grę. Patrz: Leech Hunter Minigame.

Resident Evil 10th Anniversary Collection
Zestaw gier z pod znaku Resident Evil, wydany 24 października 2006 roku, na dziesięciolecie serii. Komplet przeznaczony na konsolę Nintendo GameCube, zawierał Resident Evil 0, Resident Evil: Remake oraz Resident Evil 4.

Resident Evil 1,5 – patrz: BioHazard 1,5.

Resident Evil 2
Gra wydana na Sony PlayStation (8 maja 1998), PC (kwiecień 1999), Nintendo 64 (9 lutego 2000), Sega Dreamcast (15 grudnia 2000) oraz Nintendo GameCube (30 maja 2003). Rozgrywka toczy się dwa miesiące po wydarzeniach z pierwszego Resident Evil, w mieście Raccoon City, gdzie doszło do wybuchu epidemii i niekontrolowanych zarażeń wirusem „T”. Gracz wciela się w rolę Leona S. Kennedy’ego oraz Claire Redfield (momentami przyjdzie nam kierować również Adą Wong i Sherry Birkin) i ma za zadanie wydostać się z miasta. Postać, którą kierujemy widzimy z perspektywy trzeciej osoby, a kamery są statyczne podobnie jak w pierwszym Resident Evil. Resident Evil 2 podzielony jest na cztery scenariusze: Leon A, Claire A (oba dostępne od początku), Leon B (dostępny po przejściu Claire A), Claire B (dostępny po przejściu Leon A). Scenariusze A i B wzajemnie sie uzupełniają, dzięki czemu gra posiada dwie historie przebiegu wydarzeń (Leon A/ClaireB oraz Claire A/Leon B), które w zasadzie są bardzo podobne, ale różnią się wieloma ważnymi dla fabuły szczegółami. Ponadto do odblokowania mamy dwie lub trzy mini-gry, w zależności na jakiej platformie gramy – zobacz: The 4th Survivor, The Tofu Survivor, Extreme Battle. Resident Evil 2 na różne platformy różni się kilkoma szczegółami. Wersja na PC oraz Dreamcast’a dysponuje dodatkowo galerią ilustracji, artów, modeli postaci oraz cut-scenami z gry do obejrzenia. Wersja na Nintendo 64 posiada ekstra dokumenty, niedostępne w innych wersjach Resident Evil 2 – patrz: Ex-files, losowy rozkład przedmiotów, opcję wyboru koloru krwi i stopnia brutalności oraz nowe stroje dla postaci. Zobacz też: Resident Evil 2: DualShock Version, Resident Evil 2: Game.com Version.

Resident Evil 2: DualShock Version
Wersja Resident Evil 2 wydana na konsolę Sony PlayStation w Japonii (6 sierpnia 1998) oraz w USA (11 listopada 1998). Od oryginału różni się dodaną obsługą kontrolera DualShock. Wydanie to posiada również niedostępną w oryginalnej wersji minigrę – Extreme Battle oraz kilka drobnych usprawnień m. in. dodanie końcowej strony podsumowującej do minigier The 4th Survivor i The Tofu Survivor, możliwość gry na łatwiejszym poziomie dla początkujących oraz kodu, pozwalającego uzyskać nieskończoną amunicję do wszystkich broni.

Resident Evil 2: Game.com Version
Wersja Resident Evil 2 wydana na kieszonkową konsolę Tiger Game.com 11 listopada 1998 roku w Stanach Zjednoczonych. Gra w tym wydaniu została bardzo okrojona, a rozgrywka uproszczona. Wcielić można się tylko w rolę Leona, znacznie mniej przedmiotów jest dostępnych, nie występują zagadki, a wszystko opiera się na walce z przeciwnikami. Grafika jest monochromatyczna, animacja bardzo słaba podobnie jak udźwiękowienie gry. Bardzo niewygodne sterowanie, a także sporo błędów i literówek dodatkowo zniechęca do grania. Wersja Game.com przez wielu określana jest najgorszą oficjalną grą tytułowaną słowami Resident Evil.

Resident Evil 3: Nemesis
Gra, wydana 18 lutego 2000 roku, znana w Japonii pod nazwą: BioHazard 3: Last Escape. Ukazała się na konsole Sony PlayStation, Sega Dreamcast, Nintendo GameCube oraz na PC. Rozgrywka toczy się mniej więcej w tym samym czasie co akcja Resident Evil 2 i ma miejsce oczywiście w Raccoon City. Wcielamy się w rolę Jill Valentine i naszym zadaniem jest wydostanie się z miasta opanowanego przez zarażone wirusem „T” kraetury. Podczas naszej wyprawy często będzie stawał na na drodze niezwykle silny i wytrzymały przeciwnik – tytułowy Nemesis, którego jedynym zadaniem jest zabicie wszystkich członków S.T.A.R.S. Mechanika gry podobna jest do tej z Resident Evil 2, ale dodano kilka ciekawych patentów. Jednym z nich są uniki oraz obrót postaci o 180 stopni, co pozwala nam na wymknięcie się przeciwnikowi, ale najciekawszą nowością jest możliwość tworzenia własnej amunicji do broni z prochu, który znajdziemy w czasie rozgrywki. Gra nie jest w całości liniowa i pozwala w niektórych miejscach na podjęcie decyzji, które mają wpływ na dalszy rozwój akcji. Posiada dwa zakończenia, zależne od dokonanych wyborów. Po każdorazowym przejściu gry otrzymujemy jeden epilog dla różnych postaci z serii (ep.1 – Jill, ep.2 – Chris, ep.3 – Barry, ep.4 – Leon, ep.5 – Claire, ep.6 – Sherry, ep.7 – Ada, ep.8 – Hunk) oraz specjalny klucz, pozwalający nam na odwiedzenie sklepu z nowymi strojami dla Jill. W wersji na PC, kostiumy te dostępne są od początku rozgrywki. Dodatkowo do gry załączona została minigra pod nazwą: The Mercenaries – Operation Mad Jackal.

Resident Evil 3,5
Pierwsza wzmianka od twórców o rozpoczęciu prac nad Resident Evil 4 pochodzi aż z 1998 roku, tymczasem gra ukazała się dopiero w roku 2005. Przez ten czas zaawansowane prace były przerwane i rozpoczynane na nowo. Nieukończony projekt gry Resident Evil 4 został nazwany przez fanów Resident Evil 3,5. Pierwsze podejście do Resident Evil 4 związane było z ekipa, której przewodził odpowiedzialny za Resident Evil 2 Hideki Kamiya. Grupa odwiedziła Europę, aby zapoznać się z jej architekturą i już wtedy zakładano, że Hiszpania będzie miejscem akcji tej gry. Wiadomo, że grę planowano wydać na Sony PlayStation 2, jednak gdy rozpoczęto jej tworzenie z czasem okazało się, że za bardzo odstaje od serii Resident Evil. Projekt zaliczył wiele zmian i ujrzał światło dzienne nie jako Resident Evil 4, tylko nowa gra – Devil May Cry. Według pierwszej prawdziwej wersji gry Resident Evil 4 (2002 rok) miał on toczyć się w Europie w jednym z laboratoriów Umbrelli i na latającym statku, prawdopodobnie sterowcu. Planowany był już nie na konsolę Sony ale na Nintendo GameCube. Naszymi przeciwnikami miały być m.in. półprzezroczyste kreatury podobne do duchów zbudowanych z mgły. Wiadomo, że nasz bohater miał zostać zainfekowany wirusem Progenitor i zyskać przez to nowe zdolności (jego lewa ręka mogła mutować). Kolejna wersja, która ujrzała światło dzienne w 2003 roku ukazuje kilku innych przeciwników. Miały to być ruchome zbroje (Armadura), ożywione lalki oraz znowu duchy, ale przybierające ludzkie kształty i potrafiące posługiwać się prostą bronią. Prawdopodobnie zjawy te można było pokonać tylko wtedy, gdy oświetlało je światło. Pozostając w cieniu były całkowicie niewrażliwe na obrażenia. Pojawiają się również głosy, że zjawy te nie były realne i wytworzyła je tylko wyobraźnia Leona. Bohater nosił przy sobie latarkę, którą oświetlał sobie drogę podczas przemierzania ciemnych pomieszczeń. Grę okrzyknięto zbyt paranormalną i podobną do Silent Hill i w dalszym ciągu modyfikowano. Wiadomo, że obecność zombie w Resident Evil 4 rozważano niemal do ostatniej chwili, podobnie jak zachowanie tradycyjnego ekwipunku. Te rzeczy były jednymi z ostatnich, które zmieniono. Resident Evil 3,5 posiadał statyczne kamery, podobnie jak starsze gry tej serii. Część lokacji z Resident Evil 3,5 użyto później w innej grze Capcom’u – Haunting Grounds.

Resident Evil 4
Gra wydana na Nintendo GameCube (18 marca 2005), Sony PlayStation 2 (4 listopada 2005), PC (2 marca 2007) oraz Nintendo Wii (29 czerwca 2007). Akcja gry toczy się w 2004 roku, sześć lat po zniszczeniu Raccoon City. Gracz wciela się w rolę rządowego agenta – Leona S. Kennedy’ego i ma za zadanie odnaleźć porwaną córkę prezydenta USA – Ashley Graham. Poszlaki wskazują, że Ashley uwięziona została w Hiszpanii i to tam udaje się Leon. Mieszkańcy wioski do której przybywa nie są do niego przyjaźnie nastawieni. Resident Evil 4 różni się znacznie od wcześniejszych gier z tej serii. Został wykonany w środowisku 3D, a kamera nie jest już statyczna, ale dynamiczna i podąża za naszym bohaterem. Nowością są tzw. Quick Time Events, czyli kombinacje klawiszy, które należy szybko wcisnąć gdy pojawią się na ekranie, na przykład podczas walki. Nieudana kombinacja, może skończyć się śmiercią bohatera. Dodano także możliwość walki wręcz z przeciwnikami za pomocą uderzeń, kopnięć itp. Kolejna nowość to brak zombie, które były sztandarowym przeciwnikiem w serii. Tutaj zostały zastąpione przez ganado – ludzi zarażonych pasożytem Las Plagas. Podczas rozgrywki, gracz może natrafić na różne skarby, które później można sprzedać u kupca (merchant) i zakupić za otrzymane pieniądze lepszą broń lub ulepszyć posiadaną. Resdent Evil 4 podzielony jest na rozdziały (chaptery), których w sumie jest pięć. Zwiedzić nam przyjdzie hiszpańską wioskę, zamek i oczywiście laboratorium gdzie prowadzono nielegalne eksperymenty. Ponadto do odblokowania mamy trzy lub cztery minigry, w zależności na jakiej platformie gramy – zobacz: Separate Ways, Assignment Ada, The Mercenaries (RE4), Shooting Range. Gra dostępna jest na trzech poziomach trudności: Easy, Normal i Professional. Tryb Professional dostępny jest po pokonaniu gry w trybie Normal.

Resident Evil 4 Mobile Edition
Gra na telefony komórkowe, wydana 1 lutego 2008 roku tylko w Japonii. Pod względem fabuły i rozgrywki jest to ta sama gra, która była dostępna na konsole oraz na PC ze sterowaniem dostosowanym do możliwości telefonu. Grafika stoi na bardzo wysokim poziomie jak na wersję komórkową i za jedyny minus uznać można niebiesko-fioletowy wygląd ganado. Załączony jest również tryb Mercenaries.

Resident Evil 5
Gra wydana 5 marca (Japonia) i 13 marca 2009 roku (Europa) na konsole Xbox360 i PlayStation 3. Doczekała się także, podobnie jak pozostałe części z „numerkami”, portu na PC. Głównym producentem jest Jun Takeuchi, japoński reżyser gier komputerowych. Akcja RE5 dzieje się w 2009 roku, w Afryce. Gracz wciela się w znanego z poprzednich części RE Chrisa Redfielda, który jest obecnie agentem BSAA, organizacji zwalczającej bioterroryzm na świecie. Ma za zadanie infiltrować region Kijuju, gdyż zachodzi podejrzenie, że może być to ważny ośrodek w handlu bronią biologiczną. Towarzyszy mu ciemnoskóra agentka, przedstawicielka zachodnioafrykańskiej filii BSAA, Sheva Alomar. W grze, poza nowymi bohaterami takimi jak Excella Gionne, Josh Stone czy Ricardo Irving pojawiają się znane z wcześniejszych części postaci: Albert Wesker i Jill Valentine. Gra wykorzystuje tryb kooperacji między Shevą i Chrisem – mogą oni wymieniać między sobą broń i amunicję, leczyć się wzajemnie, ochraniać czy np. asystować przy skokach. Istnieje możliwość rozgrywki wraz z komputerem lub z innym graczem przy użyciu drugiego pada, bądź przez internet korzystając z serwerów Microsoftu i Sony. W piątej części powielono szereg patentów, wykorzystanych przy okazji wydania RE4. Tak jak w RE4 również tutaj napotykać będziemy na QTE (Quick Time Events). Jest możliwość zadawania ciosów ogłuszonym czy osłabionym przeciwnikom – uderzenia, kopnięcia, ciosy nożem. Podczas gry kamera podąża za graczem – widok TPP. Gra podzielona jest na 6 głównych rozdziałów, każdy składa się z kilku epizodów. Podobnie jak w poprzedniej części, tak i tutaj nie napotkamy na swojej drodze zombie – ich miejsce zajęli agresywni majini. Dodatkiem do gry jest tryb Mercenaries. Wydaniu RE5 towarzyszył pewien zgrzyt, związany z faktem jakoby zabijanie czarnoskórych przeciwników w grze miało rasistowski charakter.

Resident Evil: Apocalypse – (film)
Film w reżyserii Alexandra Witt’a, stanowiący kontynuację wydarzeń z filmu pod tytułem Resident Evil. Autorem scenariusza jest odpowiedzialny za pierwszą część filmu Paul W. S. Anderson. Premiera w Polsce miała miejsce 29 października 2004 roku. Pokazane są w nim dalsze losy Alice, która po wydostaniu się z laboratorium dostrzega, iż jej misja nie powiodła się. Tajemniczy wirus stworzony przez korporację Umbrella zainfekował mieszkańców miasta Raccoon City, zamieniając ich w żądne krwi potwory. Alice podejmuje walkę z nimi i odkrywa, że na jej ciele również dokonywano eksperymentów genetycznych. Tymczasem w mieście czeka na nią przeciwnik z najwyższej półki. Alice jeżeli chce przeżyć, musi stawić mu czoła. W rolach głównych występują: Milla Jovovich (Alice), Sienna Guillory (Jill Valentine), Oded Fehr (Carlos Olivera), Jared Harris (Dr Ashford), Mike Epps (L.J.). Film trwa 94 minuty.

Resident Evil: Apocalypse – (książka)
Książka autorstwa Keith R. A. DeCandido wydana we wrześniu 2004 roku, w języku angielskim, przedstawiająca wydarzenia z filmu pod tym samym tytułem. Akcja rozpoczyna się dokładnie w tym samym momencie w którym skończyła się pierwsza książka DeCandido i jest wiernym, choć obszerniejszym, odzwierciedleniem filmu (ISBN 0-743-49937-9).

Resident Evil Archives
Przetłumaczona na język angielski, japońska książka BioHazard Archives (ISBN 0-744-00655-4). Patrz: BioHazard Archives.

Resident Evil: Assault the Nightmare
Gra na komórkę wydana w 2004 roku. Zadaniem gracza jest pokonanie zombie, które pojawiły się w starym zamku na przedmieściach miasta. Postacią kierujemy z widoku pierwszej osoby, a do naszej dyspozycji pozostaje pare rodzajów broni. Gra posiada kilka różnych zakończeń. Nie jest zaliczana do fabuły serii.

Resident Evil: Caliban Cove
Druga w kolejności (trzecia chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry, wydana w październiku 1998 roku, w języku angielskim. Powieść jest kontynuacją losów Rebecci Chambers, po incydencie w rezydencji Spencera. Zostaje ona przydzielona do nowego teamu S.T.A.R.S. i wraz z nowymi kolegami ma za zadanie zinfiltrować kompleks badawczy korporacji Umbrella, położony w amerykańskim stanie Maine. Laboratorium badawcze zwie się „Caliban Cove” i okazuje się, że pracowano tam nad zwiększeniem inteligencji zombie. Eksperymenty te zakończyły się sukcesem i Rebecce czeka trudna misja. W powieści wspominane są również dobrze znane nam postacie takie jak Jill Valentine, Barry Burton czy Chris Redfield (ISBN 0-671-02440-X).

Resident Evil: City Of The Dead
Trzecia w kolejności (czwarta chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry wydana w maju 1999 roku, w języku angielskim. Powieść bazuje na wydarzeniach przedstawionych w grze Resident Evil 2, ale nie jest dokładnym odzwierciedleniem tej pozycji. Książka w największej mierze opiera się o scenariusz LeonA/ClaireB. Leon S. Kennedy musi więc stawić czoła zmutowanemu Williamowi Birkin’owi, a Claire Redfield za głównego przeciwnika ma tyranta Mr X. W książce podobnie jak w grze pojawiają się także Anette i Sherry Birkin, Ada Wong, Marvin Branagh oraz Brian Irons (ISBN 0-671-02441-8).

Resident Evil: Code: Veronica – (gra)
Gra wydana na Sega Dreamcast w maju 2000 roku, Początkowo mająca pełnić tylko zadanie kontynuacji losów Claire Redfield, w oczach fanów zyskała tak dużo, że traktowana jest na równi z częściami posiadającymi osobny numer. Jest to przy tym jeden z dłuższych Residentów, który da nam rozrywkę na długi czas. Posiada trzy poziomy trudności oraz dostępną po przejściu głównej rozgrywki minigrę – patrz: Battle Mode – (Resident Evil: Code: Vernica). Nowością w stosunku do poprzednich części jest przejście z prerenderowanych teł na trójwymiarowe odpowiedniki. Ciekawy jest także patent z przełączaniem widoku z trzeciej osoby na widok z pierwszej osoby, podczas używania niektórych rodzajów broni, niespotykany w poprzednich grach serii. W Code: Veronica wcielamy się w postać Claire, ale będziemy mieli okazję również kierować losami jej brata – Chrisa Redfield’a oraz przez krótki czas Steve’m Burniside’em – więźniem Umbrelli. Akcja gry dzieje się trzy miesiące po wydarzeniach z Resident Evil 2. Claire próbuje odnaleźć zaginionego w Europie brata i trafia do paryskiego laboratorium Umbrelli. Tam zostaje pojmana i przewieziona na wyspę Rockfort, która również jest własnością korporacji. Dochodzi tam do niespodziewanego wycieku wirusa „T” i Claire po raz kolejny będzie musiała stawić czoło zombie i innym zmutowanym bestią. Zobacz też: Resident Evil: Code: Veronica (X).

Resident Evil: Code: Veronica – (komiks)
Seria komiksów (18 zeszytów), wydana w Hong Kong’u, których autorem jest Lee Chung Hing (autor komiksów BioHazard 3: Last Escape). Przedstawia w sposób szczegółowy historię opowiedzianą w grze Resident Evil: Code: Veronica. Wszystkie komiksy zostały przetłumaczone na język angielski przez Teda Adams’a i Krisa Oprisk’a (autorzy komiksu Resident Evil: Fire and Ice) i wydane w Stanach Zjednoczonych przez DC/Wildstorm w czterech zeszytach po 144 strony. Zeszyt pierwszy ukazał się w 2002 roku, a pozostałe trzy w roku 2003. Autorem ilustracji jest Hui King Sum.

Resident Evil: Code: Veronica – (książka)
Szósta w kolejności (siódma chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry wydana w grudniu 2001 roku, w języku angielskim. W całości oparta jest na grze Resident Evil: Code: Veronica i fabularnie różni się od niej w niewielkim stopniu (ISBN 0-671-78498-6).

Resident Evil: Code: Veronica (X)
Ulepszona wersja Resident Evil: Code: Veronica, znana w Japonii pod nazwą Code: Veronica – Complete Edition. W Japonii dostępna była podobnie jak zwykła Code: Veronica na konsolę Sega Dramcast, ale na świecie wydana została już tylko na Sony PlayStation 2 (2001 rok) i Nintendo GameCube (2003 rok). Zawiera drobne uzupełnienia w grze, trochę inny wygląd Steve’a, poprawioną grafikę i rozszerzone cut-sceny. Pojawia się walka Claire z Wesker’em przed pałacem Ashford’ów, spotkanie Chris’a, Wesker’a i Alexii oraz ostatnia scena w której Wesker wyjaśnia, że zabrał Steve’a. W grze dostępna jest wyrzutnia rakiet, której brak w oryginalnym Code: Veronica. Ponadto w wersji na Sony PlayStation 2 dodano wywiad z twórcami gry, dodatkową płytę z filmem, gdzie narratorem jest Wesker (patrz: Wesker’s Report) oraz demo gry Devil May Cry. Te trzy ostatnie dodatki nie były dostępne w wersji Code: Veronica (X) na Nintendo GameCube.

Resident Evil: Collection One
Liczący 160 stron komiks w języku angielskim, wydany przez Wildstorm w 2000 roku, będący reedycją czterech pierwszych komiksów serii Resident Evil: The Official Magazine Comic (ISBN 1-563-89572-2).

Resident Evil: Confidential Report
Gra na komórkę wydana w 2006 roku. Do tej pory ukazały się cztery części: File 1, File 2, File 3 i File 4. Jest to gra turowa, posiadająca wiele nawiązań do gier Resident Evil znanych z konsol i PC. Rozgrywka toczy się w mieście Raccoon City, gdzie dochodzi do eksplozji w centrum badawczym korporacji Umbrella. Do wyboru mamy dwa scenariusze i dwie różne postacie: Tyler’a Hamilton’a – początkującego policjanta RPD i jednocześnie strażnika w magazynach należących do Umbrelli oraz Noami McClain – agentkę FBI, która zbiera informacje o nielegalnej działalności korporacji. Gra została stworzona przez Capcom i jej fabuła dobrze komponuje się z fabułą całej serii Resident Evil, lecz nie jest uznawana za jej część. Akcja File 1 toczy się w fabryce należącej do korporacji, File 2 na uniwersytecie, File 3 w muzeum, a File 4 w laboratorium korporacji. Postacie odwiedzają również posterunek RPD. Naszymi przeciwnikami oprócz zombie, są dobrze znane nam lickery, cerberusy i inne bestie spotykane w Raccoon City.

Resident Evil: DarkSide Chronicles
Wydana w Europie 27 listopada 2009 r. (w Japonii 10 stycznia 2010), wyłącznie na konsolę Nintendo Wii, gra zaliczana do gatunku rail-shooter – podobnie jak u poprzedniczki, Resident Evil: UC, nie mamy wpływu na poruszanie się postaci, rozglądanie się dookoła – możemy wyłącznie wykonywać wszelkie operacje związane ze strzelaniem, w widoku FPS. Gra składa się z trzech scenariuszy, z których dwa stanowią niejako odzwierciedlenie wydarzeń z Resdent Evil 2 - Memory of The Lost City - i Resident Evil Code: Veronica (X) – Game of Oblivion. Tematyką trzeciego scenariusza (Operation Javier) jest wyprawa dwóch rządowych agentów, Leona S. Kennedy’ego i Jacka Krausera do Ameryki Południowej celem odnalezienia w dżungli przywódcy dużego kartelu narkotykowego, Javiera Hidalgo. Można uznać, że fabularnie RE: DC w pewnym zakresie uzupełnia to co pokazano w RE: Umbrella Chronicles. W każdym ze scenariuszy do dyspozycji mamy sporo uzbrojenia, który to arsenał jest w większości znany z poprzednich części (Browning, Glock 17, Luger, Shotgun czy granaty).

Resident Evil: Dead Aim
Gra wydana w czerwcu 2003 roku na konsolę Sony PlayStation 2, w Japonii znana pod nazwą: Gun Survivor 4: BioHazard: Heroes Never Die. Podobnie jak pierwsza gra spod znaku „Survivor”, jest to tzw. „celowniczek” i również w tej części możemy używać specjalnego świetlnego pistoletu – Guncon 2. W stosunku do poprzednich części serii „Survivor” w tej grze zaszły jednak spore zmiany, a najważniejsza to widok postaci. Walcząc z przeciwnikami mamy widok z perspektywy pierwszej osoby, ale podczas przemieszczania się po lokacjach gra przełącza się na perspektywę trzeciej osoby, taki jak w klasycznych grach Resident Evil. Gracz wciela się w postać Bruce’a McGivern’a – agenta rządu USA, którego zadaniem jest wyśledzić i unieszkodliwić terrorystę – Morpheusa D. Duvala. Zamachowiec ten skradł próbki wirusa „T” i innego nieznanego wcześniej wirusa. Grozi całemu światu apokalipsą, na co rząd USA nie może pozostać obojętny. W całą intrygę wplątuje się również agentka rządu Chińskiej Republiki Ludowej – Fong Ling, która również ma do wykonania to samo zadanie co Bruce. Gra, jak na „celowniczek” jest dosyć długa. Stanowi zwieńczenie serii „Survivor”, a historia tam opowiedziana stanowi oficjalną część fabuły Resident Evil.

Resident Evil: Deadly Silence
Gra Resident Evil wydana w marcu 2006 roku na kieszonkową konsolę Nintendo DS. Oprócz klasycznej rozgrywki („Classic Mode”) z oryginalnej gry, posiada również tryb „Rebirth Mode” z silniejszymi przeciwnikami i nowymi zagadkami. Podczas rozgrywki na górnym wyświetlaczu konsoli pokazywane są mapa, zapas amunicji i stan zdrowia naszej postaci, a na ekranie dolnym mamy wyświetlaną aktualną akcję. Wykonując zadania często korzystamy z możliwości sprzętowych jakie daje Nintendo DS, na przykład z mikrofonu. Wprowadzono także kilka ulepszeń w stosunku do oryginału, jak na przykład widziane w Resident Evil 3 uniki postaci przed atakiem. Część scen pokazywanych w filmach przerywających rozgrywkę jest ocenzurowana, tak jak to miało miejsce w niektórych wcześniejszych wydaniach Resident Evil. Gra zawiera jeszcze dodatkowe stroje dla postaci oraz mini grę – patrz: Master of Knifing Minigame. Istnieje także możliwość gry dla wielu graczy w dwóch trybach. Uczestnicy pomagają sobie wzajemnie w walce z zombie lub rywalizują o to, kto zabije więcej przeciwników. Oprócz Redfield’a i Valentine w trybie dla wielu graczy dostępne do wyboru postacie to: Burton, Wesker, Marini, Speyer, Aiken i Sullivan.

Resident Evil: Degeneration – (film)
Pierwszy pełnometrażowy film animowany dotyczący serii Resident Evil. Premiera w Japonii odbyła się 18 października 2008 roku. Reżyserem obrazu jest Makoto Kamiya, a autorem scenariusza Shotaro Suga. Fabuła filmu zaliczana jest do fabuły serii w przeciwieństwie do trylogii: Resident Evil, Resident Evil: Apocalypse oraz Resident Evil: Extinction. Akcja ma miejsce siedem lat po zniszczeniu Raccoon City, a głównymi bohaterami są dobrze znani z drugiej części gry Resident Evil – Claire Redfield i Leon S. Kennedy. W miejscowości Harvardville dochodzi do rozprzestrzenienia się infekcji wirusem „T” na międzynarodowym lotnisku. Cały teren zostaje odizolowany, ale we wnętrzu pozostało jeszcze wiele nie zainfekowanych osób. Na miejsce sprowadzony zostaje specjalny oddział w celu ratowania cywili i wyjaśnienia zagadki pojawienia się wirusa. Jego dowódcą zostaje doskonale obeznany z radzeniem sobie w takich sytuacjach Leon S. Kennedy. Film trwa 98 minut.

Resident Evil: Degeneration – (gra)
Gra na komórki wydana w grudniu 2008 roku, dostępna w dwóch wersjach: 3D na Nokię N-Gage oraz 2D na słabsze telefony. Bazuje na filmie pod tym samym tytułem, choć przedstawione tam wydarzenia nie pokrywają się ze scenariuszem filmowym. Akcja toczy się na lotnisku w Harvardville opanowanym przez zombie i cerberusy, a nawet tyranty. Wcielamy się w rolę Leon’a S. Kennedy’ego (nie ma możliwości zagrania Claire Redfield) i naszym zadaniem jest oczyszczenie budynku z potworów i ratowanie przypadkowych świadków infekcji. Wersja 3D pod względem technicznym podobna jest do Resident Evil 4 Mobile Edition i uznawana jest za najładniejszą pod względem grafiki wersję Resident Evil na telefony komórkowe. Scenariusz gry podzielony jest na rozdziały w których mamy wykonać określone zadanie. Postać widoczna jest z perspektywy trzeciej osoby. Wersja 2D powstała na podstawie Resident Evil: The Missions 2D i toczy się w widoku pierwszej osoby. Składa się z 50 misji (każdą misję zleca nam Ingrid Hunnigan) w których musimy zabijać pojawiające się potwory, ratować cywilów czy zbierać przedmioty. Do wyboru mamy różne rodzaje broni, a nawet granaty. Istnieje możliwość leczenia za pomocą First Aid Spray oraz ziół leczniczych.

Resident Evil: Directors Cut
Odświeżona wersja gry Resident Evil, wydana w sierpniu 1997 roku na platformę Sony PlayStation. Od oryginału różni się innym rozmieszczeniem przedmiotów i przeciwników oraz innymi widokami z kamer. Postacie z gry posiadają nowe ubrania, a siła rażenia niektórych broni została zmieniona. Dodano również tryb „beginner” dla początkujących, w którym możemy znaleźć więcej amunicji, mamy więcej życia i możliwości dokonania zapisu stanu gry, a siła naszej broni jest dużo większa. W wersji Directors Cut, podobnie jak w późniejszej RE:Remake, mamy możliwość walki z Forestem Speyer’em – członkiem S.T.A.R.S. który na skutek infekcji wirusem „T” zamienił się w zombie.

Resident Evil: Domena Zła – patrz: Resident Evil – (film).

Resident Evil: DualShock Version
Kolejne wydanie Resident Evil: Directors Cut dostępne w Japonii i Stanach Zjednoczonych na konsolę PlayStation. Wydana w 1998 roku DualShock Version była kompatybilna z kontrolerem o tej samej nazwie i posiadała nową ścieżkę dźwiękową.

Resident Evil: Extinction – (film)
Film w reżyserii Russella Mulcahy’a, stanowiący kontynuację wydarzeń z filmów pod tytułem Resident Evil i Resident Evil: Apocalypse. Autorem scenariusza jest odpowiedzialny za pierwszą część filmu Paul W. S. Anderson. Premiera w Polsce miała miejsce 16 listopada 2007 roku. Akcja filmu ma miejsce trzy lata po wydarzeniach z Resident Evil: Apocalypse. Korporacji Umbrella nie udało się zapanować nad epidemią wirusa i zombie opanowały prawie cały świat. Jedynymi w miarę bezpiecznymi miejscami pozostają najbardziej wyludnione obszary, takie jak Alaska i to tam próbuje dostać się Alice. Podróżuje wraz z innymi ocalonymi specjalnym konwojem przemierzając zniszczone obszary w poszukiwaniu zapasów na dalszą drogę. Korporacja nie zapomniała jednak o Alice. Szalony doktor Isaacs wszelkimi możliwymi sposobami chce ją pojmać. W rolach głównych występują: Milla Jovovich (Alice), Ali Larter (Claire Redfield), Oded Fehr (Carlos Olivera), Iain Glen (Dr Isaacs), Mike Epps (L.J.). Film trwa 95 minut.

Resident Evil: Extinction – (książka)
Książka autorstwa Keith R. A. DeCandido wydana w języku angielskim w lipcu 2007 roku, czyli ponad 3 miesiące przed filmem pod tym samym tytułem. Ostatnia powieść z serii podzielona została przez autora na dwie części: „Before and After” oraz „Fight for Survival”. Cześć pierwsza opisuje wydarzenia, które nastąpiły bezpośrednio po zniszczeniu Raccoon City (koniec filmu RE: Apocalypse/początek RE: Extinction), natomiast część „Fight for Survival” poświęcona jest już dalszym wydarzeniom z filmu pod tym samym tytułem (ISBN 1-416-54498-4).

Resident Evil: Fire and Ice
Seria czterech komiksów w języku angielskim wydanych przez Wildstorm, których autorami są Kris Oprisko i Ted Adams. Opowiadają one o nieznanej z gier jednostce S.T.A.R.S. Charlie Team, walczącej z korporacją Umbrella. Pierwszy zeszyt ukazał się w grudniu 2000 roku, a ostatni w maju 2001 roku.

Resident Evil: GameBoy Color
Gra będąca konwersją oryginalnego Resident Evil na konsolę GameBoy Color. Pozycja ta, choć ukończona niemal w całości, nigdy nie została wydana. Stało się tak ponieważ Capcom nie był zadowolony z wyglądu tej konwersji (nieoficjalna przyczyna) oraz z powodu małej mocy obliczeniowej konsoli (przyczyna oficjalna). Zobacz też: Resident Evil: Gaiden.

Resident Evil: Gaiden
Gra wydana na kieszonkową konsolę GameBoy Color w grudniu 2001 roku. W Japonii pojawiła się dopiero w marcu 2002 roku, a przyczyną był fakt, że nie została stworzona przez Capcom, tylko przez firmę M4 Interactive. Jest jedyną grą z pod znaku Resident Evil (nie licząc pozycji na telefony komórkowe), której fabuła nie jest zaliczana do całej fabuły serii. Główne postacie w Resident Evil Gaiden to Barry Burton i Leon S. Kennedy – członkowie organizacji walczącej z Umbrellą, oraz tajemnicza dziewczyna o imieniu Lucia. Akcja toczy się na pokładzie statku SS Starlight, którym przewożona jest broń biologiczna korporacji. Leon zostaje wysłany na okręt w celu zbadania sytuacji, ale łączność z nim zostaje utracona. Wtedy do akcji wkracza Barry, który ma za zadanie odszukać Leona i sprawdzić co wydarzyło się na statku. Rozgrywka pokazywana jest przez kamerę umieszczoną u góry pomieszczeń (widok z góry), ale podczas walki następuje przełączanie na widok z perspektywy pierwszej osoby. Gracz ma do dyspozycji kilka rodzajów broni, w tym nóż. Amunicję najczęściej znajdujemy przeszukując ciała zabitych zombie i tą samą drogę zdobyć można zioła lecznicze. Oprócz zombie (kilka rodzajów, w tym zombie uzbrojone w łom!), naszym głównym przeciwnikiem jest B.O.W. – forma Tyranta. Nowością w Resident Evil: Gaiden jest możliwość zdobycia i noszenia specjalnych zbroi (trzy rodzaje) które ograniczają zadawane nam obrażenia. Inny jest też sposób zapisu gry. Nie korzysta się tutaj z maszyn do pisania, jak w innych Residentach. Możliwość zapisu pojawia się dopiero po wykonaniu określonego zadania.

Resident Evil: Genesis – (film) – patrz: Resident Evil – (film).

Resident Evil: Genesis – (gra)
Gra na komórkę wydana w 2007 roku, bazująca na pierwszej grze z serii Resident Evil na konsolę Sony PlayStation. Gracz wciela się w rolę Jill Valentine (Chris Redfield jest niedostępny w tej grze) i ma za zadanie wydostać się z rezydencji opanowanej przez zombie i inne „residentowe” potwory. Rozkład pomieszczeń jest inny niż w oryginalnym Resident Evil, inne są również zagadki. Oprócz Jill w grze widzimy jeszcze Barry’ego Burtona i Alberta Weskera. Do eksterminacji potworów graczowi zostaje oddanych sześć różnych broni, od zwykłego noża po miotacz ognia i magnum. Resident Evil: Genesis nie jest zaliczany do fabuły serii, chociaż niektórzy biorą pod uwagę informacje jakie zawarte są w dokumentach, które odnajdujemy w grze.

Resident Evil: Genesis – (książka)
Książka autorstwa Keith R. A. DeCandido wydana w czerwcu 2004 roku, w języku angielskim, przedstawiająca wydarzenia z filmu pod tym samym tytułem. Powieść jest bardziej rozbudowana od ekranizacji filmowej i wyjaśnia wiele wątków pobocznych. Dostarcza między innymi bliższych informacji na temat życia Alice oraz organizacji, do której należeli Matt i Lisa Addison. Autor nazwał też postacie, które w filmie nie zostały określone z imienia i nazwiska. Osoba, która zginęła uwięziona w windzie nosi nazwisko Ella Fontaine, kobieta zombie, która ugryzła i zainfekowała Spence’a Parks’a to doktor Anna Bolt, a osoba będąca sanitariuszem w oddziale szturmującym „Ul”, która zginęła od lasera to Olga Danilova (ISBN 0-743-49291-9).

Resident Evil: Nemesis
Piąta w kolejności (szósta chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry wydana w maju 2000 roku, w języku angielskim. Powieść oparta jest na faktach z gry Resident Evil 3: Nemesis i zawiera tylko kosmetyczne zmiany w fabule. Zamiast Tyrella Patricka i Murphy Seeker’a mamy dwóch nowych najemników U.B.C.S. – Kena Franklin’a i Randy Thomas’a. Perry zmienił również informacje o burmistrzu Raccoon City Warren’ie. Według jego wersji Warren zrezygnował z funkcji burmistrza przed wybuchem epidemii i jego miejsce zajął nowy burmistrz o nazwisku Harris. W książce zasugerowane jest również, że to Nicholai spowodował rany Mikhail’a, ponieważ chciał go wyeliminować podobnie jak pozostałych najemników. Z gry wiemy natomiast, że rany które odniósł Mikhail spowodowane były atakiem zombie (ISBN 0-671-78496-X).

Resident Evil: Outbreak
Gra wydana 17 września 2004 roku, na konsolę Sony PlayStation 2. Był to pierwszy Resident Evil w którym istniał tryb multiplayer i możliwość gry online, obecnie dostępny tylko w Japonii. Jednocześnie mogło się wtedy bawić czworo graczy. W trybie offline mamy natomiast do pomocy dwoje towarzyszy, którzy wspierają nas w rozgrywce. Wcielić się możemy w jedną z ośmiu postaci: Alyssa Ashcroft –
reporterka, Jim Chapman – pracownik metra, George Hamilton – lekarz, David King - hydraulik, Cindy Lennox – kelnerka, Kevin Rayman – oficer R.P.D., Yoko Suzuki – student, Mark Willkins – ochroniarz. Każda z postaci ma swoje wady i zalety oraz umiejętności specjalne. Reporterka Ashcroft potrafi na przykład otwierać proste zamki, a kelnerka Lennox zna się doskonale na ziołach leczących. W czasie rozgrywki, spotkamy również wiele postaci, które mogą okazać się pomocne w pokonywaniu przeszkód jakie pojawią się na naszej drodze. Akcja gry ma miejsce w opanowanym przez zombie Raccoon City i podzielona jest na sześć luźno powiązanych ze sobą scenariuszy: Outbreak, Below Freezing Point, The Hive, Hellfire oraz Decisions, Decisions. Każdy scenariusz dostępny jest, aż na czterech poziomach trudności. Przebieg rozgrywki jest uzależniony od postaci jakie wybierzemy na początku oraz od decyzji jakie podejmujemy w trakcie gry. Różne są również zakończenia, w trybie offline 3, w trybie online 4 dodatkowe. Nowością w Outbreak jest tzw. "virus gauge", czyli współczynnik infekcji naszej postaci wirusem „T”. Rośnie on powoli od początku rozgrywki, ale gdy nasza postać odnosi obrażenia „virus gauge” zwiększa się szybciej, co ogranicza nasze szanse na końcowy sukces. Możliwe jest jego obniżenie za pomocą ziół i leków. Przeciwnicy są różnorodni, pojawia się kilka nowych nieznanych dotąd kratur jak na przykład Thanatos, czy Suspended. Jeżeli chodzi o narzędzia eksterminacji przeciwników, to oprócz broni palnej w Outbreak mamy wiele broni typu: młot, gazrurka, różne rodzaje noży itp.

Resident Evil: Outbreak File 2
Gra wydana 2 września 2005 roku, na konsolę Sony PlayStation 2. Podobnie jak w pierwszym Resident Evil: Outbreak, gra posiadała tryb multiplayer i możliwość gry online obecnie dostępny tylko w Japonii. W trybie offline do dyspozycji mamy postacie znane z pierwszej części Outbreak. Posiadają one te same umiejętności, ale dodatkowo nowe przedmioty „startowe”. W stosunku do pierwszego Outbreak mamy też możliwość wyboru dwójki towarzyszy, którzy będą pomagać nam w walce, co pozwala skompletować drużynę spełniającą nasze oczekiwania. Do przejścia mamy oczywiście nowe scenariusze: Outbreak Revisited (Training Level), Wild Things, Underbelly, Flashback, Desperate Times, End of The Road. Akcja gry również toczy się w Raccoon City. Istnieje kilka różnic pomiędzy Outbreak i Outbreak File 2. Najważniejsze to zmiany techniczne (szybszy loading), losowo rozmieszczeni przeciwnicy oraz możliwość poruszania się i jednocześnie strzelania postaci, którą kierujemy. Dodano także nowy poziom trudności – Nightmare Mode, gdzie otrzymujemy duże większe obrażenia, a przeciwnicy atakują szybciej. Ciekawi, unikalni wrogowie staną na naszej drodze, których nie zobaczymy w żadnym innym Resident Evil m.in. Horn Bill, Green Zombie, Titan, Axe Man, Stalker. Gra dodatkowo zawiera kilka miniscenariuszy, które właściwie są minigrami – Elimination (1, 2 i 3) oraz Showdown (również 1, 2 i 3).

Resident Evil: Prelude to The Fall
Czarnobiały komiks, który pojawił się w 2007 roku w japońskim magazynie: Weekly Shōnen Champion. Część pierwsza licząca 30 stron ukazała się 8 listopada, a część druga licząca 20 stron, 15 listopada, czyli w dniu japońskiej premiery gry Resident Evil: Umbrella Chronicles. Opowiedziana w nim historia jest wprowadzeniem do wydarzeń mających miejsce właśnie w tej grze. Opowiada jak wyglądały pierwsze dni Jill i Chrisa w Rosji oraz jak wpadli na trop placówki Umbrelli na Kaukazie. Autorem historii jest Masaru Miyazaki, a komiks rysował Naotsugu Matsueda.

Resident Evil: Rebirth – patrz: Resident Evil: Remake.

Resident Evil: Remake
Odświeżona wersja gry Resident Evil, wydana 13 września 2002 roku na konsolę Nintendo GameCube. Opowiedziana w tej grze historia pokrywa się z fabułą oryginalnego Resident Evil, ale jest dodatkowo poszerzona o nowe wątki poboczne m.in. historię Lisy Trevor. Rozszerzone zostały mapy, dostępny arsenał broni i przeciwników, a grafika stoi naprawdę na wysokim poziomie. Wszystkie te zmiany sprawiły, że Resident Evil:Remake to niemal nowa, inna gra. Z przeciwnikami zmierzyć się można na poziomach Easy i Normal, a po jego przejściu również na poziomie Hard. Dostępny jest również jeden specjalny tryb, patrz: One Dangerous Zombie. Do Resident Evil: Remake dołączono dwie zupełnie nowe minigry, patrz: Invisible Enemy, Real Survivor Mode.

Resident Evil: Rose Blank
Ilustrowana książka, której autorem jest Tadashi Aizawa, wydana w 2002 roku w Japonii. Do tej pory ukazało się tłumaczenie jedynie w języku niemieckim, opublikowane 17 stycznia 2006 roku (ISBN 3-833-21348-5). Wydanie liczy sobie 270 stron. Książka opowiada co stało się z Raccoon City po zrzuceniu bomby atomowej i jak dalej kontynuowano badania nad wirusem „T”.

Resident Evil: Survivor
Gra wydana w marcu 2000 roku na konsolę Sony PlayStation, w Japonii znana pod nazwą: BioHazard: Gun Survivor. Różniła się znacznie od pierwszych gier spod znaku Resident Evil, a najważniejsza zmiana to zastąpienie widoku z perspektywy trzeciej osoby, widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Modyfikacja ta pozwalała na wykorzystania Guncon’a – specjalnego świetlnego pistoletu, który wycelowany w ekran pozwalał nam na likwidację przeciwników. Zamiana klasycznego stylu gry na styl „celowniczka” nie wyszło grze na dobre i zebrała ona wiele krytycznych opinii, także pod kątem grafiki oraz czasu potrzebnego do przejścia tej pozycji, który był bardzo krótki. Nie powstrzymało to jednak Capcomu od dalszego udoskonalania i wydawania tego typu gier. W grze walczymy z dobrze znanymi nam przeciwnikami, a jej linia fabularna stanowi ważny fragment całej fabuły serii. Niestety postacie występujące w Resident Evil: Survivor, nie pojawiają się już w żadnym innym Residencie, co w pewien sposób separuje tą część od reszty. Akcja gry toczy się już po zniszczeniu Raccoon City i przedstawia historię Arka Thompson’a, który na prośbę swojego przyjeciela – Leona S. Kennedy’ego , przybywa na wyspę Sheena Island. Na wyspie znajduje się ogromny kompleks badawczy korporacji Umbrella, który Ark ma za zadanie zinfiltrować. Po przybyciu na miejsce, na skutek wypadku, doznaje on jednak amnezji i traci pamięć. Tymczasem na Sheena dochodzi do wycieku wirusa „T” i pojawienia się zombie. W tych niecodziennych warunkach wcielamy się w rolę Arka, który musi przypomnieć sobie kim jest i jakie zadanie ma do wykonania.

Resident Evil: Survivor 2 Code: Veronica
Gra wydana w lutym 2002 roku na konsolę Sony PlayStation 2, w Japonii znana pod nazwą Gun Survivor 2: BioHazard Code: Veronica. Podobnie jak pierwsza gra spod znaku „Survivor”, jest to tzw. „celowniczek”, gdzie kierujemy postacią z widoku pierwszej osoby i również w tej części możemy używać specjalnego świetlnego pistoletu – Guncon 2. Gra bazuje na innej pozycji Capcomu: Resident Evil: Code: Veronica, skąd skopiowane zostały postacie, przeciwnicy i lokacje. Możemy wcielić się tutaj w rolę Claire Redfield lub Steve’a Burnside’a, co ma wpływ na dostępne rodzaje broni. Z przeciwnikami walczymy na czas. Jeżeli zabijamy ich szybciej uzyskujemy lepszą ocenę, natomiast jeżeli zbytnio ociągamy się w walce, to powoduje to pojawienie się Nemesisa – potwora znanego z Resident Evil 3, który bardzo utrudnia nam dalszą walkę. Gra nie jest w całości liniowa i w niektórych miejscach możemy dokonywać wyborów, co jednak nie rekompensuje nam tego, że jest bardzo krótka. Resident Evil: Survivor 2 posiada dwa tryby – tryb „Arcade”, w którym mamy za zadanie wydostać się z opanowanej przez zombie wyspy Rockfort i drugi tryb – „Dungeon”, który polega już tylko na eksterminacji jak największej ilości potworów, najszybciej jak to możliwe. Fabuła gry jest fragmentem fabuły Resident Evil: Code: Veronica, choć wydarzenia tu ukazane nigdy nie zdarzyły się naprawdę. Całość opowieści jest bowiem tylko snem Claire.

Resident Evil: The Essentials
Zbiór trzech gier spod znaku Resident Evil – RE: Outbreak, RE: Code: Veronica (X) oraz RE4, wydanych w jednym zbiorczym opakowaniu, we wrześniu 2007 roku. Cały zestaw na konsolę Sony PlayStation 2, zawiera tylko instrukcje do tych trzech gier bez żadnych innych dodatków.

Resident Evil: The Official Magazine Comic
Seria pięciu oficjalnych komiksów wydawanych od marca 1998 do lutego 1999 roku, przez Wildstorm w języku angielskim. Dwa pierwsze (#1 S.T.A.R.S. Files oraz #2 A New Chapter of Evil) oparte są na wydarzeniach z gier Resident Evil oraz Resident Evil 2. Opowiadania tam przedstawione nie są dokładnym odzwierciedleniem gry, lecz połączeniem rzeczywistych faktów i fantazji autora. Trzy kolejne komiksy (#3 Wolf Hunt, #4 Night Stalkers, #5 And The Last Shall Be First) to natomiast zupełnie nowe historie. Członkowie S.T.A.R.S. muszą stawiać w nich czoło nie tylko zombie i innym kreaturom Umbrelli, ale także potworom podobnym do wilkołaków. Każdy z pięciu komiksów liczy 56 stron.

Resident Evil: The Missions
Gra na komórkę wydana w 2007 roku przez Capcom, w której główną bohaterką jest Jill Valentine. Gra bazuje na grze Resident Evil 3: Nemesis i występuje w dwóch wersjach: 2D i 3D. W wersji 2D walczymy z potworami (zombie, hunter, Nemesis) z widoku pierwszej osoby. Jill podczas walki nie może wykonywać żadnych ruchów, dopóki pasek obrazujący życie potwora nie zniknie całkowicie. Do wykonania mamy 50 misji, które polegają wyłącznie na zabijaniu przeciwników. Broń do dyspozycji to pistolet, shotgun, karabin snajperski oraz granaty. Wersja 3D jest już w widoku z trzeciej osoby, z bardzo dobrze prezentującą się grafiką. Do dyspozycji mamy opcje biegania i chodzenia oraz automatyczne celowanie. Zadania tutaj sa bardziej urozmaicone np.: pokonanie przeciwników, dojście do określonego pomieszczenia czy ratowanie mieszkańców Raccoon City. Wszystkich misji jest sto, wykonanie początkowych zajmuje kilkanaście sekund, dalsze są już bardziej skomplikowane. Od czasu w jakim wykonamy zadanie zależy nasza ocena końcowa. Dostęp do trudniejszych zadań uzyskujemy dopiero po wykonaniu tych łatwiejszych. Główni przeciwnicy to oczywiście zombie, ale na naszej drodze często będzie pojawiał się również sam Nemesis. Do dyspozycji mamy spory ekwipunek z różnymi rodzajami broni (w tym nóż), a naszą kondycję możemy poprawić ziołami leczącymi. Gra nie posiada w zasadzie żadnej fabuły i w całości opiera się tylko na wykonywaniu poszczególnych zadań. Zawiera sekretne postacie, które są do odblokowania po przejściu gry.

Resident Evil: To The Liberty
Książka autorstwa Suien Kimura, wydana w Japonii w 2002 roku. Do tej pory przetłumaczona została jedynie na język niemiecki i opublikowana w 2006 roku. Opowiada o wydarzeniach, które mają miejsce już po zniszczeniu Raccoon City. Akcja podobna do fabuły Resident Evil: Dead Aim dzieje się na okręcie Ocean Liner, a głównym bohaterem jest Jose Lopez z jednostki policji federalnej USA. Książka liczy 283 strony (ISBN 3-833-21349-3).

Resident Evil: Umbrella Chronicles
Gra wydana w listopadzie 2007 roku na konsolę Nintendo Wii, zaliczana do tzw. celowniczków, gdyż wydarzenia oglądamy z widoku pierwszej osoby. Grę śmiało można więc nazwać udoskonalonym kontynuatorem serii Resident Evil: Survivor. Postać, którą kierujemy porusza się sama (czasami mamy możliwość wyboru alternatywnej drogi), a my mamy za zadanie tylko strzelać do przeciwników. Umbrella Chronicles jest pozycją, która miała za zadanie zebrać w jednym miejscu wszystkie ważne wydarzenia dotyczące korporacji. Narratorem opowiadającym historię Umbrelli jest sam Albert Wesker. Gra podzielona jest na cztery rozdziały. Pierwszy to Train Derailment (wydarzenia z Resident Evil 0), drugi – Mansion Incident (wydarzenia z Resident Evil), trzeci – Raccoon's Destruction (wydarzenia z Resident Evil 3 Nemesis) oraz zupełnie nowy, czwarty rozdział zatytułowany Umbrella’s End. Ten ostatni rozdział poświęcony jest wydarzeniom jakie miały miejsce w 2003 roku na Kaukazie w Rosji. W grze pominięto wydarzenia z Resident Evil 2, Resident Evil: Code: Veronica oraz Resident Evil 4. Każdy z czterech rozdziałów podzielony jest na scenariusze, których w sumie jest dziesięć (zobacz: Train Derailment, Beginnings, Nightmare, Mansion Incident, Rebirth, Raccoon's Destruction, Death's Door, Fourth Survivor, Umbrella's End, Dark Legacy). W grze wcielimy się w postać Chrisa Redfield’a, Jill Valentine, Carlosa Oliveira’y, Billy’ego Coen’a, Rebecci Chambers, Alberta Weskera, Ady Wong, a także komandosa HUNK’a. W Umbrella Chronicles mamy możliwość gry we dwie osoby jednocześnie, w trybie kooperacji. Naszymi przeciwnikami będą przeróżne kreatury, dobrze znane z wcześniejszych części Resident Evil, w tym spora ilość bossów jak na przykład Nemesis. Do dyspozycji posiadamy cały arsenał broni, włącznie z granatami. Bardzo dobra jest interakcja z otoczeniem. Wiele elementów reaguje na nasze strzelanie, rozpadając się pod wpływem pocisków. Grafika stoi na wysokim poziomie, podobnie jak ścieżka dźwiękowa. Zobacz też: Prelude to The Fall.

Resident Evil: Umbrella Conspiracy
Pierwsza w kolejności (druga chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry, wydana w październiku 1998 roku, w języku angielskim. Powieść bazuje na wydarzeniach ukazanych w grze Resident Evil, stanowiąc połączenie scenariuszy Jill i Chrisa. Książka napisana przed wydaniem Resident Evil: Remake nie przedstawia historii Lisy Trevor, ale co ciekawe zawarte są w niej informacje z oryginalnej wersji listów Georga Trevor’a ukazanych w japońskiej książce „The True Story Behind BioHazard”. Autor korzysta również z informacji zawartych w opowiadaniu „BioHazard: The Beginning”, które stanowi część „The True Story Behind BioHazard”. Przedstawia nam w ten sposób postać Billy’ego Rabbitson’a – przyjaciela Chrisa Redfield’a, nie ukazanego w żadnej z gier. Inaczej przedstawiona jest też historia Alberta Wesker’a oraz lokalizacja Raccoon City. Według książki to miasto znajduje się w amerykańskim stanie Pennsylvania (ISBN 0-671-02439-6).

Resident Evil: Underworld
Czwarta w kolejności (piąta chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry, wydana w maju 1999 roku, w języku angielskim. Opisane są w niej dalsze losy Rebecci Chambers, Leona Kennedy’ego i Claire Redfield. Zamierzają oni udać się do Europy i pomóc w walce z Umbrellą, znajdującym się tam Chrisowi Redfield’owi, Jill Valetine i Berryemu Burton’owi. W ostatniej chwili dostają jednak informacje o działającej w Ameryce placówce korporacji o nazwie „The Planet”. Dyrektor tej placówki jest jednym z trzech ludzi na świecie posiadającym specjalne kody, będące hasłem do najtajniejszych dokumentów i projektów Umbrelli. Zdobycie ich będzie niezwykle niebezpieczne (ISBN 0-671-02442-6).

Resident Evil: Zagłada – patrz: Resident Evil: Extinction.

Resident Evil: Zero Hour
Siódma w kolejności (pierwsza chronologicznie) książka autorstwa S.D. Perry, wydana w październiku 2004 roku, w języku angielskim. W całości oparta jest na grze Resident Evil: Zero i fabularnie różni się od niej w niewielkim stopniu (ISBN 0-671-78511-7).

Resident Evil: Zombie Buster
Jedna z pierwszych gier spod znaku Resident Evil wydanych przez Capcom na telefony komórkowe (2001 rok Japonia, 2003 rok wersja PAL). Wcielamy się w niej w rolę Leona S. Kennedy’ego lub Claire Redfield. Każda z tych postaci posiada inne umiejętności, które pomogą nam w zabijaniu zombie. Nasz bohater porusza się w poziomie u dołu ekranu podczas, gdy zombie atakują całymi szpalerami naszą pozycję. Celem jest oczywiście uniemożliwienie im dotarcia do nas. Gra posiada kilka poziomów trudności, a każdy z nich kończy się jednym z trzech bossów.
Zablokowany

Wróć do „Słownik Resident Evil”