Zgłoś błąd!

Słownik pojęć związanych z Resident Evil. Projekt stworzony przez redaktorów MWRC: RE HQ, przy współpracy z użytkownikami forum.
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Zgłoś błąd!

Post autor: Diadem »

W tym temacie prosimy o zgłaszanie wszelkich błędów jakie zauważycie w słowniku. Chodzi zwłaszcza o:

1. Błędy merytoryczne
2. Brakujące definicje
3. Niedziałające linki
4. Pomysły na dodanie ilustracji, filmów itp. do istniejących haseł
5. Błędy składniowe, ortograficzne itp.

W miarę możliwości będzie można to poprawiać na bieżąco.
Awatar użytkownika
Łasy
Posty: 127
Rejestracja: śr 03 lut, 2010
Lokalizacja: TROLL

Post autor: Łasy »

Poprawcie z B.S.S.A przy Shevie ( powtarza się ) na B.S.A.A, i to byłoby na tyle :p

Poprawiono
Ostatnio zmieniony sob 17 kwie, 2010 przez Łasy, łącznie zmieniany 1 raz.
TROLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL
nemesisdestro
Posty: 1577
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nemesisdestro »

Opis Ndesu przypadkowo połączył się z opisem Piranii z TDC - nie ma oddzielenia od tych artykułów:
(...)Został pokonany przez Chrisa i Shevę, dzięki użyciu przez bohaterów uzbrojenia jakim dysponował wojskowy jeep HUMVEE.Piranha (RE TDC)
Zarażone wirusem T piranie, jakie spotykają uczestnicy misji w Ameryce Południowej - Jack Krauser i Leon S. Kennedy. Są bardziej agresywne niż niezarażone osobniki, ponadto mogą przebywać dość długi czas poza wodą, a nawet szybować nad jej powierzchnią.
Diadem: Poprawione ;)
Ostatnio zmieniony sob 17 kwie, 2010 przez nemesisdestro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AdaM555
Posty: 708
Rejestracja: sob 25 sie, 2007
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: AdaM555 »

Ashford, "Angie" Angela - (RE: Apocalypse)
(..) W trzeciej części filmu, opisana jest sytuacja śmierci Angeli – zastrzeliła ją Alice będąca pod wpływem doktora Issaca. Jej los przypomina historię Sherry Birkin, postaci z serii gier Resident Evil.
Może się czepiam ale gdy opisywałem to hasło (pierwotnie oczywiście). Z tego co wiem w filmie jako tako nie zostało to "opowiedziane" - wzmianka o tym pojawiła się w scenariuszu do tej części (bądź jakiejś nowelizacji filmu - nie pamiętam). Być może się mylę. :rad11:
Bob - (RE: Outbreak)
Ochroniarz i przyjaciel Marka Wilkins'a. Jedna z pierwszych osób zainfekowanych wirusem "T" w Raccoon City. Popełnił samobójstwo na oczach Marka, strzelając sobie w głowę z pistoletu (scenariusz "Outbreak").
Tu bym jeszcze dodał, że popełnia samobójstwo tylko gdy odprowadzimy go na dach w innym wypadku nie zdoła tam sam dotrzeć więc owa scena nie nastąpi :)
Ostatnio zmieniony sob 17 kwie, 2010 przez AdaM555, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepraszam za swoje opowiadania. Młody byłem :)
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

AdaM555 pisze:Może się czepiam ale gdy opisywałem to hasło (pierwotnie oczywiście). Z tego co wiem w filmie jako tako nie zostało to "opowiedziane" - wzmianka o tym pojawiła się w scenariuszu do tej części (bądź jakiejś nowelizacji filmu - nie pamiętam). Być może się mylę. :rad11:
Część informacji dotyczących filmów Andersona opiera się na książkach o tych samych tytułach :). Nie rzadko w filmach nie ma nic na ten temat, np. nazwiska niektórych komandosów z pierwszej części.
Ostatnio zmieniony sob 17 kwie, 2010 przez Deus Ex, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Tak sobie czytam i czytam (tak na marginesie - nie będę oryginalny, ale to kawał świetnej roboty) i stwierdziłem, że nie będę pisać o literówkach, czy drobnych błędach stylistycznych (jest sens?), chyba, że chcecie, żeby każdy drobny błąd ostał wyeliminowany. Natomiast rzuca mi się w oczy pewna dość istotna nieścisłość w opisach postaci z Outbreak'a. Chodzi o odblokowywanie pewnych strojów, postaci itd za pomocą kodów. W rzeczywistości nie są to kody tylko najzwyklejsze punkty, które zbieramy podczas rozgrywki (ich ilość zależy od oceny jaką dostaliśmy za scenario), a które później możemy wydawać na kupowanie właśnie w.w. postaci, strojów, poziomów trudności, galerii, dźwięków i innych bonusów. Wydaje mi się to dość istotną różnicą.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

Recoil pisze:Chodzi o odblokowywanie pewnych strojów, postaci itd za pomocą kodów. W rzeczywistości nie są to kody tylko najzwyklejsze punkty, które zbieramy podczas rozgrywki (ich ilość zależy od oceny jaką dostaliśmy za scenario), a które później możemy wydawać na kupowanie właśnie w.w. postaci, strojów, poziomów trudności, galerii, dźwięków i innych bonusów. Wydaje mi się to dość istotną różnicą.
Recoil ma racje i nie ma racji zarazem, a było to tak...

Chyba każdy (nawet ten kto nie grał w Outbreak) wie o głównych postaciach tej gry jak np. Cindy Lennox czy Yoko Suzuki. Grając tymi postaciami, zbieramy punkty, które potem możemy wymienić na różne gadżety jak np. nowe postacie tak jak pisał Recoil. Taką postacią jest np. Arnold komandos UBCS, czy Carter naukowiec korporacji Umbrella. Jednak istnieją w Outbreak jak i w Outbreak #2 postacie, które możemy odblokować tylko za pomocą kodów dobierając się do gry. Są to tzw. postacie z Outbreak #3. Nie można ich odblokować za punkty. Umieszczone zostały w wydanych Outbreakach, ale nie zostały wykorzystane i prawdopodobnie miały być ujawnione dopiero w Outbreak #3, które nigdy nie zostało wydane. Takimi postaciami są np. Clint (komandos UBCS) czy Kate - mieszkanka Raccon City. Jak kiedyś znajdę chwilę to dogłębniej opiszę to zagadnienie...
Awatar użytkownika
Wraith27
Posty: 8
Rejestracja: wt 29 wrz, 2009
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wraith27 »

W temacie : Wirusy, pasożyty, szczepionki, leki
Pozycja 4: Anti-Virus

Drugie zdanie w pierwszej linijce: "Antywirus w filmie przedstawiony jest jako niebieski roztwór (wirus T jest zielony), działa... "

Kolorki się poprzestawiały - w filmie wirus T jest niebieski a antywirus zielony.

Poprawione
Ostatnio zmieniony czw 03 cze, 2010 przez Wraith27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Patriko6b
Posty: 82
Rejestracja: czw 03 cze, 2010
Lokalizacja: nie wiem

Re: Zgłoś błąd!

Post autor: Patriko6b »

Z tematu "Przedmioty (RE 2)"
Deus Ex pisze: WEAPON BOX KEY - Klucz do szafki z uzbrojeniem
Przedmiot dostępny tylko dla Leona. Zapalniczką podpalamy wyrzutnie flar i po rozświetleniu pomieszczenia można zauważyć klucz leżący tuż obok. Otwiera szafkę z uzbrojeniem w pokoju poprzedzającym Laboratorium doświadczalne P4. W szafce znajdziemy ulepszenie do Magnum’a.
.
Tam gdzie podkreślenie jest chyba błąd. Ja ten kluczyk znajdowałem też grając Claire A. W tej szafce gdzie jest ulepszenie do magnuma dla Leona, to są dwie zwykłę amunicje do granatnika dla Claire ;] (aha i schemat jest podobny zapalniczką roświetlamy pomieszczenie i bierzemy kluczyk i w tamtym labolatorium B4)
Deus Ex pisze: MANHOLE OPENER - Otwieracz pokryw kanalizacyjnych(a może po prostu łom??)
Przedmiot tylko w scenariuszu drugim, Leona lub Claire. Łom leży na regale w korytarzu z celami.
Łomem otwieramy pokrywę kanalizacyjną w psiarni.
Tam gdzie podkreślenia sa (chyba) błędy
Po pierwsze primo: Claire nie może się dostać do pomieszczeń z celami i do psiarni bo drogę zagradza ciężarówka (i nigdy nie biegałem Claire po psiarni :P) więc przedmiot tylko dla Leona
Po drugie primo: Przedmiot jest także w scenariuszu A i oczywiście tylko dla Leona!
Ostatnio zmieniony czw 03 cze, 2010 przez Patriko6b, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 907
Rejestracja: czw 15 maja, 2008
Lokalizacja: RC

Post autor: bodek »

Patriko6b pisze:Deus Ex napisał/a:
WEAPON BOX KEY - Klucz do szafki z uzbrojeniem
Przedmiot dostępny tylko dla Leona. Zapalniczką podpalamy wyrzutnie flar i po rozświetleniu pomieszczenia można zauważyć klucz leżący tuż obok. Otwiera szafkę z uzbrojeniem w pokoju poprzedzającym Laboratorium doświadczalne P4. W szafce znajdziemy ulepszenie do Magnum’a.
Tam gdzie podkreślenie jest chyba błąd. Ja ten kluczyk znajdowałem też grając Claire A. W tej szafce gdzie jest ulepszenie do magnuma dla Leona, to są dwie zwykłę amunicje do granatnika dla Claire ;] (aha i schemat jest podobny zapalniczką roświetlamy pomieszczenie i bierzemy kluczyk i w tamtym labolatorium B4)
Szczerze mówiąc napisałem tak bo chyba nigdy jak grałem Claire to nie bawiłem się w to dlatego uznałem że tego kluczyka nie znajdzie :P
Patriko6b pisze:Deus Ex napisał/a:
MANHOLE OPENER - Otwieracz pokryw kanalizacyjnych(a może po prostu łom??)
Przedmiot tylko w scenariuszu drugim, Leona lub Claire. Łom leży na regale w korytarzu z celami.
Łomem otwieramy pokrywę kanalizacyjną w psiarni.
Tam gdzie podkreślenia sa (chyba) błędy
Po pierwsze primo: Claire nie może się dostać do pomieszczeń z celami i do psiarni bo drogę zagradza ciężarówka (i nigdy nie biegałem Claire po psiarni ) więc przedmiot tylko dla Leona
Po drugie primo: Przedmiot jest także w scenariuszu A i oczywiście tylko dla Leona!
Tu masz racje. Tylko Leoś biegał po kanałach i to w dwóch scenariuszach. Wdrał się po prostu błąd. Tylko jak on przeszedł kontorlę jakości Deusa i Diadema? ;D
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

bodek pisze:Tylko jak on przeszedł kontorlę jakości Deusa i Diadema?
Ano tak, że korektą objęliśmy głównie najważniejsze działy i dokończone. Hasła z działów 'Przedmioty' oraz 'Broń i amunicja' zostały zamieszczone "na surowo" czyli w takiej formie, w jakiej napisali to autorzy. Mieliśmy do wyboru - nie zamieszczać wcale (wówczas szkoda tej roboty co została zrobiona), albo zamieścić nie sprawdziwszy tego (czas nas naglił). Jest jeszcze taka sprawa, że nasze hasła staraliśmy się pisać tak, aby nie trzeba było robić dużej korekty. Bo tak jest najlepiej - zrobić od razu a porządnie :).
Awatar użytkownika
MiGoo
Zarząd
Posty: 905
Rejestracja: pn 05 lut, 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MiGoo »

bodek pisze:Tu masz racje. Tylko Leoś biegał po kanałach i to w dwóch scenariuszach. Wdrał się po prostu błąd. Tylko jak on przeszedł kontorlę jakości Deusa i Diadema? ;D

O ile dobrze pamietam, zarowno Claire jak i Leon w swoich scenariuszach B moga odwiedzac WSZYSTKIE pomieszczenia w RE2 (do ktorych w scenariuszu A normalnie nie maja dostepu), zatem to co napisales mija sie troche z prawda :P
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 907
Rejestracja: czw 15 maja, 2008
Lokalizacja: RC

Post autor: bodek »

MiGoo pisze:O ile dobrze pamietam, zarowno Claire jak i Leon w swoich scenariuszach B moga odwiedzac WSZYSTKIE pomieszczenia w RE2 (do ktorych w scenariuszu A normalnie nie maja dostepu), zatem to co napisales mija sie troche z prawda
Przejrzałem opisy i wyszło na to że tylko Claire A nie odwiedza psiarni - reszta - Claire B, Leon A i B - tak. Tyle się człowiek nagrał i nic nie pamięta :(
W razie czego, Recoil ratuj! :(
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Ha, żebym to ja pamiętał... Ale o ile dobrze kojarzę to MiGoo ma rację. Leon A odwiedza piwnicę a nie odwiedza biura Ironsa (nie ma dostępu przez zablokowany helikopterem korytarz), Leon B odwiedza biuro (Claire rozwala ścianę i informuje Leona przez radio) i piwnicę, Claire A odwiedza biuro a nie odwiedza piwnicy (przejście blokuje ciężarówka) i Claire B odwiedza i biuro i piwnicę (Leon z Adą przesuwają ciężarówkę).

Grałem w RE2 dość dawno, więc mogę się mylić...
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Patriko6b
Posty: 82
Rejestracja: czw 03 cze, 2010
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: Patriko6b »

I jest tak, jak napisałeś :] Zawsze mi się zdawało, że widziałem filmik, jak Claire znajduje zwłoki Bena w pomieszczeniu z celami (i to był scenario B).

Barry Norris - Postaraj się poprawić interpunkcję, bo brak przecinków BARDZO utrudnia odczytanie sensu niektórych Twoich postów
Ostatnio zmieniony pn 07 cze, 2010 przez Patriko6b, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ty kupilem sobie wlasnie monitor, i na kartonie jest taki znaczek ze szklanka, co on oznacza?
- Że zakup trzeba opić !
Awatar użytkownika
DoubleFace
Posty: 42
Rejestracja: sob 12 cze, 2010
Lokalizacja: Sztum

Post autor: DoubleFace »

W haśle Albert Wesker. Brian Irons stał się Brianem "Ironia".

Diadem: Poprawione ;)

Deus Ex: Haha, to wina Worda, który poprawia pewne nieznane mu wyrazy na znane. A Wspomniany Wesker zawsze jest "Wesperem" :/"
Ostatnio zmieniony wt 15 cze, 2010 przez DoubleFace, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Paul
Posty: 330
Rejestracja: ndz 22 sie, 2010
Lokalizacja: Raccoon City

Post autor: Paul »

W haśle "Island" znajduje się takie niedopatrzenie:
Kompleks uległ zniszczeniu wskutek potężnej po tym jak Leon pokonał Saddlera
Słownik ma więcej niedociągnięć, o których postaram się tu wspomnieć, ale mimo wszystko gratuluję autorom wspaniałej roboty...
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

''Przyklejone: H - HQ''. HQ, to skrót od słowa Headquarter, czyli innymi słowy siedziba główna, a nie pseudo, ani żadna konkretna osoba. xD
Ostatnio zmieniony ndz 12 gru, 2010 przez r123x, łącznie zmieniany 1 raz.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Ponieważ nie jest to osoba znana z imienia, hasło ujęte jest w cudzysłów. To jest ułatwienie swego rodzaju, użyte również na innych stronach. Taka osoba istnieje, mamy jej wizerunek a nazwać ją jakoś trzeba, bo imienia tej postaci nie znamy.
Ostatnio zmieniony ndz 12 gru, 2010 przez Deus Ex, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
r123x
Posty: 128
Rejestracja: czw 28 maja, 2009
Lokalizacja: Żory

Post autor: r123x »

A co powiesz o tym ?

''Przyklejone: G''
G-Larva – (RE2/RE:Outbreak)
Larwa, która opuszcza ciało nosiciela, osoby zarażonej embrionem “G”. Larwy takie wykształciły się w ciałach Briana Irons’a, Bena Bertolucci’ego oraz Monici – naukowca korporacji Umbrella, w wyniku niezgodności DNA nosiciela z DNA zakażającego – Williama Birkina. Po kilku minutach od wyklucia larwa ta przemienia się w G-Creature.


Nie wiem, czy to brak wiedzy twórców gry, czy czyjej wiedzy, ale...
od kiedy można kogoś zarazić Swoim DNA ?

Jeżeli znowu, chodzi tu o wirusa...
w prawdziwym świecie, żadne DNA nosiciela nie musi pasować do DNA (dsDNA, ssDNA) wirusa, to wirus adaptuje się do nosiciela, przez co przeciwciała biorą wirusa za organizm nosiciela. Zatem nie powinno być żadnego odrzucenia obcego DNA (wirus przepisuje na siebie DNA nosiciela). Brak wiedzy twórców ?

Według tej prostej zasady, to w sumie, nie powinno być żadnych zombi, ani niepowodzeń w doświadczeniach, bo wirus potrafi zadbać o to, żeby organizm go nie odrzucił.
No, ale to pewnie rozmowa na inny temat.

Zatem, co zrobić z takim błędem ? :)

Zaraz...eee... teraz coś doczytałem...hmm... to artykuł o larwach, tak ? czyli o organizmach żywych, nie o wirusach ? no to tym bardziej nie rozumiem,
co ma do tego DNA. To tak, jakby glizdom nie pasowało DNA swojego pokarmu. xD

Nie no, absurd goni absurd, ale chciałem na to zwrócić uwagę.

Interesuje mnie co powiecie, jeżeli coś jest ewidentnie błędne, ale zgadza się z tym co wymyślili twórcy gry.
Ostatnio zmieniony pn 13 gru, 2010 przez r123x, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Słownik Resident Evil”