Ciekawostki

Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ciekawostki

Post autor: TheMitu97 »

Dziwne że nie ma jeszcze takiego tematu, chociaż z drugiej strony ciekawostek w tej grze nie jest wiele. Ja jednak zrobiłem krok do przodu i postanowiłem za pomocą Cheat Engine dać Claire snajperkę na samym początku gry, dzięki czemu otrzymałem widok pierwszoosobowy. Udało mi się dzięki temu odkryć kilka rzeczy:

1. Obrazki naścienne w barakach więziennych, a dokładniej lokacja w której zyskujemy podwójne pistolety. Ciekawe jest to, że takie obrazki wiszą także w miejscach nieobjętych przez kamerę (a innego sposobu na zobaczenie ich niż poprzez użycie Cheat Engine nie ma).

Przykładowo to zdjęcie przedstawia jakąś dziewczynę, zapewne jednego z więźniów:
http://imgur.com/AWDMFgv

Te obrazki są co prawda objęte przez widok kamery, jednak dzięki snajperce można im się przyjrzeć z bliska, jedno przedstawia zdjęcie jakiejś rodziny, natomiast niżej widnieje zdjęcie jakiegoś sportowego samochodu. Niestety nie jestem stwierdzić nawet co to za marka:
http://imgur.com/yWGwNv7

2. Druga sprawa to fakt, iż snajperka nie jest wykrywana jako obiekt metalowy przy wykrywaczach metalu. Zapewne dlatego, że gracz nigdy nie miał prawa posiadać snajperki na tym etapie gry, ale warto o tym wspomnieć:
http://imgur.com/hdLZGaZ

3. Po użyciu Biohazard Card i wyjściu na zewnątrz, zostaniemy ostrzelani przez Alferda. Jednak tak naprawdę na balkonie nikogo nie ma, a wiązka lasera wydobywa się znikąd:
http://imgur.com/eiWNMAd

4. Po pierwszej cutscence ze Steve'm, po spojrzeniu do góry (oczywiście snajperką) na działko, można zauważyć, że dziwnie się "wygina". Wracając tam ponownie, działko już się nie rusza.

5. Wspomnę także, że sama gra została dosyć dobrze zabezpieczona przed oszustwami za pomocą Cheat Engine. Przykładowo próba otwarcia drzwi za pomocą emblematu, bez wykonania wszystkich czynności w celu jego zdobycia nie daje żadnego efektu. Po użyciu obiektu ekran inwentarza zamyka się, jednak nic się nie dzieje. To samo tyczy się otwierania furtki przy barakach, używania gaśnicy i prawdopodobnie wielu innych czynności.
Jedynym wyjątkiem jaki dotychczas zauważyłem jest lekarstwo dla Rodrigo.
Przy okazji, próba użycia oryginalnego emblematu, zamiast "drukowania" niemetalowego zamiennika zakończy się niepowodzeniem. Wyskoczy nam komunikat z informacją, iż nie można tu użyć tego przedmiotu.

6. Próbowałem lekko "oszukać system", chowając zapalniczkę do skrzyni przy wykrywaczu metali i wtedy zanieść lekarstwo dla Rodrigo. Niestety nie jest to możliwe, gdyż wyskoczy komunikat, że "nie ma dostatecznie dużo światła aby opatrzyć Rodrigo" (nawet pomimo tego, że Claire po prostu daje mu lekarstwo i to wszystko).

Na razie to tyle, jak znajdę więcej to edytuję post.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

Może i świetnie zabezpieczone, ale programiści sami sobie bat uwiązali poprzez magiczną roślinkę której zdobycie jest proste i możemy ją dorwać w pierwszych 10 minutach gry :smiech1:
Ostatnio zmieniony czw 24 wrz, 2015 przez RON!N, łącznie zmieniany 1 raz.
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil Code: Veronica (X)”