"Biohazard Controller" wypuszczony na rynek japoński.
"Resident Evil Pad" to nazwa wersji tego samego pada wydanego poza Japonią.
Zobaczcie pada do Playstation stworzonego specjalnie z myślą o grających w tytuły Resident Evil !!
Chodzi o tytuły klasyczne na PSX ze statycznymi kamerami oraz tank controls a konkretniej to został zaprojektowany przez ASCII i wydany w 1998 roku z myślą o japońskich edycjach na PSX - BH, BH w wersji reżyserskiej oraz BH2.
Oczywiście można używać z BH3 Last Escape czy BH Gun Survivor. Jest dedykowany oficjalnie dla wyżej wymienionych dwóch części i tej reżyserskiej jedynki (z normalnym soundtrackiem;)
Analogicznie sprawa wygląda z naszym "Residentowym" padem na nasz rynek.
Opis mój bazuje na padzie japońskim - chodzi o drobne różnice oraz dotyczące rozmieszczenia przycisków (od biegu/strzału) - o czym też poniżej:
Lewa rękojeść w dotyku i wyglądzie ma imitować rękojeść noża co wygląda średnio zaś prawa imituje rękojeść pistoletu z jednym tylko spustem, przyciski są tutaj pomieszane i porozmieszczane bardzo pod Residenta na całym padzie, np. R1 mamy tam gdzie normalnie znajdują się: O, trójkąt, kwadrat i X.
Więc teraz jest na tych samych miejscach co przyciski powyżej: R1 (podpisany w Biohazardowym padzie "READY" - postać przyjmuje postawę do oddania strzału), trójkąt, O (gry, dla których pad został stworzony nie korzystają z kółka ale późniejsze jak trzecia część już tak) i X (podpisany DASH). W padzie nazwijmy go zachodnim mamy kwadrat podpisany RUN zamiast DASH.
---(kwadrat jest na miejscu spustu i nim oczywiście strzelamy

Spustu jako kwadratu będziemy używać też niestety w menu, do otwierania drzwi albo do rozmawiania z innymi postaciami.
Można było to jakoś ominąć na pewno, tym bardziej, że padzik ma też drugiego R1.
W koplecie np. daliby memorkę ze specjalnym sav'em blokującego spust tylko do strzałów? Lub przystawka coś jak action replay. Tylko koszty i czy by to było możliwe w 1998?
START i SELECT zostały umieszczone niżej niż to ma miejsce w standardowych kontrolerach, natomiast środek tego miejsca w centrum to przyciski:
L2,R2
L1,R1
tak, umiejscowione w takiej kolejności jeśli mam być dokładny


Mamy też przełącznik turbo przeznaczony do broni maszynowych co według filmu poniżej nie sprawdza się.
Widziałem w internecie film jak ktoś używa tego pada i turbo w jakiejś bijatyce i turbo działał zadziwiająco dobrze.
Zamierzam kupić to cacko.
Doszedłem do wniosku, że można spróbować kupić adapter z pada PS2 na USB - taka przejściówka działa na pewno z PS3.
Albo jak system wykryje w komputerze to już też się można pobawić

DWA FILMY O KONTROLERZE:
Pierwszy pokazuje oba pady i różnice między obiema wersjami. Około 11 minut.
https://www.youtube.com/watch?v=ZrJYIULQvb0
Drugi to ogólny 5 minutowy opis
https://www.youtube.com/watch?v=3nKPj1IOSHE
...autor twierdzi, że zakup kosztował go 30 dolarów + dostał gratisy. Gdzieś na ebayu zapewne.
TUTAJ ARTYKUŁ NA STREFIEPSX O TYM WYJĄTKOWYM PADZIE
https://strefapsx.pl/sleh-00011-resident-evil-pad/
W tekście pod tym linkiem wyżej chyba przez roztargnienie autora zostało napisane iż pod spustem ukryto krzyżyka (X) a nie kwadrat. Żaden z padów nie ma krzyżaka(?) pod spustem, (krzyżak to d-pad przecież lub strzałki jak się mówiło w podstawówce

Wcześniej rozpisałem rozłożenie przycisków, zresztą jest na zdjęciach na stronie strefypsx.
Jednak zamiast DASH (X) mamy podpisane RUN (jest to kwadrat) i jest w tym samym miejscu co X w japońskim.
Ufff koniec
