Ciekawostki, odkrycia i nawiązania
Ciekawostki, odkrycia i nawiązania
W każdej części RE podczas gry możemy znaleźć jakieś ciekawostki, nawiązania do poprzednich części itp. W tym temacie oczywiście dzielimy się z światem naszymi odkryciami .
Jedną ze "znajdziek" w grze są maszyny do pisania. Nawiązanie do wszystkich części RE, gdzie maszyna do pisania służyła do zapisywania gry.
W ratuszu możemy znaleźć portret Alfreda Ashforda.
Podczas wizyty w Clock Tower w holu przed kaplicą (pomieszczenie z fortepianem) możemy usłyszeć Moonlight Sonata - utwór który Jill Valentine oraz Rebecca Chambers odgrywały na pianinie w rezydencji. Nawiązanie do RE1.
Odwiedzając posterunek RPD będąc na pierwszym piętrze można usłyszeć, jak zainfekowane kruki próbują zbić szyby. Nawiązanie do wszystkich części RE, gdzie straszącym elementem były wlatujące przez okno ptaszyska, które tłukły szyby (RE, RE2, RE Survivor)
W biurze Briana Ironsa na półce stoją zdjęcia przedstawiające jakieś momenty z jego życia np. łowienie ryb.
Jestem ciekaw, co Wy odnaleźliście podczas operacji w Raccoon City . Jak na razie tylko tyle, resztę dodam, jak uruchomię drugi komputer .
Jedną ze "znajdziek" w grze są maszyny do pisania. Nawiązanie do wszystkich części RE, gdzie maszyna do pisania służyła do zapisywania gry.
W ratuszu możemy znaleźć portret Alfreda Ashforda.
Podczas wizyty w Clock Tower w holu przed kaplicą (pomieszczenie z fortepianem) możemy usłyszeć Moonlight Sonata - utwór który Jill Valentine oraz Rebecca Chambers odgrywały na pianinie w rezydencji. Nawiązanie do RE1.
Odwiedzając posterunek RPD będąc na pierwszym piętrze można usłyszeć, jak zainfekowane kruki próbują zbić szyby. Nawiązanie do wszystkich części RE, gdzie straszącym elementem były wlatujące przez okno ptaszyska, które tłukły szyby (RE, RE2, RE Survivor)
W biurze Briana Ironsa na półce stoją zdjęcia przedstawiające jakieś momenty z jego życia np. łowienie ryb.
Jestem ciekaw, co Wy odnaleźliście podczas operacji w Raccoon City . Jak na razie tylko tyle, resztę dodam, jak uruchomię drugi komputer .
Ostatnio zmieniony pt 13 lip, 2012 przez Chris93, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do pianina i Sonaty księżycowej Beethovena - to nawiązanie do RE1, ale też i RE5 (choć tamto nawiązywało do RE1). Jakby jednak nie patrzeć, są to 2 różne RE
Narazie nie znalazłem żadnych symboli, ale nieco 'popaczę'. Szkoda że takiego tematu nie ma w RE5, tam możnaby znaleść tego bardzo dużo.
Salvin: Zawsze można założyć taki temat jak go nie ma .
Narazie nie znalazłem żadnych symboli, ale nieco 'popaczę'. Szkoda że takiego tematu nie ma w RE5, tam możnaby znaleść tego bardzo dużo.
Salvin: Zawsze można założyć taki temat jak go nie ma .
Ostatnio zmieniony pt 13 lip, 2012 przez Oscark, łącznie zmieniany 1 raz.
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia
No figurki szopa i ich znalezienie wszystkich trochę mi zajeło ale fajny patent Jest też sporo nawiązań w samych dokumentach, które znajdujemy i to dość często. Lubię takie smaczki i nawiązania choć akurat w tej części to średnio wychodzi ekipie Slant ale zawsze to jakieś miłe wspomnienia
Ostatnio zmieniony sob 14 lip, 2012 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Ciekawe, ciekawe, nie powiemClaire93 pisze:Grając w RE:ORC znalazłam popiersie niejakiego Ogee O'Gravy (ur. 1889- zm.1965) który był burmistrzem Raccoon w latach 1942 - 1957. Prawdopodobnie jest to pierwszy burmistrz miasta.
W RE:ORC nie grałem, ale gdzieś czytałem, że ponoć w szpitalu można znaleźć na jakimś stojaku czy czymś, czasopismo zatytułowane: "Stairway to the Sun: A history of the Progenitor Virus".
Możecie poszukać
A przy okazji... Kwiaty Stairway to the Sun wyglądają tak
http://residentevil.wikia.com/Stairway_of_the_Sun
Koledzy z Project Umbrella "podejrzewają", że twórcy wzorowali się na tej, istniejącej naprawdę, roślince co się zowie Duvalia polita:
http://anti-matter-3d.com/Stapeliads/hi ... lita_1.jpg
Ponoć to jakiś kaktusik jest i stosunkowo łatwo go dostać. Jest np. na Allegro:
http://allegro.pl/kaktusy-duvalia-z-kwi ... 46065.html
Jak wiadomo nie jest to jedyne skojarzenie. W RE5 jest przeciwnik zwany Duvallia. Szczerze mówiąc to patrząc na kwiat, którego zdjęcie pokazałeś, to sądzę, że twórcy wzorowali się na nim bardziej tworząc tego przeciwnika, aniżeli roślinkę.Diadem pisze:Koledzy z Project Umbrella "podejrzewają", że twórcy wzorowali się na tej, istniejącej naprawdę, roślince co się zowie Duvalia polita:
http://anti-matter-3d.com...ia_polita_1.jpg
Zaciekawił mnie twój post i sprawdziłam - tuż po rozpoczęciu scenariusza nr. 3 znajduje się stojak z ulotkami. Możemy znaleźć na nim właśnie takie czasopismo . Po za tym znajduje się tam czasopismo zatytułowane "Outbreak - Work Together" (czy jakoś podobnie, nawiązanie do podserii Outbreak) oraz czasopismo z sloganem Apocalypse nawiązujące do filmu RE z Millą o tym samym tytule.Diadem pisze:Ciekawe, ciekawe, nie powiemClaire93 pisze:Grając w RE:ORC znalazłam popiersie niejakiego Ogee O'Gravy (ur. 1889- zm.1965) który był burmistrzem Raccoon w latach 1942 - 1957. Prawdopodobnie jest to pierwszy burmistrz miasta.
W RE:ORC nie grałem, ale gdzieś czytałem, że ponoć w szpitalu można znaleźć na jakimś stojaku czy czymś, czasopismo zatytułowane: "Stairway to the Sun: A history of the Progenitor Virus".
Możecie poszukać
Ciekawe co jeszcze jest do znalezienia w ORC...
Shut up! Make one wrong move and I'll shoot!
Może zamiast szukać nawiązań, zastanówmy się co można w "Operacji Szop Miasto" uznać za kanoniczne a co nie. Każdy wie że to spin-off w serii ale niektóre wydarzenia można wpisać w timeline. Jak na przykład reprograwanie Nemesiza aby zaczął pościg za członkami S.T.A.R.S. Do spotkania Echo-Six z Jill nigdy nie doszło (bo tego nie ma żadnej grze) ale pościg był. A był on spowodowany działaniem Watachy. Chodzi o tego typu zdarzenia/rzeczy.
Co o tym myślicie?
Co o tym myślicie?
3DS - 0774 - 5238 - 0342
STEAM: deadlySkeleton
"Let's T-BAG what we can"
STEAM: deadlySkeleton
"Let's T-BAG what we can"
Twórcy gry sami przyznali, że ORC nie wpisuje się w kanon całej serii RE - to gra bazująca na wydarzeniach znanych z RE2/3.Hickson pisze: Każdy wie że to spin-off w serii ale niektóre wydarzenia można wpisać w timeline.
Mężczyzna z ciężarówki, która uderza w radiowóz Leona i Claire w ORC to model Majini z RE5 lub przynajmniej gościu jest niemal identyczny .
http://imageshack.us/photo/my-images/26/majiniorc.png/
Ostatnio zmieniony pt 07 wrz, 2012 przez Chris93, łącznie zmieniany 1 raz.
No dość podobny więc mogli użyć tego samego modelu zresztą w rodzinie nic nie ginie
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Ja to wiem, Ty to wiesz, wszsyscy o tym wiemy. Ale mi tu chodziło bardziej o "wybiórczą" polityke że sie tak niedyskretnie wyraże. Czy fani próbowali już takiego zabiegu?
Ostatnio zmieniony wt 06 lis, 2012 przez Hickson, łącznie zmieniany 1 raz.
3DS - 0774 - 5238 - 0342
STEAM: deadlySkeleton
"Let's T-BAG what we can"
STEAM: deadlySkeleton
"Let's T-BAG what we can"
- re_fan2000
- Posty: 34
- Rejestracja: czw 26 sie, 2010
- Lokalizacja: Lublin
Re: Ciekawostki, odkrycia i nawiązania
Vector był na Rockford Island - nie wiadomo tylko czy brał udział w jakimś szkoleniu czy jakaś sytuacja z zombie, o której nie wiemy ponieważ w drugiej misji w ratuszu wspomina on mimochodem, że „tutaj jest zupełnie jak na Rockford Island".
W misji w ratuszu jest kilka pomieszczeń zupełnie opcjonalnych do zwiedzenia gdzie są obrazy właśnie z Code: Veronica.
Tutaj już sam przypadkiem wpadłam na znaczny ułatwiacz gry (gram na PS3). Opiszę jak to działa:
Więc potrzebujemy do tego krótkiej broni, na innych nie działa, i tak przełącza na krótką (u mnie Samurai Edge - postać Spectre ale to raczej bez znaczenia kto).
Podczas gry wciskamy "L2" i cały czas trzymamy. Nasza postać przyjmie pozę z wymierzoną bronią, kamera zmieni się trochę względem bohatera. No i teraz bardzo ważne, trzymając wciśnięty "L2" zaczynamy strzelać ALE NIE TAK NORMALNIE JAK ZAWSZE. Trzeba strzelać poprzez odchylanie raz za razem prawej gałki w kierunku przeciwnika lub kilku, auto aim sam włączony więc trafia i nawet lickery nie są wyzwaniem. Gdy brak przeciwników nasz bohater tylko unosi pistolet lecz nie oddaje strzału -zwykła animacja. Bardzo ważne by oddawać strzały odchyleniami gałką szybko, jedno odchylenie=jeden strzał, no i równie ważne to odchylać ja tam gdzie wróg choć po części sam namierza.
Miłej zabawy
W misji w ratuszu jest kilka pomieszczeń zupełnie opcjonalnych do zwiedzenia gdzie są obrazy właśnie z Code: Veronica.
Tutaj już sam przypadkiem wpadłam na znaczny ułatwiacz gry (gram na PS3). Opiszę jak to działa:
Więc potrzebujemy do tego krótkiej broni, na innych nie działa, i tak przełącza na krótką (u mnie Samurai Edge - postać Spectre ale to raczej bez znaczenia kto).
Podczas gry wciskamy "L2" i cały czas trzymamy. Nasza postać przyjmie pozę z wymierzoną bronią, kamera zmieni się trochę względem bohatera. No i teraz bardzo ważne, trzymając wciśnięty "L2" zaczynamy strzelać ALE NIE TAK NORMALNIE JAK ZAWSZE. Trzeba strzelać poprzez odchylanie raz za razem prawej gałki w kierunku przeciwnika lub kilku, auto aim sam włączony więc trafia i nawet lickery nie są wyzwaniem. Gdy brak przeciwników nasz bohater tylko unosi pistolet lecz nie oddaje strzału -zwykła animacja. Bardzo ważne by oddawać strzały odchyleniami gałką szybko, jedno odchylenie=jeden strzał, no i równie ważne to odchylać ja tam gdzie wróg choć po części sam namierza.
Miłej zabawy