Ciekawostki, odkrycia i nawiązania

Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Ciekawostki, odkrycia i nawiązania

Post autor: Chris93 »

W każdej części RE podczas gry możemy znaleźć jakieś ciekawostki, nawiązania do poprzednich części itp. W tym temacie oczywiście dzielimy się z światem naszymi odkryciami ;D.


Jedną ze "znajdziek" w grze są maszyny do pisania. Nawiązanie do wszystkich części RE, gdzie maszyna do pisania służyła do zapisywania gry.

W ratuszu możemy znaleźć portret Alfreda Ashforda.

Podczas wizyty w Clock Tower w holu przed kaplicą (pomieszczenie z fortepianem) możemy usłyszeć Moonlight Sonata - utwór który Jill Valentine oraz Rebecca Chambers odgrywały na pianinie w rezydencji. Nawiązanie do RE1.

Odwiedzając posterunek RPD będąc na pierwszym piętrze można usłyszeć, jak zainfekowane kruki próbują zbić szyby. Nawiązanie do wszystkich części RE, gdzie straszącym elementem były wlatujące przez okno ptaszyska, które tłukły szyby (RE, RE2, RE Survivor)

W biurze Briana Ironsa na półce stoją zdjęcia przedstawiające jakieś momenty z jego życia np. łowienie ryb.

Jestem ciekaw, co Wy odnaleźliście podczas operacji w Raccoon City :P. Jak na razie tylko tyle, resztę dodam, jak uruchomię drugi komputer :smiech3: .
Ostatnio zmieniony pt 13 lip, 2012 przez Chris93, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Oscark
Posty: 439
Rejestracja: śr 18 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Oscark »

Co do pianina i Sonaty księżycowej Beethovena - to nawiązanie do RE1, ale też i RE5 (choć tamto nawiązywało do RE1). Jakby jednak nie patrzeć, są to 2 różne RE ;)

Narazie nie znalazłem żadnych symboli, ale nieco 'popaczę'. Szkoda że takiego tematu nie ma w RE5, tam możnaby znaleść tego bardzo dużo.




Salvin: Zawsze można założyć taki temat jak go nie ma ;) .
Ostatnio zmieniony pt 13 lip, 2012 przez Oscark, łącznie zmieniany 1 raz.
Steam: osssqr
Skype: osssqr
Z chęcią zagram we wszystkie tryby RE6.
Szczecin pozdrawia :)
Awatar użytkownika
Komura
Posty: 65
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Komura »

No jak już mówić o znajdkach, to warto wspomnieć o statuetce szopa spotykanej tu i ówdzie, która jest też elementem pochodzącym z komisariatu, a konkretnie z biura Briana Ironsa z RE 2. :rad10:
"It's up to us to take out Umbrella...!"
Steam: Komurka696
PSN: Komurka696_PL
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No figurki szopa i ich znalezienie wszystkich trochę mi zajeło ale fajny patent :rad10: Jest też sporo nawiązań w samych dokumentach, które znajdujemy i to dość często. Lubię takie smaczki i nawiązania choć akurat w tej części to średnio wychodzi ekipie Slant ale zawsze to jakieś miłe wspomnienia :rad10:
Ostatnio zmieniony sob 14 lip, 2012 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Claire93
Posty: 171
Rejestracja: sob 26 wrz, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Claire93 »

Modele zombie, a dokładniej policjanta i dziewczyny z ORC, to te same, które pojawiły się w RE2 (wyglądają identycznie).
Shut up! Make one wrong move and I'll shoot!
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

W jednym scenariuszu jedną z lokacji jest cmentarz. W centrum tego cmentarza znajduje się posąg anioła. W Resident Evil Genesis, Alice wraz z siostrą Matt'a rozmawiają na cmentarzu, gdzie można ujrzeć właśnie posąg anioła (z tego co pamiętam, wygląda identycznie).
Awatar użytkownika
Claire93
Posty: 171
Rejestracja: sob 26 wrz, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Claire93 »

Grając w RE:ORC znalazłam popiersie niejakiego Ogee O'Gravy (ur. 1889- zm.1965) który był burmistrzem Raccoon w latach 1942 - 1957. Prawdopodobnie jest to pierwszy burmistrz miasta.
Shut up! Make one wrong move and I'll shoot!
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

Claire93 pisze:Grając w RE:ORC znalazłam popiersie niejakiego Ogee O'Gravy (ur. 1889- zm.1965) który był burmistrzem Raccoon w latach 1942 - 1957. Prawdopodobnie jest to pierwszy burmistrz miasta.
Ciekawe, ciekawe, nie powiem :)

W RE:ORC nie grałem, ale gdzieś czytałem, że ponoć w szpitalu można znaleźć na jakimś stojaku czy czymś, czasopismo zatytułowane: "Stairway to the Sun: A history of the Progenitor Virus".
Możecie poszukać ;)


A przy okazji... Kwiaty Stairway to the Sun wyglądają tak
http://residentevil.wikia.com/Stairway_of_the_Sun

Koledzy z Project Umbrella "podejrzewają", że twórcy wzorowali się na tej, istniejącej naprawdę, roślince co się zowie Duvalia polita:
http://anti-matter-3d.com/Stapeliads/hi ... lita_1.jpg

Ponoć to jakiś kaktusik jest i stosunkowo łatwo go dostać. Jest np. na Allegro:
http://allegro.pl/kaktusy-duvalia-z-kwi ... 46065.html
Awatar użytkownika
Recoil
Moderator
Posty: 3377
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007
Lokalizacja: Perdition City
Kontakt:

Post autor: Recoil »

Diadem pisze:Koledzy z Project Umbrella "podejrzewają", że twórcy wzorowali się na tej, istniejącej naprawdę, roślince co się zowie Duvalia polita:
http://anti-matter-3d.com...ia_polita_1.jpg
Jak wiadomo nie jest to jedyne skojarzenie. W RE5 jest przeciwnik zwany Duvallia. Szczerze mówiąc to patrząc na kwiat, którego zdjęcie pokazałeś, to sądzę, że twórcy wzorowali się na nim bardziej tworząc tego przeciwnika, aniżeli roślinkę.
Fluid Project
Calm Down People!
It's Just A Little Lie...
Awatar użytkownika
Claire93
Posty: 171
Rejestracja: sob 26 wrz, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Claire93 »

Diadem pisze:
Claire93 pisze:Grając w RE:ORC znalazłam popiersie niejakiego Ogee O'Gravy (ur. 1889- zm.1965) który był burmistrzem Raccoon w latach 1942 - 1957. Prawdopodobnie jest to pierwszy burmistrz miasta.
Ciekawe, ciekawe, nie powiem :)

W RE:ORC nie grałem, ale gdzieś czytałem, że ponoć w szpitalu można znaleźć na jakimś stojaku czy czymś, czasopismo zatytułowane: "Stairway to the Sun: A history of the Progenitor Virus".
Możecie poszukać ;)
Zaciekawił mnie twój post i sprawdziłam - tuż po rozpoczęciu scenariusza nr. 3 znajduje się stojak z ulotkami. Możemy znaleźć na nim właśnie takie czasopismo ;D. Po za tym znajduje się tam czasopismo zatytułowane "Outbreak - Work Together" (czy jakoś podobnie, nawiązanie do podserii Outbreak) oraz czasopismo z sloganem Apocalypse nawiązujące do filmu RE z Millą o tym samym tytule.

Ciekawe co jeszcze jest do znalezienia w ORC...
Shut up! Make one wrong move and I'll shoot!
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Wszyscy pewnie zauważyli (lub nie :P) , że pojemnik z którego pobieramy amunicję (max. dwa lub trzy razy) wygląda jak amunicja do shotguna z poprzednich części np. RE2, RE3, RE0 itp.

Zdjecie
Awatar użytkownika
Hickson
Posty: 19
Rejestracja: sob 23 cze, 2012
Lokalizacja: Rzeszów/UK.

Post autor: Hickson »

Może zamiast szukać nawiązań, zastanówmy się co można w "Operacji Szop Miasto" uznać za kanoniczne a co nie. Każdy wie że to spin-off w serii ale niektóre wydarzenia można wpisać w timeline. Jak na przykład reprograwanie Nemesiza aby zaczął pościg za członkami S.T.A.R.S. Do spotkania Echo-Six z Jill nigdy nie doszło (bo tego nie ma żadnej grze) ale pościg był. A był on spowodowany działaniem Watachy. Chodzi o tego typu zdarzenia/rzeczy.
Co o tym myślicie?
3DS - 0774 - 5238 - 0342
STEAM: deadlySkeleton

"Let's T-BAG what we can"
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Hickson pisze: Każdy wie że to spin-off w serii ale niektóre wydarzenia można wpisać w timeline.
Twórcy gry sami przyznali, że ORC nie wpisuje się w kanon całej serii RE - to gra bazująca na wydarzeniach znanych z RE2/3.

Mężczyzna z ciężarówki, która uderza w radiowóz Leona i Claire w ORC to model Majini z RE5 lub przynajmniej gościu jest niemal identyczny :P.

http://imageshack.us/photo/my-images/26/majiniorc.png/
Ostatnio zmieniony pt 07 wrz, 2012 przez Chris93, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

No dość podobny więc mogli użyć tego samego modelu zresztą w rodzinie nic nie ginie :P
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
Awatar użytkownika
Hickson
Posty: 19
Rejestracja: sob 23 cze, 2012
Lokalizacja: Rzeszów/UK.

Post autor: Hickson »

Ja to wiem, Ty to wiesz, wszsyscy o tym wiemy. Ale mi tu chodziło bardziej o "wybiórczą" polityke że sie tak niedyskretnie wyraże. Czy fani próbowali już takiego zabiegu?
Ostatnio zmieniony wt 06 lis, 2012 przez Hickson, łącznie zmieniany 1 raz.
3DS - 0774 - 5238 - 0342
STEAM: deadlySkeleton

"Let's T-BAG what we can"
Awatar użytkownika
re_fan2000
Posty: 34
Rejestracja: czw 26 sie, 2010
Lokalizacja: Lublin

Post autor: re_fan2000 »

A tu taka ciekawostka na odświeżenie tematu :rad10: . Podczas walki z Nemesisem możemy w tle usłyszeć muzykę która jest też również podczas końcowej walki w RE3.
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: Ciekawostki, odkrycia i nawiązania

Post autor: Arc »

Vector był na Rockford Island - nie wiadomo tylko czy brał udział w jakimś szkoleniu czy jakaś sytuacja z zombie, o której nie wiemy ponieważ w drugiej misji w ratuszu wspomina on mimochodem, że „tutaj jest zupełnie jak na Rockford Island".

W misji w ratuszu jest kilka pomieszczeń zupełnie opcjonalnych do zwiedzenia gdzie są obrazy właśnie z Code: Veronica.

Tutaj już sam przypadkiem wpadłam na znaczny ułatwiacz gry (gram na PS3). Opiszę jak to działa:

Więc potrzebujemy do tego krótkiej broni, na innych nie działa, i tak przełącza na krótką (u mnie Samurai Edge - postać Spectre ale to raczej bez znaczenia kto).
Podczas gry wciskamy "L2" i cały czas trzymamy. Nasza postać przyjmie pozę z wymierzoną bronią, kamera zmieni się trochę względem bohatera. No i teraz bardzo ważne, trzymając wciśnięty "L2" zaczynamy strzelać ALE NIE TAK NORMALNIE JAK ZAWSZE. Trzeba strzelać poprzez odchylanie raz za razem prawej gałki w kierunku przeciwnika lub kilku, auto aim sam włączony więc trafia i nawet lickery nie są wyzwaniem. Gdy brak przeciwników nasz bohater tylko unosi pistolet lecz nie oddaje strzału -zwykła animacja. Bardzo ważne by oddawać strzały odchyleniami gałką szybko, jedno odchylenie=jeden strzał, no i równie ważne to odchylać ja tam gdzie wróg choć po części sam namierza.

Miłej zabawy :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil: Operation Raccoon City”