Dwaj bohaterowie.

Resident Evil Zero
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Dwaj bohaterowie.

Post autor: Szakal »

RE 0 jeszcze nie mam, ale ciekawi mnie jedna rzecz. Jak wygląda granie dwoma postaciami, bo mówiąc szczerze jestem do tego nastawiony trochę sceptycznie. Czy jest tak, że mamy naraz obu bohaterów i możemy się dowolnie pomiędzy nimi przełączać? Czy może raczej najpierw chodzimy trochę Rebeccą, a potem gra przełącza nas na granie Billym, żeby po chwili znów przeskoczyć na Rebeccę? W tym pierwszym przypadku obawiam się, że zepsuje to klimat zagrożenia :pff3: .
Awatar użytkownika
xBlazex
Posty: 120
Rejestracja: śr 10 gru, 2008
Lokalizacja: Sztum

Post autor: xBlazex »

W re0 jest tak,że chodząc razem w dowolnej chwili możesz przełączyć między postaciami,Chyba,że nagły zwrot akcji rozdzieli naszych bohaterów. Także o klimat się nie martw bo jest tak i tak potężny i gwarantuje ze taki system rozgrywki Ci się spodoba :smiech6:

PS. mówiąc szczerze to warto mieć tą pozycje w swojej biblioteczce;)
Ostatnio zmieniony ndz 05 kwie, 2009 przez xBlazex, łącznie zmieniany 1 raz.
A beautiful way to become infected, alone or with others
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Dwaj bohaterowie.

Post autor: Nemesis US »

Szakal pisze:RE 0 jeszcze nie mam, ale ciekawi mnie jedna rzecz. Jak wygląda granie dwoma postaciami, bo mówiąc szczerze jestem do tego nastawiony trochę sceptycznie. Czy jest tak, że mamy naraz obu bohaterów i możemy się dowolnie pomiędzy nimi przełączać? Czy może raczej najpierw chodzimy trochę Rebeccą, a potem gra przełącza nas na granie Billym, żeby po chwili znów przeskoczyć na Rebeccę? W tym pierwszym przypadku obawiam się, że zepsuje to klimat zagrożenia :pff3: .
W większości czasu gracz ma możliwość sterowania Billy'm lub Rebecc'ą, nie może natomiast kontrolować obydwu postaci jednocześnie. Jeśli kierujemy poczynaniami Billy'ego to wówczas Rebecca jest pod kontrolą konsoli w pełni podporządkowana pod nasze komendy i działania. Każda z postaci posiada wady i zalety .Billy jest bardziej odporny na ataki ze strony wroga i to on jest lepszy przy wykonywaniu różnego rodzaju męskich prac jak np.przesuwanie cięższych przedmiotów, zaś Rebecca potrafi miksować roślinki i tworzyć różnorakie substancje czy sprawnie przecisnąć się przez mniejszy otwór. Zalety obydwu postaci pokrywają się ze sobą i przy wspólnym działaniu umożliwiają dalsze ukończenie gry. Klimat namacalnego zagrożenia jest tutaj bardziej widoczny niż kiedykolwiek, zwłaszcza na poziomie Hard. :okulary3:
Awatar użytkownika
Necraria
Posty: 1005
Rejestracja: pt 01 cze, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Necraria »

Co więcej jak jesteś blisko drugiej postaci, możesz nia poniekąd sterować drugą gałką z tego co kojarzę - różne taktyki się z tym wiążą, ale oczywiście nie są konieczne. Fajnie przebiega kooperacja bohaterów, bo się uzupełniają - jeden jest dobry w jednym, drugi w drugim (a masło jest maślane XD Ale paskudnie napisałam)
Awatar użytkownika
Szakal
Moderator
Posty: 1853
Rejestracja: czw 02 kwie, 2009
Lokalizacja: Wola

Post autor: Szakal »

No i właśnie taki system nie za bardzo mi odpowiada :pff2: . Jednak czytając forum stwierdziłem, że większości graczy podoba się taki sposób prowadzenia rozgrywki. No cóż będę musiał sam się o tym przekonać.
Złe oko moderacji czuwa.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Gra dwójką bohaterów sprawdza się moim zdaniem na medal :okulary3:

Na początku szło mi to przełączanie między postaciami dość topornie (dopóki nie okryłem skrótów, tak to jest jak się nie czyta Playing Manuali :rad5: ), bohaterowie różnią się między sobą dość znacząco, także trzeba umieć właściwie zagospodarować amunicją czy ziołami. Niby można wydawać tylko proste komendy, ale to zupełnie wystarcza. Jednak wystarczy trochę pograć w kooperacji i człowiek szybko nabierze wprawy.

Ogólnie moja taktyka ogólnie wygląda tak, że Rebecca nosi zioła, pistolet z jednym magazynkiem (bez dodatkowej amunicji) oraz poszczególne przedmioty, zaś Billy ma pistolet, amunicję oraz jakąś cięższą broń (shotgun, granatnik).

Kooperacja zmusza również do taktycznego myślenia w trybie Leech Hunter, zwłaszcza jak chodzi o przygotowanie miejsca w ekwipunku dla zbieranych pijawek.
Chris93
Posty: 1192
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Chris93 »

Oddanie dwóch bohaterów do dyspozycji gracza jest świetne. Gra nic nie traci na klimacie, a wręcz przeciwnie jeszcze bardziej go buduje. Nie wiem jak wy, ale ja nieraz rozdzielałem Rebecce i Billy'ego by sprawdzić większy obszar np. Training Facility. Jeśli jedna postać była już dość słaba (patrz Danger na statusie), wtedy leciałem drugą na pomoc z roślinką, a jeśli był jej brak, to trzymałem ich razem. Trzeba także z głową rozgospodarować broń i amunicje co jest kolejnym plusem. System wypadł naprawdę dobrze.
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Dwaj bohaterowie.

Post autor: WESKER-DL »

Nemesis US pisze:
W większości czasu gracz ma możliwość sterowania Billy'm lub Rebecc'ą, nie może natomiast kontrolować obydwu postaci jednocześnie.
Oczywiście, że mozna streować na raz obiema postaciami, wystarczy użyć żółtej gałki oznaczonej literką C, w ten sposób możemy sterować obiema postaciami, pomaga to w przypadku choćby niechcianych ucieczek ;). Średnio jest to praktyczne rozwiązanie ale się da.


A teraz coś ode Mnie do tematu:

Jest to zdecydowanie najlepszy motyw w tej części a do tego świetnie wykorzystany, może nie tyle co w opcji Co-op ale jako Survival Horror. Mamy pod opieką dwie postacie, to my decydujemy czy walczyć czy uciekać, jak rozłożyć ammo czy też podzielić się z partnerem. Każda z postaci ma swoje zalety i wady co też można wykorzystać zarówno w trybie fabularnym jak i w dodatkowej opcji Leech Mode. Pamiętam jak z początku byłem zachwycony inteligencją na GCN (kupowałem w premierę) tak po latach jest już gorzej ale i tak zdecydowanie lepiej niż w Outbreak'ach.
Ostatnio zmieniony czw 28 lip, 2011 przez WESKER-DL, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
adder
Posty: 86
Rejestracja: pt 18 maja, 2007
Lokalizacja: (...)

Post autor: adder »

Co do "niechcianych ucieczek" - nonsens, to nie jest RE5, że partner lata i zbiera często niepotrzebne rzeczy, a potem oddaje je postaci, którą się gra, zapychając inwentarz. Albo ustawia się, że druga postać ma iść za tą, którą steruje się, czy ma zostać na miejscu + ustawia się, czy ma też atakować, kiedy pojawia się np. zombie, czy ma stać i nic nie robić.

Sterowanie drugą postacią przydaje się tylko w momentach, gdzie jedna postać musi np. nacisnąć jakiś przycisk, a druga zgarnąć jakiś przedmiot albo kiedy trzeba nacisnąć 2 przyciski równocześnie (chociaż wtedy to po prostu przyciska się przycisk, przełącza postać i idzie drugą przycisnąć drugi przycisk).
Awatar użytkownika
WESKER-DL
Posty: 3838
Rejestracja: czw 08 lut, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: WESKER-DL »

adder pisze:Co do "niechcianych ucieczek" - nonsens, to nie jest RE5, że partner lata i zbiera często niepotrzebne rzeczy, a potem oddaje je postaci, którą się gra, zapychając inwentarz. Albo ustawia się, że druga postać ma iść za tą, którą steruje się, czy ma zostać na miejscu + ustawia się, czy ma też atakować, kiedy pojawia się np. zombie, czy ma stać i nic nie robić.
Co do ucieczek to miałem na myśli bardziej wbieganie w przeciwnika, oczywiście można zakazać atakowania ale nie raz miałem sytuację kiedy wyszedłem z pomieszczenia gdzie było "gorąco" sam a partner zostało w poprzednim, wtedy pika krótkofala i trzeba jak najszybciej się wrócić ewentualnie przełączyć na tą postać i samemu dotrzeć do drugiego pomieszczenia.
Oglądaj na YouTube - RESIDENT EVIL CGI | WIECZNY MROK EVIL TV odc. 37
PSN - WESKER-DL / społeczność FB - RESIDENT EVIL PL / Grupa FB - EVIL TV FanPage
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 0”