[RE5] Przeciwnicy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Saladyn
Posty: 962
Rejestracja: pt 15 lut, 2008
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

[RE5] Przeciwnicy

Post autor: Saladyn » wt 07 kwie, 2009

Majini (Village) - podstawowy przeciwnik. Zarażeni plagasem miejscowi są bardzo agresywny i przy nadarzającej się okazji atakują przy użyciu różnych przedmiotów (tulipany, łopaty), niektórymi potrafią również rzucać (noże, koktaile mołotowa). Najbardziej denerwujący są Majini uzbrojeni w kusze wytrzeliwujące płonące strzały oraz ci, którzy rzucają zapalone laski dynamitu. Na szczęście wszyscy są podatni na każdy rodzaj ataku i niezbyt wytrzymali. Bardzo dobrze sprawdzają się przeciwko nim wszelkiego rodzaju ataki fizyczne, które pomogą zaoszczędzić dużo amunicji. W przeciwieństwie do Ganados z RE4 Majini potrafią wspinać się po płotach oraz na budynki nawet jeżeli nie podstawiono drabin, dzięki czemu mogą pojawić się dosłownie znikąd. Najlepiej sprawdzają się strzały w głowę. Z niektórych mogą wydostać się Plagasy w trzech różnych formach:
Cephalo - gruby, mackopodobny twór wyrastający z szyi Majini, którego głowa eksplodowała. Bardzo niebezpieczny z bliska, gdyż jego szybki, wirowy atak może trafić bohatera kilka razy w krótkim czasie.
Duvalia - pod wpływem gwałtownej mutacji korpus, ręce i głowa rannego Majini przekształciły się w opancerzoną, przypominającą zamknięty kwiat formę. Ekstremalnie odporny na obrażenia ma jednak wrażliwe punkty - nogi oraz mięsisty ogon. Można się go szybko pozbyć rzucając mu pod nogi granat odłamkowy, używając granatów błyskowych albo wabiąc na minę.
Kipepeo - ten Plagas wydostaje się z ciała nosiciela w formie skrzydlatej poczwary. Ekstremalnie zwrotny - powinien być jak najszybciej zniszczony. Najłatwiej będzie trafić z daleka, gdy nie spodziewa się ataku. Z bliska najszybciej zabija się go przy użyciu strzelby albo karabinu maszynowego.
Nieco bardziej wytrzymały.
KAŻDY PLAGAS jest EKSTREMALNIE podatny na granaty błyskowe (ręczne albo wystrzeliwane z granatnika).

Agitator - znany z przerywnika filmowego gość z megafonem podburzający innych Majini. Nieco bardziej wytrzymały.

Majini (Wetlands) - afrykańscy tubylcy z plemienia, którego rodowód sięga setek lat wstecz. Opanowani przez Plagasa zaatakują intruzów przy pomocy prymitywnej, ale i tak skutecznej broni. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na łuczników strzelających wybuchowymi strzałami oraz wojowników kryjących się za podłużnymi tarczami, którzy potrafią wyskoczyć w powietrze i opaść na bohatera dotkliwie raniąc go dzidą. Niesamowicie zwinni - są w stanie wyskoczyć prosto z wody na ogrodzony pomost, wyginać ciało w nienaturalny sposób unikając trafienia oraz szybko wstawać. Podobnie jak w przypadku Majini z Kijuju istnieje szansa, że po zranieniu uwolni się jedna z trzech form Plagasa.

Majini (Base) - ochroniarze Weskera i Excelli, których można napotkać w dalszych rozdziałach gry. Najtwardsi, najlepiej uzbrojeni i najbardziej niebezpieczni. Niektórzy z nich noszą pancerz przykrywający część lub prawie całe ciało, co czyni ich niezwykle wytrzymałymi. Inni chowają się za metalowymi tarczami. W walce posługują się paralizatorami, karabinami maszynowymi, granatami a nawet wyrzutniami rakiet. Są bardzo sprytni - potrafią schować się za filarem albo przetoczyć po ziemi unikając kul.

Executioner Majini - miniboss z początku gry. Posługuje się olbrzymim toporem, który zabiera mnóstwo energii (może też niszczyć słabsze zabudowania), na szczęście trochę czasu zajmuje mu wzięcie zamachu. Jego drugi atak to chwyt za gardło, z którego trzeba się uwolnić i przygotować na QTE by ominąć zabójczy atak. Dużo bardziej wytrzymały niż przeciętny Majini. Gdy otrzyma odpowiednią ilość obrażeń przykucnie - to idealny moment, by zaatakować wręcz do spółki z Shevą. Akcję prawdopodobnie trzeba będzie kilka razy powtórzyć. Ewentualnie wystarczy mu uciekać dopóki nie przybędzie wsparcie lotnicze i opuścić obszar tracąc przy tym cenny przedmiot, który można zabrać z jego zwłok.

Big Man Majini - nieco twarsza wersja Majini - atakuje wyłącznie gołymi rękami, ale jego ciosy nie dość, że zabierają dużo energii, to trafiają obydwoje bohaterów, jeżeli stoją obok siebie. Potrafi zasłonić się przed niektórymi atakami (np. strzałem ze strzelby) i jak na swoją posturę dość szybko się rusza.

Giant Majini - miniboss towarzyszący tubylcom Majini. Atakuje maczugą i nogami. Maska, którą nosi, chroni go przed obrażeniami głowy oraz oślepieniem.Najlepszą taktyką jest strzelanie mu w kolana i wielokrotny atak wręcz. Jego okrzyki bojowe słychać nim się pojawi. W czasie walki sygnalizuje nimi wykonanie mocniejszego ataku - należy jak najszybciej się od niego oddalić.

Chainsaw Majini - kolejny miniboss wymachujący piłą spalinową. Bardzo wytrzymały i niebezpieczny - jego ataki albo zabierają dużo energii albo zabijają na miejscu (odcięcie głowy).Odporny na zamrożenie. O ile jest to możliwe trzeba jak najszybciej zwiększyć dystans między nim a bohaterami i strzelać w głowę (zwłaszcza oko widoczne przez dziurę w worku jest bardzo wrażliwe). Można też zaryzykować i strzelać do niego z bliska atakując wręcz gdy tylko chwyta się za głowę lub klęka. Należy mieć się na baczności nawet gdy padnie na ziemię, gdyż potrafi wstać i zaatakować szybko wymachując piłą
Gatling Gun Majini - miniboss towarzyszący Majini z bazy. Posługuje się olbrzymim działem obrotowym z nieskończoną amunicją. Gdy stoi blisko bohatera będzie próbował go uderzyć swoją bronią. Czasami rzuca granatami.Na szczęście strzela seriami i gdy robi przerwę można wychylić się i cisnąć mu pod nogi granat odłamkowy albo zapalający i strzelać w głowę z najmocniejszej broni (np. karabin snajperski). Na szczęście nie pojawiają się zbyt często.

Adjule - psy i hieny zarażone Plagasem. Niesamowicie szybkie, praktycznie zawsze występują w grupach. Starają się skoczyć na ofiarę i ją zagryźć, albo wystający z nich Plagas będzie okładał bohatera mackami. Mają paskudny zwyczaj wyskakiwania w najmniej spodziewanym momencie albo/i atakowania z kilku kierunków jednocześnie. Strzelba i karabin maszynowy najlepiej spisują sięprzeciw nim. Alternatywnym rozwiązaniem jest wejście po drabinie na z góry upatrzone pozycje - Adjule nie będą biegać bez celu i wtedy można bez problemu zastrzelić je z najsłabszej broni.

Bui kichwa - pająkopodobna forma Plagasa, która potrafi całkowicie zakopać się w ziemi czekając na niczego nie spodziewającą się ofiarę.Granaty błyskowe są dla nich zabójcze. Ataki Bui kichwa nie należą do najmocniejszych, ale unieruchamiają one bohatera czyniąc go podatnym na ciosy innych przeciwników, np. Majini. Nie można się od nich uwolnić dopóki same nie zwolnią uścisku, więc pomoc towarzysza jest niezbędna.

Licker Beta - powracają przerażające kreatury znane z Resident Evil 2. Całkowicie ślepe reagują jedynie na dźwięki bardzo precyzyjnie ustalając położenie swych ofiar. Potrafią poruszać się po każdej powierzchni, wykonywać szybkie i skomplikowane uniki oraz skakać na znaczne odległości.Należy pozbyć się ich jak najszybciej przy pomocy broni konwencjonalnej (z daleka snajperka, z bliska karabin maszynowy lub strzelba) ewentualnie przy pomocy granatów zapalających, odłamkowych ewentualnie kwasowych. Lickery wydają się być całkowicie odporne na porażenie prądem oraz granaty błyskowe (co nie dziwi biorąc pod uwagę fakt, iż nie posiadają oczu). Lickery trafione z odpowiednią siłą odpadają od ścian i sufitów. W zasadzie zawsze występują parami - jeżeli uda się namierzyć jednego trzeba być przygotowanym, że w pobliżu czatuje drugi.

Crocodile - można je spotkać tylko na dwóch etapach. Najlepiej jak najszybciej biec do celu uważając na wynurzające się obok paszcze. Atak krokodyla jest zabójczy. Nie ma sensu z nimi walczyć gdyż nie mogą one podążać za bohaterami, którzy nie brodzą w wodzie.

Reaper - w porównaniu z Reaperami znani z Resident Evil 4 Novistadorzy to jedynie natrętne komary. Insektopodobne kreatury wyskakują z kokonów zawieszonych na suficie i od razu przystępują do ataku. Jedyny wrażliwy punkt Reapera to zmieniające swe położene białe bąble - to właśnie w nie trzeba celować. Nie jest to łatwe ani bezpieczne - monstra są szybkie, potrafią uwolnić chmury gazu utrudniające widoczność a bezpośredni kontakt często kończy się śmiercią bohatera zadźganego na śmierć środkowymi odnóżami. Reapery nigdy nie dają się do końca zamrozić, wydają się też być całkowicie odporne na porażenie prądem, oślepienie oraz ogień.

Uroboros - przypominający wijące się węże i macki potwór w kolorze smoły. Bezkształtna masa, która potrafi się rozpłynąc i połączyć w zupełnie innym miejscu, zakakując ofiarę.Strzelanie do tego potwora nic nie da, trzeba więc wykorzystać jego największą słabość - wrażliwość na ogień. Podpalony uroboros eksponuje pomarańczowe i żółte bąble, na których należy kupić całą uwagę. Ewentualnie - o ile jest możliwość - należy załatwić go używając pieca. Pomocne w walce z nim będą:
- zbiorniki z gazem, które należy przewrócić, pozwolić potworowi je wchłonąć i wtedy strzelić;
- granaty zapalające;
- miotacz ognia (o ile jest dostępny).

U-8 - olbrzymia kreatura przypominająca opancerzonego kraba.Jego ataki szczypcami zabierają mnóstwo energii, a strzelanie gdzie popadnie nie ma sensu. Trzeba uciekać przed nim, trzymać się z dala od paszczy i strzelać w czerwone mięso wydoczne przez szparę w pancerzu na obydwu odnóżach. Po wpakowaniu wystarczającej ilości ołowiu potwór padnie i wtedy albo trzeba strzelać w paszczę, albo podbiec i cisnać w nią granat (o ile ma się granaty). Wewnętrzna eksplozja zniszczy część pancerza na głowie U-8 odsłaniając kolejne wrażliwe punkty. Jeżeli walka przedłuża się kreatura wespnie się pod sufit i wypuści sześć latających insektów, które zaczną przeprowadzać samobójcze ataki na bohaterów. Strzelba doskonale sobie z nimi poradzi, a ze ścierwa można podnieść kilka przydatnych przedmiotów. Po wrzuceniu trzeciego granatu U-8 powinien zdechnąć.

Popokarim - przypominający skrzyżowanie nietoperza ze skorpionem B.O.W. tworzony przez Irvinga. Podobnie jak większość bossów ma tylko jeden wrażliwy punkt - nieopancerzone tkanki na ogonie. Popokarim jest bardzo duży i nie jest wskazane trzymanie się blisko niego ani też strzelanie gdzie popadnie - pancerz ochroni go przed atakiem i poza zmarnowaniem amunicji nie odniesie się żadnego efektu. Trzeba wykorzystać albo materiały wybuchowe (zwłaszcza miny) - eksplozja ogłuszy potwora i można zająć odpowiednią pozycję strzelecką pakując w czerwone mięso pod ogonem tyle ołowiu, ile można. Ewentualnie jeden z bohaterów ściąga na siebie uwagę stwora a drugi podąża za nim strzelając w odsłonięty słaby punkt (jednakże trzeba uważać na kleistą substancję, którą Popokarim może wystrzelić w samoobronie prosto w intruza stojącego za nim). Czasami Popokarim wzbija się w powietrze - trzeba być gotowym na QTE - można go sprowadzić na ziemię strzelając w czuły punkt.

Ndesu - przypominający El Gigante z Resident Evil 4 kolos. Tym razem walczy się z nim używając karabinów zamontowanych na Humvee. Atakując krótkimi seriami i poprawnie wykonując QTE trzeba doprowadzić do sytuacji, w której z giganta wyjdą Plagasy. Trzeba je zniszczyć. Gdy wszystkie zostaną odstrzelone z pleców Ndesu wyłoni się główny, wielki Plagas, którego także trzeba przywitać ogniem z karabinów. Kilkukrotne powtórzenie całej operacji zakończy się zwycięstwem. W międzyczasie należy pozbywać się wszystkich Majini, którzy pojawiają się w kilku miejscach, a gdy Ndesu próbuje cisnąć głazem albo zaatakować słupem telegraficznym szybko strzelić w beczki - eksplozja zrani go i wytraci mu broń z ręki.

Irving (transformed)- walka składa się z kilku etapów. W pierwszym najlepiej jest użyć granatnika by jak najbardziej zranić wrażliwe "oko" potwora. Następnie trzeba unikać ataków macek ewentualnie kłapnięć paszczą (dzięki QTE). W końcu monstrum chwyci łódź i otworzy paszczę pokazując swój jęzor, którym jest Irving. Obie postacie powinny pobiec na tył łodzi i używając stacjonarnych karabinów strzelać dokładnie w niego po raz kolejny unikając ciosów mackami i olbrzymiej paszczy (tuż po uniku można bronią ręczną zranić oko, które będzie bardzo blisko bohatera stojącego po lewej.

Jilll (brainwashed) - walka z nią może nastręczać problemów, ponieważ nie można jej zabić. Gdy Wesker jest jeszcze obecny na polu walki najlepiej po prostu unikać jej ataków - uciec jak najdalej. W momencie, w którym Albert opuszcza obszar należy jak najszybciej znaleźć się w pobliżu Jill (będąc przygotowanym na ucieczkę, QTE albo zrobienie kilku kroków bok lub tył, gdy próbuje kopać) - Chris musi spróbować z nią porozmawiać. Valentine będzie próbowała odzyskać nad sobą kontrolę i to jest idealny moment na obezwładnienie jej. Tymczasem druga z postaci ma do wyboru - probować oderwać urządzenie przyczepione do jej klatki piersiowej albo strzelić w nie, rzucić Jill na kamienną podłogę i dopiero wtedy spróbować usunąć gadżet. Oczywiście pierwsze próby spełzną na niczym, więc trzeba uważać na szybkie kontry Jill, które wyminie się dzięki QTE.

Uroboros Aheri - zmutowana Excella, która zasymilowała tuziny martwych Majini, nie jest aż tak wielkim wyzwaniem, jakby się mogło wydawać. Najpierw trzeba jej uciec wykonując serię QTE. Wewnątrz statku trzeba być gotowym na uniki i trzymać się z dala od macek. Po pozbieraniu broni i przedostaniu się do pokładu z laserem jedna z postaci musi strzelać w pomarańczowe bąble a druga namierzyć i strzelić w Uroborosa laserem. Namierzanie trochę zajmuje ponadto trzeba cały czas unikać ataków macek oraz małych smolistych kreatur, które co jakiś czas pojawiają się na pokładzie. O ile bąble na mackach można atakować bronią konwencjonalną o tyle wielki bąbęl pojawiający się gdy macki padną należy załatwić laserem.

Wesker - stary znajomy. Niesamowicie wytrzymały i silny, ponadto potrafiący poruszać się z niesamowitą prędkością, co umożliwia pokonywanie znacznych dystansów w ułamku sekundy oraz unikanie kul! Kilka razy trzeba stawić czoła Albertowi.
Gdy walczy ramię w ramię z Jill można go zupełnie zignorować skupiając się na unikaniu ataków/leczeniu i poczekać, aż sam się oddali.
Za drugim razem pełna współpraca jest kluczem do sukcesu. Bohaterowie posiadają serum Alberta, które trzeba mu wstrzyknąć powodując przedawkowanie, a co za tym idzie znaczne osłabienie. Niestety podejście do Weskera często kończy się poważnymi ranami. Trzeba przeprowadzić atak wieloetapowy - najpierw przełączyć wszystkie dźwignie gasząc światło, potem jedna z postaci odwraca uwagę Weskera, druga strzela do niego z wyrzutni. Albert złapie pocisk, ale można go zdetonować strzelając w niego (strzelba nadaje się do tego najlepiej). Osłabiony Wesker upadnie - wtedy jedna z postaci musi go przytrzymać, a druga wstrzyknąć serum. Nie uda się to za pierwszym razem.
Kolejne starcie - na pokładzie samolotu - to kilka niezbyt trudnych QTE. Po prostu trzeba być uważnym.
Ostatnia walka jest już większym wyzwaniem. Najpierw trzeba uciec od zmutowanego Alberta. Bohaterowie zostaną rozdzieleni i Wesker podąży za Chrisem. Chris powinien trzymać się od niego w bezpiecznej odległości ale na tyle blisko, by prowokować przypominające uderzenie biczem ataki. Tymczasem Sheva może przymierzyć się do strzału w pomarańczowy, pulsujący bąbel na plecach Weskera. Albert użyje swojej ręki by przeskoczyć na skałę w pobliże Shevy. Gdy kładka pod nią zawali się Chris musi strzelać do Weskera ściagając jego uwagę a potem unikać skalnych odłamków, które polecą w jego stronę. Następnie Chris tak szybko jak się da musi zeskoczyć w pobliże okrągłego głazu i bezbłędnie wykonując skomplikowane QTE zepchnąć go do lawy i poczekać na Shevę, z którą powinien udać się na wzniesienie na wysepce, na której stoi. Albert podąży za nimi. Trzeba go zajść od tyłu i strzelać w bąbel na plecach unikając ataków oraz wiru macek, który Wesker będzie się starał zastosować. Bąbel przemieści się na przód klatki piersiowej. Teraz Chris ma niewiele czasu by zajść Weskera od tyłu i obezwładnić go. Sheva powinna dźgać bąbel nożem aż Wesker padnie. Będzie przy okazji raniła Chrisa więc istotnym jest podleczenie się do maksimum przed tą akcją. Skalne podłoże skruszy się pod nogami Alberta i rune on do lawy, a naszych bohaterów uratują Josh i Jill. Teraz tylko jedno QTE i walka zakończona.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 przez Saladyn, łącznie zmieniany 6 razy.
If there are any questions, direct them to that brick wall over there

Zablokowany

Wróć do „Opisy”