[PSX][PSP]Spolszczenie Resident Evil 3

krzys837
Posty: 62
Rejestracja: pn 24 gru, 2012
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: krzys837 »

Postępy są, zależy jak patrzeć, ale niby nie wiele jest do zrobienia, choć teraz zajmujemy się Remasterem.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Post autor: RON!N »

krzys837 pisze:Postępy są, zależy jak patrzeć, ale niby nie wiele jest do zrobienia, choć teraz zajmujemy się Remasterem.
Nie chcę marudzić, ale złota rada życiowa mówi, że najlepiej kończyć jedno, potem robić drugie ;)
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
111
Posty: 6
Rejestracja: pt 20 lut, 2015
Lokalizacja: polska

Post autor: 111 »

ja i tak czekam , mam nadzieje ze wrócicie do tego :rad4:
111
Posty: 6
Rejestracja: pt 20 lut, 2015
Lokalizacja: polska

Post autor: 111 »

jak tam spolszczenie robicie coś??
czy praca stoi?
krzys837
Posty: 62
Rejestracja: pn 24 gru, 2012
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: krzys837 »

http://pastebin.com/LA0hhn9g

Tutaj przedstawiam listę itemów, możecie mi doradzić co zmienić itp. Przy niektórych jest kilka wersji, których można by użyć, przy pytajnikach nie miałem pomysłu, niektóre skopiowałem z działu o RE3.

Prace nie stoją, ale ostatnio nie wchodziłem na forum.
Ostatnio zmieniony sob 28 mar, 2015 przez krzys837, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Diadem
Posty: 1877
Rejestracja: sob 16 cze, 2007
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Diadem »

Knife - nóż chyba lepiej brzmi niż sztylet. Może być też Nóż szturmowy.
Grenade Launcher - zamiast Wyrzutnia G., proponuję Granatnik.
Assault Rifle - Karabin M4A1, proponuję Karabin szturmowy.
S.T.A.R.S. KEY - Klucz do pokoju S.T.A.R.S /pomieszczenia S.T.A.R.S, Klucz do biura STARS.
SICKROOM KEY - Klucz do izby chorych / pomieszczenia dla chorych, Klucz do sali chorych.
GRAVEYARD KEY - Klucz cmentarny / Klucz do szopy / klucz do domku, Klucz do szopy grabarza. ;)
INK RIBBON - Tusz, Szpula taśmy nasączonej tuszem.
RELOADING TOOL - Przyrząd do elaboracji amunicji.
GREEN HERB - Zielone zioło / Zielone ziele
RED HERB - Czerwone zioło / Czerwone ziele
BLUE HERB - Niebieskie zioło/ Niebieskie ziele
FIRST AID SPRAY - Spray P.P. / Spray Leczniczy, Spray Antyseptyczny.
RUST HEX CRANK - Zardzewiała korba z sześciokątnym przekrojem.
SQUARE CRANK - Korba z kwadratowym przekrojem.
OIL ADDITIVE - Dodatek uszlachetniający do oleju.
MIXED OIL - Zmieszany olej / Mieszanina oleju, Olej uszlachetniony.
VACCINE BASE - Pojemnik ze szczepionką, Baza szczepionki.
MEDIUM BASE - Pojemnik, Bazowa pożywka do szczepionek.
VACCINE MEDIUM - Niedokończona szczepionka, Wyhodowana pożywka.
IRON PIPE - Żelazna rurka, Gazrurka
Mixed Herb - Zmielone zioła/ Zmiksowane zioła / Miks ziół/ Połączone zioła/ Mieszanina ziół.
Flame Rounds - Granaty podpalające / Pociski podpalające / Amunicja podpalająca, Pociski Zapalające
Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US »

Ja chętnie pomogę przy spolszczeniu. Mogę tłumaczyć dokumenty w wolnej chwili i dialogi. Piszcie na PM czego Wam potrzeba do przetłumaczenia.

Pomogłem chłopakom trochę przetłumaczyć. Tak przetłumaczyłem instrukcję A:
Jak poruszać się w grze

Instrukcja A
Mamy nadzieję, że Twoje szanse na przetrwanie wzrosną!

<Interakcja z otoczeniem>
W trakcie gry natrafisz na interaktywne elementy otoczenia takie jak beczki z benzyną lub bomby. Strzelanie do nich powoduje wybuch.
* Wciśnij R2 aby automatycznie namierzyć na beczkę lub bombę.

<Szybki obrót>
Możesz wykonać szybki obrót o 180 stopni
*Podczas cofania postacią naciśnij szybko przycisk odpowiedzialny za bieg

<Gwałtowna ucieczka>
Kiedy wpadniesz w ujęcia przeciwników, możesz ich odepchnąć aby uciec
*Szybko Wciskaj d-pad, przycisk akcji, przycisk odwołania, przycisk biegu a także przyciski R1, R2 i L1

<Unik>
Tuż przed atakiem wroga możesz wykonać szybki zwód aby uniknąć obrażeń!
*wciśnij przycisk R1 lub R2
*Wciśnij przycisk Akcji podczas celowania

<Wchodzenie na obiekt/zejście z obiektu
W trakcie gry Twoja postać może wejść lub zejść z niektórych pojawiającyh się w grze obiektów
*Wciśnij przycisk Akcji gdy Twoja postać porusza się bezpośrednio na wprost krawędzi obiektu, na który chcesz się dostać lub z którego masz zamiar zejść

<Mapa>
Wciśnij przycisk L2 aby uzyskać dostęp do mapy
*Aby przybliżyć lub oddalić widok na mapę wciśnij przycisk Akcji
*Aby poruszać się swobodnie podczas przybliżenia widoku na mapę użyj d-pada
*Wciśnij przycisk SELECT aby przełączać się między mapami

<Szybka selekcja>
W wyznaczonych momentach gry na ekranie pojawi się okienko szybkiej selekcji. W tych sekwencjach gry będziesz zmuszony do dokonania szybkiego wyboru z dwóch dostępnych opcji co wpłynie na dalszy przebieg rozgrywki.
*Użyj d-pada aby wybrać którąś ze ścieżek i wciśnij przycisk Akcji aby podjąć szybko decyzję

<Pominięcie sceny w grze>
Istnieje możliwość przeskoczenie scenek przerywnikowych
*Naciśnij przycisk SELECT w trakcie scenki aby pominąć
Nie wiedziałem jak określić "kółko" więc nazwałem je przyciskiem odwołania. Jeśli macie jakieś sugestie to walcie śmiało.
Ostatnio zmieniony ndz 29 mar, 2015 przez Nemesis US, łącznie zmieniany 1 raz.
111
Posty: 6
Rejestracja: pt 20 lut, 2015
Lokalizacja: polska

Post autor: 111 »

super super , rządzicie chłopaki , piona. czekam z niecierpliwością , chętnie bym pomógł ale u mnie ciężko z zaawansowanym angielskim

Recoil: Z polskim najwyraźniej też. Używaj shiftu.
Ostatnio zmieniony ndz 29 mar, 2015 przez 111, łącznie zmieniany 1 raz.
111
Posty: 6
Rejestracja: pt 20 lut, 2015
Lokalizacja: polska

Post autor: 111 »

OJ TAM OJ TAM

Recoil: Nie spamuj i używaj opcji edycji postów.
Ostatnio zmieniony pn 30 mar, 2015 przez 111, łącznie zmieniany 1 raz.
krzys837
Posty: 62
Rejestracja: pn 24 gru, 2012
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: krzys837 »

Dzięki Diadem za sugestię, jeszcze do tamtych itemów wrócę, teraz jednak podaję jeszcze kilka
co, do których mam wątpliwości lub brak pomysłów.

Granade Rounds - W pozostałych było "Pociski Zapalające", "Pociski kwasowe" itd.
więc tu po prostu "Pociski", lub "Granaty"?
-----------------------------
Crank - Korba zmienia nazwę na "Square Crank", jednak korba o kwadratowym przekroju
nie zmieści się w skrzyni nie ma tak szerokiego pola, więc myślałem nad po prostu "Korba"
lub "Kwadratowa Korba". W opisie i tak jest informacja o tym przekroju.
-----------------------------
Amber Ball - Tutaj myślałem nad tym, aby dać po prostu "Bursztyn", jednak myślę, że lepiej
brzmi "Bursztynowa kulka"
-----------------------------
Obsidian Ball - Obsydian+wyżej
-----------------------------
Crystal Ball - Kryształ+wyżej
-----------------------------
Bronze Book - (Zanim nazwa zmieni się na "Book of wisdom", "Księga Mądrości")
Tutaj zagwozdka gdyż sam nie wiem, "Księga Bronzu" raczej odpada, "Brązowa Księga" też, słownik pokazuję jeszcze słowo "spiż", "Spiżowa Księga"?
http://residentevil.wikia.com/Book_of_Wisdom
-----------------------------
Bronze Compas - to co wyżej
http://residentevil.wikia.com/Future_Compass
-----------------------------
Rusted Crank - Zardzewiała korba, "Rust Hex Crank"+wyżej
-----------------------------
Warehouse Key - "Klucz do magazynu", jednak po sprawdzeniu zmienia nazwę na
"Backdoor key", więc "Klucz do Tylnych drzwi" lub "Klucz do tylnego wyjścia"
-----------------------------
Emblem Key - "Klucz z emblematem", "Klucz z grawerem", "Klucz z grawerunkiem", potem
"Klucz do biura S.T.A.R.S"
http://residentevil.wikia.com/S.T.A.R.S._Key
-----------------------------
Clock T. Key - Klucz znajdujemy w wieży zegarowej więc może "Klucz do wieży zegarowej"
choć chyba bardziej "Klucz z wieży zegarowej", potem zmienia nazwę na
"Bezel Key", wciąż brak pomyślu.
http://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/bezel
http://residentevil.wikia.com/Bezel_Key
-----------------------------
Clock T. Key - to co wyżej+zmienia na "Winder Key", "Klucz z pokrętłem"
http://residentevil.wikia.com/Winder_Key
-----------------------------
Park Key - "Klucz do/z/? parku", potem "Klucz do głównej bramy"
-----------------------------
Park Key - "?", "Klucz do szopy grabarza" :rad4:
-----------------------------
Park Key - "?", "Klucz do tylnej bramy"
-----------------------------

@Down: No w sumie, ale może ktoś ma lepszy pomysł i czy to na pewno jest brąz? :zmiesz8:
Ostatnio zmieniony sob 04 kwie, 2015 przez krzys837, łącznie zmieniany 6 razy.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

Co do książki to dlaczego nie po prostu książka z brązu,kompas z brązu.
Ostatnio zmieniony ndz 05 kwie, 2015 przez PSKING, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TheMitu97
Posty: 159
Rejestracja: sob 23 mar, 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: TheMitu97 »

Tak więc wysilę się trochę moimi zdolnościami, przy okazji dodając jedno. Często nie należy tłumaczyć dosłownie z angielskiego, gdyż wychodzą idiotyczne rzeczy, więc:

1. Grenade Rounds - Jako iż po strzeleniu wybuchają, to można dać nazwę "Pociski wybuchowe" lub "Granaty wybuchowe". Nikt się nie obrazi.
2.
PSKING pisze:kąpas z brązu
Nigdy o czymś takim nie słyszałem ;) Co do tej księgi i "kompasu" to jestem niemal pewny, że chodzi o brąz. Pasowałoby więc określenie "Księga z brązu" i "Kompas z brązu"
3. Bezel Key. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby tłumaczenie "Klucz z oprawką" lub "Oprawiany klucz.
4. Jeżeli coś jest oznaczone jako "x key" to klucz jest do rzeczy x. Czyli Park key to klucz do parku, gdyż używamy go na terenie parku itd.
5. Co do korby to wystarczy "Kwadratowa korba". Nie ma miejsca na dłuższą frazę - trudno, trzeba improwizować ;)

Co do pozostałych niewymienionych to myślę, że mogą być tak jak są.
Ostatnio zmieniony ndz 05 kwie, 2015 przez TheMitu97, łącznie zmieniany 1 raz.
PSKING
Posty: 1282
Rejestracja: ndz 18 sty, 2015

Post autor: PSKING »

Sorry za błąd ,śpiący byłem :/ ,a co do park key może by ponumerować wg kolejności użycia ?
krzys837
Posty: 62
Rejestracja: pn 24 gru, 2012
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: krzys837 »

Nie trzeba numerować. Nie byłem po prostu w 100% pewny czy "Klucz do parku" byłby odpowiedni bo w przypadku "Clock T. Key" "Klucz do wieży zegarowej" jakoś nie zbyt mi pasuję, ale może tak mi się zdaję.
Ostatnio zmieniony ndz 05 kwie, 2015 przez krzys837, łącznie zmieniany 1 raz.
Deus Ex
Zarząd
Posty: 3132
Rejestracja: sob 17 lis, 2007

Post autor: Deus Ex »

Może trochę pomoże Ci sporządzone wieku temu tłumaczenie nazw przedmiotów z RE3 na j. polski ze strony głównej, chociaż część tych tłumaczeń określiłbym jako dyskusyjną :)

http://www.mwrc.pl/RE_Serie/RE3/RE3.php?n=Przedm
111
Posty: 6
Rejestracja: pt 20 lut, 2015
Lokalizacja: polska

Post autor: 111 »

witajcie jak idą postępy ? mam też małe pytanie czy będziecie przerywać prace na czas wakacji? :okulary3:
olek166
Posty: 33
Rejestracja: czw 02 kwie, 2015

Post autor: olek166 »

Mogę pomóc miniguna poprostu zmieńcie na obrotówka lub obrotówa
12sekund.
olek166
Posty: 33
Rejestracja: czw 02 kwie, 2015

Post autor: olek166 »

Heh ten projekt wygląda jak porzucony ciekawe czy ktoś go przejmie?
12sekund.
Awatar użytkownika
Arc
Posty: 275
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Post autor: Arc »

Jak wygląda sytuacja z tym tłumaczeniem? Można skądś je ściągnąć? Nawet jeśli nie w pełni ukończone.
NemesisFan
Posty: 7
Rejestracja: śr 26 lip, 2017
Lokalizacja: Pstrągowa

Post autor: NemesisFan »

Autorzy zyjecie ? bo fajna sprawa :)
1998 Raccoon incydent
Zablokowany

Wróć do „Resident Evil 3 Nemesis”