Dla osób nieznających angielskiego, dnia 1 czerwca 2014 serwery związane z usługą Games for Windows Live zostają wyłączone, a ponieważ Age of Empires Online z nich korzysta, granie w tą grę po tej dacie będzie niemożliwe.Games for Windows Live will be discontinued on July 1, 2014. Although it is available through Steam, Age of Empires Online requires features of the Games for Windows Live service. You can continue to enjoy all the features of Age of Empires Online as the service will remain 100% operational until July 1, 2014 when the server will shut down. Please visit the Age of Empires Online forums for additional details.
Wkrótce ta informacja została usunięta ze strony (w tej chwili już jej tam nie ma), więc nie wiadomo, czy decyzja o zamknięciu usługi jest nadal aktualna.
Jakby ktoś nie był świadom, prawie wszystkie gry z ostatnich kilku lat wydane przez Capcom, które w jakikolwiek sposób wykorzystywały online, w tym oczywiście Resident Evil 5, korzystały z GfWL; zmieniło się to bodajże wraz z DmC, kiedy to Capcom w końcu przerzucił się na Steam. Bez GfWL nie ma mowy o grze w online; nie ma mowy też o zdobywaniu achievmentów. Część gier (nie pamiętam, czy to dotyczy RE5) nie pozwala nawet na zapis gry bez uprzedniego uwierzytelnienia gry na serwerach GfWL.
Jak napisałem wcześniej, na chwilę obecną nie jest jasne, czy faktycznie do tego dojdzie (informacja zniknęła ze strony Microsoftu). Jednak wielu developerów już przenosi swoje gry z GfWL na Steam (w bazie Steam pojawiło się informacje o steamowych acziwmentach dla Batman: Arkham Asylum, Batman: Arkham City oraz Bioshock 2), bądź potwierdziło, że nad takowymi pracuje (FROM Software odnośnie Dark Souls). Jak na razie ze strony Capcom'u pojawiła się tylko następująca informacja na forum Capcom Unity:
ComboFiend:
Także jak ktoś chce pograć w co-op RE5 (OCR chyba tez korzysta z GfWL), to przygotujcie się na to, że mozecie mieć czas tylko do 1 czerwca. Ewentualnie nauczcie się, jak się łączyć za pomocą Tunngle (darmowy p2p VPN pozwalający na emulację gry LAN).These are great questions and we're currently looking into solutions. When we are 100% sure on what those solutions are, we will advise. Until then, we ask for your patience and do know that you guys haven't been forgotten.