Reboot serii

Rozmowy o serii Resident Evil na tematy nie pasujące do pozostałych for
nemesisdestro
Posty: 1575
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Reboot serii

Post autor: nemesisdestro » pt 01 lut, 2013

http://uk.ign.com/articles/2013/01/31/r ... -its-roots

Czy to oznacza zmianę podejścia do marki? reboot serii? przydało by się w końcu coś zmienić w serii RE - i dla odmiany na lepsze ;) po części zgadzam się z wypowiedzią Kawata'y że horrory zawsze będą mniej popularne od strzelanek, ale istotne jest aby określony tytuł przynosił ze sobą to czego dany gracz oczekuje - nie sądzę aby grając w RE gracz koniecznie oczekiwał kopii Gearsów z zombiakami - ja na pewno nie oczekuję czegoś takiego. Pozostaje czekać co z tego wyjdzie - oby dobra sprzedać RE:R na dużych konsolach dała motywację do tworzenia gier bardziej podobnych do niej ;)

Recoil: Się rozmowa rozjechała, więc wydzieliłem nowy temat.
Ostatnio zmieniony śr 06 lut, 2013 przez nemesisdestro, łącznie zmieniany 1 raz.

pinek
Posty: 537
Rejestracja: pn 19 sty, 2009
Lokalizacja: co skad?

Post autor: pinek » pt 01 lut, 2013

nemesisdestro pisze:Czy to oznacza zmianę podejścia do marki? reboot serii?
Który to już raz???
Zobaczę to uwierzę :rad4:
---->www.pajacyk.pl<----

Awatar użytkownika
J.Krauser
Posty: 1715
Rejestracja: sob 01 maja, 2010
Lokalizacja: Blackland

Post autor: J.Krauser » pt 01 lut, 2013

Ta seria zaliczyła reboot wypluwając część z numerem 4. Teraz by to była reanimacja zgniłego trupa, który już prawie się rozłożył.
One man forced to seek REVENGE

Awatar użytkownika
Finka
Posty: 1063
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Finka » sob 02 lut, 2013

J.Krauser, skąd u Ciebie tyle pesymizmu ? Revelations jest naprawdę grą, która przypomina wczesne residenty z modyfikacją sterowania. Będzie na PC to sobie kupisz i jestem przekonana, że nie będziesz żałował. Pomimo, że znam ją na pamięć to i tak nie mogę doczekać się kolejnej premiery bo gra na dużym ekranie doda jej co najmniej 70% atrakcyjności :rad12:
W piątkowe wieczory nie odpowiadam za swoje posty.

Awatar użytkownika
Dreddenoth
Posty: 156
Rejestracja: ndz 28 sie, 2011
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dreddenoth » sob 02 lut, 2013

J.Krauser pisze:Ta seria zaliczyła reboot wypluwając część z numerem 4. Teraz by to była reanimacja zgniłego trupa, który już prawie się rozłożył.
Co ty wypisujesz Reboot to na pewno nie 4... O reboocie można mówić kiedy wraca się do korzeni, a nie wprowadza nowość jak QTE, handlarze bronią itd. Re4 to była próba wprowadzenia nowości do serii, co potem pociągnęła i rozwinęła już 5. O ile w czwartej części jeszcze czasem był strach postawić krok w przód, to już w piątce leciało się jak głupi do przodu...
Podobnie będzie z revelations to nie jest żaden reboot serii, ta gra i owszem ma klikam momentów w których można się wystraszyć kiedy Ozzee wyskoczy za rogu i od razu wpycha jęzor tam gdzie nie trzeba. Straszne momenty można wyliczyć na palcach jednej ręki, bo ich jest mało. Jest mało QTE zwykle jak cie złapią to zaczynasz spowrotem od checkpointu.

Był bym ciekaw jakby zrobili takiego residenta 1/2/3 w wersji action... niedawno pograłem w RE3, i zdarzyłem zapomnieć jaki ta gra miała klimat. Takiego klimatu nie da się powtórzyć w obecnej formule serii
3ds 4725-8772-8224
Grałem:
Resident Evil 1/2/3/4/5/6 Directors Cut/ Zero/ Gun Survivor 1/2/ Operation Racoon city/ Merceneries 3D/ Revelations/Gaiden/Darkside Chronicles/ Umbrela Chronicles/RE:Code veronica/ Dead aim/Outbrek 1
Chce zagrać
Outbreak 2

Awatar użytkownika
J.Krauser
Posty: 1715
Rejestracja: sob 01 maja, 2010
Lokalizacja: Blackland

Post autor: J.Krauser » sob 02 lut, 2013

Finka, jak chodzi o RE, to już raz się zawiodłem na jednej części, która była rozchwalana, a jak odpaliłem, to o mało co nie uschnąłem z nudów i grałem na siłę. Tak, mowa o CV. Dlatego do każdego RE wole podejść z dystansem i miło się zaskoczyć niż jeśli miałoby być na odwrót.

Dreddenoth, 4 to jest reboot. Nowa mechanika, nowy gameplay, nawiązania do starszych RE (fabularnie i mechanicznie) + sporo innowacji. To są cechy rebootu.
One man forced to seek REVENGE

nemesisdestro
Posty: 1575
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nemesisdestro » sob 02 lut, 2013

Dreddenoth pisze:Był bym ciekaw jakby zrobili takiego residenta 1/2/3 w wersji action
Nie. Po prostu, nie. Dość gwałcenia serii.

Co do idei rebootu....szczerze mówiąc po przeczytaniu tego artykułu, zacząłem się nad tym zastanawiać. Przerwać istniejący ciąg i zacząć niejako od zera, świeży start. I wiecie co? może to nie było by takie złe, dla niektórych serii zrebootowanie oznaczało powrót do swoich korzeni w odświeżonej oprawie - vide MK 9, który po latach powrócił do schematu bijatyki 2d zamiast udawać DOA czy God of War'a - i nie wyszły na tym źle, wręcz przeciwnie.

Może właśnie tego potrzebuje RE? Wywalić do śmieci te wszystkie koncepty z Saddlerem i jego plagasami, virusami C, klonami Ada'y, synami Weskerów nasuwającymi się z 3 metrowymi potworami niczym Little Mac w Punch Out, marnymi kopiami Umbrella'i i tak dalej i tak dalej - może po latach tego mieszania, tworzenia z uniwersum RE coraz to dziwniejszego i trudniejszego do ogarnięcia dla mnie świata, wszystko czego potrzebujemy to powrotu do rdzenia - gracz, ciasne przejścia, mała ilości przeciwników i równie niewielka ilość naboi by sobie z nimi poradzić? Nieistotne kim jest główny bohater i dlaczego jest w tej sytuacji, ważne że znalazł się z beznadziejnej sytuacji i teraz musi jakoś ją przeżyć zmagając się z trudnymi do ubicia przeciwnikami, specyficznymi zagadkami - taki był dla mnie zawsze RE i takiego chciałbym zobaczyć znowu. Na pewno jest kilka sposobów by osiągnąć taki cel, jedyne czego pragnę to aby Capcom w końcu się jakiegoś podjął zamiast tańczyć wokół tematu, starając się zaspokoić każdego po trochu, ze średnim skutkiem.

Awatar użytkownika
Raccoon
Posty: 32
Rejestracja: śr 23 sty, 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Raccoon » śr 06 lut, 2013

Popieram kolegę wyżej :rad3:
Restart Tomb Raidera też idzie w dobrym kierunku :rad5:
Fajnie by było zobaczyć coś nowego. W newsie pisało że ma być otwarta przestrzeń;)
Może RE znów stanie się Survival Horrorem, a nie strzelanką...
Ostatnio zmieniony śr 06 lut, 2013 przez Raccoon, łącznie zmieniany 1 raz.

nemesisdestro
Posty: 1575
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nemesisdestro » czw 07 lut, 2013

Poprowadzę dalej wątek zaczęty w poprzednim poście, jest jeszcze jedna rzecz, która może zastanawiać w takim przypadku....to jak taki reboot zostałby poprowadzony? Nie wiem jak wy dla mnie pierwsze trzy części RE są niezwykle charakterystyczne dla serii. Co mi się widzi to może gdyby wykorzystać fakt że badania nad wirusem T odbywały się przez dekady wręcz, czemu np nie cofnąć się jeszcze do Trevor'a, albo innego wydarzenia, które w dalszym rzędzie dało by podwaliny pod odświeżone uniwersum RE? Powiedziałbym nawet że cofnięcie gry o kilkanaście lat wstecz było by niezłym rozwiązaniem, bo uniknęlibyśmy nadmiernie przesadzonych technologicznych głupot typu niewidzialny kamuflarz (aka OPRC), całość była by przez te ograniczenia bardziej stonowana. Ponad to zastanawia mnie też czy Capcom nadal potrafił by to uciągnąć i czy nie potrzebował by przy tym pomocy, młodszego, ambitniejszego studia - bądźmy szczerzy, jeśli Capcom zachwala że nad RE6 pracuje w brud ich ludzi z całego świata i gra z obiektywnego punktu widzenia otrzymuje oceny średnio 6 lub 7/10 to w moim umyśle rodzą się wątpliwości, z resztą istnieją one jeszcze od czasów RE5, które nieco przytłumione zostały przez Revelations - jak się chce to można, podobno ;) - niemniej jednak, pogłoski o otwartym świecie....hmm....nie mówię konceptowi nie, ale sęk w tym że Capcom obiera następującą politykę "Co-op jest trendy to teraz wszystkie RE muszę mieć Co-op" i to samo może się tyczyć kwestii otwartej wolnej przestrzeni w której gracz się porusza, pewnie daje to spore możliwości, nie wiem jednak czy pomoże to tak naprawdę stworzyć odpowiedni nastrój i klimat grozy i niebezpieczeństwa.
Ostatnio zmieniony czw 07 lut, 2013 przez nemesisdestro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nemesis US
Posty: 1336
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Nemesis US » ndz 10 lut, 2013

Reset to po prostu reset. Coś jak w DmC od Ninja Theory. Zostaną zachowani bohaterowie i pewnie miejscówki ale nie wiadomo co dalej. Równie dobrze może to być już zupełnie inna historia, nawet bez zombiaków, tylko z mutantami, choć w to szczerze wątpię.

nemesisdestro
Posty: 1575
Rejestracja: wt 10 kwie, 2007
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nemesisdestro » ndz 10 lut, 2013

Reset to po prostu reset. Coś jak w DmC od Ninja Theory. Zostaną zachowani bohaterowie i pewnie miejscówki ale nie wiadomo co dalej. Równie dobrze może to być już zupełnie inna historia, nawet bez zombiaków, tylko z mutantami, choć w to szczerze wątpię.

Wtedy nie miało by to sensu, reboot trzymał by się kupy tylko i wyłącznie gdyby wrócono do podstaw - ciężko sobie wyobrazić taką akcję bez najbardziej charakterystycznych przeciwników serii - zombie. Oczywiście do zombiaków można podejść na wiele sposobów - jak to przedstawione zostało w Dead Space, albo w nadchodzącym The Last of Us, tak więc temat można ugryźć z wielu stron, choć oczywiście miejsce na klasyczne Romero'owe zombiaki, do których seria nas przyzwyczaiła również powinno się znaleźć ;)

Awatar użytkownika
Forte v.2
Posty: 8
Rejestracja: pn 29 lip, 2013
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte v.2 » śr 31 lip, 2013

Jak dla mnie Reboot serii to wydanie zupełnie nowej serii pod nazwą "Resident Evil" - nowa, alternatywna fabuła, nowe, bądź zmodyfikowane postaci. Szczerze mówiąc nie jestem za Rebootem gdyż możliwe, że pożegnalibyśmy się z masą postaci i fajnych wątków.

Co innego gdyby zrobić osobną, alternatywną serię. Capcomowi już raz się to udało z Mega Manem. Obok siebie koegzystuje kilka serii:

Mega Man
Mega Man X
Mega Man Zero
Mega Man Legends
Mega Man Battle Network

Akurat tutaj jest kwestia tego, że większość części dzieje się X czasu po sobie a jedynie seria Battle Network jest alternatywnym światem. Nie widzę jednak problemu aby to samo zrobić z serią RE. Mogli by np. wydawać normalną serię: 7, 8, 9 i jakieś poboczne typu Revelations, natomiast nową serie wypuścić pod szyldem "Ressurection" albo coś.

W "klasycznej" wtedy serii mogli by się bawić w to co się bawią oraz implementować nowe rozwiązania i mieszać survival z TPS, natomias w serii "Ressurection" mielibyśmy klasyczny Survival Horror z jakimiś dodatkowymi elementami.

Wszystko pięknie ładnie powiecie, ale skąd brać na to pieniądze i jak ciągnąć wszystkie te gry z serii?

Rozwiązanie jest bardzo proste. Części mogły by ukazywać się rzadziej po prostu a jeszcze lepiej jakby drugi tytuł okazał się tytułem do pobrania. Capcom zrobiłby załóżmy RE Ressurection: Chapter I, ludzie by ograli i jeśli by się sprzedało - robili by następne części. (Na podobnej zasadzie działa między innymi Sonic The Hedheohog 4).

Innym ciekawym rozwiązaniem było by np. przekazanie developu takiej gry jakiemuś innemu mniejszemu\średniemu\dużemu studiu, które ma doświadczenie w takich grach, bądź znalezienie jakiegoś nowatorskiego studia. Z Batman: Arkham Asylum nie było czasem tak, że dostało go jakieś mniej znane studio? Kto grał przekonał się zapewne o innowacyjności tego tytułu.

Co do fabuły - be my guest. Nie wiem co by mogli w niej zaimplementować. Zombiaki, virus i infekcja to must have. Może jakiś pracownik laboratorium w którym wydostał się virus, musi walczyć o przetrwanie?
Może Capcom zaimplementował by jakieś elementy fabularne z RE 1.5

Takie tam moje rozważania. :)

Awatar użytkownika
Dreddenoth
Posty: 156
Rejestracja: ndz 28 sie, 2011
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dreddenoth » śr 31 lip, 2013

Alternatywny świat dostaliśmy w Operation Racoon city niby ten sam a jednak inny świat residenta, według mnie powinny powrócić do klaustrofobii od 4 mamy hollywoodzkich vellain-ów typu "ha ha ha zniszczę cały świat" "opanuje cały świat" "zniszczę ludzkość" " zaprowadze nowy porządek na świecie" etc.
A taki powrót do małego miasteczka, rezydencji, czy nawet statku... dlatego jak najbardziej popieram reboot dwójki, trójki, czy code veronica
3ds 4725-8772-8224
Grałem:
Resident Evil 1/2/3/4/5/6 Directors Cut/ Zero/ Gun Survivor 1/2/ Operation Racoon city/ Merceneries 3D/ Revelations/Gaiden/Darkside Chronicles/ Umbrela Chronicles/RE:Code veronica/ Dead aim/Outbrek 1
Chce zagrać
Outbreak 2

Awatar użytkownika
kamil12697
Posty: 151
Rejestracja: pt 16 gru, 2011
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kamil12697 » śr 31 lip, 2013

Tak, ale czy chcecie utracić postacie i całą fabułę serii? Nawet jak zrobią reboot to po 4 częściach wrócą do TTP, albo FPS. A zresztą w 2013 roku nie robią już takich gier. Ten gatunek się wyczerpał! Podajcie dla przykładu survival horror z roku 2013 i kamerą z starych Residentów.
molte volte

Awatar użytkownika
Salvin
Administrator
Posty: 1342
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Post autor: Salvin » śr 31 lip, 2013

A od kiedy kamera świadczy o tym czy to horror? Nawet jakby zrobili w konwencji FPP to źle? Oczywiście patrząc na dzisiejsze realia nie dostaniemy raczej dobrego horroru, ale to nie kamera świadczy o tym. Nawet powiem więcej S-H FPP> S-H TPP i to bez żadnego ale.

Awatar użytkownika
Forte v.2
Posty: 8
Rejestracja: pn 29 lip, 2013
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Forte v.2 » czw 01 sie, 2013

kamil12697 pisze:Tak, ale czy chcecie utracić postacie i całą fabułę serii? Nawet jak zrobią reboot to po 4 częściach wrócą do TTP, albo FPS. .
I właśnie dlatego zasugerowałem zrobienie alternatywnej serii. Postaci by zostały tam gdzie mają, a w alternatywnej, wszystko toczyło by się na swój sposób i w klimatach "Trylogii".

I wilk syty i owca cała :)


A zresztą w 2013 roku nie robią już takich gier. Ten gatunek się wyczerpał! Podajcie dla przykładu survival horror z roku 2013 i kamerą z starych Residentów
No i właśnie dlatego cyfrowa dystrybucja w chapterach. Jakby się okazało, że nie ma popytu, zawsze mogą przestać robić, prawda?

Zresztą, popyt by był. Fanów RE jest mnóstwo.

Awatar użytkownika
kamil12697
Posty: 151
Rejestracja: pt 16 gru, 2011
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kamil12697 » czw 01 sie, 2013

Ale teraz zastanów się ile z tych fanów jest prawdziwych fanów, a nie tych którzy grali tylko w resy powyżej CV. Nagrali się w celowniczki i mówią że grali w stare RE.
molte volte

Awatar użytkownika
Arc
Posty: 114
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Reboot Residenta.

Post autor: Arc » śr 05 cze, 2019

Reboot serii - coraz częściej myślę, że przydałby się reboot Residenta. Bohaterowie z wyjątkiem Sherry są już po 40-stce. A taki Albert Wesker dołączając do badań w 1978 roku i ginąc w 2009 to ile musiał mieć lat? ;] Być może nastał czas na przebudowanie całej serii, nowi bohaterowie lub coś w rodzaju wybuchających tu i ówdzie ognisk z wirusem i zombiakami gdzie za bohaterów mielibyśmy zwyczajnych ludzi takich jak Ty czy ja. Ileż można naokrągło ogrywać prawie to samo z tymi samymi bohaterami, seria zjada sama siebie.

Lubie te postacie, dorastałem z nimi ale już są za starzy na kopy z pół obrotu.
Inny pomysł to jakby Capcom całkowicie odseparował się od części numer 6 jakby nigdy nie miała miejsca (może dziwaczny sen pijanego Chrisa?;) bo co może przebić szóstkę? To co tam się wyprawia to ręce opadają, zero suspensu, wręcz pandemia podczas gdy w pierwszych odsłonach mieliśmy małe tereny typu mieścina czy wioska i to się sprawdzało.

Więc albo wykopać szóstą część z kanonu bo to bajka jest albo zrobić to co z Tomb Raiderem w 2013 roku. Całkowity rebot nastawiony na w miare realizm, postać Lary zbudowana na nowo jako kobieta a nie seksualny obiekt pożądania graczy. I to miało by sens.

Można by nawet połączyć uniwersum RE z Dino Crisis umieszczając historie w dzisiejszych czasach tworząc coś jeszcze z innej beczki.


Może Deus Ex się wypowie bo zauważyłem, że ma ciekawe spostrzeżenia i pomysły i jak pokazał jeden temat przewiduje przyszłość na temat tego co zaimplementują developerzy :rad5:
Obrazek

Awatar użytkownika
Deus Ex
Zarząd
Posty: 2974
Rejestracja: sob 17 lis, 2007
Lokalizacja: Cidade de Deus

Re: Reboot Residenta.

Post autor: Deus Ex » śr 05 cze, 2019

Chyba pomyliłeś mnie z Diademem, nikt na tym Forum nie czuje "REbluesa" tak jak on ale już dawno nie było go u nas :)

Awatar użytkownika
Arc
Posty: 114
Rejestracja: wt 14 lut, 2017
Lokalizacja: z szafy

Re: Reboot Residenta.

Post autor: Arc » śr 05 cze, 2019

Faktycznie chodziło mi o Diadema, mylicie mi się trochę :) Ale zmieniłeś avatara to będę kojarzył.
No ale mogłeś coś napisać więcej do tematu.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe (ogólne) dyskusje o serii”